sortguld Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Hallå. Jag har spelat poker i ca 4 månader nu. Började spela på ultra småbord:) för att förstå lite. Nu efter 50 pokerfilmer och annan information har jag börjat spela 5$ turneringar med 10 spelare och gjort så i ca 1 månad. Har fört statistik och den visar att jag placerat mig på pengaplats 1-3 i 78% an turneringarna. Nu är frågan om jag skulle gå upp ett snäpp till 10$ turneringarna??? Jag vet att det inte är stora pengar men många bäckar små och så får man ju lite erfarenhet. Spelet är NL Texas Hold Em. Mvh Patrik Linköping P.s ska spela min första liveturnering i linköping med Empire i mars skitnervöst lol. * RP - QoS * Citera
ades_va Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Ett tips vore nog att skära ner på pokerfilmerna och börja med facklitteratur Men samtidigt är erfarenhet bättre än teori så med tanke på din %ROI kanske du skulle klara $10+1. Tanka även Pokertracker eller PokerOffice och börja spela på Party-nätverket så du kan föra statistik över ditt spel. Då får du antagligen se om du vunnit på tur eller eller skicklighet. Lycka till! Citera
Skanke Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 78 procent är kanon och du kan helt klart hoppa upp ett snäpp. Fortsätt med statistiken och gå tillbaka till fem dollars om du märker att motståndet blir för svårt.(vilket jag tvivlar på)... Citera
sortguld Postad 28 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2005 Pokertracker nu installerad sak bara fatta hur den funkar:) Pokerfilmerna är ju mest rätt kul o se för inte verkar dom spela efter böckerna inte:). Tack för synpunkterna. Patrik Citera
Krissan Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Kanonfin ROI måste jag säga. Hur många SnG är den baserad på? Om du spelar $5 på Party-nätverket så rekommenderar jag dig att hoppa upp ett snäpp, om inte annat så för att skära ner husavgiften till 10% istället för ohemult dyra 20%. Lycka till med spelandet! Citera
sortguld Postad 28 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2005 Tack. Den är baserad på 127 turneringar om det är vad du menar:) Har inte lärt mig alla förkortningar ännu.. Dum fråga kanske men Party-nätverket vad är det? Är det partypoker och alla dess skins? Patrik Citera
ades_va Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Japp, Party-nätet är - bl a - Partypoker, Multipoker och Empirepoker. Wow, om du har den statistiken över 127 SnG's så kan du garanterat kliva upp ett snäpp. Men se till att skaffa dig PT och byta till en av dessa sidor Citera
trexter Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Hmm.. nu var det iofs ett tag sedan man spelade SNG:s men jag har för mig att någon på 2+2 menade att det i princip var omöjligt att ha en ROI på 60%. Någon sanning i detta? Citera
raqqa Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Hmm.. nu var det iofs ett tag sedan man spelade SNG:s men jag har för mig att någon på 2+2 menade att det i princip var omöjligt att ha en ROI på 60%. Någon sanning i detta? Varför skulle det vara omöjligt? Däremot krävs det rejält med flyt. Citera
Hjort Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Ja, spela åtminstone $10 pga av den extrema raken på $5. Vidare så kan jag nästan lova att du haft rejält med flyt och kommer uppleva en del av svängningarna som riktigt orimliga i jämförelse med din startperiod. Citera
Gyre Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Det är ju inte ROI han har skrivit, utan hur ofta han kommer på prisplats och det är ju verkligen inte samma sak. Inte sagt att det inte är ett bra resultat att komma på prisplats nära 80% av gångerna över 127 försök, det är imponerande det med. Om man antar att han är lika ofta på alla plats så bordet det bli ROI på runt 25% om jag inte räknar knasigt. Ang. att gå upp tror jag inte det blir minsta problem att lyckas lika bra på nästå nivå. Citera
sortguld Postad 28 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2005 Tack för alla synpunkter. Ska nog redan ikväll pröva lyckan på 10$ borden Antar att det inte går lika bra där men jag kör min vanliga strategi så får jag se. Har ju fått upp en bra buffert med $ nu.... Lycka till med erat pokerlirande allihopa vi kanske syns på borden. Patrik Citera
TANDEMCYKELN Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Varför skulle det vara omöjligt? Däremot krävs det rejält med flyt. Vilket ger att det inte är möjligt i det långa loppet. Citera
Krissan Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Det är ju inte ROI han har skrivit, utan hur ofta han kommer på prisplats och det är ju verkligen inte samma sak. Inte sagt att det inte är ett bra resultat att komma på prisplats nära 80% av gångerna över 127 försök, det är imponerande det med. Om man antar att han är lika ofta på alla plats så bordet det bli ROI på runt 25% om jag inte räknar knasigt. Ang. att gå upp tror jag inte det blir minsta problem att lyckas lika bra på nästå nivå. Bjäfs bjäfs bjäfs... Jag erkänner mig besegrad och ska vara tyst. Citera
Recommended Posts