Gå till innehåll

Vad är en tomte enlig dig?


Mag

Recommended Posts

Jag får väl ta på mig ansvaret för allt tomtande. Allt började en gång på Kkortoxen när en spelare va helt vild och galen och jag sa att jag fan skulle ta med en tomteluva till honom nästa gång. Säkert många som använt ordet tomte innan det även i pokersamanhang, men det var efter den kvällen som det formligen exploderade med tomtar. För övrigt kan man gå in på de högsta enbordsturneringarna på stars och fråga vad en tomte är och de flesta regulars kommer veta precis vad man snackar om, det har jag sett till :-)

 

Så vad är en tomte? Det är väl samma sak som en fisk, fast jag tycker det låter lite roligare, sen luktar ju tomtar godare än fisk. Framörallt använder jag ordet tomte när någon inte har förtjänat det. T ex när man stoppar in med sämst kort i en liveturnering och får syn av två pers som slår ut en, då ska man skrika så alla hör "Vilket bögspel! Jävla tomtar!" och springa ur lokalen. Det är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där kom det, från källan himself.

 

En tomte är en fisk, fast med added bonus alltså :)

 

För övrigt är Ector världsmästare i kraftuttryck. Behöver ni nåt bra att säga istället för ett enkelt jävlar! eller helvete! kan ni alltid dra iväg ett PM med en request till honom ;) ofta är det olika kombinationer av könsord, sexuell läggning, och en vanlig svordom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humm... Rätta mig om jag har fel, men är inte tomten han som bara dyker upp en gång per år?

Jag tror nog att ni vet vem det är - den där tjocka gamla gubben med ett stort vitt skägg och en lite för trång röd dräkt.

Nu när jag tänker efter, han brukar ha likadana kängor som farsgubben min...

 

/Stevie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stevie

 

nu tänker du fel..har du aldrig undrat varför farsgubben alltid råkar vara iväg och köpa tidingen den 24/12 precis när tomten kommer :P

 

Men den tomten vi snackar om (dröm tomten) har ett yber tjockt check-häfte och älskar att kasta marker på oss utan sägg och fiskar under armarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...