Gå till innehåll

27/2 - Följ Ectors söndagsturneringar!

Recommended Posts

Postad
Fan här vill man in och tracka Nusseman i chatten, så går det såååå långsamt.

Verkligen... Sirap i servern...

Har snott ett par potter så jag är kvar runt 4k. Förhoppningsvis hittar man en dubbling snart så man kan börja lira.

Du dubblar nog upp mot mig snart ska du se ;)

Ska du lira 200€ EPL-Finalen oxå?

• Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Åkte just ut mot en riktigt dålig syn. Jag ställer in på knappen med 83 och tomten synar med 89s. Riktigt dåligt spel. Men, men... det är bara jobba vidare i nästa tävling.

Postad
Turneringspoker är jättemysigt.

Turneringspoker suger. När man försöker kvala till 3k-turneringen och ställer in för 11xBB från BB efter x limpare med KQo och får syn av 72s som klonkar... ja, då suger turneringspoker :)

Skulle ju vara med o köpa ut stora grabbarna ikväll men det gick inte ;)

Postad
Åkte just ut mot en riktigt dålig syn. Jag ställer in på knappen med 83 och tomten synar med 89s. Riktigt dåligt spel. Men, men... det är bara jobba vidare i nästa tävling.

Nu förstår jag inte riktigt. Du ställer in med 83... En annan tomte synar. Du gnäller. Jo, det är ju helt och hållet klart att du borde ha tagit den potten.

Postad

Jag har bara spelat turneringar som är jättebilliga eller såna med bra kosing som jag kvalat in till. Ni verkar spela väldigt dyra turneringar rätt ofta om jag förstått saken rätt. Jag skulle ju kunna ha råd med lite större buyins nu men jag tror att jag skulle bli skitsur om jag missade ITM i en 200$ exempelvis.

Hur resonerar ni egentligen? Är det turneringar ni lever på eller pröjsar ni för dem genom det ni vinner vid cashgames?

Postad

Nu förstår jag inte riktigt. Du ställer in med 83... En annan tomte synar. Du gnäller. Jo, det är ju helt och hållet klart att du borde ha tagit den potten.

Det var ju inte direkt så att han ville bli ner-synad med 83o. Eftersom att 89s förmodligen inte är bättre än något som kan antas att ector ställt in med så var det dåligt spelat.

Postad
Det var ju inte direkt så att han ville bli ner-synad med 83o. Eftersom att 89s förmodligen inte är bättre än något som kan antas att ector ställt in med så var det dåligt spelat.

Eller så var det en helt lysande read från motståndarens sida.

Postad
Villken klient går nästa turnering på?

24h 200€ kl 22

Stars 500$ kl 22.30

Party 200$ kl 22.30

Paradise 300$ kl 23.00

Stars 100$ rebuy kl 01.30 (som jag inte vet om jag kommer spela)

Postad

Jag gnäller inte... han får spela som en sopa hur mycket han vill. Jag gör inte fel som ställer in med 83, men han gör jättefel som synar med 89s.

Postad

Ector bluffade och den andra synade med en hand som inte är värd att syna med....den är ju inte ens bättre än många händer man bluffar med. Om man ska syna en bluff måste man ju ha bättre hand än den som bluffar, annars är man lite fel ute :)

Tänk igen så förstår du nog....

Postad

Eller så var det en helt lysande read från motståndarens sida.

Heh, hoppas du skämtar. :roll:

Postad

ector, han hade ett read pa dig. 8-)

Han visste att nar du bluffar sa kollar du korten med vanster hand, sen kliar du dig pa pungen med hoger, och anvander pannan for att fosa in alla chipsen.

Du borde nog andra detta... det ar lite for uppenbart ;-)

Postad
Hur resonerar ni egentligen? Är det turneringar ni lever på eller pröjsar ni för dem genom det ni vinner vid cashgames?

Jag lirar i princip bara turneringar och lever gott på det. Det är klart det svider varje gång man åker ur en stor turnering, men man kan ju inte vinna jämt. Barar man håller näsan ovanför vattenytan tills det smäller till med en storvinst är det ju lugnt.

Postad

Frågan är väl snarare hur fi hade lyckats hacka Ectors webkamera för att få den readen... men visst, den stämmer, när han bluffade på Empire Poker Academy körde han samma grej. Dock trodde jag att det var för att jag och QoS satt bredvid, men det verkar visst vara en tell... :)