Gå till innehåll

Neuen@svs

Neuen

Recommended Posts

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns bara fel att ta kommandot där.

Det kan du ha rätt i. Med tanke på hur han reagerade så hade nog en check varit bättre :roll:

Om du vill så kan du gärna utveckla varför du tror det är fel att ta kommandot där. Att förklara varför är snyggt.

Men när man spelar 4bord och stessnivån är maxad så hinner man inte alltid tänka igenom varje beslut ordentligt. Så jag bettade ut. Men du menar att i detta läget är det optimalt att check/syna river.

Spelar du Svs eller? Vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan du ha rätt i. Med tanke på hur han reagerade så hade nog en check varit bättre :roll:

Men när man spelar 4bord och stessnivån är maxad så hinner man inte alltid tänka igenom varje beslut ordentligt. Så jag bettade ut. Men du menar att i detta läget är det optimalt att check/syna river.

Spelar du Svs eller? Vad nickar du?

Japp, det tycker jag. Framför allt så får han bluffläge och det vill du uppmuntra. Nu fick han ju ett bluffläge till när du bettade in i honom. Men det är ett svårare beslut att ta.

Nej, spelar inte där längre.

Länk till kommentar

Jag är just nu intresserad av blinds. Hur man spelar optimalt preflop poker i blinds. Tacksam för tips och idéer.

Sen om nån kan svara på vad som kan vara acceptabelt att förlora i sb och bb om man räknar i bb/100. Så jag vet om jag är i riskzonen.

Mina stats i blindsen över 50k händer

Small blind

11856 händer

bb/100 -20.53

VPIP 21,4

PFR 14,4

3bet 5,2

WTSD 24,2

W$SD 53,8

Agg 3,5

Steal 28,7

Flop cbet 71,6

Turn cbet 34,7

Big blind

11642 händer

bb/100 -33,10

VPIP 14,4

PFR 6,4

3bet 4,2

WTSD 24,3

W$SD 48

Agg 2,34

Steal 0

Flop cbet 79,2

Turn cbet 30,4

Länk till kommentar

Men skönt då. Tillslut så lyckades jag komma tillbax på den gröna och mycket coolare sidan. Ärligt talat så är det pinsamt att skriva när man förlorar. Man känner sig som en jälva tattare som har en IQ på 59 och inte förstår varför man inte ska syna AI preflop med 72off. Men jag bryr mig inte längre. Ni får tycka vad ni vill. Jag är en F I S K. Men det är fan ALLA. Till och med du är en fisk. Så välkommen in i min klubb. Den heter "Fiskar som simmar mot strömmen". Det är ju det fiskar gör när de vill smaka på mutta. Så THATS my fuckin way man!

Nog om poker och över till min egentliga dagboksfokus. Bajsrigg. Fillifjonkrigg. Bongorigg. Men ärligt talat så tror jag inte att det finns riggade sajter. Men jag tror inte att Gud finns heller så som kristendommen ser på Gud. Men ändå kan jag ibland komma på mig själv att be till Gud. Så lixom. Ibland ber jag även till riggen. Snälla riggen jag har varit så snäll. Kan inte du ge mig några bra kort och mina motspelare oxå bra kort fast lite lite sämre bara. Så att du vet den lilla potten med siffror åker till mitt namn på bordet. Amen!

Så när jag såg ljuset igen idag så blev jag dödad igen av en hand som tycks vara lite av mitt signum en dag som denna. Varför kommer allt i stimm. Det är som att "set över set" simmar i stimm likt fiskar. För jag har inte sett det på flera månader nästan. Men nu har jag sett kanske 6stycken på 2 dagar. WHATS UP?!

***** Hand History for Game 916735681 *****

$500.00 NL Texas Hold'em - Thursday, January 15, 11:16:29 2009

Table Diana 3 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 2: Idak ( $789.23 )

Seat 5: Neuen ( $939.01 )

Seat 1: onlygold ( $909.97 )

Seat 4: SirLeo ( $1013.47 )

Neuen posts the small blind [$2.50].

onlygold posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ 7s 7c ]

Idak raises [$15.00]

SirLeo folds

Neuen calls [$12.50]

onlygold folds

** Dealing Flop ** [ 7d, Ks, 3s ]

Neuen bets [$26.25]

Idak raises [$52.50]

Neuen raises [$166.25]

Idak raises [$721.73]

Neuen calls [$581.73]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

** Dealing River ** [ Ts ]

Idak shows [Kc Kd ]

Idak wins $1568.46 from main pot

Jag bet mig i pungen av ilska när denna handen dödade all min glädje och tro att jag var förlåten och så. Men icke.

Men hello. Rigg-modern vände mig inte ryggen utan hade endast testat min styrka och jag, idiot som jag är VILLE inte ge upp. Så tillslut precis innan jag gav upp det sista hoppet kom denna hand.

Ska meddela först att fi hade AT enligt honom själv efteråt. :-D HURRA!

***** Hand History for Game 916771569 *****

$500.00 NL Texas Hold'em - Thursday, January 15, 11:43:33 2009

Table Diana 4 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 3: Neuen ( $1229.69 )

Seat 4: draz ( $1748.96 )

Seat 2: Cruel ( $1671.40 )

Seat 5: ChuckLordi ( $1460.80 )

Seat 1: Jaacken ( $1014.10 )

draz posts the small blind [$2.50].

ChuckLordi posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Th Kh ]

Jaacken raises [$17.50]

Cruel folds

Neuen calls [$17.50]

draz folds

ChuckLordi folds

** Dealing Flop ** [ 9c, Tc, Ts ]

Jaacken bets [$31.87]

Neuen raises [$138.11]

Jaacken raises [$402.13]

Neuen raises [$1074.08]

Jaacken calls [$562.60]

** Dealing Turn ** [ Qs ]

** Dealing River ** [ Jc ]

Neuen shows [Th Kh ]

Neuen wins $215.59 from main pot

Neuen wins $2020.70 from main pot

Du e en sann författare Neuen, höll på att ramla ur stolen av skratt.

Men jag känner med dig, flyter inte direkt på för mig heller atm.

Det vänder, men det e ju inte direkt roligt att vara donator innan det sker:evil: !

Länk till kommentar

Har ingen några råd om blindsspel? plz niggah

Tror att jag läcker en del på blindsen också. Men gör ett försök iaf :)

Du har ganska hög VIP i sb. Vet inte om det beror på att du ofta limpar när ingen höjt innan dig. Men att limpa i sb när någon har höjt med en marginell hand tycker jag oftast ger en problem efter floppen.

Tror också du kan steala lite mer när det är foldat till dig eller när BTN limpar. Bra stats att ha på HUD:en är fold to steal.

På bb tycker jag det verkar som att du inte försvarar speceillt mkt alls. Låg VIP och 3bet. Testa att 3betta när Fi höjer från speciellt button men även från cutoff om du har en hand du vill spela. Här är också fold to steal bra att ha på HUD:en. Visar hur ofta FI foldar en steal mot en 3bet.

Nått att börja med, om nån inte håller med mig säg gärna till :)

Länk till kommentar

Tror att jag läcker en del på blindsen också. Men gör ett försök iaf :)

Du har ganska hög VIP i sb. Vet inte om det beror på att du ofta limpar när ingen höjt innan dig. Men att limpa i sb när någon har höjt med en marginell hand tycker jag oftast ger en problem efter floppen.

Tror också du kan steala lite mer när det är foldat till dig eller när BTN limpar. Bra stats att ha på HUD:en är fold to steal.

På bb tycker jag det verkar som att du inte försvarar speceillt mkt alls. Låg VIP och 3bet. Testa att 3betta när Fi höjer från speciellt button men även från cutoff om du har en hand du vill spela. Här är också fold to steal bra att ha på HUD:en. Visar hur ofta FI foldar en steal mot en 3bet.

Nått att börja med, om nån inte håller med mig säg gärna till :)

Thank you man. Bra tips ska testa lite och se hur det fungerar. 8-)

Länk till kommentar

Jag är just nu intresserad av blinds. Hur man spelar optimalt preflop poker i blinds. Tacksam för tips och idéer.

Sen om nån kan svara på vad som kan vara acceptabelt att förlora i sb och bb om man räknar i bb/100. Så jag vet om jag är i riskzonen.

Mina stats i blindsen över 50k händer

Small blind

11856 händer

bb/100 -20.53

VPIP 21,4

PFR 14,4

3bet 5,2

WTSD 24,2

W$SD 53,8

Agg 3,5

Steal 28,7

Flop cbet 71,6

Turn cbet 34,7

Big blind

11642 händer

bb/100 -33,10

VPIP 14,4

PFR 6,4

3bet 4,2

WTSD 24,3

W$SD 48

Agg 2,34

Steal 0

Flop cbet 79,2

Turn cbet 30,4

Jämföra dina stats med mina och jag har ett BB/100 SB=14,70 och BB=20,13 på ungefär lika många händer som du har visat och jag spelar mindre händer än dig från SB och 3-betar mer.

Länk till kommentar

Jämföra dina stats med mina och jag har ett BB/100 SB=14,70 och BB=20,13 på ungefär lika många händer som du har visat och jag spelar mindre händer än dig från SB och 3-betar mer.

Ok ty. Ja det verkar som jag ska tajta till mig lite med synandet och börja 3betta mer istället. Fast bra händer och mot rätt spelare såklart.

Länk till kommentar

Så nu lossnar det lite. Spelar som en gud. Åker på några motriggspel men hanterar det utan problem och slutar på +1300kr typ. Vilket är ok med tanke på att jag låg mer än 1k back i början.

+2250kr för 2009 och miljarden är närmare än någonsin. 999997750/1000000000 så inte så långt kvar nu tills jag kan steka på någon strand någonstans på jorden med en sandloppa som enda kompis.

Nu blir det nog inte så mycket spel mer innan jag åker till sälen. Möjligtvis om jag får en lucka inatt. Men skönt att åka dit med en plusdag i ryggen och äga backen som den stekaren jag är.

Länk till kommentar

Nu bär det iväg till Sälen för familjemys under en hel vecka. Ska bli skönt med en paus från online-pokern(vi spelar poker varje kväll dock). Just lämnat bort hunden till våra trevliga grannar och packat klart det sista. Nu blir den en snabb dusch sen bär det av.

*gäsp*

Vi får se om jag kommer till några insikter under pausen kanske och kommer tillbax som en super-user-grinder-Phil-Ivey-wannabe eller om allt är som vanligt. Men ha en trevlig vinetvecka hemma så ses vi nästa söndag/måndag. Peace brothers.

Länk till kommentar

Nu bär det iväg till Sälen för familjemys under en hel vecka. Ska bli skönt med en paus från online-pokern(vi spelar poker varje kväll dock). Just lämnat bort hunden till våra trevliga grannar och packat klart det sista. Nu blir den en snabb dusch sen bär det av.

*gäsp*

Vi får se om jag kommer till några insikter under pausen kanske och kommer tillbax som en super-user-grinder-Phil-Ivey-wannabe eller om allt är som vanligt. Men ha en trevlig vinetvecka hemma så ses vi nästa söndag/måndag. Peace brothers.

hf!

/Cobb

Länk till kommentar

Nu är jag hemma igen efter en snöig vecka i Lindvallen. Det har varit mysigt och trevligt att umgås med syskon och deras respektive. Stugan var dock sjukt lyhörd så bara man rörde sig det minsta under natten så hördes det i princip i hela stugan. Så svårt att utföra natliga natur-aktiviteter ;-)

Men ändå. Väldigt trevligt. Så nu ser vi fram emot Ölandssemester under augusti där vi oxå ska till Lammet och Grisen för att äta oss totalt spräckfulla av det goda. Vi har som tradition att käka just på den restaurangen när vi är i Sälen så nu tänkte vi att vi kan väl ta den på sommarn oxå. :-D

Känner mig lite seg och trött så kommer nog starta lite lagom med pokern igen. Har typ spelat minst 2 stycken enbords turnering med familjen under senaste veckan så är inte så sugen på poker heller. Men jag har nu något som kommer göra mig oslagbar på Svs.

Något som kommer få er att tappa hakan av avund när jag om några veckor skriver mina resultat. En säker och självklar investering som bara kan bringa vinst och harmoni i mitt liv.

Gordon Moneymaker

Gordon är född vinnare. Han har tjäna grova stålar på sina stora framgångar som affärsman.

Gordon har förmågan att vända ett fiasko till succé. Han använder sin intelligens, analytiska förmåga och charm för att överbrygga alla tänkbara hinder. Dessutom är han en fantastisk pokerspelare.

Gordon hjälper dig att lyckas i affärer och spel. Han vänder din otur och gör dig framgångsrik och förmögen.

41485-rescaledpic-300x225.jpg

Länk till kommentar

***** Hand 927341549 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 27 januari 2009 01:33:47

Diana 12 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: CobbV (2075.48)

Plats 2: Neuen (1173.69)

Plats 3: Liz_x (201.22)

Plats 4: MrWigo (402.56)

Plats 5: burdie (2595.27)

MrWigo lägg LM 2.50

burdie lägg SM 5.00

** Giv **

CobbV [N/A, N/A]

Neuen [Kr, Ek]

Liz_x [N/A, N/A]

MrWigo [N/A, N/A]

burdie [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

CobbV Höj till 17.50

Neuen Höj till 60.00

Liz_x Höj till 102.50

MrWigo All-in 402.56

burdie Syna 402.56

CobbV Lägg

Neuen All-in 1173.69

Liz_x All-in 201.22

burdie Syna 1173.69

*** Flop(Board): *** : [5h, 7h, 10h]

*** Turn(Board): *** : [5h, 7h, 10h, 10r]

*** River(Board): *** : [5h, 7h, 10h, 10r, 7k]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2953.66

CobbV Lägger mig Vinst: 0.00

Neuen [Kr, Ek] Två par, tior och sjuor Vinst: 0.00

Liz_x Lägger mig Vinst: 0.00

MrWigo Lägger mig Vinst: 0.00

burdie [8k, 8s] Två par, tior och åttor Vinst: 2953.66

Länk till kommentar

***** Hand 927341549 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 27 januari 2009 01:33:47

Diana 12 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: CobbV (2075.48)

Plats 2: Neuen (1173.69)

Plats 3: Liz_x (201.22)

Plats 4: MrWigo (402.56)

Plats 5: burdie (2595.27)

MrWigo lägg LM 2.50

burdie lägg SM 5.00

** Giv **

CobbV [N/A, N/A]

Neuen [Kr, Ek]

Liz_x [N/A, N/A]

MrWigo [N/A, N/A]

burdie [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

CobbV Höj till 17.50

Neuen Höj till 60.00

Liz_x Höj till 102.50

MrWigo All-in 402.56

burdie Syna 402.56

CobbV Lägg

Neuen All-in 1173.69

Liz_x All-in 201.22

burdie Syna 1173.69

*** Flop(Board): *** : [5h, 7h, 10h]

*** Turn(Board): *** : [5h, 7h, 10h, 10r]

*** River(Board): *** : [5h, 7h, 10h, 10r, 7k]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2953.66

CobbV Lägger mig Vinst: 0.00

Neuen [Kr, Ek] Två par, tior och sjuor Vinst: 0.00

Liz_x Lägger mig Vinst: 0.00

MrWigo Lägger mig Vinst: 0.00

burdie [8k, 8s] Två par, tior och åttor Vinst: 2953.66

Viker AK när Burdie synar där, men vad i helvete gör han med 88... :roll: Man vill ju bara slå honom...

Länk till kommentar

Orkar inte spela mer på Jävla Svs. Jag suger på poker och spelar som en cpskadad ninja åkandes på en kukblå EU-moppe med en hjärnskada som liknar en sibyllabricka med strips som just knullats av en bajsnödig kossoalban. Så med de visdomsorden så har jag slitit ut typ hela min rulle från sajten bara för att visa dem att jag kan.

Nu får vi se hur jag mår imorgon/senare idag. Tänkte ta en paus på 2 miljoner dagar. Men som vanligt så håller det i 4h och sen så ser mina hjärnceller att nu så har jag vilat klart och är redo igen. Att skjuta bort mina pengar på min dator.

Fast lätt att man bli bitter och så. Kommer igen snart. Tänkte dock börja om från början. Lära mig vinna och inte spela jävla brakeven poker. Det är ju fiskigt. Ska man spela poker så ska man väl för fan vinna. Annars kan man lika gärna göra något lite mera vettigt.

Som ni kan se i texten så är läget under kontroll och poker en underbar hobby som jag vill hålla på med ända in i PROs gravsystem. Men inte lätt att sluta när man är Idiot. Funderar på att börja om sen när jag ser ljuset (när jag vaknar ikväll) på lägsta nivån. Bygga en rulle och spela poker som man ska när man är not-fish.

Älskar dock mig själv otroligt mycket som ger mig själv den här chansen att få spela poker som är ett så givande spel och som kan leda till mycket gott i livet, som tex bra dygnsrytm, bra hälsa, god kost, bra kondition, snygg hållning, bra social kompetens, brett kunnande, positiva tankar, bra syn på pengar och inte minst kramp i hela kroppen efter att man så trevligt jagat ett litet minus hela natten bara för att siffrorna på skärmen inte var lika som just innan.

Jag ler mot Gud och frågar, varför har du skapat poker? Är det ett test?

Ska kanske börja en skola för CPskadade. Inget illa menat mot er som är CP nu alltså. Ni kanske inte ens borde läsa här ändå så att ehh...

Återkommer med besked om hur min återupplivning ser ut.. Men ärligt talat. Detta pokerforum är lika bra som att snacka med en vägg som är insmetad med bajs. Det luktar bajs. Varför ens bry sig om en vägg. Äsch...

Kram till alla som läser och inte har humor. Krya på er.. Ni andra vet om att ni äger och i en annan del av världen så sitter det en liten tomte och runkar på mina gamla cash just nu. I like the love of poker. Peace

Länk till kommentar

Hysteriskt roligt inlägg, men tråkigt att du känner som du gör.

Antar att du hittade tilten igår kväll?

Jag känner igen mig i allt du skriver, har själv sprungit som ett kylskåp med downs syndrom i jan. Har någon sprungit bra i jan på svs?

Hoppas det vänder. Du spelar bra och är trevlig att chatta med vid borden.

/snus

Länk till kommentar

Jag känner igen mig i allt du skriver, har själv sprungit som ett kylskåp med downs syndrom i jan. Har någon sprungit bra i jan på svs?

/snus

tycker och känner som snus

Länk till kommentar

/snus

tycker och känner som snus

Tycker och känner som snus och mega...

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

***** Hand 937826973 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 6 februari 2009 13:40:40

Anna Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: beatricea (103.77)

Plats 2: Duality (64.96)

Plats 4: Neuen (188.70)

Plats 5: 1Macnander (80.54)

Plats 3: Prutten (53.70)

1Macnander lägg LM 0.50

beatricea lägg SM 1.00

** Giv **

beatricea [N/A, N/A]

Duality [N/A, N/A]

Neuen [2h, Eh]

1Macnander [N/A, N/A]

Prutten [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Duality Syna 1.00

Prutten Lägg

Neuen Höj till 4.50

1Macnander Lägg

beatricea Syna 4.50

Duality Syna 4.50

*** Flop(Board): *** : [8h, 3h, Ds]

*** Bet Runda 2 ***

beatricea Passa

Duality Passa

Neuen Satsa 10.50

beatricea Syna 10.50

Duality Syna 10.50

*** Turn(Board): *** : [8h, 3h, Ds, Knh]

*** Bet Runda 3 ***

beatricea Passa

Duality Passa

Neuen Satsa 34.12

beatricea Syna 34.12

Duality All-in 49.96

Neuen Lägg

beatricea Syna 49.96

*** River(Board): *** : [8h, 3h, Ds, Knh, 10k]

*** Showdown *** : Rake: 4.48 Totalpott: 175.06

beatricea Lägger mig Vinst: 0.00

Duality [7h, 6h] Färg med högsta kort knekt Vinst: 175.06

Neuen Lägger mig Vinst: 0.00

1Macnander Lägger mig Vinst: 0.00

Prutten Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar

Älskar dock mig själv otroligt mycket som ger mig själv den här chansen att få spela poker som är ett så givande spel och som kan leda till mycket gott i livet, som tex bra dygnsrytm, bra hälsa, god kost, bra kondition, snygg hållning, bra social kompetens, brett kunnande, positiva tankar, bra syn på pengar och inte minst kramp i hela kroppen efter att man så trevligt jagat ett litet minus hela natten bara för att siffrorna på skärmen inte var lika som just innan.

Hahaha, it's funny because it's true. Top10 quote på pf imo. :)

Neuen Lägg

Till ditt försvar spelade han den som en joker hög flush..

Länk till kommentar

Det är så skönt att spela på lägsta nivån på Svs. Det är som att jobba på Mcdonalds med halva lönen. Tryggt och säkert. Man vet att pengarna kommer. Det är bara att flippa burgarna så kommer lönen i slutet av månaden. Jag gillar det. Så för att ge tillbaks lite så kan man som jag visade innan lägga en å annan nöthand för att visa att man spelar poker för att det är kul och inte för att vinna.

Skönt att slippa den nervslitande tävlingen om att vinna mest en månad. Speciellt när man inte ens kommer över nollan. Då är det lite svårare att ligga i toppen. Men kommer nu att visa var skåpet ska stå på botten. Det är lite som att vara blom90 fast tvärtom. Kanske har en chans ändå på att bli årets nykomling. Gogogo.

Länk till kommentar