Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan bara meddela att Metal Gear Solid 4 till PS3 är så jävla bra. Riktigt supernajs. Mer film än spel kanske men det trivs jag med :-D

 

Det är läskigt bra de spelet!

 

Ska hämta ut Battlefield Bad Company idag, du med? Vore kul att lira lite MP tillsammans i sådana fall8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den främsta anledningen till att höja i hand 2 måste väl ändå vara att det finns så jävla många kort som dödar all action? Stegkort och färgkort gör ju oftast att varken FI tror på sin hand eller att du gör det.

 

Sen självklart också som sagt, kåkkorten är ju inte så roliga att se heller..

 

Tycker själv att det kan vara svårt att bomba i ett så sjukt bra läge då man har en färdig hand och drar mot en ännu bättre. Men man har ju lärt sig att man måste :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite kass på detta med multicitera inlägg, men du frågade hur mycket du skulle höja med i hand 2.

 

Jag skulle nog höjt till ungefär 400, synar han det skulle han förmodligen också syna all-in på river. Du har dessutom position så du skulle kunna valuebetta rivern om han checkar.

 

Men detta beror också på hur gamblingvillig man är, sätter du han på triss så är det inte heller helt fel att sätta in degen på turn då han kan sätta dig på färgdrag/lägre set.

 

Det är dessutom inte lätt att folda set på turn på SvS lägre nivåer :). Men som handen spelades tror jag han satt på tvåpar eller nått sånt, han kändes svag.

 

Möjligt lägre set, så jag hade höjt 400 (då jag inte har info på motståndaren), men in med degen på turn kan fungera beroende på hur lös motståndaren är.

 

Sen stämmer det som cobb89 skrev, många kort kan döda action och därför är det bra att bygga pott på turn så att du antingen kan valuebetta eller checka river beroende på kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är läskigt bra de spelet!

 

Ska hämta ut Battlefield Bad Company idag, du med? Vore kul att lira lite MP tillsammans i sådana fall8-)

 

Har inte bokat eller beställt Battlefield:BC, har fullt upp med MGS4 och GTA4. Men kanske blir ett köp senare, då kan vi gejma :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta najs eller?

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Neuen (1142.84)

Plats 2: skucku (372.25)

Plats 3: Farha (1328.61)

Plats 4: eliguy (817.98)

Plats 5: re-reaise (1135.81)

re-reaise lägg LM 2.50

Neuen lägg SM 5.00

 

** Giv **

Neuen [8h, 10h]

 

*** Bet Runda 1 ***

skucku Höj till 15.00

Farha Höj till 43.12

eliguy Lägg

re-reaise Lägg

Neuen Syna 43.12

skucku Syna 43.12

 

*** Flop(Board): *** : [6h, 7r, 9h]

 

*** Bet Runda 2 ***

Neuen Passa

skucku Passa

Farha Satsa 98.89

Neuen Höj till 299.00

skucku Lägg

Farha Syna 299.00

 

*** Turn(Board): *** : [6h, 7r, 9h, 3r]

 

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Satsa 475.00

Farha All-in 986.49

Neuen All-in 800.72

 

*** River(Board): *** : [6h, 7r, 9h, 3r, 3h]

 

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2316.30

Farha [9r, 9k] Kåk Vinst: 2316.30

 

 

Hade spelat en halv-seg session med en hel del motgång, tänker precis avsluta mitt pokerpass med en liten förlust när den här handen dyker upp. Ultra-ninja-nöten!! så förlorar jag den, wtf! Orka spela poker när det blir så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta najs eller?

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Neuen (1142.84)

Plats 2: skucku (372.25)

Plats 3: Farha (1328.61)

Plats 4: eliguy (817.98)

Plats 5: re-reaise (1135.81)

re-reaise lägg LM 2.50

Neuen lägg SM 5.00

 

** Giv **

Neuen [8h, 10h]

 

*** Bet Runda 1 ***

skucku Höj till 15.00

Farha Höj till 43.12

eliguy Lägg

re-reaise Lägg

Neuen Syna 43.12

skucku Syna 43.12

 

*** Flop(Board): *** : [6h, 7r, 9h]

 

*** Bet Runda 2 ***

Neuen Passa

skucku Passa

Farha Satsa 98.89

Neuen Höj till 299.00

skucku Lägg

Farha Syna 299.00

 

*** Turn(Board): *** : [6h, 7r, 9h, 3r]

 

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Satsa 475.00

Farha All-in 986.49

Neuen All-in 800.72

 

*** River(Board): *** : [6h, 7r, 9h, 3r, 3h]

 

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2316.30

Farha [9r, 9k] Kåk Vinst: 2316.30

 

 

 

Hade spelat en halv-seg session med en hel del motgång, tänker precis avsluta mitt pokerpass med en liten förlust när den här handen dyker upp. Ultra-ninja-nöten!! så förlorar jag den, wtf! Orka spela poker när det blir så här.

 

Vad håller du på med preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar för att hitta en bra bräda och vinna alla fi´s pengar. Är det helt fel tycker du?

 

Okej, din ignoranta och dryga jevel. Jag vet också vad poker går ut på.

 

Men kort kan jag säga, syna 10 BB utan att ens vara inblandad från början samt att vara OOP (BB) hela handen postflop är tecken på fisk spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, din ignoranta och dryga jevel. Jag vet också vad poker går ut på.

 

Men kort kan jag säga, syna 10 BB utan att ens vara inblandad från början samt att vara OOP (BB) hela handen postflop är tecken på fisk spel.

 

Blivit brutalt ägd, vid bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, din ignoranta och dryga jevel. Jag vet också vad poker går ut på.

 

Men kort kan jag säga, syna 10 BB utan att ens vara inblandad från början samt att vara OOP (BB) hela handen postflop är tecken på fisk spel.

 

Först vill jag skriva att jag ber om ursäkt om jag har sårat eller på något sätt förolämpat dig. Hoppas du inte mår dåligt. Vill bara väl.

 

Sen så tycker jag att du överreagerar lite då du med ett påstående som "Vad håller du på med preflop?" inte kan hantera mitt enkla och raka svar, som jag tror är ett bra svar. Det du inte vet är vad som har hänt på bordet innan och hur mina motspelare spelar. Vilket gör att du förmodligen inte kan säga att spelet är bra eller dåligt (min teori).

 

Men klart att syna ur position med en suited connector är inget standardspel, men varför ska man alltid spela "rätt". Allt beror ju på situationen, hur spelar fi, hur bettar fi, vad har hänt innan, hur tror de att jag spelar, osv. Med detta vill jag säga att jag i regel inte synar ur position med T8s men jag har inget problem med att göra det ibland. Men jag är inte en perfekt pokerspelare, jag gör många fel, varje dag som jag spelar poker. Men så länge jag vinner lite pengar totalt sett så kommer jag väl fortsätta spela, och kanske utvecklas med min egen och andras hjälp.

 

Tack för dina givande och upplyftande kommentarer. Må väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inget "fel spel" i att syna 10BB preflop med SC när man sitter 200BB+ djupt med Fi. Visst, det är inget standardspel, men kom igen. Det är väldigt djupa stackar, grymma implicita och man måste spela lite poker då och då.

 

Okej, din ignoranta och dryga jevel. Jag vet också vad poker går ut på.

 

Men kort kan jag säga, syna 10 BB utan att ens vara inblandad från början samt att vara OOP (BB) hela handen postflop är tecken på fisk spel.

 

Och aningen fiskigare är det att hoppa på folks spel och tro man är proffset själv när man inte har en aning om historik, spelare eller nånting öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inget "fel spel" i att syna 10BB preflop med SC när man sitter 200BB+ djupt med Fi. Visst, det är inget standardspel, men kom igen. Det är väldigt djupa stackar, grymma implicita och man måste spela lite poker då och då.

 

jo det är väldigt mycket fel men nu var fi säkert en idiot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inget "fel spel" i att syna 10BB preflop med SC när man sitter 200BB+ djupt med Fi. Visst, det är inget standardspel, men kom igen. Det är väldigt djupa stackar, grymma implicita och man måste spela lite poker då och då.

 

 

 

Och aningen fiskigare är det att hoppa på folks spel och tro man är proffset själv när man inte har en aning om historik, spelare eller nånting öht.

 

Vart är de "väldigt djupa" stackarna? Ser bara några som sitter med strax över 1(ett)inköp, ska man syna 10bb med SC ur pos för att man kan köpa in sig för 200bb tycker du? Folk som tänker så som gör att SvS är den guldgruva det är..

 

Neuen:Tycker du får skylla dig själv lite, klart det kommer en sån kommentar när du inte skriver ngt om hur spelet sett ut, hur Fi spelat eller ngt annat överhuvudtaget? För utan den infon ser det ju ut som ett kasst spel pre! Kvittar om du floppar nöten eller inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neuen:Tycker du får skylla dig själv lite, klart det kommer en sån kommentar när du inte skriver ngt om hur spelet sett ut, hur Fi spelat eller ngt annat överhuvudtaget? För utan den infon ser det ju ut som ett kasst spel pre! Kvittar om du floppar nöten eller inte..

 

För det första:

Är det inte närmare 8bb än 10bb, vilket alltså är typ 4% av de effektiva stackarna. Är det då alltså alltid fel att ur position syna ett bet på 4% av stackarna med 8Ts?

 

För det andra:

Vad menar du med att jag ska skylla mig själv? Inte precis som jag gjort något fel. Jag måste få spela som jag vill och skriva vad jag vill, så länge jag inte är elak mot andra. Så varför ska jag tåla att någon gör person angrepp för att jag svarar på en fråga.

 

Vem har bestämt att jag ska skriva något om spelet innan? Jag bad inte om en analys av pre-flop spelet, jag la upp handen för att visa min frustration när jag förlorar med en nötflopp.

 

Men jag är tacksam för att ni påpekar att det är usel spelat preflop, nästa gång jag lägger upp en hand ska den vara perfekt spelad. Annars får jag ju skylla mig själv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppfattar fi som duktig, är det här bra spelat, eller ska jag ta det lugnare.

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: ante88 (1159.51)

Plats 2: mmartina (985.00)

Plats 3: kaos_80 (1042.68)

Plats 4: Neuen (1664.00)

Plats 5: Sparr (340.49)

Sparr lägg LM 2.50

ante88 lägg SM 5.00

kaos_80 lägg AM 7.50

** Giv **

Neuen [9r, 8r]

*** Bet Runda 1 ***

mmartina Höj till 25.00

kaos_80 Lägg

Neuen Syna 25.00

Sparr Lägg

ante88 Lägg

*** Flop(Board): *** : [2r, 6r, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

mmartina Satsa 35.00

Neuen Höj till 165.00

mmartina Höj till 300.00

Neuen All-in 1639.00

mmartina All-in 960.00

*** Turn(Board): *** : [2r, 6r, 8h, 4s]

*** River(Board): *** : [2r, 6r, 8h, 4s, 2h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1970.00

mmartina [2s, 2k] Fyrtal i tvåor Vinst: 1970.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er som disskuterar den där handen, Neuen skulle ju avsluta sessionen då detta hände, klart man kan ta en gamble och syn 8 bbs innan man ska dra med en potientialhand som 8h 10h och ja, han floppade stegen och var storfavorit.

 

Visst, nu vann han inte, men kunde lika gärna slutat åt andra hållet och han kammar hem en 2k pott innan han avslutar sessionen, nice imo :). Ser inget fel med spelet, sen om man spelar såhär så håller det självklart inte i längden. Men att ta denna synen ibland kan vara vinnande.

 

// sTARVIN89x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men du lägger upp handen, en frågar vad du gör och du svarar

 

"Synar för att hitta en bra bräda och vinna alla fi´s pengar. Är det helt fel tycker du?"

 

Då kan vi ju ha det argumentet och spela vilken hand som helst då? För träffar vi bra så tar vi ju alla fi´s pengar. Lite väl mycket nybörjartänk enligt mig..

 

Behöver ju inte bli lessen för lite kritik heller? Försökte bara få dig att se hur han menar! Självklart kan man lägga upp vilka händer som helst, men ibland har folk synpunkter på dem, är väl den stora anledningen till att man lägger upp dem? Och det var fallet denna gång..

 

Och visst kan man syna med sc som du gjorde, men är nog inget man ska göra till en vana. Gör de själv jag med, men försöker vänja mig av med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade just en session som slutade i datamus-smashing när jag tilt-synar ner en fyrfärgad bräda med K hög färg där jag till 100% VET att fi sitter på A i färgen. Helt otroligt ibland hur hjärnan kan tappa all logik och bara fungera på ren auto-vrede. Hoppas man kan lära sig att slippa total blackout i framtiden, om inte annat så kommer jag spara lite pengar på det.

Men något jag har lärt mig är iaf att stänga ner pokerklienten och gå ut eller göra nått annat när jag väl börjat tilta lite.

 

Gjorde fler tveksamma beslut och spelade allt för riskabel poker tycker jag själv såhär i efterhand. Var väl på nått typ AI-med-draghänderna-mode idag. Det är ju kul när dragen sitter, men när de inte sitter så blir man lätt plutt och ångrar sig efter att knytnäven smakar på betongen i väggen bredvid.

 

 

Överspelar jag den här eller är det bra spel? Är pre-flop spelet helt åt helvete oxå eller?

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em

Seat 1: honkycat07 ( $193.44 )

Seat 2: Neuen ( $1040 )

Seat 3: roMMio ( $1002.5 )

Seat 4: WillEm ( $1950.95 )

Seat 5: FlynX ( $958.08 )

roMMio posts small blind [$2.5].

WillEm posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Qd Ad ]

FlynX folds.

honkycat07 raises [$20].

Neuen calls [$20].

roMMio raises [$77.5].

WillEm folds.

honkycat07 folds.

Neuen calls [$60].

** Dealing Flop ** [ Kd, 6c, 4d ]

roMMio bets [$125].

Neuen raises [$333].

roMMio is all-In.

Neuen calls [$589.5].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

** Dealing River ** [ 9s ]

roMMio shows [ Ac, Ks ] a pair of kings.

roMMio wins $2015 from the main pot with a pair of kings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trebettar först in preflop.

 

Jag check/synar flopp. Och check/foldar missad turn.

 

Jag gillar inte att få in pengarna på flopp där. Visst är det en fin flopp för dig men du har bara ett färgdrag liksom. AA/KK eller AK och dina outs är endast ruter.

 

Som spelad hade jag synat flopp eller re-raise foldat mina sista 589 kronor. Är jag tiltad hade jag spelat handen likadant.

 

Och jag är inte speciellt bra på poker, men detta är mina tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade just en session som slutade i datamus-smashing när jag tilt-synar ner en fyrfärgad bräda med K hög färg där jag till 100% VET att fi sitter på A i färgen. Helt otroligt ibland hur hjärnan kan tappa all logik och bara fungera på ren auto-vrede. Hoppas man kan lära sig att slippa total blackout i framtiden, om inte annat så kommer jag spara lite pengar på det.

Men något jag har lärt mig är iaf att stänga ner pokerklienten och gå ut eller göra nått annat när jag väl börjat tilta lite.

 

Gjorde fler tveksamma beslut och spelade allt för riskabel poker tycker jag själv såhär i efterhand. Var väl på nått typ AI-med-draghänderna-mode idag. Det är ju kul när dragen sitter, men när de inte sitter så blir man lätt plutt och ångrar sig efter att knytnäven smakar på betongen i väggen bredvid.

 

 

Överspelar jag den här eller är det bra spel? Är pre-flop spelet helt åt helvete oxå eller?

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em

Seat 1: honkycat07 ( $193.44 )

Seat 2: Neuen ( $1040 )

Seat 3: roMMio ( $1002.5 )

Seat 4: WillEm ( $1950.95 )

Seat 5: FlynX ( $958.08 )

roMMio posts small blind [$2.5].

WillEm posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Qd Ad ]

FlynX folds.

honkycat07 raises [$20].

Neuen calls [$20].

roMMio raises [$77.5].

WillEm folds.

honkycat07 folds.

Neuen calls [$60].

** Dealing Flop ** [ Kd, 6c, 4d ]

roMMio bets [$125].

Neuen raises [$333].

roMMio is all-In.

Neuen calls [$589.5].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

** Dealing River ** [ 9s ]

roMMio shows [ Ac, Ks ] a pair of kings.

roMMio wins $2015 from the main pot with a pair of kings.

 

Som sagt är trebetten pre given. Eftersom du inte gör det så blir resten av handen lidande. Betfold på flop tycker jag är ganska horribelt. Om du tror du har FE så spelar vi handen som dig. Annars så tycker jag att en syn på flop och omvädera turn funkar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överspelar jag den här eller är det bra spel? Är pre-flop spelet helt åt helvete oxå eller?

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em

Seat 1: honkycat07 ( $193.44 )

Seat 2: Neuen ( $1040 )

Seat 3: roMMio ( $1002.5 )

Seat 4: WillEm ( $1950.95 )

Seat 5: FlynX ( $958.08 )

roMMio posts small blind [$2.5].

WillEm posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Qd Ad ]

FlynX folds.

honkycat07 raises [$20].

Neuen calls [$20].

roMMio raises [$77.5].

WillEm folds.

honkycat07 folds.

Neuen calls [$60].

** Dealing Flop ** [ Kd, 6c, 4d ]

roMMio bets [$125].

Neuen raises [$333].

roMMio is all-In.

Neuen calls [$589.5].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

** Dealing River ** [ 9s ]

roMMio shows [ Ac, Ks ] a pair of kings.

roMMio wins $2015 from the main pot with a pair of kings.

 

3bet som Rivali sa.

 

Känns som att detta spel bör vara ganska readbaserat. Mot en hyffsat bra spelare känns ju spelet riktigt bra imo. Mot en halvdålyg synvillig stackare känns det ju däremot ganska knackigt pga dålig FE.

 

Raisen på flop måste ju bara vara bra i längden? Balanserar som fan samtidigt som FI lär slänga QQ- och möjligen KQ-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...