Gå till innehåll

PLO HU - "hjältesyn" av honom, spelar jag uruselt?


BjornL1491910513

Recommended Posts

Sitter supertiltad på PLO mot en monsterfisk som tagit en del av mig. Han hittar hjältesynen med max 5 outs och drar ut. Nu till handen:

 

ANTES/BLINDS

im_your_bro1 posts blind ($5), BjornL posts blind ($5).

 

PRE-FLOP

(BjornL gets Ace of Diamonds,10 of Clubs,Jack of Hearts,King of Diamonds), (im_your_bro1 gets 8 of Diamonds,9 of Clubs,8 of Clubs,Ace of Clubs)

 

im_your_bro1 bets $10, BjornL bets $40, im_your_bro1 calls $30.

 

FLOP [board cards: Ace of Spades,4 of Spades,6 of Diamonds ]

BjornL bets $90, im_your_bro1 bets $250, BjornL bets $386.50 and is all-in, (im_your_bro1 must hurry up), im_your_bro1 calls $226.50.

 

TURN [board cards: Ace of Spades,4 of Spades,6 of Diamonds,King of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: Ace of Spades,4 of Spades,6 of Diamonds,King of Spades,8 of Spades ]

 

SHOWDOWN

BjornL shows [ Ace of Diamonds,10 of Clubs,Jack of Hearts,King of Diamonds ]

im_your_bro1 shows [ 8 of Diamonds,9 of Clubs,8 of Clubs,Ace of Clubs ]

im_your_bro1 wins $1,042.

 

Är det här superfiskigt av mig eller kan jag spela såhär mot en maniac?

Min absolut första tanke var att det var det sämsta jag gjort men har börjat fundera lite.

 

Frågan är ju om man ska skratta eller gråta? Den här handen är sinnessjuk :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans maximala outs är ju att du har drag så nog har han bättre än max 5 outs.

 

Och eftersom han blockar esstrissen så är det inte så dåligt spel som det ser ut, du har ju knappast 44 eller 66 när du slår om, medan du måste vara rätt rädd för att han har det. Så vid raisen kan han ju tycka att han har rätt stor sannolikhet att få vik, och då från rätt många händer med gott om outs, som de ickenötiga färgdragen utan tillägg.

 

När han synar är inte det heller uppenbart skitdåligt. Om han kan anta att du spelar alla nötfärgdrag, färgstegedrag, AA och A med stora sidokort så, så har han ändå någonstans i storleksordningen 1/3 på synen av din push. Man säkert trimma ned det där en del, men det är ju knappast så att man kan sätta dig på en rimlig HD som ger honom ordentligt under 1/6 i vinstchans.

 

Iaf, det är ju säkert inte bra spelat av honom, men det är ju inte heller --EV.

 

Angående ditt spel så är det väl bara att få in pengarna när du floppar TP med runt 5ggr pott i stacken. Gratiskort känns kallt, och vik är ju inte aktuellt. Däremot är det ju inte jätteuppenbart att man ska slå om en massa ur position pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans maximala outs är ju att du har drag så nog har han bättre än max 5 outs.

 

Och eftersom han blockar esstrissen så är det inte så dåligt spel som det ser ut, du har ju knappast 44 eller 66 när du slår om, medan du måste vara rätt rädd för att han har det. Så vid raisen kan han ju tycka att han har rätt stor sannolikhet att få vik, och då från rätt många händer med gott om outs, som de ickenötiga färgdragen utan tillägg.

 

När han synar är inte det heller uppenbart skitdåligt. Om han kan anta att du spelar alla nötfärgdrag, färgstegedrag, AA och A med stora sidokort så, så har han ändå någonstans i storleksordningen 1/3 på synen av din push. Man säkert trimma ned det där en del, men det är ju knappast så att man kan sätta dig på en rimlig HD som ger honom ordentligt under 1/6 i vinstchans.

 

Iaf, det är ju säkert inte bra spelat av honom, men det är ju inte heller --EV.

 

Angående ditt spel så är det väl bara att få in pengarna när du floppar TP med runt 5ggr pott i stacken. Gratiskort känns kallt, och vik är ju inte aktuellt. Däremot är det ju inte jätteuppenbart att man ska slå om en massa ur position pre.

 

jo håller med om att han raise kan vara bra som du skrev. Men vad är det han vill ha fold på i det läget? När jag sitter småtiltad och har höjt floppen. Lägger ju inte många händer som dessutom oftast leder mot hans hand. Och jag vet ju dessutom att han kan trycka med många händer.

 

Synen som han gör kanske däremot inte är så illa när du säger det. Tycker iofs att den fortfarande är väldigt tveksam.

 

Okej var lite tveksam på hur jag skulle spelade den. Situationen i sig händer inte så ofta egentligen. Men mot denna sort spelare kanske det var rätt då jag inte mött liknande så ofta. De som går in brukar oftast vara mycket mycket tightare.

 

Reraisen ur pos kanske är lite tveksam. Hur brukar du spela PF med sådana här händer? Tex då han har raisat. Gäller ju att mixa upp sig med både syn och reraise. Är en väldigt tunn linje hur man egentligen ska spela dom här händerna. För det är oftast bara med AAxx eller KKxx de kommer trycka tillbaka och då känner jag att det är värt att få överläge istället för att syna och hoppas. Beror helt klart på vilket motstånd man möter också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...