Jogga99 Postad 16 Mars , 2008 Rapport Postad 16 Mars , 2008 Table MacManiacs HE: $0,25-$0,25 No Limit HE (Real) Seat 0: NISSE ($42,90 in chips) Seat 1: FI ($28,60 in chips) Seat 2: Knppn ($14 in chips) (on the button) Seat 4: SB ($14,95 in chips) Seat 8: BB ($45,75 in chips) *** Blind Bet Round *** : Dealt to NISSE: Dealt to NISSE: SB : Post Blind ($0,15) BB : Post Blind ($0,25) *** Pre-Flop *** : NISSE : Bet ($1) FI : Call ($1) Knppn : Fold SB : Fold BB : Fold *** Flop *** : NISSE : Check FI : Bet ($1,50) NISSE : Raise ($4,50) FI : Call ($3) *** Turn *** : [ ] NISSE : Check FI : Check *** River *** : [ ] Vad gör jag nu då? Hade spelat 22 händer mot denne fi vid detta tillfälle, FI:s VPIP = 50+ och rätt passiv efter flopp, aggr ca 1,3 post flopp (0 på river). Han föll nog in i min spelarkategorisering "MUPP" vid detta tillfälle. Jag spelade självklart TAG (som alla andra). Har funderat på handen ett tag nu och kommer inte fram till hur denna hand skall spelas, hjälp. Citera
ArgHj Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 Jag skulle beta ut flopp 80-90% för att försöka få bort dragen. Om han är så passiv och synar kan han fortfarande vara på drag eller träffat överkortet. Checka turn och om han bettar ut, och du vet han inte gör så med dragen, då måste han väl ha Kx. Som spelat c/f river iom att standard fi kommer ofta ha K eller J där, dessutom så är väl AQ, (AT, QT, 55>) den enda handen som du slår, och den kommer inte syna nåt Om du litar på din read dock... Citera
strater Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 check-syn, bet/fold känns väl bägge rätt ok imo Citera
DocLame Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 Checksynar nog river, som spelat. Men varför checkraisar du flopp? Citera
swalle Postad 17 Mars , 2008 Rapport Postad 17 Mars , 2008 Om du ska ändra i handhistoriken, gör det då kontinuerligt så inte en annan blir så förvirrad Som ovan är det väl bara hoppas på en så billig sd som möjligt. Och om du ska check-raisa flopp tycker jag du ska slå om ännu mer, men tycker beta ut är ett bättre alternativ. Citera
Jogga99 Postad 17 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2008 Beklagar att jag redigerat HH:n fel, men det var ju ändå mitt i natten. Min C/R på floppen var nog ett misstag och i normala fall brukar jag höja i ett sådant här läge (dock verka alla älska C/R på mikronivå och gör det så fort dom får chansen). Jag känner mig slagen av FI efter spelet på floppen och vill nog på ett snyggt sätt komma ut ur handen. Citera
Recommended Posts