JagGårGul Postad 15 Mars , 2008 Rapport Postad 15 Mars , 2008 Tjena......Liten fråga! Denna nivå är den jag med sökning på PF mm. får till mest fiskig. Tänkte kolla lite vad ni som gått igenom nivån har att säga.......... Ligger väl nu på en BR +10K sek. Frågan är om man ska grinda vidare på 0.50/1sek 1/2 fullring. Alt. dela rullen på 500sek inköp på 2,50/5sek. Nivån behärskar jag, tror jag, men swingarna o klonkarna är ju en annan femma.......Kanske köra på tills man e nere på 5K sek o då grinda lågt en stund till. Eller bör jag jobba vidare mot 20K för 2.50/5sek. Vet ju vad reglerna säger....men men....frågar ändå ! Vad tycker ni? Jag tål kritik men gärna inga idiot förklaringar, dessa kan besparas.....bara lite tips o råd på vägen. *** TY *** / Jag(vill inte)GåGul Citera
Partyjack Postad 15 Mars , 2008 Rapport Postad 15 Mars , 2008 Alltså, nu skrev du ju att du spelade fullring? Då jag aldrig gjort det utan alltid spelat SH så kanske mitt svar är helt galet. Oavsett så tycker jag att det verkar vara extremt mkt sämre traffik på FR-borden på SvS, det kryllar ju dock av actionkåt fisk, så om jag inte missuppfattade dig så tycker jag du starkt ska fundera på att gå över till SH En variant kan vara att du spelar 0.5/1 SH och 1/2 FR, det är kanske så man tyder din text? Hur som haver, dina rullefrågor har jävligt mkt att göra med din spelstil.. När jag började spela 2,5/5 hade jag en väldigt lös spelstil och var väldigt mån om min rulle eftersom jag i stortsett var helt inställd på att börja spela heltid. Så jag började nog med 25K har jag för mig. Som du skriver är ett alternativ att spela 500krs inköp, men med tanke på hur mkt fisk det är som sitter med fulla inköp tappar du extremt i värde där. Helt beroende på hur stort du slår 1/2 så är nog mitt tips att stanna kvar och grinda upp en 20K-rulle och sen ge dig på 2,5/5 med fulla inköp. Du bör ju ställa dig ett par frågor kanske, typ; Har du prövat på spelet på 2,5/5 tidigare? Tror du att du slår nivån? Slår du 1/2 så pass hårt att du verkligen måste gå upp redan? Och som jag skrev tidigare, förmodligen tar det inte så überlång tid för dig att hitta de där 10K på 1/2 för att sen bli reg på 2,5/5.. Som jag skrivit förr, de flesta som är någorlunda insatt i pokern och läser på PF mer eller mindre dagligen måste bara vara helt hjärndöda om de inte slår 2,5/5 - så med stor sannolikhet gör du det också. Vart ett onödigt långt svar, men har en lång tråkig arbetsdag som håller på att ta slut så jag måste bränna tiden. Citera
Neuen Postad 15 Mars , 2008 Rapport Postad 15 Mars , 2008 Tjena... Jag har spelat på 2,5/5kr nivån en hel del och de 2 nivåerna som är lägre och faktiskt tycker jag att 1/2kr nivån är den jag har svårast att vinna på. Om det sen beror på att jag spelar på ett speciellt sätt eller om spelarna är sämre vet jag inte. Men helt klart förekommer det konstiga och dåliga spel på 2,5/5kr nivån. Jag snackar då om endast SH 5manna, har ingen erfarenhet av fullring. Så mitt råd är att om du vill testa så kör på 2,5/5kr nivån med 500kr inköp och testa ett tag, sätt en gräns på max du kan tänka dig att förlora för att gå ner och spela lägre nivå igen. Sen kan du allt eftersom öka på inköpet efter att din BR växer... Men då krävs det oxå att du kan hantera att du kommer kunna torska mer pengar, och även att vinna mer... Lycka till med spelet... =) Mvh Neuen Citera
AdslVerbe Postad 15 Mars , 2008 Rapport Postad 15 Mars , 2008 Har faktiskt oxå upplevt samma som dej Neuen. Jag har faktiskt högre PTBB på 2,5/5 än 1/2. Var dock ett litet tag sedan jag spelade på Svs nu. Själv vill jag ha dock ha minst 20K-25K i rullen för nivån on general principles. Citera
mettler Postad 15 Mars , 2008 Rapport Postad 15 Mars , 2008 Tjena... Jag har spelat på 2,5/5kr nivån en hel del och de 2 nivåerna som är lägre och faktiskt tycker jag att 1/2kr nivån är den jag har svårast att vinna på. Om det sen beror på att jag spelar på ett speciellt sätt eller om spelarna är sämre vet jag inte. Handlar troligtvis om att du skärper till dig när det blir större insatser, mindre slaskande och ökad koncentration. Citera
heltoker Postad 16 Mars , 2008 Rapport Postad 16 Mars , 2008 Handlar troligtvis om att du skärper till dig när det blir större insatser, mindre slaskande och ökad koncentration. ..eller att han e jävligt dålig på att anpassa sig till motståndarna Citera
Neuen Postad 16 Mars , 2008 Rapport Postad 16 Mars , 2008 Handlar troligtvis om att du skärper till dig när det blir större insatser, mindre slaskande och ökad koncentration. Svar nej. ..eller att han e jävligt dålig på att anpassa sig till motståndarna Ursäkta, men jag är inte jävligt dålig på att anpassa mig, dock kanske inte lika superbra som du. Men jag förmodar att om man spelar mot bättre motståndare så vinner man mindre och spelar man mot sämre motståndare så vinner man mer. Självklart så kan man alltid bli bättre på att anpassa sitt spel och vinna mot alla, men om det är ett större antal dåliga spelare på en nivå än en annan så gör det att man automatiskt vinner mera pengar. Utan att man anpassar sig. Innan ni kommenterar mina åsikter igen, så vill jag själv veta att ni själva har spelat mer än 50k händer på både 1/2 och 2,5/5 nivån på Svs, för att om så inte är fallet kan ni lika gärna vara tysta och inte kommentera något som ni inte vet något om. Om ni har spelat mycket på båda nivåerna men fortfarande tycker att det är enklare motstånd på 1/2 så har vi helt enkelt olika åsikter. Om det sen beror en lätt CP-skada eller att man är jävligt dålig, spelar väl ingen roll då jag har rätt att skriva min åsikt och erfarenhet. Citera
Roggefort Postad 16 Mars , 2008 Rapport Postad 16 Mars , 2008 Våga ta ett skott, men lämna inte nivån som du kan grinda och som du känner dig trygg med. Och våga sätt dig med fullt inköp. Du får en mer rättvis bild av vilken nivå spelet ligger på med mer deg på bordet, anser jag. att spela short innebär ofta samma typ av tankesätt och spel på de flesta nivåer. Ta en del av dina pluspengar och skotta varje månad. Går de bra, så går de bra, går de dåligt, så har du ändå, som sämst, gått +/- 0. MVH Citera
Stelu Postad 16 Mars , 2008 Rapport Postad 16 Mars , 2008 Tjena......Liten fråga! Denna nivå är den jag med sökning på PF mm. får till mest fiskig. Tänkte kolla lite vad ni som gått igenom nivån har att säga.......... Ligger väl nu på en BR +10K sek. Frågan är om man ska grinda vidare på 0.50/1sek 1/2 fullring. Alt. dela rullen på 500sek inköp på 2,50/5sek. Nivån behärskar jag, tror jag, men swingarna o klonkarna är ju en annan femma.......Kanske köra på tills man e nere på 5K sek o då grinda lågt en stund till. Eller bör jag jobba vidare mot 20K för 2.50/5sek. Vet ju vad reglerna säger....men men....frågar ändå ! Vad tycker ni? Jag tål kritik men gärna inga idiot förklaringar, dessa kan besparas.....bara lite tips o råd på vägen. *** TY *** / Jag(vill inte)GåGul Du borde kunna klara av 2,5/5 kr nivån. Det är inte så jätte stor skillnad mellan 1/2 och 2,5/5 tycker jag iallafall. Förutom att det är liiite bättre spel på 2,5/5 nivån. Sedan så spelar man bättre på högre nivåer. Så är det för mig. Sedan som Partyjack säger. Testa 5 manna borden. Lite annat spel. Lite vildare men du kan kontrollera potterna lite bättre. Ses vid 2.5/5 kr borden och lycka till Citera
juteji Postad 16 Mars , 2008 Rapport Postad 16 Mars , 2008 Som tidigare talare sagt beror det en hel del på ditt spelsätt....... men jag tycker inte att dem e märkbart bättre på den nivån jämfört med 1/2. Så självklart skall du testa om du är sugen. Är det dessutom så att du tycker att 1/2 börjar bli lite "tråkigt" är risken stor att du tappar i ditt spelande och på det viset faller tillbaka........ nä. Fortsätt sträva uppåt.... Du märker snabbt om din spelförmåga funkar eller inte ! Sätt en tydlig gräns för din rulle bara så du inte "går gul" Citera
JagGårGul Postad 16 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2008 Tackar för tipsen, jo visst.......den enda som kan veta om jag håller är jag själv..........Sen jag startade denna tråd är jag väl upp ca; 3st 500kr inköp. Kommer försöka kriga på här nu men ta det lugnt om rullen går mycket under 10K Kommer säkert spela lite 1/2 också så jag har en bra balans mellan nivåerna........om jag behöver gå ner hastigt! PS; Jag har gått gul för sista gången ! Citera
Recommended Posts