jakkan33 Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Hur många svenska pokerspelare tror ni kan slå Party Poker's LHE $15/30 eller andra LHE-games med motsvarande svårighetsgrad? Jag började spela 15/30 förra månaden och undrar hur högt jag har kommit i den svenska pokerhierarkin. * RP och flytt till Poker OT där Poll-liknande frågor hör hemma - QoS * Citera
Swede Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 tror det ar ratt manga faktiskt. Sjalv sitter jag vid Bellagio och slar $3000/6000 Holdem Citera
mr_deep Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 En hel del... Bara för att man sitter där betyder väl inte att man är högt upp i "pokerhierarkin" ? Det finns en drös som spelar på den nivå och högre och dom flesta är riktigt långt ner i "pokerhierarkin". Citera
Krissan Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 tror det ar ratt manga faktiskt. Sjalv sitter jag vid Bellagio och slar $3000/6000 Holdem Själv sitter jag och tjuter av glädje när AA står i en ~30-40-pott på Pacifics 1/2-bord... Citera
Hjort Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Hur många svenska pokerspelare tror ni kan slå Party Poker's LHE $15/30 eller andra LHE-games med motsvarande svårighetsgrad? Måste ju vara hyffsat många fler än 100 iallafall känns det som. Men jag har faktiskt ingen aning. Har knappt spelat där, men de verkar ju inte vara superduper svårslagna direkt. Citera
sherqs Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 tror det ar ratt manga faktiskt. Sjalv sitter jag vid Bellagio och slar $3000/6000 Holdem VA?? lirar du verkligen så högt Isåfall vilka brukar du lira med?? Citera
Papa Kubo Postad 28 Februari , 2005 Rapport Postad 28 Februari , 2005 Det brukar vara Swede, Barry Greenstein och Howard Lederer. Citera
Swede Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Det brukar vara Swede, Barry Greenstein och Howard Lederer. Men snalla, du glomde ju Andy Beal. Nar han kommer till stan sa brukar han och jag kora HU NLT, med 10k/20K blinds. Fast det var langesen senast. Han losade 3.4 mille senast ju. Jag brukar ge Gus Hansen nagra hundringar i utbud mot att han ger mig massage vid bordet, och Carlos Mortensen far alltid nagra hundringar nar han hamtar drinkar till mig. Citera
Vitae Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Swede: Vet inte hur mycket seriositet som låg i ditt inlägg, men jag minns ett moralfilosofiskt inlägg inte allt för längesedan där du hade samvetskval över att ha vunnit 60kkr. Vackert ifall du avancerat till $3k/$6k.... Citera
trexter Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Hehe, nog inte många pokerspelare i världen som kan spela på de där nivåerna. Skulle tro att många spelares bankrolls vid de borden kommer från annat än poker. Citera
Swede Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 Tillbaka till topic. Jag tror det ar manga svenskar som kan sla $15/30 FLT pa party, och andra online sidor for ovrigt. 15/30 ar egentligen inte san stor limit, och det finns helt klart mkt fisk online. nar det galler skickliga spelare sa tror jag att annu fler svenskar skulle kunna sla 15/30 FLT pa party (och liknande sajter) men gor inte detta av tva skal: 1. De har inte bankrullen till detta 2. Battre EV pa andra limits och former. T.ex. 1/2 NLT. Jag var sjalv en person som notte FLT online tills jag bytte till NLT. Skulle nu inte byta tillbaka till FLT. Mitt EV+ ar sa mkt battre pa NL. Korde 15/30 pa pacific under en period och tjanade in bra med pengar, men det var frustrerande, och jag hade inte talamodet till det. Har nu bytt till .5/1 NLT och tjanar battre med pengar dar. Antar att det finns mkt mer fisk eftersom de inte forstar det har med BR krav och liknande. Folk tanker nog "det ar lugnt, jag har 300 euro pa kontot, jag kan latt lira .5/1 NL" nar de egentligen behover 3000 euro. det ar i alla fall mina tankar. Under min korta karriar sa har jag markt att ju mer min BR okar, och ju mer jag kommer upp i limits, desto mer forvanar det mig hur mkt fisk det finns vid varje niva. Det verkar inte tunnas ut sa jakla mkt (det tunnas ut, men inte sa mkt) Hoppas detta ger svar p.s. ja, det ar pga mockasins inlagg jag fick lite skuldkanslor och kande att jag var tvungen att ge ett seriost inlagg. Mina limits ar: .5/1 NLT online 2/5 NLT live (anledningen til denna skillnaden ar att jag har en annan BR for live, + att jag ar duktig pa tells och liknande, sa live gor det battre for mig) 15/30 FLT online 20/40 FLT live (samma anledning har) Citera
Recommended Posts