Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Då kommer jag med min första video, spelar som sagt NL SH 1/2 under ca 1 timma.

Bakgrund:

NL-spelet har gått rätt halvsegt sistone o jag är ej i matchform o behöver hjälp att komma på fötterna. Försöker gå ifrån LAG till mer tight o minska variansen så jag försöker spela lite mer straightforward än vad jag brukar.

Jag drog ner kvaliten rätt mycket på camtasia så filen är liten (122 mb) men jag tycker man ser rätt bra osv så det ska inte vara några större problem.

OBS: Ljudet funkar inte för mig i VLC men funkar utmärkt i andra spelare på min dator.

http://www.megaupload.com/?d=W93UWMHF

Säg gärna vad ni tycker om alla händer o vad jag bör ändra på. Får be om ursäkt på förhand för att jag mumlar osv men jag hoppas det är OK med folk ändå.

Postad

Sett ~40 minuter.

Tycker att du spelat helt okej än så länge. :-)

44 handen på högra bordet skulle jag kanske inte synat ner med mot shortstacken. (Troligen inte iaf. Nu kommer jag inte ihåg handen exakt iofs)

Och fyrtalet skulle jag nog checkat på floppen (som du nog nämnde ) och hoppas att någon träffade något på turn.

(Lirar Nl20-Nl50 så det är väl ett annorlunda spel på din nivå kan jag tänka mig. Finns nog andra som kan ge dig mer))

Du gav mig under filmen inspiration till att bli mer aggressiv. Tackar!

Postad
Sett ~40 minuter.

Tycker att du spelat helt okej än så länge. :-)

44 handen på högra bordet skulle jag kanske inte synat ner med mot shortstacken. (Troligen inte iaf. Nu kommer jag inte ihåg handen exakt iofs)

Och fyrtalet skulle jag nog checkat på floppen (som du nog nämnde ) och hoppas att någon träffade något på turn.

(Lirar Nl20-Nl50 så det är väl ett annorlunda spel på din nivå kan jag tänka mig. Finns nog andra som kan ge dig mer))

Du gav mig under filmen inspiration till att bli mer aggressiv. Tackar!

Vore grymt om folk kunde säga ungefärlig tid in i videon då det är lite svårt att hålla koll. Kul att jag inte blir totalt dissad iaf.

Kul att man insperar någon iaf!

• 5 months later...
  • 3 weeks later...
Postad

efter typ 14,30min så 3bettar du A9 ur pos mot despaigne, flopp 78A rainbow. Tycker du kan checka till honom på den floppen, först för pottkontroll och sen för att få värde av eventuella bluffar/mellanpar. check/syn flopp, om han checkar flopp så betta turn.

Postad

13:30 : SB A9klöver . Han limpar knapp EVERY TIME. Tkr bet flop check turn syn river. Check turn för pot control. Så som spelet var nu måste du folda river.. Tkr du kan slå upp mot honom ofta när han limpar knapp. Eller Check flop o se vad han gör sen fortsätta från det.

19:00 : JTo KNAPP SB mini raisar FOOLLLDDDDD ! Du ska inte syna vad har du för värde lixom när han är så kort. Så bara folda även om han bara miniraisar.

34:00: K9o tkr jag inte du ska höja där när du har två Synstationer bakom dig. Gick bra denna gången men synar dom så har du svårt beslut flop då den inte träffar många floppar.

35: Q9 fold. Du slår inget som han bettar med. SLUTA OPENLIMPA UTG !

36:00. Check från BB med 44. Höj inte upp. 44 är inte så starkt att höja upp med. Eftersom dom är så korta är det inte +ev

37:40. Tkr du ska folda 33 där på den brädan när han donkbettar.

41:00 . KTo , Turn beten e ju bedrövlig du får bara syn av allt du är slagen av och fold av allt du leder stort mot.

46:00 66, check , INTE RAISE . Short är båda .

49:00 K8 limpen e totalt bedrövlig FOLD ! , ännu mer fold när han höjjer upp.

Fyrtal check flop ,bet turn oavsett kort.

För övrigt limpar du mkt från SB kan aldrig vara ett vinnande spel. Så sluta med det.

Sen spelar du ofta 3-4 handat . BYTA BORD så fort du är nere på 4handat.

Sen måste du ha bättre Tabel Selection, Du sitter oftast med 5st Short stackade killar på båda borden.

Sen synar du ner ofta river bets och hoppas du har bäst hand, lägg ner med det.

Kan ha missat några händer då jag hållde på med lite annat men det stora hela tror jag att jag hann med :)

• 1 month later...
Postad

Sen spelar du ofta 3-4 handat . BYTA BORD så fort du är nere på 4handat.

Ingen logik där alls.

Sen måste du ha bättre Tabel Selection, Du sitter oftast med 5st Short stackade killar på båda borden.

Det tyder snarare på bra table selection.