Gå till innehåll

Consp + eisen, MTTs och annat!


Gäst

Recommended Posts

Siktar någon av er på att spela lite liveturneringar framöver? Vad jag vet så spelade väl eisen wsop förra året osv. men Conspiracy, du har väl knappast spelat några större va? Koncentrerar ni er helt på onlinegrinden eller spelar ni sattar ibland till lite större liveevents, typ EPT?

 

Jag kan svara för mig själv och du har helt rätt i det du säger :). Det är inte bara så att jag inte har spelat någon större utan jag har aldrig spelat live (förutom homegames) öht. Både eisen och framförallt fhaugen tjatar på mig att hänga med på EPTs hela tiden och det vore faktiskt kul. Dock ska jag först bege mig till CC och träna lite först :). Som ni säkert har läst så har eisen redan kvalat in till årets wsop och jag hoppas kunna göra detsamma. Även om jag skulle misslyckas så kommer jag nog åka ändå och umgås med folk och troligen även spela några av de billigare eventen. Tar med mig tjejen oxå så blir det lite semester samtidigt :).

 

Conspiracy, byggde du din rulle genom mindre turneringsvinster eller var det en raketklonk i början? I så fall, hur hanterade du den plötsliga nyrikedomen?

 

Jag kom ju 3a i FTPs 750k i början av oktober och därefter har jag haft ganska många $10k+ cashes, ett par lite större oxå. Men ja, man kan nog säga att det var en raketklonk. Jag lever precis som tidigare med undantagen att jag har unnat mig en del nya prylar som jag viljat ha länge, typ laptop, skärm, resa. Inte så mycket mer faktiskt :).

 

hmm tänkte mest allmänt men vi kan säga 40-50bb

 

Svårt som fan att säga nåt generellt även om man vet stackdjupen. Ibland 4betshove och ibland fold :). Känns jävligt kallt att setmina iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kom ju 3a i FTPs 750k i början av oktober och därefter har jag haft ganska många $10k+ cashes, ett par lite större oxå. Men ja, man kan nog säga att det var en raketklonk. Jag lever precis som tidigare med undantagen att jag har unnat mig en del nya prylar som jag viljat ha länge, typ laptop, skärm, resa. Inte så mycket mer faktiskt :).

 

Okej :). Fint.

 

Btw, Snyggt liv du lever. Tjej och pengar, vad mer kan man begära?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt som fan att säga nåt generellt även om man vet stackdjupen. Ibland 4betshove och ibland fold :). Känns jävligt kallt att setmina iaf.

 

hehe sa att ni kunde ignorera;-) det jag tänkte mest var att man kanske höjer 3-4bb med pp, får en rr ur/i position med djupa stackar, när synar man för setvärde etc, med vilka pocket och hur stor size på rr kan man syna?

 

eller helt enkelt bara de ggr man kan syna för setvärde:-)

 

fan jobbig fråga by me

 

ignore

 

är jag full?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utg-pushen med 9-10 bb är jag nyfiken på. Vilka oparade händer anser du värdiga? Finns det någon gräns där man måste börja pusha brett eftersom bb är så stor att vi blir commitade nästa hand? Är det ett argument?

 

Hmm, det är rätt många faktorer som spelar in när jag pushar utg.

Saker som är viktiga:

-Ante eller inte.

-Det spelar väldigt stor roll vad det sitter för typ av spelare på bordet och framför allt hur djupa stackar dom har, speciellt sb/bb.

- Tror jag att det är stor chans att det kommer foldas till mig i sen pos efter att jag postat blindsen kan man vara lite tajtare med utg pushen.

- Få spelare synar dig light i tidig pos så det gäller mer att ha koll på hur knappen,sb och bb synar.

Har ingen aning om jag pushar för löst eller inte men skulle gissa att detta är min range med 9-10bb: 22+,A2s+,K9s+,Q9s+,J9s+,T9s,A7o+,KTo+,QJo

Nått i den stilen.

 

Hittade sen en post på 2+2 av djk123 som svarar på denna frågan för 100r:

 

LuckyLloyd:

 

Assuming:

 

- your OPR stats show you as a losing player online over a sample size of circa 600 MTTs;

 

- you are playing in the 100 rebuy on Stars;

 

- you are playing a 5.5k stack at blinds of 300 / 600;

 

- table is nine handed;

 

- mostly regs at this level with stacks behind you that all have you covered and 18k stack in mp and 20k stacks on button and small blind;

 

Then what would be a reasonable range to shove UTG?

 

djk:

 

if you are unknown and have a fairly tight image, you can def push as loose as

 

22+,A9o+,A2s+,KTo+,K3s+,QTo+,Q8s+,JTo,J8s+,T7s+,97 s+,87s UTG

 

if you're considered loose you prob wanna tighten it up a bit, but not a whole lot

 

CO ATC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har faktiskt en fråga om låga-mellan pp till främst eisen och consp, men även alla andra mtt-nördar, snabbt bara hur ni spelar ur/i position mot 3bet pre, mot 1-fler motspelare?

 

kräver inget svar men vore kul:-)

 

Mot en spelare ur pos 4-bet eller fold, om vi inte är väldigt djupa. I pos kan jag syna ibland om det är en lös spelare som 3-betar mig (om jag har en ok stack). Då spelar jag alltså inte bara för setvärdet.

Mot flera spelare är det oftast syn/fold men då beror det helt på stackdjupet obv. Har aldrig riktigt tänkt på hur stor del av stacken jag kan tänka mig att lägga in i en flervägspott pre, går på känsla:oops:.

 

 

fan jobbig fråga by me

 

ignore

 

tycker det är en bra fråga:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det är rätt många faktorer som spelar in när jag pushar utg.

Saker som är viktiga:

-Ante eller inte.

-Det spelar väldigt stor roll vad det sitter för typ av spelare på bordet och framför allt hur djupa stackar dom har, speciellt sb/bb.

- Tror jag att det är stor chans att det kommer foldas till mig i sen pos efter att jag postat blindsen kan man vara lite tajtare med utg pushen.

- Få spelare synar dig light i tidig pos så det gäller mer att ha koll på hur knappen,sb och bb synar.

Har ingen aning om jag pushar för löst eller inte men skulle gissa att detta är min range med 9-10bb: 22+,A2s+,K9s+,Q9s+,J9s+,T9s,A7o+,KTo+,QJo

Nått i den stilen.

 

Hittade sen en post på 2+2 av djk123 som svarar på denna frågan för 100r:

 

LuckyLloyd:

 

Assuming:

 

- your OPR stats show you as a losing player online over a sample size of circa 600 MTTs;

 

- you are playing in the 100 rebuy on Stars;

 

- you are playing a 5.5k stack at blinds of 300 / 600;

 

- table is nine handed;

 

- mostly regs at this level with stacks behind you that all have you covered and 18k stack in mp and 20k stacks on button and small blind;

 

Then what would be a reasonable range to shove UTG?

 

djk:

 

if you are unknown and have a fairly tight image, you can def push as loose as

 

22+,A9o+,A2s+,KTo+,K3s+,QTo+,Q8s+,JTo,J8s+,T7s+,97 s+,87s UTG

 

if you're considered loose you prob wanna tighten it up a bit, but not a whole lot

 

CO ATC

 

Kanonsvar! Det var aningen lösare än jag trodde, ska fundera på det där. CO ATC, vad menas med det? Att han pushar any two cards från CO och framåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det är rätt många faktorer som spelar in när jag pushar utg.

Saker som är viktiga:

-Ante eller inte.

-Det spelar väldigt stor roll vad det sitter för typ av spelare på bordet och framför allt hur djupa stackar dom har, speciellt sb/bb.

- Tror jag att det är stor chans att det kommer foldas till mig i sen pos efter att jag postat blindsen kan man vara lite tajtare med utg pushen.

- Få spelare synar dig light i tidig pos så det gäller mer att ha koll på hur knappen,sb och bb synar.

Har ingen aning om jag pushar för löst eller inte men skulle gissa att detta är min range med 9-10bb: 22+,A2s+,K9s+,Q9s+,J9s+,T9s,A7o+,KTo+,QJo

Nått i den stilen.

 

Hittade sen en post på 2+2 av djk123 som svarar på denna frågan för 100r:

 

LuckyLloyd:

 

Assuming:

 

- your OPR stats show you as a losing player online over a sample size of circa 600 MTTs;

 

- you are playing in the 100 rebuy on Stars;

 

- you are playing a 5.5k stack at blinds of 300 / 600;

 

- table is nine handed;

 

- mostly regs at this level with stacks behind you that all have you covered and 18k stack in mp and 20k stacks on button and small blind;

 

Then what would be a reasonable range to shove UTG?

 

djk:

 

if you are unknown and have a fairly tight image, you can def push as loose as

 

22+,A9o+,A2s+,KTo+,K3s+,QTo+,Q8s+,JTo,J8s+,T7s+,97 s+,87s UTG

 

if you're considered loose you prob wanna tighten it up a bit, but not a whole lot

 

CO ATC

 

I andra turneringar bör vi även kunna anta att spelarna kring bordet synar tightare iom att dom är sämre och inte förstår att vi "ska" pusha brett.

 

djk123 är rätt intressant, läste i HSMTT för ett tag sen att han hade en 30BB openshoverange på knappen i en särskild situation (bla satt en väldigt aggro spelare i blindsen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanonsvar! Det var aningen lösare än jag trodde, ska fundera på det där. CO ATC, vad menas med det? Att han pushar any two cards från CO och framåt?

 

Japp, det förutsätter jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, imo är det på gränsen med de sämsta händerna, eftersom folk, speciellt i 100r, synar så oerhört lätt. Beror givetvis på stackar.

 

Tror det är väldigt gränsfall i så fall. Det eisen säger om stacksizes i SB/BB är såklart väldigt väldigt viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sagt av tele:

 

Mendieta: när jag fått lirat lite mer på FTP så kommer jag va etta igen :P Poäng från december och innan är ju väck pga nickbyte.

 

hur känner team eisen&österängen rörande detta?:-)

 

Riktigt roligt om det blir fajt i toppen säger jag. Bara sporrande ju fler som pressar på. Kommer säkert leda till att man anstränger sig lite till och det ger förhoppningsvis resultat.:)

 

Fortsätter han vinna K3svsQQ så kanske det är möjligt att han kommer ikapp.;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sagt av tele:

 

Mendieta: när jag fått lirat lite mer på FTP så kommer jag va etta igen :P Poäng från december och innan är ju väck pga nickbyte.

 

hur känner team eisen&österängen rörande detta?:-)

 

hehe jo tele tappade mycket där faktiskt. Helt ärligt så är inte sverigerankingen sååååå viktigt för mig, satsar på värlsrankingen istället ;). Tycker det är riktigt kul att det är så många på sverigerankingen som har så mycket poäng jämfört med andra länder :).

 

EDIT: Givetvis bryr jag mig om Sverigerankingen, men jag skulle överleva om ni går om :). Däremot skulle mitt liv rasa samman om jag skulle hamna utanför topp 100 world wide :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jo tele tappade mycket där faktiskt. Helt ärligt så är inte sverigerankingen sååååå viktigt för mig, satsar på värlsrankingen istället ;). Tycker det är riktigt kul att det är så många på sverigerankingen som har så mycket poäng jämfört med andra länder :).

 

EDIT: Givetvis bryr jag mig om Sverigerankingen, men jag skulle överleva om ni går om :). Däremot skulle mitt liv rasa samman om jag skulle hamna utanför topp 100 world wide :(.

 

Gött top 100 klarade man ju iaf. Får köra någon helg så är man top 10 sedan :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit en del CG grind idag. Totalt knappt 2100 händer på NL400, lite lite HU och resten 6max. Slutar +$733. Är rätt seg nu efter att ha lirat 2000 händer utan paus, inte van vid det :). Får bli att slappa framför TVn nu några timmar innan sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sagt av tele:

 

Mendieta: när jag fått lirat lite mer på FTP så kommer jag va etta igen :P Poäng från december och innan är ju väck pga nickbyte.

 

hur känner team eisen&österängen rörande detta?:-)

 

haha vafan postar du den här för din fuling :-P

 

ang snacket om rangen för push UTG kan jag säga att jag inte har i närheten av så bred range om det är fullt bord. fattar faktiskt inte vitsen att pusha med främst dåliga ess. folk är ju så lösa så dom kommer ändå syna med AT och bättre typ, iaf på stars där de ändå inte tror på en UTG-raise.

 

tycker fö också det är himla kul med fight i toppen av rankingen och jag hoppas att det kan ge lite extra inspiration hos alla inblandade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e jag som skrev på fulltilt mendieta19....

vill regga d där pocketfives men funderar på stars o ftp kanske e dumt o regga då chansen blir större att man får betala skatt oså då lr?

 

nja vet inte du behöver ju inte skriva namn och stad och sånt om du inte vill, det enda som kan göra nåt det är väl att all fakta om vunna pengar samlas ihop men vet inte om det spelar någon roll.. går ju ändå att hitta på annat sätt.

 

edit: nicken från de sidor du får poäng för visas ju också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...