Stig_Wallby Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 Hej! När man gör ett uttag till ett bankkonto från Moneybookers står det att namnet på kontohavaren ska vara samma som i ens Moneybookerskonto. Däremot så bör inte MB kunna kolla så att det stämmer väl? Men brukar det vara så att bankerna påpekar för den (i det här fallet MB) som sätter in pengar att uppgifterna om kontohavaren stämmer eller ej? Ja, min fråga är juh rakt ut ifall någon har testat att plocka ut pengar till ett bankkonto från MB med ett annat namn? För att klargöra så gäller det här inte något som skulle skada nån annan än mig på något sätt. Anledningen är helt enkelt för att jag behöver ett MB i en annan valuta än vad jag har för närvarande och det ska enligt uppgift inte gå att byta valuta på ens konto. Det kanske är värt att ställa en andra fråga; Är det någon som lyckats byta valuta på sitt MB konto utan att ha behövt öppna ett nytt? Citera
mukkitre Postad 14 Mars , 2008 Rapport Postad 14 Mars , 2008 Vid transaktioner från MB till bank så måste namnen stämma. Det enda banken gör vid fall där det ej stämmer är att dom notifierar MB om att det är felaktiga konto uppgifter och bengarna överförs åter till MB. Det vill säga banken tar inte ens emot pengarna. Till exempel funkar det ej att överföra Stig_Wallby MB till mukkitre bankkonto för då blir det felaktiga uppgifter. Citera
Recommended Posts