Gå till innehåll

€5/10 NL, solklar fold?


Recommended Posts

Inte faan överbet bluffar han här med ett par va, även om han har ruter draget? Tycker det ser ut som han bygger pot/försöker skydda en färdig hand. På den brädan är väl en färg/stege/set det mest troliga även om 2par kan vara möjligt och mot den rangen ligger vi ju inte bra till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog kallsyna för att omvädera river.

 

Kommer river blank och han betar ut stort så kan du vara relativt säker att han inte bara sitter med 2 par direkt, förmodligen högre stege eller färg isf.

 

Drar han på ett A högt färgdrag fattar jag inte vad han håller på med, verkligen en underlig bet isf.

 

Tipset är väll att han sitter på Set, 2 par, låg färg eller högre stege.

 

Av dessa 2 slår du 50% men förutsatt att du pushar flopp får du nästan bara syn av högre stege eller färg. I bästa fall även av set.

 

Därför skulle jag kallsynat flopp för att omvärdera river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi leder marginellt eller drar dött imo. Visserligen spelar jag några nivåer under detta så jag kan ha missat nån range merging strategi här där man överbetbluffar farliga brädor men jag har svårt att se allt annat än fold som +EV.

 

Men skärp dig... Vi drar turnhålstege och ska folda mot första bästa bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skärp dig... Vi drar turnhålstege och ska folda mot första bästa bet?

 

hmm, kanske va lite vl kategorisk där .... tycker dock överbeten luktar färg/stege lång väg och river blir ju inte lättspelad om han betar eller om det kommer en ruter eller brädan parar sig. Vi lär ju få svårt att få in en värdebet också på river så ofta vinner vi en lten pot eller förlorar en stor. Kan iaf inte vara så mycket + EV att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde lite simulationer.... sätter vi fi på denna lilla rangen:

AA, JJ-77, AdQd, AhQh, AdQc, AhQd, AsQd, AK, AcJc, AdJd, AcJd, AcJh, AcJs, AdJc, AdJh, AdJs, AhJc, AhJd, AhJs, AsJd, AsJh, Ad7c, As7c, AT-A8, A7s, Ad6d, Ad6c, Ad5d, Ad4d, Ad3d, Ad2d, KdQd, KdJd, KdJc, KdJh, KdJs, KdTd, KdTc, KdTh, KdTs, Kd9d, Kd8d, QdJd, QsJs, QcJd, QdJh, QdJs, QsJd, QdTd, Qd9d, Jd9d, JT, Td8d, 98s, 87s, 65s

 

så har vi bästa handen 76% av gångerna och 61% equity.

 

såhär ser fi:s handrange ut:

overbetgu6.png

 

 

edit: såg att jag hade råkat slarva in några offsuitcombos för mycket. men de påverkar inte resultatet nämnvärt så orkar inte göra om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj heltok, vad är det för program? Det ser kul ut.

 

Jävligt svart läge iallafall. Är du en vanlig TAG sa reppar du färgen där om du raisar och da har du gjort om din hand till en bluff vilket du inte vill.

Förvisso vill du inte riktigt syna heller för alla jävla ruter som kan komma och killen efter har inte agerat. Men det är ju mer EV+ än att folda som Heltoks bild visar.

 

Jag skulle kallsyna och folda om killen efter höjer.

 

Pa river skulle jag, om en ruter kom, folda ganska ofta(>50%) mot en stark bet och checka ner om ingen bet kommer.

Om ingen ruter kom skulle jag folda mindre ofta(typ <30%) mot en stark bet och betta ut om ingen bet kommer. Pa ett ungefär, alla siffror och sant beror ju väldigt pa alla faktorer runtomkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt heltok som vanligt.

 

Solklar syn alltså ...

 

Kan man väga in riverspelet på nått sätt? Vi har ju 61% equity om vi spelar handen perfekt ... Fi lär väl beta alla flush/str8/set/ + ev FH samt några bluffar på river.

 

BTW, skule du sätta han på samma range om han bara betade pot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde lite simulationer.... sätter vi fi på denna lilla rangen:

AA, JJ-77, AdQd, AhQh, AdQc, AhQd, AsQd, AK, AcJc, AdJd, AcJd, AcJh, AcJs, AdJc, AdJh, AdJs, AhJc, AhJd, AhJs, AsJd, AsJh, Ad7c, As7c, AT-A8, A7s, Ad6d, Ad6c, Ad5d, Ad4d, Ad3d, Ad2d, KdQd, KdJd, KdJc, KdJh, KdJs, KdTd, KdTc, KdTh, KdTs, Kd9d, Kd8d, QdJd, QsJs, QcJd, QdJh, QdJs, QsJd, QdTd, Qd9d, Jd9d, JT, Td8d, 98s, 87s, 65s

 

så har vi bästa handen 76% av gångerna och 61% equity.

 

såhär ser fi:s handrange ut:

overbetgu6.png

 

 

edit: såg att jag hade råkat slarva in några offsuitcombos för mycket. men de påverkar inte resultatet nämnvärt så orkar inte göra om det.

 

Poesi imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...