Gå till innehåll

mendieta19....MTT-grind


mendieta19

Recommended Posts

tjena!

 

För obekanta så är jag en MTT-grinder på heltid, hade en db ett tag här som jag la ner för en månad sen drygt, men nu startar jag alltså en ny:-P

 

Jag spelar MTTs från $55 frz< och $33r<, huserar främst på stars och full tilt, men även Party Poker, ultimatebet, ipoker och lite andra tomtesajter när det händer något. Jag kommer posta resultat i turneringar, händer från situationer jag behöver hjälp med, och annat..

 

Resultaten det senaste har varit varierande, plus totalt men ändå inte jättemkt, då jag försökt ta igen backnätter med turbosng osv(rekommenderas inte:cry:)

 

Dock känner jag nu att jag hittat några turneringar som jag ofta skapar resultat i, vilka det är tänker jag inte dela med mig av:-P (för nu iaf)

 

För första gången har jag nu en riktigt rulle som är avsatt till pokern(låter fiskigt, jag vet), för att den ska må bra kommer jag att spela mer "små"turneringar än innan, därav $33r och $55 frz.

 

nyckeln till framgång för mig är egentligen att bara spela när jag är på rätt humör, det spelar sjukt stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Anledningen till att jag la ner min förra db var mkt pga att det gick ganska dåligt för mig, mitt kassa MM gjorde inte saken bättre direkt, och jag lät detta gå ut över dagboken genom tiltinlägg osv, som man såklart ångrar dagen efter då ingen vill läsa sånt.. ok att man skriver att man åkte på en brutal beat och beskriver vad som hände men det kan stanna där;-)

 

Men nu känner jag mig ganska rungood, med massa suckouts bakom mig sista dagarna:-P. Jag har spelat väldigt mycket sista 3 veckorna, snittat 5-6 kvällar/nätter i veckan:shock:, mkt pga att jag nyss reggat på pocketfives.com, där jag nu rankas som 3e svensk:shock:, inte så konstigt kanske med tanke på min spelvolym och storklonk i höstas, och det gör att man taggar mer för att åstadkomma fina resultat.

 

Ett problem jag har är att jag vill alltid spela de största turneringarna, därav 109r och $1k frz(kvalar givetvis till de sistnämnda, även om det inte alltid blir mkt billigare), och det är inte bra för rullen i längden, så har nu satt upp lite personliga restriktioner för de toursen..

 

Kan också berätta att jag senaste veckan har gjort mig förtjänt av triple crown på pocketfives.com, har inte uppdaterats ännu men hoppas att det görs per automatik:-P

 

Triple crown innebär att vinna 3 turrar på olika sidor inom en vecka, prispoolen måste vara på minst $10k med minst 100 spelare i varje.

 

Det var allt för idag. god natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du har startat din db igen!

Eftersom du är en duktig turneringsspelare så hoppas jag att du kommer posta HHs och liknande!

 

Har en fråga, jag har hört att man max ska köpa in sig i turneringar som bara kostar 2% av sitt kapital, har du några riktlinjer?

Kör du med några sånna "regler"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul Kul gl :)

 

Många duktiga MTT'are på PF nu. kul gl

 

Önskar dig all framgång vid borden :-D

 

Go go go!

 

Klart en av de najsaste mtt-tomtarna around. Önskar dig all lycka och medklonk.

 

/SK

 

TYTY:-)

Mohahaha nu kommer du får DB motriggen igen:twisted:

 

:mrgreen:

Hej mendieta19!

 

Det verkar gå bra nu, grattis till triple crown! Riktigt sjukt!

Lycka till!

 

/FH

 

GL och fint med triple crown!

 

Snyggt med triple crown... Lycka till!

 

japp riktigt sick faktiskt:shock:

 

$55 frz< och $33r<

menar du att du spelar 55 och högre eller 55 och lägre?

 

gick du inte djupt i en FTOPS-mtt? typ main event i höstas?

 

samma mendieta som skottat b2b NL2K och 5K?

 

55 och högre

 

japp kom 3a i FTOPS Main i november = $153k, riktigt äckligt..

 

nej inte skottat något på b2b

 

Kul att du har startat din db igen!

Eftersom du är en duktig turneringsspelare så hoppas jag att du kommer posta HHs och liknande!

 

Har en fråga, jag har hört att man max ska köpa in sig i turneringar som bara kostar 2% av sitt kapital, har du några riktlinjer?

Kör du med några sånna "regler"?

 

Det är inte rätt spelare du frågar om detta:-) som jag skrev så har jag inte haft några riktlinjer med sådant men jobbar på det8-)

 

Jag rekommenderar att du släpper frågan i conspiracys och eisenhower dagbok så kommer du få ett bra och givande svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det inatt? / Ljuslykta

 

lirade en 10 turneringar från midnatt svensk tid och gick djupt i 4, i 109r åkte jag på 25e plats med 18 itm med kk mot tt i 25bb pott, i nightly 100k åkte jag 140 med 120 itm med jj mot aa, 50-60bb pott, i UBs 20k så kom jag 11 med 10 itm med qq mot kk allin på låg flopp, låg 3a inför den handen:-(

 

däremot så kom jag 3a i 1091r1a på ftp som gav $4.7k, så slutade några $k upp iaf även om jag kunde accepterat lite mer...

 

EDIT: ska tillägga att jag inte förjänade bättre resultat pga många suckouts på min sida:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjingtjong mendieta, brukar sitta och raila dig när jag inte har något bättre för mig, med de mytomspunna nicket "Elitrulltarta".

 

Snyggt med en tredjeplacering på ftp och även på P5.

 

Nu behöver jag inte sakna din db längre! KEEP IT UP N KLÅNKING!

 

/Rob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjingtjong mendieta, brukar sitta och raila dig när jag inte har något bättre för mig, med de mytomspunna nicket "Elitrulltarta".

 

Snyggt med en tredjeplacering på ftp och även på P5.

 

Nu behöver jag inte sakna din db längre! KEEP IT UP N KLÅNKING!

 

/Rob

 

hehe tack för stödet igår, alltid trevligt:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...