Gå till innehåll

Avinstallera en primaklient fullständigt?


Rainb0w85

Recommended Posts

Hallå, tänkte höra om det finns nån som vet hur man fullständigt avinstallerar en prima klient? För om jag bara går via Lägg till/Ta bort program så finns mitt användarnamn kvar efter ominstallation av klienten, antar att det finns nåt sätt att avinstallera fullkomligt? Tack på förhand. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men hm. Det går inte ens att skapa ett nytt konto då jag ominstallerar klienten. Men det kanske ligger nåt i regedit, jag får kika lite då. Tack

 

Som jag fattat det lär du inte kunna skapa ett nytt prima konto även om du så formaterar disken.

Det är din macadress som känns igen så du måste alltså byta nätverkskort för att kunna skapa ett nytt konto på samma burk.

Nån gammal säkerhetsgrej dom har på prima, och många andra siter, för att du inte ska kunna starta en massa fulkonton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror de använder sig utav ett ID som de räknar ut med bl.a MAC adressen. Läst på andra forum folk som försökt med andra klienter o inte lyckats fastän de bytt OS, IP samt MAC adress. Prima har med största sannolikhet uppdaterat systemet, bara MAC adressen är ju löjligt enkelt att ändra.

Tänker inte ge konkret tips på saker du kan göra eftersom jag inte har testat själv men om du googlar så hittar du rätt mycket information.

 

Finns ett konto redan med dina uppgifter så är det nog rätt kört dock.

 

Jag blev av med ~1k$ på prima pga dubbelkonto för ett par år sedan, tror det var via kontoinformation de kom på mig när jag skulle casha ut. Hade inte satt in pengar, var en "no deposit" som jag spelade upp så sket i vilket, fick behålla mina andra konton. 'de riktiga'

 

Fick ett mail från prima där det stod att mitt konto blivit låst under tiden jag spelade så hade jag tänkt till lite hade jag kunnat dumpa en del till någon jag kände. Försökte att logga in igen men var inte så lyckat.

Jag hade ju lätt rake:at de där 10$..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...