Gå till innehåll

NL50 sh AK utan träff


Recommended Posts

Vad gör vi här? Ingen read på fi, Värt o pusha?

 

 

 

 

 

GAME #896411028: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-03-19 19:37:38

Table "TURBO" Wanatah

Seat 1: patrizo ($53.50 in chips)

Seat 3: ShoooBa ($60.75 in chips)

Seat 5: Manuroma71 ($50.75 in chips) DEALER

Seat 6: quicky16 ($96.50 in chips)

Seat 8: speedhart ($93.10 in chips)

Seat 10: MatCauthon07 ($9.50 in chips)

quicky16: Post SB $0.25

speedhart: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Manuroma71 King of SpadesAce of Clubs

Dealt to patrizo

MatCauthon07: Fold

patrizo: Raise $1.50

ShoooBa: Fold

Manuroma71: Raise $6.00

quicky16: Fold

speedhart: Fold

patrizo: Call $4.50

*** FLOP *** 5 of Clubs4 of Hearts7 of Clubs

patrizo: Check

Manuroma71: Bet $9.00

patrizo: Call $9.00

*** TURN *** 6 of Clubs

patrizo: Check

Manuroma71: Vad gör vi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ta gratiskortet och hoppas på ett klöver.

Eller så kan du prova fortsätta semibluffen.

 

Om man tar gratis kortet kommer han säkert att trycka på rejält, och du vet då inte om han har en hand eller om han bluffar, läget är inte under kontroll och du har ingen read att förlita dej på.

Om du träffar ett klöver och han trycker på, tjänar du säkert en fin slant.

 

Jag skulle nog ta checken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror aldrig att fi folder mot din turnbet här, antingen kallsynar han med tvåpar,stege lr färg eller så får du en checkraise på dig som heter duga (med nöt eller noll). Kallsynar han måste du shova/beta hårt alla rivers han checkar i princip som du missar (möjligen att du knackar ner A lr K), för mkt gambling imho. Ta checken och ge upp kalla rivers.

 

Du har ju 3betat, känns som han har lättare att sätta dig på en hand där än vad du har att sätta honom på en hand. Du måste spela AcKx här likadant som du spelar AcAx KcKx i princip. Tror aldrig du får värde av något sämre här, samt är han minsta bra/agressiv kan han jätteenkelt pusha bort dina turnbets här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vad Fi kan höja och syna en rejäl re-raise med..?

Knappast låga connectors och egentligen inte ett lågt pp heller (fast man kan ju aldrig veta.. :)).

 

Troligen ett mellanhögt - högt PP eller AK, AQ med drag till färg.

I värsta fall har han spelat ett PP och träffat ett set eller (ännu värre men inte så sannolikt) KQ klöver och prickat flushen..

 

Nivån är lite lurig då det kan finnas en del galna spelare. Problemet är att han har synat rätt mycket och det ligger en hel del i potten. Kanske gillrar han en fälla, kanske synar han oavsett vad du kastar in.

Utan hand och utan read är det en rejäl chansning att pusha..

 

Jag skulle ta gratiskortet och syna ner vid träff AK, pusha vid flush och vika (om Fi höjer på river) utan hand. Lite surt men inte helt ovanligt med AK utan träff..

 

Hur gick det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tänker på det så har du troligen precis den hand som Fi hoppas på. Kanske är han orolig för AA eller KK men du ligger under alla omständigheter under och det kan kosta resten av stacken före river att ta reda på om du kan fiska upp ett klöver till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej..har väl fått tillräckligt med svar..Enligt min erfarernhet på den här nivån så höjs det inte det inte upp med alltför många händer pre, så satte honom på ett pocket eller två färgade kort... Tänkte mest åt pockethållet..Iallafall..såhär slutade det:

 

GAME #896411028: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-03-19 19:37:38

Table "TURBO" Wanatah

Seat 1: patrizo ($53.50 in chips)

Seat 3: ShoooBa ($60.75 in chips)

Seat 5: Manuroma71 ($50.75 in chips) DEALER

Seat 6: quicky16 ($96.50 in chips)

Seat 8: speedhart ($93.10 in chips)

Seat 10: MatCauthon07 ($9.50 in chips)

quicky16: Post SB $0.25

speedhart: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Manuroma71 King of SpadesAce of Clubs

Dealt to patrizo Jack of HeartsJack of Clubs

MatCauthon07: Fold

patrizo: Raise $1.50

ShoooBa: Fold

Manuroma71: Raise $6.00

quicky16: Fold

speedhart: Fold

patrizo: Call $4.50

*** FLOP *** 5 of Clubs4 of Hearts7 of Clubs

patrizo: Check

Manuroma71: Bet $9.00

patrizo: Call $9.00

*** TURN *** 6 of Clubs

patrizo: Check

Manuroma71: Bet $35.75

patrizo: Call $35.75

*** RIVER *** Jack of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $99.25 Rake $3.00

patrizo: wins $99.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela handen handlar ju om turnen här, jag tror inte att det finns någon som helst FE att prata om hos honom med tanke på turn, därför tror jag aldrig att din turnbet är lönsam.

 

Det han har nu med facit i hand är ju typ en utav rejält få händer som det kan finnas den minsta lilla FE'n på, vilket det tydligen inte fanns heller. Intressant hand men fel turnspel imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beten är inte heller så dum. Fi har inte Ac så han har inte så mycket han kan syna med. Vi vinner nog oftare med en bet nu än med en c/c på river vid blank river. Landar ett klöver är det svårt att få ut värde.

 

vi har helt klart delade meningar kring detta!

 

Hela handen handlar ju om turnen här, jag tror inte att det finns någon som helst FE att prata om hos honom med tanke på turn, därför tror jag aldrig att din turnbet är lönsam.

 

 

cbeten på flop är riktigt dålig också imo. Cbetar du här cbetar du antagligen allt när de checkas till dig och du har initiativ och pos vilket gör att de blir väldigt lätt att spela ut dig. Särskillt när handen är trebetad så borde AK vara den typiska handen att checka bakom med på den flopen!

 

 

Turn är katastrof. Grymt läge att checka bakom och troligtvis få in pengarna om klöver kommer på river eftersom din range innehåller så mycket mer än nötfärgen då + att fi bara har en pottbet kvar. Tidigare nämnt foldar troligtvis fi typ 5% av gångerna mot bet här.

 

EDIT: posta inte resultat för snabbt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi har helt klart delade meningar kring detta!

 

 

 

cbeten på flop är riktigt dålig också imo. Cbetar du här cbetar du antagligen allt när de checkas till dig och du har initiativ och pos vilket gör att de blir väldigt lätt att spela ut dig. Särskillt när handen är trebetad så borde AK vara den typiska handen att checka bakom med på den flopen!

 

 

Turn är katastrof. Grymt läge att checka bakom och troligtvis få in pengarna om klöver kommer på river eftersom din range innehåller så mycket mer än nötfärgen då + att fi bara har en pottbet kvar.

 

EDIT: posta inte resultat för snabbt!

 

 

Intressanta kommentarer...Är relativt ny på sh-borden så är glad för all kritik jag får. Har haft en Flop-AF på 2.83 idag... Är det för mycket? Total AF 2.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ville inte trycka ner dig om det var känslan du fick nu du läste vad jag skrev..

 

Haha nejnej...Det är lugnt! Verkar ju som de flesta tycker check är rätt här..Intressant det du skriver om min cb. Jag brukar cb nästan alla händer i pos, om jag är ensam mot en fi och jag tagit initiativet pre, men som du säger, så är det nog smartast att ta det lugnt med AK här då det är 3betat pre..Hur ofta och när bör man cb om man är uppe mot en fi man inte har någon read på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cbet är verkligen inte fel här, som ovan skrev så ska du ju inte knacka här i pos imho (får du syn kan du endå ta ett gratis riverkort när han knackar till dig på turn ist för att ni båda checkar flop sen betar han turn o du får vika)

 

 

Det bästa är juh i min åsikt, 3bet-->cbet-->knack-->vik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar bakom, han släpper aldrig här och synar aldrig med sämre så..

 

nja... nog finns det en hel del veka par här han släpper... standard är väl check, går även fint att bluffa river om du nu tror du ligger under då med (reppar rätt många valuebet händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...