Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

vad är det hör för trams? vad ska man ha lösenord för att läsa vissa omahatrådar för?

vad är det för poäng med ett forum då?

men visst vill ni inte ha några tips och bevara er inskränkta attityd och dåliga råd så kör på.

pokerforum ahr gått ner sig såååå.

Postad

Det har lagts till vissa "privata" forumsdelar där ngr få ska kunna snacka om lite allt möjligt. Detta är gjort för att hålla snacket här på forumet istället för via msn eller egna uppsatta forum.

Postad

Kan iofs förstå tanken bakom att ha stängda forum, där skribentera ska hålla högre kvalitet på sina alster. Dock är det helt obegripligt att vi andra inte ens får läsa i dem, utan att de hålls hemliga istället. Det är ett alldeles ypperligt sätt att motverka att pf.nu som helhet får ett lyft.

De mest kompetenta skribenterna hålls för sig. De mindre kunniga hålls för sig. Med vattentäta skott dem emellan, kommer de mindre kunniga att förbli mindre kunniga. Iofs möjligt att det är syftet och då är det säkert en bra idé.

Postad

Fenomenet kallas studiecirklar, du kan läsa mer här

http://pokerforum.nu/forum/studiecirklar/43771-studiecirkel-sa-funkar-det-laes-1-a.html

Och tanken är just att, ungefär som Appel säger, att de som engagerar sig i diskussionerna ska kunna prata lite avskiljt. Ta bort "bruset" helt enkelt. Det står dig fritt att söka till studiecirlarna, om du uppfyller de krav som satts upp av studiecirkelchefen, och engagerar dig i det hela (om du inte engagerar dig så blir du nog utslängd vad det lider).

Postad
Det har lagts till vissa "privata" forumsdelar där ngr få ska kunna snacka om lite allt möjligt. Detta är gjort för att hålla snacket här på forumet istället för via msn eller egna uppsatta forum.

Varför är de hemliga då?

Fenomenet kallas studiecirklar, du kan läsa mer här

http://pokerforum.nu/forum/studiecirklar/43771-studiecirkel-sa-funkar-det-laes-1-a.html

Och tanken är just att, ungefär som Appel säger, att de som engagerar sig i diskussionerna ska kunna prata lite avskiljt. Ta bort "bruset" helt enkelt. Det står dig fritt att söka till studiecirlarna, om du uppfyller de krav som satts upp av studiecirkelchefen, och engagerar dig i det hela (om du inte engagerar dig så blir du nog utslängd vad det lider).

Varför kan man inte få läsa i dem då? Antar att ni inser väl att det sänker kvaliteten på pf.nu, men vad är syftet? Finns det en tanke om att själva huvudforumet ska göras om till ett rent nybörjarforum?

Postad
Kan iofs förstå tanken bakom att ha stängda forum, där skribentera ska hålla högre kvalitet på sina alster. Dock är det helt obegripligt att vi andra inte ens får läsa i dem, utan att de hålls hemliga istället. Det är ett alldeles ypperligt sätt att motverka att pf.nu som helhet får ett lyft.

De mest kompetenta skribenterna hålls för sig. De mindre kunniga hålls för sig. Med vattentäta skott dem emellan, kommer de mindre kunniga att förbli mindre kunniga. Iofs möjligt att det är syftet och då är det säkert en bra idé.

Om ni satt er in i stuegrupptänket så är det meningen att diskussionerna i viss mån ska göras offentliga, EFTERÅT. Se på Sportsbettingcirkeln tex, som numera trådarna ligger under "övriga spel".

Det är inte alls som så att de "mest kompetenta" hålls för sig själv. Tvärt om, det är ofta "noobs" som vill lära sig tillsammans, utan att få brus i form av "proffs" som tycker läget är självklart, och utan att få brus av ännu sämre spelare som säger "fold preflop".

Med studiecirkelmöjligheten, som alla har om du engagerar dig, så stannar folk kvar på forumet i stället för att starta upp egna privata forum för att snacka trebetssekvenser i fixed (exempel). Det kan inte vara dåligt att ha kvar dessa skribenter här.

Postad
Varför är de hemliga då?

Varför kan man inte få läsa i dem då? Antar att ni inser väl att det sänker kvaliteten på pf.nu, men vad är syftet? Finns det en tanke om att själva huvudforumet ska göras om till ett rent nybörjarforum?

Alternativet är att det startas andra forum, som INGEN får se alls, någonsin.

Studiegrupperna är startade med avsikten att göra forumet bättre. Studiegruppsledarna vill ha diskussionerna bakom lyckta dörrar så länge. Du är välkommen att starta en studiegrupp om vad du vill och vi kan lägga den öppen om du så vill.

Postad
Om ni satt er in i stuegrupptänket så är det meningen att diskussionerna i viss mån ska göras offentliga, EFTERÅT. Se på Sportsbettingcirkeln tex, som numera trådarna ligger under "övriga spel".

Det är inte alls som så att de "mest kompetenta" hålls för sig själv. Tvärt om, det är ofta "noobs" som vill lära sig tillsammans, utan att få brus i form av "proffs" som tycker läget är självklart, och utan att få brus av ännu sämre spelare som säger "fold preflop".

Med studiecirkelmöjligheten, som alla har om du engagerar dig, så stannar folk kvar på forumet i stället för att starta upp egna privata forum för att snacka trebetssekvenser i fixed (exempel). Det kan inte vara dåligt att ha kvar dessa skribenter här.

Absolut inte, men för mig som vanlig användare är de inte till någon fördel heller eftersom jag ändå inte kan läsa vad de skriver.

Du svarar inte på frågan om varför man inte får LÄSA dessa diskussioner. Det kan inte vara dåligt att deras kunskaper och seriositet kommer resten av forumet till dels (om inte själva syftet är att undanhålla den, förstås).

Annars känns det ju som om det finns en tanke om att PF ska vara mer av ett mysigt nybörjarforum. Man lyfter undan de seriösa, kunniga, skribenterna till ett eget tillhåll. På huvudforumet stramar man åt modereringsreglerna, för att skapa den rätta myspysatmosfären för att locka till sig fler nya användare.

Säger inte att detta är fel. Jag är inte dummare än att jag inser att nybörjarna är en mycket bättre affär för Saroram LTD, eller vad det heter, som driver PF.nu, än erfarna spelare som redan är uppsignade på alla siter. Frågar bara av nyfikenhet.

Postad
Alternativet är att det startas andra forum, som INGEN får se alls, någonsin.

Studiegrupperna är startade med avsikten att göra forumet bättre. Studiegruppsledarna vill ha diskussionerna bakom lyckta dörrar så länge. Du är välkommen att starta en studiegrupp om vad du vill och vi kan lägga den öppen om du så vill.

Tack för svaret. Har faktiskt funderat på varför det postas allt färre seriösa inlägg i det vanliga forumet. Trodde att det bara var en tillfällig svacka.

Postad

Vi hade avancerade pokerskribenter ett tag - det gick inte alls. Då kunde alla läsa. Ingen skrev.

Du svarar inte på frågan om varför man inte får LÄSA dessa diskussioner.

För att de som är AKTIVA i grupperna inte vill det. Det är det korta svaret. Om du satt in dig i studiegruppen så kommer valda delar att släppas fritt, även för diskussion, efteråt.

Postad
Tack för svaret. Har faktiskt funderat på varför det postas allt färre seriösa inlägg i det vanliga forumet. Trodde att det bara var en tillfällig svacka.

Det här är ett svar på att folk slutade posta seriösa inlägg, för att "bruset" blev för stort.

Postad

Det här är ett svar på att folk slutade posta seriösa inlägg, för att "bruset" blev för stort.

Det är ju dock inte svaret på varför man inte får LÄSA i studiegrupperna. Konsekvensen för mig, som inte har tid/ork/kompetens att engagera mig i studiegrupperna, blir att jag bara får ta del av bruset. Men man kan ju inte vara alla till lags.

Postad
Det är ju dock inte svaret på varför man inte får LÄSA i studiegrupperna. Konsekvensen för mig, som inte har tid/ork/kompetens att engagera mig i studiegrupperna, blir att jag bara får ta del av bruset. Men man kan ju inte vara alla till lags.

Det handlar också om att deltagarna blottar sig, vilket är avsevärt lättare i slutna och begränsade grupper. I FLT-gruppen hade vi väldigt bra diskussioner, som jag är övertygad om inte hade fungerat i öppna forumet eller inför publik.

Det står alla fritt att anmäla sig (i tid och med rätt kvalifikationer, som gdaily var inne på) och inte minst att starta nya grupper. Det är väl inget som hindrar att det finns flera parallella PLO-, FLT- etc-grupper?!

10 pers per grupp är ett rätt bra deltagartak, med fler så blir det sämre kvalitet och mindre engagemang. Vi startade med 10 i FLT-gruppen men fyllde på med 4 till och då blev engagemanget direkt lidande; några av de gamla blev mer passiva och några av de nya kom inte in i matchen.

Man kan också ställa sig frågan varför de som saknar tid/ork/kompetens ska få dra nytta av att läsa diskussionerna? Jag ser studiegrupperna snarare som en möjlighet till kompetenslyft för deltagarna (dvs de som har tid/ork/kompetens) och att de förhoppningsvis ger tillbaka till forumet genom kvalitet i handanalyser etc.

Jag är övertygad om att ju fler studiegrupper desto bättre blir kvaliten för hela forumet. Jag tycker därför att modsen borde lyfta upp och "marknadsföra" den här möjligheten ännu mer (kanske först sätta en del regler för hur grupperna ska fungera).

Postad

precis, de få bra postare som finns på pokerforum postar ju inte särskilt mycket och vi borde värna om dem(hjort tex).

så att göra såhär stänger ju ute de bästa råden. de lär ju tröttna om de enda någorlunda intressanta diskutionerna som pågår gör så innanför stängda dörrar.

sen blotta sig, vafanm det är ett internetforum, man är/kan vara anonym...vem är blyg på internet?

Postad
så att göra såhär stänger ju ute de bästa råden. de lär ju tröttna om de enda någorlunda intressanta diskutionerna som pågår gör så innanför stängda dörrar.

sen blotta sig, vafanm det är ett internetforum, man är/kan vara anonym...vem är blyg på internet?

1) Läs min post igen

2) Bidra med nåt själv

Postad
precis, de få bra postare som finns på pokerforum postar ju inte särskilt mycket och vi borde värna om dem(hjort tex).

Generellt finns inga direkta intressanta diskussioner på forumet i övrigt. Hellre några vettiga diskussioner "bakom lycka dörrar" än inga vettiga diskussioner alls.

Genom att göra som de gjort får de ju med de som är intresserade och brinner för ämnet samt slipper alla muppar i övrigt, och när de är klara med diskussionerna får alla andra läsa om det i efterhand.

Ganska bra upplägg egentligen om det jag skrivit i mitt inlägg stämmer, eller hur?

Stämmer mitt inlägg?

Bra, diskussionen är över.

Och nej, jag är inte med i Omaha studiegruppen. Jag var med i sportsbetting gruppen, däremot kändes matematiken lite väl krånglig för mig.