Gå till innehåll

Consp + eisen, MTTs och annat!


Conspiracy

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja det sög, preflop spelet ska vi inte prata om.

Men borde ha synat 666 raisen och stängt ner om eisen spelade vidare. oerhört oövertänkt push.

 

Det är ju som sagt pre-flop du gör ditt misstag, sen vet jag inte om du kan rymma från handen..tror du at du tar syn-fold där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju som sagt pre-flop du gör ditt misstag, sen vet jag inte om du kan rymma från handen..tror du at du tar syn-fold där?

 

Ja, synar jag och han pushar bakom är det en relativt enkel fold då jag vet att han är bra. Troligen skulle han inte pusha bakom och då uppstår ju ett problem.

Angående preflop gillar jag att öppna med semiskit utg reeespekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, synar jag och han pushar bakom är det en relativt enkel fold då jag vet att han är bra. Troligen skulle han inte pusha bakom och då uppstår ju ett problem.

Angående preflop gillar jag att öppna med semiskit utg reeespekt.

 

Du har en poäng, det beror på vilka händer du tror han synar med pre..men du har förmodligen rätt i att inte eisen ställer sen utan synar och då kvittar ju allt..

 

Du är ju chippy nu i 1k:n eisen, fortsätt så och ta hem skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft inbrott på typ 15 år. Plötsligt har jag haft 3 inbrott i bilen på 2 veckor:shock:

 

Dom två sista är dock riktigt jävla störda=)

Vid första inbrottet var bilen olåst i ett låst garage, tog bara lite småsaker en nyckel en FM sändare till ipoden och lite mynt.

I förrgår upptäcker jag plötsligt.. VA FAN! där ligger ju FM sändaren till ipoden, precis på samma ställe som när den blev stulen.

Slutsatsen var att jag måste haft den på mig och lagt den där själv på något konstigt sätt.

Låste bilen och garaget igår. Idag är bildörren öppen, hopp vad är stulet idag undrar jag. Kollar runt och då plötsligt ligger nyckeln som blev stulen precis brevid FM sändaren!:lol: :lol: :lol:

 

Vet i fan vad jag ska tro. Är det någon som driver med mig? Hur ska det gått till då jag har alla bilnycklar? Är den en tjuv med dålig samvete som bryter sig in igen för att lämna tillbaka det han snott. Glömmer en grej och går tillbaka dagen efter för att bryta sig in på nytt och lägga dit en nyckel? WTF?

 

Samtidigt som det känns sådär att nån tydligen kan gå in i min bil när han känner för det är det ganska komiskt imo. Vill rigga en videokamera i garaget men hittar den inte:-P

 

Edit: Fortfarande är min laddare stulen, den kanske dom lämnar tillbaka inatt? ska rigga garaget på något sett nu. fortsättning följer...:)

 

Blir grind från 23 eller 00 inte bestämt mig än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft inbrott på typ 15 år. Plötsligt har jag haft 3 inbrott i bilen på 2 veckor:shock:

 

Dom två sista är dock riktigt jävla störda=)

Vid första inbrottet var bilen olåst i ett låst garage, tog bara lite småsaker en nyckel en FM sändare till ipoden och lite mynt.

I förrgår upptäcker jag plötsligt.. VA FAN! där ligger ju FM sändaren till ipoden, precis på samma ställe som när den blev stulen.

Slutsatsen var att jag måste haft den på mig och lagt den där själv på något konstigt sätt.

Låste bilen och garaget igår. Idag är bildörren öppen, hopp vad är stulet idag undrar jag. Kollar runt och då plötsligt ligger nyckeln som blev stulen precis brevid FM sändaren!:lol: :lol: :lol:

 

Vet i fan vad jag ska tro. Är det någon som driver med mig? Hur ska det gått till då jag har alla bilnycklar? Är den en tjuv med dålig samvete som bryter sig in igen för att lämna tillbaka det han snott. Glömmer en grej och går tillbaka dagen efter för att bryta sig in på nytt och lägga dit en nyckel? WTF?

 

Samtidigt som det känns sådär att nån tydligen kan gå in i min bil när han känner för det är det ganska komiskt imo. Vill rigga en videokamera i garaget men hittar den inte:-P

 

Edit: Fortfarande är min laddare stulen, den kanske dom lämnar tillbaka inatt? ska rigga garaget på något sett nu. fortsättning följer...:)

 

Blir grind från 23 eller 00 inte bestämt mig än.

 

 

Du har inte druckit nån jäst jordgubbssaft eller tuggat på möglig ost, så du får problem med synapserna? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in en en liten fråga till Consp här eller nån annan som har koll.

 

Då jag är totalfisk på allt vad program heter så kan jag inte sånt här, har aldrig använt nåt hjälpmedel till pokerspelet överhuvudtaget förutom stora mängder coca-cola :)

 

Jag har börjat grinda SNGs igen och skulle vilja ha ett simpelt statistikprogram som är lätt att använda. Det enda jag är ute efter är att det ska hålla koll på antal spelade sngs, profit och ROI. Skulle helt enkelt vilja ha allt Sharkscope gör utan att behöva kolla där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken!

 

Dåligt med uppdateringar här från mig men det beror på att jag varit utomlands en vecka :). Var på en äkta svenssonsemester med flickvännen på gran canaria. Sick med en vecka utan poker, var jättelänge sen jag hade en så "lång" paus, kändes verkligen nyttigt att komma ifrån grinden lite. Jag blir så himla fast i pokern känner jag och kopplar bort allt utom grinden ibland, lite tragiskt men sant. Tror dock det är så för rätt många pokerspelare.

 

Vi kom till arlanda igår vid midnatt ungefär och fisk som jag är så trodde jag att vänthallen på t-centralen skulle vara öppen, det var den obv inte så jag och tjejen fick springa runt med resväskor mitt i stan och leta hotell, efter ett par misslyckade försök pga att hotellen var fulla så hittade vi till slut ett :).

 

Kom hem till jkpg runt tretiden idag och har spelat lite hu sngs under kvällen. Gick fint och plussade ca $2k.

 

Nu blir det sängen! Jag har alltid haft lätt att sova på andra platser men ska ändå blir skönt att sova i sin egen säng :).

 

Vad gäller mitt pokerspel den kommande tiden så har jag lite små förrändringar jag kommer göra, inte i själva spelet, utan i upplägget. Skriver lite om det imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hem!:) Tycker du ska logga in på p5s och se att du inte leder, sen ska du lägga in MTT grind tills du leder igen:)

 

Har haft pokerpaus 2 dagar och det lär inte bli spel i morgon heller.

Rätt skönt att inte spela så mkt. Vet att det kommer bli massor av spel i maj då FTOPS går så ska ta det ganska lugnt med grinden månaden ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat hu sngs idag och det har gått så jävla illa att jag aldrig varit med om nåt liknande. Är back drygt 5k. Fy fan alltså. Ska inte spela mer idag tror jag. Känns så jävla kuk allting nu, från att må skitbra efter resan och allt och sen bara sänkas av en kass pokerdag, måste bli bättre på att hantera fittdagar som denna men jag har så sjukt svårt för det. Om jag inte bodde på första våningen så vore ett balkonghopp jävligt nära till hands, men nu känns det liksom inte värt att hoppa dryga 2 meter för att bara få lite ont i fötterna.

 

Borde fan åka på en ny resa eller hitta på nåt annat så man slipper må som pokern går. När man inte spelar mår man iaf bra.

 

När det går illa i MTTs så bryr jag mig inte nämnvärt men när jag spelar hu sngs och det går som idag så vill jag bara casha ut varenda jävla fittdollar på varenda sajt och aldrig mer lägga en minut på det här jävla spelet.

 

Borde kanske skita i att spela hu en tid framöver och spela mtts eller nåt, vet inte men inget när det gäller poker känns roligt längre, då funkar det liksom inte.

 

De $5k jag tappat idag är inget som har nån större betydelse rullemässigt men det spelar liksom ingen roll. Hatar skiten ändå.

 

ber om ursäkt för språket men är så jävla trött på allting nu bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att höra.

 

Du använder inte sharkscope när du spelar HUSNG? Såg bl a att du mötte BCM11 igår och det kan ju inte vara EV+. :-D

 

jo det gör jag. BCM mötte jag för dryga veckan sen, särskilt ev+ är det ju inte för mig men ändå utvecklande, oftast sätter jag mig bara mot sämre dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa bli en outad för chiplead i alla turneringar, bli tagen bakifrån på PLO$2k-$5k, tilta loss ordentligt och avsluta med att förlora KK mot AJ på K-9-2 rainbow i $4,4k pot.

 

Eisens idé om att inte grinda före FTOPS låter plötsligt rätt intressant.

 

du vet att du inte har tillstånd att whina va?:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa bli en outad för chiplead i alla turneringar, bli tagen bakifrån på PLO$2k-$5k, tilta loss ordentligt och avsluta med att förlora KK mot AJ på K-9-2 rainbow i $4,4k pot.

 

Eisens idé om att inte grinda före FTOPS låter plötsligt rätt intressant.

 

Ajdå:(

 

Kommer givetvis spela men inte monstergrinda=)

 

Consp har lurat in mig i sportsbettingträsket nu. Har spelat lite på skoj innan men nu ska det bli lite mer seriöst:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...