Gå till innehåll

Slöspelad JJ på button


Dooken

Recommended Posts

Sitter i ett 10/20$ game och möter en fi som jag haft många duster med. Fi är relativt tight men när han väl spelar så är det mosa in bet i potten som gäller.

Fi sitter på CO medan jag sitter på BTN och jag bestämmer för att trickspela lite med JJ.

 

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-63436756-132

played at "Minsk" for USD RM from 2008-03-20 15:43 until 2008-03-20 15:43

Seat 3: matahu ($426.30 in chips)

Seat 4: Robber_Wes ($1,038 in chips)

Seat 7: HERO ($862 in chips)

Seat 10: ei_natsaa ($1,072.20 in chips)

ANTES/BLINDS

ei_natsaa posts blind ($5), matahu posts blind ($10).

 

HERO was dealt [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ]

 

PRE-FLOP

Robber_Wes bets $20, HERO calls $20, ei_natsaa folds, matahu folds.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds ]

Robber_Wes checks, HERO bets $10, Robber_Wes bets $20, HERO bets $20, Robber_Wes bets $20, HERO calls $10.

---------------------

 

När det floppar med A förväntar jag mig att Fi som är väldigt aggro bör beta ut här med i princip vilket A som helst och även låga PPs, ja i princip alla händer för att reppa ett A. Till min förvåning så checkar fi vilket gör att jag börjar ana ugglor i mossen. Det är det sista jag förväntar mig från fi så jag bestämmer mig för att pusha.

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

Robber_Wes bets $20, HERO bets $40, Robber_Wes calls $20.

------------------------------

 

Turn visar A vilket gör sannolikheten för att fi sitter på A mindre och jag bestämmer mig för att verkligen se efter hur det ligger till.

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds,Ace of Diamonds,8 of Diamonds ]

Robber_Wes checks, HERO ???

--------------------

 

Check enda alternativet på river?? Sitter fi på A får jag definitivt syn, gör han det inte blir det fold av det mesta andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i ett 10/20$ game och möter en fi som jag haft många duster med. Fi är relativt tight men när han väl spelar så är det mosa in bet i potten som gäller.

Fi sitter på CO medan jag sitter på BTN och jag bestämmer för att trickspela lite med JJ.

 

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-63436756-132

played at "Minsk" for USD RM from 2008-03-20 15:43 until 2008-03-20 15:43

Seat 3: matahu ($426.30 in chips)

Seat 4: Robber_Wes ($1,038 in chips)

Seat 7: HERO ($862 in chips)

Seat 10: ei_natsaa ($1,072.20 in chips)

ANTES/BLINDS

ei_natsaa posts blind ($5), matahu posts blind ($10).

 

HERO was dealt [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ]

 

PRE-FLOP

Robber_Wes bets $20, HERO calls $20, ei_natsaa folds, matahu folds.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds ]

Robber_Wes checks, HERO bets $10, Robber_Wes bets $20, HERO bets $20, Robber_Wes bets $20, HERO calls $10.

---------------------

 

När det floppar med A förväntar jag mig att Fi som är väldigt aggro bör beta ut här med i princip vilket A som helst och även låga PPs, ja i princip alla händer för att reppa ett A. Till min förvåning så checkar fi vilket gör att jag börjar ana ugglor i mossen. Det är det sista jag förväntar mig från fi så jag bestämmer mig för att pusha.

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

Robber_Wes bets $20, HERO bets $40, Robber_Wes calls $20.

------------------------------

 

Turn visar A vilket gör sannolikheten för att fi sitter på A mindre och jag bestämmer mig för att verkligen se efter hur det ligger till.

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds,Ace of Diamonds,8 of Diamonds ]

Robber_Wes checks, HERO ???

--------------------

 

Check enda alternativet på river?? Sitter fi på A får jag definitivt syn, gör han det inte blir det fold av det mesta andra?

 

Gå ner på 0.1-0.2$ innan du gular ditt liv..... jösses vilken hand..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart du ska knacka river.. Robber_wes har AT+ dar 99 ggr av 100. Du overspelar handen rejalt. Mot random ongame-fi kan du betsyna floppen och syna ner vissa, mot Robber_wes kan du betfolda floppen. Han ar dalig men slar om med samre hander dar alldeles for sallan.

 

Varfor trebettar du flop och varfor slar du om turn? Som tidigare postare skrev, du slaktar din hand totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-63436756-132

played at "Minsk" for USD RM from 2008-03-20 15:43 until 2008-03-20 15:43

Seat 3: matahu ($426.30 in chips)

Seat 4: Robber_Wes ($1,038 in chips)

Seat 7: HERO ($862 in chips)

Seat 10: ei_natsaa ($1,072.20 in chips)

ANTES/BLINDS

ei_natsaa posts blind ($5), matahu posts blind ($10).

 

HERO was dealt [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ]

 

PRE-FLOP

Robber_Wes bets $20, HERO calls $20, ei_natsaa folds, matahu folds.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds ]

Robber_Wes checks, HERO bets $10, Robber_Wes bets $20, HERO bets $20, Robber_Wes bets $20, HERO calls $10.

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

Robber_Wes bets $20, HERO bets $40, Robber_Wes calls $20.

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds,Ace of Diamonds,8 of Diamonds ]

Robber_Wes checks, HERO checks.

HERO shows [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ]

Robber_Wes shows [ King of Spades,JC]

 

HERO wins

 

....

 

Pockerfacket:

 

Att den är förfärlig på varje gata förstår jag inte. Jag är som sagt relativt säker på att Fi inte har A och att han inte har ett högre PP eftersom han då inte hade checkat floppen till mig. Att det sedan är ett spel som kanske inte är helt normalt är jag böjd att hålla med om.

 

Varför är det förfärligt på varje gata?

Att aldrig kallsyna pre anser jag vara lite fel då jag tycker det kan vara mycket effektivt emellanåt för att mixa upp spela och inte spela så jävla ABC hela tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-63436756-132

played at "Minsk" for USD RM from 2008-03-20 15:43 until 2008-03-20 15:43

Seat 3: matahu ($426.30 in chips)

Seat 4: Robber_Wes ($1,038 in chips)

Seat 7: HERO ($862 in chips)

Seat 10: ei_natsaa ($1,072.20 in chips)

ANTES/BLINDS

ei_natsaa posts blind ($5), matahu posts blind ($10).

 

HERO was dealt [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ]

 

PRE-FLOP

Robber_Wes bets $20, HERO calls $20, ei_natsaa folds, matahu folds.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds ]

Robber_Wes checks, HERO bets $10, Robber_Wes bets $20, HERO bets $20, Robber_Wes bets $20, HERO calls $10.

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

Robber_Wes bets $20, HERO bets $40, Robber_Wes calls $20.

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds,Ace of Diamonds,8 of Diamonds ]

Robber_Wes checks, HERO checks.

HERO shows [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ]

Robber_Wes shows [ King of Spades,Jack of Clubs ]

 

HERO wins

 

....

 

Pockerfacket:

 

Att den är förfärlig på varje gata förstår jag inte. Jag är som sagt relativt säker på att Fi inte har A och att han inte har ett högre PP eftersom han då inte hade checkat floppen till mig. Att det sedan är ett spel som kanske inte är helt normalt är jag böjd att hålla med om.

 

Varför är det förfärligt på varje gata?

Att aldrig kallsyna pre anser jag vara lite fel då jag tycker det kan vara mycket effektivt emellanåt för att mixa upp spelet och inte spela så jävla ABC hela tiden. Sen att jag släpper in blindsen i detta spelet genom att bara limpa är ju något som tas med i beräkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att den är förfärlig på varje gata förstår jag inte. Jag är som sagt relativt säker på att Fi inte har A och att han inte har ett högre PP eftersom han då inte hade checkat floppen till mig.

 

Och du tycker inte att det ger ny information att han sedan check-HÖJER dig?

 

Du slaktar handen, som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du tycker inte att det ger ny information att han sedan check-HÖJER dig?

 

Du slaktar handen, som sagt.

 

Jo men nu handlar det ju om att jag som sagt har den read på Fi att han INTE checkar med sina A oavsett om det är AA, AK-A2 eller QQ, KK.

Om du läser det första inlägget jag skrev så får du ju ut det.

 

Att han check-HÖJER mig gör som sagt att jag bara bli mer misstänksam eftersom vi är HU, det inte finns någon draghand ute och att om han suttit på ett bra A så hade han i så fall Checkslagit på turn för att få in mer pengar. Vilket är väldigt symptomatiskt för Robert_Wes

 

Jag kan hålla med om att mycket jag gör i handen är fel. Men när det gäller floppen så "vet" jag ju att han inte sitter på A, vilket förstärks när sedan ytterligare ett A faller på turn.

 

Hur skulle jag ha spelat handen från flop och framåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Att kallsyna preflop med JJ är katastrof ur alla aspekter. Det finns inga som helst förmildrande omständigheter. Att göra katastrofspel bara för att inte spela ABC köper jag inte, det finns många andra situationer där man kan variera sitt spel.

 

Flop: Du har en read att han normalt skulle leda flop med någon slags färdig hand vilket gör att din bet är bra. När han sedan checkraisar så sätter du alltså honom på en bluff och att han försöker få dig att vika med tanke på din read? Om du sätter honom på en bluff så ska du INTE 3-betta flop, för du vill ju inte riskera att han ska ge upp sin bluff utan att han ska följa upp den på turn och river. Du måste också inse att även om han normalt skulle leda med Ax så är det inte helt omöjligt att han sitter med ett ess. Att höja är alltså även ur den aspekten dåligt. Genom att 3-betta floppen riskerar du att fi ger upp en bluff när du leder (vilket din read antyder) och du förlorar maximalt de gånger som fi verkligen har ett ess.

 

Turn: Fi cappade flop och ett andra ess faller på turn vilket gör det troligare att fi inte har ett ess och är på en bluff vilket innebär att vi bör fortsätta att hålla fi in "the betting lead", dvs bara syna och låta honom beta river. Du är uppe mot en TAG och en sådan spelare betar hellre än synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Att kallsyna preflop med JJ är katastrof ur alla aspekter. Det finns inga som helst förmildrande omständigheter. Att göra katastrofspel bara för att inte spela ABC köper jag inte, det finns många andra situationer där man kan variera sitt spel.

 

Flop: Du har en read att han normalt skulle leda flop med någon slags färdig hand vilket gör att din bet är bra. När han sedan checkraisar så sätter du alltså honom på en bluff och att han försöker få dig att vika med tanke på din read? Om du sätter honom på en bluff så ska du INTE 3-betta flop, för du vill ju inte riskera att han ska ge upp sin bluff utan att han ska följa upp den på turn och river. Du måste också inse att även om han normalt skulle leda med Ax så är det inte helt omöjligt att han sitter med ett ess. Att höja är alltså även ur den aspekten dåligt. Genom att 3-betta floppen riskerar du att fi ger upp en bluff när du leder (vilket din read antyder) och du förlorar maximalt de gånger som fi verkligen har ett ess.

 

Turn: Fi cappade flop och ett andra ess faller på turn vilket gör det troligare att fi inte har ett ess och är på en bluff vilket innebär att vi bör fortsätta att hålla fi in "the betting lead", dvs bara syna och låta honom beta river. Du är uppe mot en TAG och en sådan spelare betar hellre än synar.

 

 

Tack! Äntligen ett bra svar istället för "du är en nolla, spela 0.1/0.2". Sant som du säger att jag inte ska cappa floppen eftersom jag sätter fi på bluff och bör låta honom fortsätta bluffa. Även turn och river. Som det nu utspelade sig hade jag fått ut lika mycket på att syna turn och river, som att höja turn och checka river i position. När du skriver att jag ska låta honom betta river eftersom jag vet att han är på bluff är detta då för att syna ned eller för att jag ska trycka river.

 

Det som jag inser är negativt med att återhöja turn är att OM han sitter på Ax är risken stor för ytterligare en bet.

 

Håller med om att det är ett dåligt spel att kallsyna med JJ. Men anledningen till att jag publicerade denna HHn var att jag ville få så många olika infallsvinklar som möjligt på det som fanns för att kunna få många synpunkter.

 

 

....

 

 

Fanns som sagt en majoritet här inne som tycker att jag är en tomte, men tillslut fick jag iaf fram det respons som jag var ute efter. Pokerfacket har som vanligt bra analyser.

 

Pokerhajjen

Gå ner på 0.1-0.2$ innan du gular ditt liv..... jösses vilken hand..

Idag 01:08

 

Jadu, tack för att du bryr dig.

 

 

"Polisanmälan

Ongame fick natten till fredag in en anmälan om våldtäkt på bordet #trafalgar 5/10$. Tydligen hade HERO gulat samtliga 4 Fi på ungefär 1 h 37 minuter och gjort en förtjänst på 1024$. Troligen var HERO drogpåverkad och i besittning av osannolika readingskills.

 

Vittnen talar ut om våldtäkten

 

"Heltokigt! Han verkligen bara köttade in i potterna och vann som om han aldrig gjort något annat än att spela poker"

 

"När man ser en spelare som HERO funderar man på om det finns någon annan som verkligen tjänar pengar på poker. Jag blev skrämd ett tag av hans sjuka skills"

 

"En man, En hjälte, En våldtäktsman av pokerborden"

 

Visserligen spelar turen in, men jag tror faktiskt inte att jag behöver gå ner till 0.1/0.2. Även om det är lockande. Men jag är som alltid ödmjuk och tackar för din omtanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Äntligen ett bra svar istället för "du är en nolla, spela 0.1/0.2". Sant som du säger att jag inte ska cappa floppen eftersom jag sätter fi på bluff och bör låta honom fortsätta bluffa. Även turn och river. Som det nu utspelade sig hade jag fått ut lika mycket på att syna turn och river, som att höja turn och checka river i position. När du skriver att jag ska låta honom betta river eftersom jag vet att han är på bluff är detta då för att syna ned eller för att jag ska trycka river.

 

Det som jag inser är negativt med att återhöja turn är att OM han sitter på Ax är risken stor för ytterligare en bet.

 

Håller med om att det är ett dåligt spel att kallsyna med JJ. Men anledningen till att jag publicerade denna HHn var att jag ville få så många olika infallsvinklar som möjligt på det som fanns för att kunna få många synpunkter.

 

 

....

 

 

Fanns som sagt en majoritet här inne som tycker att jag är en tomte, men tillslut fick jag iaf fram det respons som jag var ute efter. Pokerfacket har som vanligt bra analyser.

 

 

Om du ska raisa river eller inte efter att ha inducerat bluffar på turn och river beror på hur säker du är på att din hand är bäst och hur benägen fi är att göra crying calls med dåliga händer som t ex låga PP. Du bör också fundera över hur du ska tackla en 3-bet om du raisar river.

 

Majoriteten av gångerna när du blivit checkraisad på flop och fi betar turn och river och du sitter med en hand sämre än TP så finns det inte mycket värde i att raisa. Det sannolika är att fi viker sina bluffar, synar par och svaga tvåpar och 3-bettar resten om det inte finns uppenbara drag på brädan.

 

Om du tryggt kan lägga dig mot en 3-bet så kan det finnas värde i att raisa en medioker hand mot en synbenägen fi men jag skulle inte gjort det i den här handen om jag synat fi:s checkraise på flop och synat turn. Det beror dels på att även om fi normalt skulle betat ess så är det ändå den troligaste icke-bluffen han har. Är han på en ren bluff så kommer han vika händer utan chans att vinna en SD. Har han en bra hand kommer han 3-betta och vi måste nästan syna eftersom potten är stor och fi är opålitlig.

 

BTW: beklagar mitt första inlägg i den här tråden, dels var jag på mobilen och dels visste jag inte om du bara lagt upp handen på skoj bara för att se reaktionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...