Gå till innehåll

Tur i kärlek, otur i spel


hAgLuNd666

Recommended Posts

Hej, har spelat nätpoker i ungefär 3 månader nu och gör inget annat än förlorar. Jag är nygift, ska jag skilja mig för att börja vinna ???

 

 

hahaha:lol: Nej då allvarligt talat. Min fråga lyder så här : har börjat spela lite freerolls på betsson. Spelar ett tight spel men förlorar i längden på det. I freerolls turneringar vad är det ultimata spelet ?? skulle vara roligt att kanske bara få vinna 1 dollar eller mer ??? Idag kom jag på plats 458 av 1600. Kanske en dum fråga men ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har spelat nätpoker i ungefär 3 månader nu och gör inget annat än förlorar. Jag är nygift, ska jag skilja mig för att börja vinna ???

 

 

hahaha:lol: Nej då allvarligt talat. Min fråga lyder så här : har börjat spela lite freerolls på betsson. Spelar ett tight spel men förlorar i längden på det. I freerolls turneringar vad är det ultimata spelet ?? skulle vara roligt att kanske bara få vinna 1 dollar eller mer ??? Idag kom jag på plats 458 av 1600. Kanske en dum fråga men ??

 

Nej du förlorar inte i längden på ett tight spel, snarare är det så att du inte spelat "någon längd" och därför inbillar dig att det inte heller kommer fungera.

 

Men det är klart, är kärringen ful och elak så kanske du ska skilja dig också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har spelat nätpoker i ungefär 3 månader nu och gör inget annat än förlorar. Jag är nygift, ska jag skilja mig för att börja vinna ???

 

Jag har tur i både spel och kärlek. Tror jag i alla fall... eller kan det vara så att sambon inte alls "jobbar natt" utan spenderar natten med min bästa polare...? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I freerolls tenderar vissa spelare att vara mer eller mindre oseriösa i början. Marker slaskas ganska lätt iväg och det finns allstå ganska stora chanser att lätt kunna dubbla tidigt. Har du bra var inte rädd för att överbeta eller ställa in, du kommer få syn väldigt ofta! Våga stå på hårt när du tror att du har bäst - du har ju inget att förlora eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tur i ngt av dom, de e fan illa;) Nej men seriöst nu, vad det gäller frerool så ska du se många billiga floppar med många olika sorters händer, spela hårt när du träffar bra, för det är lätt att få bra betalt i en frerool. När du sedan har byggt upp din stack så ska du spela lite tightare:P men som sagt det viktigaste är att du är aggresvi när du träffar bra och se många billiga floppar i början när blindsen är låga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tur i ngt av dom, de e fan illa;) Nej men seriöst nu, vad det gäller frerool så ska du se många billiga floppar med många olika sorters händer, spela hårt när du träffar bra, för det är lätt att få bra betalt i en frerool. När du sedan har byggt upp din stack så ska du spela lite tightare:P men som sagt det viktigaste är att du är aggresvi när du träffar bra och se många billiga floppar i början när blindsen är låga.

 

Alltså, nu har jag inte spelat fler än en handfull "frerools" i mitt liv.

 

Men eftersom det oftast är väldigt pissig struktur så ska man inte se många floppar i början utan spela riktigt tajt och försöka få in degen med en riktigt stark hand för att sedan spela när man har stack.

 

Men det är ju bara min ödmjuka åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv vann jag en del freerolls för många många år sedan innan jag spelade seriöst, gäller typ att se många billiga floppar från sb, position med de flesta händerna tidigt när blindsen e små, sen ska du gärna överspela bra händer med (överbetta) när du väl får en bra hand pre eller träffar asbra på flop, för betala, det gör folk på freerolls :) (typ har du KQ på K62 flop så kan folk betala mkt med 2,9 för att försöka träffa en till tvåa eller en nia etc)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...