Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GL med dagboken! Tror jag mött dig nån gång på 2.50/5 kr.

 

"skönt att bluffa en otrevlig"

 

Brukar du gå bananas i chatten eller varför skriver han en sådan sak? :lol:

 

Hehe, ja man kan ju undra. Men ärligt talat så vet jag inte om att jag brukar vara otrevlig. Mer att jag skriv wp, ty, och nh när jag anser att andra spelar som apor.

 

Men jag gick väl bananas i chatten idag, efter det "påhoppet" :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag så är det en tråkig pokerdag, började dagen bra med att vinna 1 inköp innan jag drog till jobbet.

Sen så när jag kom hem och började köra så tappade jag först 1 inköp och sen 2 till så -2 inköpski, men inget att hänga läpp över.

 

Men tänker inte köra något mer ikväll då jag är lite trött och seg. Håller på att lära mig att spela mindre poker när jag är just trött, irriterad och alla andra negativa tillstånd som man har.

 

Så nu ska jag vila kvällen, titta på film, spelar lite spel, har för övrigt köpte en 50" plasma, Panasonic. Riktigt nöjd.

 

Har oxå förlovat mig med min flicka och sen så har vi köpt ett hus.

 

Bruden är gravid oxå... Livet rullar... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TANDKRÄM är en rolig prick att möta :)

 

Jo. Vilka reads har du på han/hon och hur spelar du mot han/hon?

 

Jag tyckte att han/hon synade mycket pre och även post, svårt att bluffa av en hand och verkade gilla att floata för att sen betta senare gator. Fick lite problem idag kan jag erkänna. Kram till Tandkräm :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderar lite kring att ha några regler uppsatta för att minska risken för att fatta dåliga beslut. Men det är svårt att följa regler som bara är "regler". Typ spela inte när du är full. Det är en bra regel. Men om man är full. Så tycker man det är en dålig regel.

 

Fast ska väl säga att jag sällan är full. Så det är inget stort problem. Det jag stångas med är mer att jag tänker på poker för mycket. Oavsett om jag förlorar eller vinner. Sen att jag blir för arg på mig själv när jag göra spel som jag i efterhand tycker är korkade.

 

Men det handlar väl om att acceptera att alla gör fel ibland. Det är genom felen som vi lär oss. Det är ok att göra fel ibland. Släpp taget och spela vidare.

 

Jag vill mentalt vara en buddistmunk när jag sätter mig vid borden. En girig buddistmunk. Som har tur. Hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderar lite kring att ha några regler uppsatta för att minska risken för att fatta dåliga beslut. Men det är svårt att följa regler som bara är "regler". Typ spela inte när du är full. Det är en bra regel. Men om man är full. Så tycker man det är en dålig regel.

 

Fast ska väl säga att jag sällan är full. Så det är inget stort problem. Det jag stångas med är mer att jag tänker på poker för mycket. Oavsett om jag förlorar eller vinner. Sen att jag blir för arg på mig själv när jag göra spel som jag i efterhand tycker är korkade.

 

Men det handlar väl om att acceptera att alla gör fel ibland. Det är genom felen som vi lär oss. Det är ok att göra fel ibland. Släpp taget och spela vidare.

 

Jag vill mentalt vara en buddistmunk när jag sätter mig vid borden. En girig buddistmunk. Som har tur. Hela tiden.

 

Det absolut viktigaste. När du kommit på hur man gör kan du väl tipsa mig?! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i alla fall kommit till en insikt. När jag spelar 4 bord så ökar risken för att jag ska göra misstag än när jag spelar 3 bord. Ändå vill jag ofta spela 4 bord. Jag tycks tro att jag fortare och oftare får bra händer att vinna pengar med. Men borde vara smartare att spela det antal bord som man gör minst misstag med. Fast såklart. Ett bord gör jag förmodligen minst misstag med. Fast det är långtråkigt och tröttsamt.

 

Så min första regel är.

 

#1 Spela 3 bord samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ spela inte när du är full. Det är en bra regel. Men om man är full. Så tycker man det är en dålig regel.

Så oerhört sant, kunde inte ha sagt det bättre själv. Jesus!

 

Fast ska väl säga att jag sällan är full. Så det är inget stort problem.

Där finns det olikheter. Men visst är det mysigt att åka hem till daman och festa till.. :-D

 

Det jag stångas med är mer att jag tänker på poker för mycket. Oavsett om jag förlorar eller vinner. Sen att jag blir för arg på mig själv när jag göra spel som jag i efterhand tycker är korkade.

Sant så sant...

 

Hur orkar man med att spela poker egentligen?

 

Welcome back, btw! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TANDKRÄM är en rolig prick att möta :)

 

Skoja inte, man får alltid action och dessutom är han rolig och trevlig som fan i chatten.. Min absolut favorit-spewgrinder alla tider!!

 

Tack. Ja jag tänkte. Där sitter proffset och grindar. Så jag satte mig ner, mest för att få ta del av ditt vackra spel och kanske lära mig en eller annan sak.

 

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur orkar man med att spela poker egentligen?

 

Welcome back, btw! :-D

 

Tack Kompis. Du vet jag gillar anal. Ja frågan är hur man ska orka spela poker. Det handlar nog om att lära sig att lämna känslorna åt sidan och bara använda sitt förnuft. Inte sitter där i mörkret framför skärmen och småsvär för sig själv och tillslut krossa knytnäven i betongväggen. :-)

 

Man ska se på poker som en kul grej som kan leda till pengar. Man ska se på poker med kärlek.

 

 

Hur gör man för att slippa ha otur hela tiden då?

 

Jag är en gnällig jävel, men att ha tur hela tiden låter oerhört stimulerande.

 

Det finns vissa personer som säger att om man har negativa tankar så kommer det förverkligas i negativa händelser. Så om det gäller så måste du för att sluta ha otur tänkta positivt. Du ska alltså tänka att du har tur och att du kommer att vinna massor med pengar.

 

Lagen om attraktion. "the cards have minds" som Mike Matusaw säger under årets WSOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoja inte, man får alltid action och dessutom är han rolig och trevlig som fan i chatten.. Min absolut favorit-spewgrinder alla tider!!

 

Han sa i chatten att han var en hon. Sant vet jag inte.

 

Men kan hålla med om att det ges mycket action. Var väl dock lite otur att jag aldrig träffade en hand. Så jag blev frustrerad.

 

 

Nämen en Karlskoging som har DB, kommer att följas.

 

Så du är oxå från karlskoga. Kan man fråga vilken ålder du är vid och nivå du spelar på? Kanske kan ordna med en poker-grind-stuga :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sa i chatten att han var en hon. Sant vet jag inte.

 

Men kan hålla med om att det ges mycket action. Var väl dock lite otur att jag aldrig träffade en hand. Så jag blev frustrerad.

 

 

 

Satt och kollade igenom resultat-listorna från SM så här långt.. TANDKRÄM kom tydligen trea i SH-eventet.. Chockerande to say the least..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså. Degerfors kanske?

 

Har köpt hus i stackfallet. Nära Coop Forum (Prix).

 

Spelar du seriöst eller mest för skojs skull?

 

Jovisst är det Degerfors, spelar mest för tidsfördriv ca 2-3 timmar om dagen.

Vinner tre dagar tiltar bort allt den fjärde dagen, men håller mig lite plus iallafall.

Behöver jobba mer på att släppa halvbra händer, djävulen sitter på min högra axel och säger att FI bluffar så jag måste syna. Har tidigare mest spelat FR men har provat att byta till SH, det känns som det börjar släppa lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...