SoderKrippa Postad 20 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2008 klart du ska ställa rivern. Ja det är klart att jag ska. /SK Citera
Xodiac Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 Det gör han väl inte.Han har ju korrekta pottodds+massiva implicita. Hmm har han? kan ha missräknat stackdjupen efter turnbetet då OP inte var jättenoggrann med hur betmönstret såg ut exakt, kändes direkt som att han aldrig hade oddsen till att syna 80% på turn om han vill räkna endast färgen som out Citera
Steffow Postad 20 Mars , 2008 Rapport Postad 20 Mars , 2008 Jag gillar allt utom min raise på flop. Antingen syn eller slå om mer. i second that Citera
Akim Postad 22 Mars , 2008 Rapport Postad 22 Mars , 2008 Ska jag beta $55 in i $38-potten? Visste jag inte att man kunde Å vadå commitar mig? Jag skulle ju ha investerat $63 isf och ha $267 kvar i stacken. Du menar om han pushar rakt ut mot min CR eller? Hm, så måste du mena /SK Va?! Nej det är säkert bättre att minraisa. Alltså Variera mellan Led ut på flop, fi höjer så ställer du såklart och CR precis som nu fast utan minraise. Citera
DrRoland Postad 22 Mars , 2008 Rapport Postad 22 Mars , 2008 Hmm har han? kan ha missräknat stackdjupen efter turnbetet då OP inte var jättenoggrann med hur betmönstret såg ut exakt, kändes direkt som att han aldrig hade oddsen till att syna 80% på turn om han vill räkna endast färgen som out Du kan ju inte räkna bara nötterna som outs. Ska man vara petig så kan han igentligen inte syna mer än 75% av potten på direkta pottodds. Citera
svint0 Postad 22 Mars , 2008 Rapport Postad 22 Mars , 2008 Tycker det finns två linjer du kan ta här. Antingen så Checkraisar du flopp. Checkraise pot på flopp blir en raise till 55+17=72. Dock tycker jag det är lagom med ~55-60ish. På turn skjuter du ~75% och synar alla omslag(eller så ni blir all-in). På river tycker du ska fullfölja om även om du missar färgen. Annan linje är att leda ~14-18$, slår han om så 3bettar du hans ~50-70$ till typ 150-180. Och synar all-in... Citera
SoderKrippa Postad 22 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2008 Tycker det finns två linjer du kan ta här.Antingen så Checkraisar du flopp. Checkraise pot på flopp blir en raise till 55+17=72. Dock tycker jag det är lagom med ~55-60ish. På turn skjuter du ~75% och synar alla omslag(eller så ni blir all-in). På river tycker du ska fullfölja om även om du missar färgen. Annan linje är att leda ~14-18$, slår han om så 3bettar du hans ~50-70$ till typ 150-180. Och synar all-in... Bra sammanfattat. Är så jag kommer att lira liknande situationer framöver, och variera mellan de två. /SK Citera
Recommended Posts