Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vill bara meddela att jag blivit pappa, till en dotter vid namn Nova. Föddes klockan 06.00 2009.04.10

 

Så nu kanske det blir lite mindre poker ett tag framöver, fast vi får se hur det blir. Har ingen aning. Men jag är väldigt lycklig och lever i ett ständigt lyckorus just nu. :-D :-D :-D

 

Fantastiskt kul och ett stort grattis.

 

Motfallskärringen hälsar oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack alla för era gratulationer.. värmer gott.. nu har hela familjen kommit hem och inatt ska vi för första gången sova hemma. Underbart. Hoppas man kan få sova lite bara. Hehe. Livet leker.

 

Se om jag kanske kan klämma in ett pass poker nu innan läggdags. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu ska jag gå och sova efter ett kort pass poker, 420händer. Slutade +1200kr. Bra resultat på 1/2 för mig. Spelar bra och träffade helt ok. Blev lite utdragen men det är sånt som händer. Ska se om jag kan komma igång nu igen och pumpa in lite händer denna månad. Eller så blir det barn och familj för hela slanten. :-D

 

Så nu ska vi se hur natten blir. nu är vi 3 i sängen. Kommer väl ligga som en stel pinne och inte våga röra mig för att inte råka mosa den lilla bebisen.

 

Månaden so far:

Nivå 1/2

Händer 7100

Resultat +4700kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade gå upp lite på 2.5/5 nivån idag men det slutade inge bra. -1k totalt sett idag. Började bra dock den första sessionen men sen så tappa jag allt och lite till på den andra. Men spelade nog rätt bra iaf, tror jag själv. Får se om jag kommer fortsätta lite på den nivån eller grinda på med 1/2 nivån. Är sugen på att komma upp lite i nivå nu. Men tråkigt med motgång när man försöker ta klivet.

 

 

Seat 1: Neuen ( $1263.88 )

Seat 2: Lizaa ( $595.86 )

Seat 4: MrLinder ( $663.43 )

Seat 5: Nonameyet ( $821.28 )

Lizaa posts small blind [$2.5].

MrLinder posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ :7d::4d: ]

Nonameyet raises [$17.5].

Neuen raises [$60].

Lizaa folds.

MrLinder folds.

Nonameyet calls [$42.5].

** Dealing Flop ** [ :Jd:, :6h:, :Qs: ]

Nonameyet checks.

Neuen bets [$70].

Nonameyet calls [$70].

** Dealing Turn ** [ :8d: ]

Nonameyet checks.

Neuen bets [$170].

Nonameyet calls [$170].

** Dealing River ** [ :8s: ]

Nonameyet checks.

Neuen ?

 

Är det ok med en 2 barrel här och bör jag skjuta river eller inte?

 

 

 

Seat 1: Neuen ( $1080.77 )

Seat 3: MaBraBara ( $1094.45 )

Seat 2: Lizaa ( $590.36 )

Seat 4: MrLinder ( $948.43 )

Seat 5: Nonameyet ( $547.96 )

MaBraBara posts small blind [$2.5].

MrLinder posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ :Jd::Ac: ]

Nonameyet raises [$17.5].

Neuen raises [$60].

Lizaa folds.

MaBraBara folds.

MrLinder folds.

Nonameyet calls [$42.5].

** Dealing Flop ** [ :7h:, :4c:, :3h: ]

Nonameyet checks.

Neuen bets [$75].

Nonameyet calls [$75].

** Dealing Turn ** [ :8s: ]

Nonameyet checks.

Neuen checks.

** Dealing River ** [ :Qd: ]

Nonameyet checks.

Neuen bets [$145].

 

Bra bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Beta mer pa floppen, runt 85-95. Jag hade checkat bakom turn och gett upp river eventuellt betat beroende pa Fi's synvilja. Dock inte alls saker pa om detta spelet ar optimalt da du har bade halpipa och fargdrag. Dock checkar du far chans att traffa din hand billigt och det blir en jobbig syn om Fi checkraisar dig.

 

Hand 2: Aven har lite storre bett pa floppen, jag hade betat turn har och checkat bakom river da du anda har ett visst showdown varde mot farg och stegdrag. Ser inte manga par som checkfoldas pa river av Fi mest bara bustade drag.

 

Intressanta hander, situationer som man ofta hamnar i. Det skulle vara kul att hora lite fler asikter om dessa. Sorry for att jag saknar vissa bokstaver :-P

 

Keep up the good work!

 

Edit: Glomde gratta dig, Grattis!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Beta mer pa floppen, runt 85-95. Jag hade checkat bakom turn och gett upp river eventuellt betat beroende pa Fi's synvilja. Dock inte alls saker pa om detta spelet ar optimalt da du har bade halpipa och fargdrag. Dock checkar du far chans att traffa din hand billigt och det blir en jobbig syn om Fi checkraisar dig.

 

Hand 2: Aven har lite storre bett pa floppen, jag hade betat turn har och checkat bakom river da du anda har ett visst showdown varde mot farg och stegdrag. Ser inte manga par som checkfoldas pa river av Fi mest bara bustade drag.

 

Intressanta hander, situationer som man ofta hamnar i. Det skulle vara kul att hora lite fler asikter om dessa. Sorry for att jag saknar vissa bokstaver :-P

 

Keep up the good work!

 

Edit: Glomde gratta dig, Grattis!!

 

 

Hehe. Tack för kommentarer. Spelar du själv på svs eller?

 

Hand 1:Jag brukar ligga på den summan på alla mina cbets efter att jag 3bettat, men kanske behöver öka den lite, får fundera på det. Men på turn kanske det är bättre med ett frikort då jag har många outs. Men tycker om att betta mina drag, fast kanske fel tänkt i den här handen?

 

Hand 2: Om vi bettar turn i hand två så kommer han väl att syna oss med drag, drag+par vilket gör att om vi sen checkar river förlorar handen, eller?

 

 

 

Spelade just en session på 2.5/5, trodde jag slutade plusminusnoll men tydligen så blev det +1k. Jaja. Så kan det vara. Bra man är vaken och så.

 

Lirar mer och mer LAGish nu. Det går bra. Ska se till att hålla ihop spelet nu och inte tappa kontrollen och bara spewa iväg massa pengar. Kan lätt bli så när man börjar 3betta allt och alla. :-D

 

Ligger dock någa hundra minus på 2.5/5 nivån totalt denna månaden, men tänkte vända det nu. Kör lite på nivån och ser hur det går.

 

På 1/2 ligger jag fett bra till. 35bb/100 på 8k händer. Så kan tro att jag är vinnande på den nivån iaf. 17.5bb/100 på 1/2 över 40k händer. (bb/100 inte ptbb/100)

 

Jobba jobba joooooooobba..!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, spelade pa Svs ett tag med tog paus och cashade ut, men nu har jag borjat om pa ny site.

 

Hand 1: Beta draget gar ju absolut, jag vet inte vilken linje som ar bast har. Blir som sagt valdigt jobbigt om fi slowrollar dig och CR turn. Jag hade nog gillat att lagga dom 170 kr pa river ist om du missar ditt drag.

Men som spelat hade jag nog bombat pa river med, men det kanske ar onodigt spew??

 

Hand 2: Det ar just det, han synar med drag men torskar dom vid en showdown mot din AJ om han missar, traffar han vinner du inte anda... Sen betar du turn kan du nog fa bort manga mellan par, eventuellt taskiga 7:or och tar ner handen redan dar. Har han par+drag ar det lite varre, men samtidigt hur ofta har fi det? Borde vi inte sett en CR pa floppen da?

Att checka turn for att sedan beta river tycker jag skriker en svag hand och man blir nog synad lite for manga ganger har for att det ska vara lonsamt, speciellt pa SVS 2.5/5 :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Tack för kommentarer. Spelar du själv på svs eller?

 

Hand 1:Jag brukar ligga på den summan på alla mina cbets efter att jag 3bettat, men kanske behöver öka den lite, får fundera på det. Men på turn kanske det är bättre med ett frikort då jag har många outs. Men tycker om att betta mina drag, fast kanske fel tänkt i den här handen?

 

Hand 2: Om vi bettar turn i hand två så kommer han väl att syna oss med drag, drag+par vilket gör att om vi sen checkar river förlorar handen, eller?

 

 

 

Spelade just en session på 2.5/5, trodde jag slutade plusminusnoll men tydligen så blev det +1k. Jaja. Så kan det vara. Bra man är vaken och så.

 

Lirar mer och mer LAGish nu. Det går bra. Ska se till att hålla ihop spelet nu och inte tappa kontrollen och bara spewa iväg massa pengar. Kan lätt bli så när man börjar 3betta allt och alla. :-D

 

Ligger dock någa hundra minus på 2.5/5 nivån totalt denna månaden, men tänkte vända det nu. Kör lite på nivån och ser hur det går.

 

På 1/2 ligger jag fett bra till. 35bb/100 på 8k händer. Så kan tro att jag är vinnande på den nivån iaf. 17.5bb/100 på 1/2 över 40k händer. (bb/100 inte ptbb/100)

 

Jobba jobba joooooooobba..!!

 

Jag har ju fipplat rätt redigt mot dig senaste dagarna. Eftersom jag sett här, och även på borden hurpass mycket du 3bettar har man ju velat floata och göra bort sig lite ;). 35bb/100 över ett 8k sample ser ju ut som du har tagit mitt då jag sprungit iskallt, snitt runt 24bb/100 över 50k/händer men senaste 20k är på 10bb/100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker verkligen inte att du ska checka bakom i hand 1 på turn, för det första tror jag inte att han kommer CR särskilt ofta turn när han checksynat flop. Av min erfarenhet kör dom checksyn med i princip alla sina överpar samt nakna damer, för det andra så brukar folk syna in sig med massa skit pre som svaga J osv som du kommer få bort med en till bet. I allmänhet brukar folk också raisa ganska litet vilket gör att du kommer få ganska fina odds till en syn/shove. Jag tror helt enkelt att han antingen kommer att folda eller syna störe delen av hans range, sen har ju din hand bra equity mot allt. Jag gillar även sizen på första betet, är ju 2/3 i princip. Ska man hålla på o skjuta 3/4 i varje 3betad pott och ha en 3bets% på 15 så blir dina bluffar imo för dyra.

 

I hand två finns det otroligt många kombos som kan tänkas ha svaga par+drag iom att det ligger både hjärter och stegdrag ute. Du borde kunna reppa en dam jävligt bra också vilket gör att jag tycker att beten känns bra.

 

Tänkte att jag skulle motivera mig eftersom det faktiskt blev lite diskussion...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju fipplat rätt redigt mot dig senaste dagarna. Eftersom jag sett här, och även på borden hurpass mycket du 3bettar har man ju velat floata och göra bort sig lite ;). 35bb/100 över ett 8k sample ser ju ut som du har tagit mitt då jag sprungit iskallt, snitt runt 24bb/100 över 50k/händer men senaste 20k är på 10bb/100.

 

Ha de roligt i framtiden om du tycker att 10bb/100 över senaste 20k händerna är iskallt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade gå upp lite på 2.5/5 nivån idag men det slutade inge bra. -1k totalt sett idag. Började bra dock den första sessionen men sen så tappa jag allt och lite till på den andra. Men spelade nog rätt bra iaf, tror jag själv. Får se om jag kommer fortsätta lite på den nivån eller grinda på med 1/2 nivån. Är sugen på att komma upp lite i nivå nu. Men tråkigt med motgång när man försöker ta klivet.

 

 

Seat 1: Neuen ( $1263.88 )

Seat 2: Lizaa ( $595.86 )

Seat 4: MrLinder ( $663.43 )

Seat 5: Nonameyet ( $821.28 )

Lizaa posts small blind [$2.5].

MrLinder posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ :7d::4d: ]

Nonameyet raises [$17.5].

Neuen raises [$60].

Lizaa folds.

MrLinder folds.

Nonameyet calls [$42.5].

** Dealing Flop ** [ :Jd:, :6h:, :Qs: ]

Nonameyet checks.

Neuen bets [$70].

Nonameyet calls [$70].

** Dealing Turn ** [ :8d: ]

Nonameyet checks.

Neuen bets [$170].

Nonameyet calls [$170].

** Dealing River ** [ :8s: ]

Nonameyet checks.

Neuen ?

 

Är det ok med en 2 barrel här och bör jag skjuta river eller inte?

 

 

 

Seat 1: Neuen ( $1080.77 )

Seat 3: MaBraBara ( $1094.45 )

Seat 2: Lizaa ( $590.36 )

Seat 4: MrLinder ( $948.43 )

Seat 5: Nonameyet ( $547.96 )

MaBraBara posts small blind [$2.5].

MrLinder posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ :Jd::Ac: ]

Nonameyet raises [$17.5].

Neuen raises [$60].

Lizaa folds.

MaBraBara folds.

MrLinder folds.

Nonameyet calls [$42.5].

** Dealing Flop ** [ :7h:, :4c:, :3h: ]

Nonameyet checks.

Neuen bets [$75].

Nonameyet calls [$75].

** Dealing Turn ** [ :8s: ]

Nonameyet checks.

Neuen checks.

** Dealing River ** [ :Qd: ]

Nonameyet checks.

Neuen bets [$145].

 

 

Bra bluff?

 

Båda är misshandlade IMO!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...