Gå till innehåll

10/20 SvS,Riktigt intressant hand

Recommended Posts

Jag hade spelat ganska solid poker och Goran_P hade inte suttit länge så jag hade inte några direkta reads sen tidigare på han.

***** Hand History for Game 627222461 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Saturday, Mars 8, 16:31:40 ET 2008

Table Gustav 3 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Ralle_81 ( $1641.73 )

Seat 2: ricba640 ( $2000 )

Seat 3: Mastarn ( $3920 )

Seat 4: Goran_P ( $4331.28 )

Seat 5: ftorek ( $1000 )

Seat 6: gEeWhIZm8 ( $8508.36 )

Seat 7: starfish ( $6458.2 )

Seat 8: Z7 ( $2426.27 )

Seat 9: pokermasse ( $4000 )

Seat 10: Jimanjo ( $1668.06 )

Goran_P posts small blind [$10].

ftorek posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ :Tc::9c: ]

gEeWhIZm8 raises [$80].

starfish folds.

Z7 calls [$80].

pokermasse folds.

Jimanjo folds.

Ralle_81 folds.

ricba640 folds.

Mastarn folds.

Goran_P raises [$270]. Sätter han där på AA-QQ(kanske JJ),AK,AQs eftersom han rehöjer en UTG höjning

ftorek folds.

gEeWhIZm8 calls [$200]. Jag synar ju såklart eftersom vi båda sitter med +200bb och träffar jag nice så..boom

Z7 folds.

** Dealing Flop ** [ :7c:, :3h:, :5c: ]

Goran_P bets [$480]. standard bara

gEeWhIZm8 calls [$480]. Jag väljer att inte höja han i risk för att bli 3betad bort från handen ifall han har ett högt pp som han väljer att stoppa in degen med.

** Dealing Turn ** [ :Td: ]

Goran_P checks.

gEeWhIZm8 checks. Jag väljer att checka ifall han som sagt har ett högt pp och planerar en checkraise, så jag tar gärna och ser ett till kort. Får nog aldrig han att folda AA-JJ här.

** Dealing River ** [ :4s: ]

Goran_P bets [$1000]. Detta känns nästan som att han sätter oss på en hand i stilen med QQ/JJ och mjölkbetar, jag tror att han tror att jag skulle rehöja han med färgdrag på flop. Tror han tror att jag spelar en hand som QQ/JJ mer defensivt som jag gjorde nu i detta fallet. Men vad gör vi nu på river då ? Vi kan ju titta på de 3 altenativen

Fold : Han valuebetar troligen med en hand som AA/KK, och vi foldar för att spara pengar.

Call : Han kan möjligtvis bluffa med AK/AQs, och det är ett ganska bra pris han ger oss, vi måste syna 1000 för att vinna 2620, 1 på 2,62. Så vi måste ha rätt minst 39 % av gångerna för att det vara ev+. (tror jag är rätt med matten, rätta mig om jag har pls)

Raise: : När rivern la sig blev brädan mycket läskigare, och en river raise tycker jag skulle se sjukt stark ut. Han kan även sätta oss på en hand som 44/66 som vi kan ha synat flop och checkat turn med. Eftersom vi hade haft inside med setdrag och mycket väl kunnat sätta han på AK. Så om vi raisar, lägger han sig nog med högt PP för att det ska vara bättre än call/fold? Han har kvar 2571kr efter hans river bet.

Vilken av de 3 vägarna är mest ev+ i längden enligt er ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riverraise gå bort, luktar inte starkt, det luktar bluff/en inpiskad stege vars sannolikhet är jäkligt liten...

Känns väl som en ganska lätt syn om han är någotsånär aggro, han kan nog kanske också valuebeta saker du slår också (88-99) beroende på... Om du inte är svs-tight så känns väl inte QQ/JJ som någon sådär jättetrolig hand på dig direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser