stoffe83 Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 Jag undrar vad teckensnittet heter som hon använder som rubrik på headern: Lindas Lya? http://lindaslya.blogg.se NÅGON SOM VET? HJÄLP! Citera
Joeduck Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 Är ju skrivstil, hon har väl paintat eller nått. Tror ej det är något teckensnitt som går att använda i en normal ordbehandlare iallafall. Och borde ej gå att visa i en normal webbläsare ifall du inte gör om texten till en bild. Citera
Skogiss Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 haha hur kommer det sig att du läser den där bloggen? Skummade igenom lite inlägg och förvånad över hur dålig och tråkig den var. Citera
Freemason Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 Är ju skrivstil, hon har väl paintat eller nått. Tror ej det är något teckensnitt som går att använda i en normal ordbehandlare iallafall. Och borde ej gå att visa i en normal webbläsare ifall du inte gör om texten till en bild. Du är en idiot. Du ser väl för fan att det är en font och att hon inte ritat fritt. Sen kan hon ju ha gjort en egen font, men det är en annan sak. Och det finns font-finders som kan läsa av bilder, men dom hittar inga resultat på detta. Det bästa sättet att reta på vad det är för skit är att fråga Linda själv. Citera
TotalFarsa Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 Webdesignande sambon tipsar om http://www.dafont.com/ Kolla under Scripted Fonts / Handwritten Citera
stoffe83 Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2008 haha hur kommer det sig att du läser den där bloggen? Skummade igenom lite inlägg och förvånad över hur dålig och tråkig den var. Läser den inte! Knappade rutn och hamnade där. ville bara ha fonten ! Citera
Joeduck Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 Du är en idiot. Du ser väl för fan att det är en font och att hon inte ritat fritt. Sen kan hon ju ha gjort en egen font, men det är en annan sak. Och det finns font-finders som kan läsa av bilder, men dom hittar inga resultat på detta. Det bästa sättet att reta på vad det är för skit är att fråga Linda själv. Jo tjena, det är du som är en idiot ifall du tror att man kan se att man paintat den texten eller ej. Eller så är det jag som är en jävel på att painta. Var du tvungen att regga dig för att vara spydig eller? Kunde ju tipsat om de där 'font finder' programmen du använder. Citera
stoffe83 Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2008 Vill bara tillägga att det inte är Stoffe83 som vill veta, utan jag (hans bloggtokiga sambo) http://madelene1986.blogg.se Citera
Freemason Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 Jo tjena, det är du som är en idiot ifall du tror att man kan se att man paintat den texten eller ej. Eller så är det jag som är en jävel på att painta. Var du tvungen att regga dig för att vara spydig eller? Kunde ju tipsat om de där 'font finder' programmen du använder. Vad pratar du om? Du ser ju att det är en font iom att samma tecken ser exakt likadant ut. Man ser ju nästan hela alfabetet i den texten som visas, och flera tecken mer än en gång. Du måste vara dum i huvudet om du tror nån har ritat allt det där för hand. Varning för milt personangrepp /Juggler79 Citera
Joeduck Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 Vad pratar du om? Du ser ju att det är en font iom att samma tecken ser exakt likadant ut. Man ser ju nästan hela alfabetet i den texten som visas, och flera tecken mer än en gång. Du måste vara dum i huvudet om du tror nån har ritat allt det där för hand.Ok.. 1/4 del är ju inte direkt nästan hela. Inte direkt svårt att klippa och klistra i paint, om du vill kan jag lägga upp en guide hur man gör. Skulle vilja se en mening med bara stora bokstäver med den 'fonten'. Tror du ditt 'fontprogram' kan ordna det? Citera
Freemason Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 Ok.. 1/4 del är ju inte direkt nästan hela. Inte direkt svårt att klippa och klistra i paint, om du vill kan jag lägga upp en guide hur man gör. Skulle vilja se en mening med bara stora bokstäver med den 'fonten'. Tror du ditt 'fontprogram' kan ordna det? "l i n d a s y b l o g d e f r ö t p ä v c h m" är inte en fjärdedel av alfabetet. Och vadå mitt 'fontprogram'? Tror du inte det finns program som kan läsa in bilder och kolla det mot en databas med fonter? Citera
tomtetomte Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 Webdesignande sambon tipsar om http://www.dafont.com/ Kolla under Scripted Fonts / Handwritten Dafont känns som rätt ställe. Testa under Script > School också. Kan eventuellt vara en font som heter Little days. Citera
Freemason Postad 10 Mars , 2008 Rapport Postad 10 Mars , 2008 Dafont känns som rätt ställe. Testa under Script > School också. Kan eventuellt vara en font som heter Little days. Det är den. http://www.dafont.com/little-days.font Eller vänta, den är ju ritad i paint förstås! Citera
Joeduck Postad 11 Mars , 2008 Rapport Postad 11 Mars , 2008 "l i n d a s y b l o g d e f r ö t p ä v c h m" är inte en fjärdedel av alfabetet. Och vadå mitt 'fontprogram'? Tror du inte det finns program som kan läsa in bilder och kolla det mot en databas med fonter? Jo det finns 'program' som knäcker de flesta CAPTCHA redan (när det handlar om igenkänning)så varför skulle inte en mesig font kunna namnges.. Kollade på meningen igen och man ser rätt tydligt att samma ställe som bokstäverna går ihop, är lika på alla små bokstäver. Citera
Recommended Posts