Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Session 1 - Cash game

Datum: 14e Mars

Blinds: 2krs

Start- och sluttid: xx

Antal H: xx

Antal händer: 654

Antal bord 4

Resultat: - 1030 kr

Vissa dagar fungerar det bara inte. Ingen ide för mig att kämpa vidare när jag bara kommer att förlora.

Tycker att jag spelat bra och har gjort folds som många hade insta synat på. Har även var en underlig dag då jag fått sjukt många STORA overbets. Det roliga är att jag alltid suttit med något.

Lägger nu upp några händer. 33 handen såg ni ju längre upp.

Hand 1

Kommentar: Han har precis den hand jag sätter honom på när han raisar all in. Frågan är nu. är det ändå rätt att syna? Får ju som bäst split och det ligger redan mycket i mitten.

***** Hand History for Game 633902918 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, Mars 14, 22:44:54 ET 2008

Table Britta 48 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: ELsalvador ( $174.38 )

Seat 2: ulfren ( $359.27 )

Seat 3: 690107Aa ( $85 )

Seat 4: jgridley ( $206.83 )

Seat 5: Shahin89 ( $542.24 )

ELsalvador posts small blind [$1].

ulfren posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Shahin89 [ :Kh::Ah: ]

690107Aa calls [$2].

jgridley raises [$10].

Shahin89 raises [$30].

ELsalvador folds.

ulfren folds.

690107Aa calls [$28].

jgridley calls [$20].

** Dealing Flop ** [ :8d:, :5s:, :9s:]

690107Aa checks.

jgridley checks.

Shahin89 checks.

** Dealing Turn ** [ :As: ]

690107Aa bets [$2].

jgridley calls [$2].

Shahin89 raises [$50].

690107Aa folds.

jgridley is all-In.

Shahin89 calls [$126.83].

** Dealing River ** [ :4s: ]

jgridley shows [ :Ks:, :Ad: ] a flush, ace high.

jgridley wins $2E-14 from side pot#1 with a flush, ace high.

jgridley wins $437.45 from the main pot with a flush, ace high.

Hand 2

Kommentar: Självklar fold? Skulle checka river.. men men.. skulle, ville, borde räcker inte långt i Poker

***** Hand History for Game 633963853 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, Mars 14, 23:23:47 ET 2008

Table Britta 30 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Samay ( $421.3 )

Seat 2: Shahin89 ( $403.81 )

Seat 3: ostman ( $1108.07 )

Seat 4: kmAAn ( $393 )

Seat 5: Beachboy ( $51.12 )

Beachboy posts small blind [$1].

Samay posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Shahin89 [ :9h::9c: ]

Shahin89 raises [$8].

ostman folds.

kmAAn folds.

Beachboy folds.

Samay calls [$6].

** Dealing Flop ** [ :4h:, :7s:, :Ts: ]

Samay bets [$8].

Shahin89 calls [$8].

** Dealing Turn ** [ :9s: ]

Samay checks.

Shahin89 bets [$25].

Samay calls [$25].

** Dealing River ** [ :Ah: ]

Samay checks.

Shahin89 bets [$45].

Samay raises [$100].

Shahin89 folds.

Samay does not show cards.

Samay wins $223.68

Hand 3

Kommentar: Tidigt på sessionen då jag fortfarande hade självförtroende. Lirat en del med Nopplis och han är tight. Eller det var vad jag trodde innan jag senare fick se några händer som han lirade med. Men han börjar normalt med 200 kr och spelar tight då. Aja jag synar floppen för att spela bort honom från handen. Hade spelat likadant med triss. Har som plan att slå om på turn men han checkar och river ger mig A. Men kolla på hans bett. Alltså här tänkte jag göra en värdebett men det kändes bara så skumt och äckligt så jag checkar. Jag tror att han också satt på AK. Märkligt spelat av honom, iallfall hans riverbett:shock:

***** Hand History for Game 633869610 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, Mars 14, 22:24:51 ET 2008

Table Britta 58 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: kent111 ( $76.85 )

Seat 2: eMX ( $462.47 )

Seat 3: Shahin89 ( $441.04 )

Seat 4: onkelleif ( $86.05 )

Seat 5: Nopplis ( $433.19 )

kent111 posts small blind [$1].

eMX posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Shahin89 [ :As::Kc: ]

Shahin89 raises [$8].

onkelleif folds.

Nopplis raises [$18].

kent111 folds.

eMX folds.

Shahin89 calls [$10].

** Dealing Flop ** [ :Qs:, :4s:, :Td: ]

Shahin89 checks.

Nopplis bets [$32].

Shahin89 calls [$32].

** Dealing Turn ** [ :6c: ]

Shahin89 checks.

Nopplis checks.

** Dealing River ** [ :Ah: ]

Shahin89 checks.

Nopplis bets [$178].

Shahin89 folds.

Nopplis does not show cards.

Nopplis wins $278.43

Game#633871348 starts.

#Game No : 633871348

Hand 4

Kommentar: Han säger att han inte hade något. Och skrev "tack" att jag foldade pga han inte hade något. På river var en hand som 89 logisk. Kan även tänka mig att en hand som QT finns i hans range, även KJ. Men jag synar turn för att se vad han gör på river och då prickar jag mitt kort. Men en sån overbet.. bara att folda?

***** Hand History for Game 633799490 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, Mars 14, 21:41:17 ET 2008

Table Britta 54 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Supermea ( $413.46 )

Seat 2: sigge81 ( $360.13 )

Seat 3: Tapeter ( $505.33 )

Seat 4: Shahin89 ( $398 )

Seat 5: zeus30 ( $496.86 )

Shahin89 posts small blind [$1].

zeus30 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Shahin89 [ :Ac::Qc: ]

Supermea folds.

sigge81 folds.

Tapeter folds.

Shahin89 raises [$7].

zeus30 calls [$6].

** Dealing Flop ** [ :Td:, :6h:, :Qd: ]

Shahin89 bets [$14].

zeus30 calls [$14].

** Dealing Turn ** [ :7c: ]

Shahin89 bets [$30].

zeus30 raises [$60].

Shahin89 calls [$30].

** Dealing River ** [ :As: ]

Shahin89 checks.

zeus30 bets [$200].

Shahin89 folds.

zeus30 does not show cards.

zeus30 wins $359.91

Game#633801289 starts.

#Game No : 633801289

• Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

LOL

Den här konversationen utspelar sig på en av Facebooks Bj bord.

Jag spelar 20 or nothing. Alltså att jag hit till jag träffar 20 eller inget. Har ju gått dåligt idag så kul att göra sånt här :mrgreen:

[Jag]: caty.. play like me.. much more fun.. 20 or nothing

[Kille från Canada som hette Dia]: DUDE you hit on 21

[Jag]: I know

[Jag]: Im playing 20 or nothing

[Caty från Canada]: noooooo

[Caty från Canada]: ur killing my cards

[Kille från Canada som hette Dia]: Caty....wanna go to another room?

[Caty från Canada]: ya

[Kille från Canada som hette Dia]: this guy's killing it

[Caty från Canada]: I kno

23_y17Gx3.jpg

Postad

Lirade nyss NL20 hu och efter 13 händer slutade det på + 44.88:mrgreen:

Mötte en lirare som inte direkt var vass. Bluffade någorlunda stort i typ den tredje handen och det gjorde inte honom glad :-P. Träffade färg med T2s på river.. han hade träffat andra paret på turn(K) och river som var J hamnade vi all in. Sen hade jag 7-5s.. flopp JTT. Jag CB, han re raise, jag syn.. nästa kort gav mig färgen och vi hamnade all in. Stackarn hade QT och drog efter handen :-P

865 bb / 100 hands :mrgreen:. Varför kan inte min BB/100 alltid se ut såhär :cry:

Postad

Tryckte på tidgrejen så fort han gick all in. Han har gjort den här moven tidigare med AJ och AQ. Fick tänka igenom noga för jag visste att han till slut skulle göra den här moven med något riktigt bra. När jag tänkte igenom så kändes hans range 99+, AJ+.. och i den här rangen slår två händer mig.

Fel att syna va? Kändes fel så fort jag synade men kändes som att det var en korrekt syn med tanke på hans range? Är jag helt ute och cyklar? För kan tänka mig att han ibland kan göra det här med 88?

Dubblade upp igen typ handen efter så nu har jag 24K

PokerStars Game #16007726819: Tournament #80160385, $3.00+$0.30 Hold'em No Limit - Level VII (150/300) - 2008/03/15 - 21:40:14 (ET)

Table '80160385 313' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: garrman (11125 in chips)

Seat 2: 69madman69 (36270 in chips)

Seat 3: IfoolU (28730 in chips)

Seat 4: johnny502 (17710 in chips)

Seat 5: jampon (6872 in chips)

Seat 6: Taktika (17020 in chips)

Seat 7: sisi134 (6615 in chips)

Seat 8: Bizzz (20655 in chips)

Seat 9: eXalt1 (21360 in chips)

garrman: posts the ante 25

69madman69: posts the ante 25

IfoolU: posts the ante 25

johnny502: posts the ante 25

jampon: posts the ante 25

Taktika: posts the ante 25

sisi134: posts the ante 25

Bizzz: posts the ante 25

eXalt1: posts the ante 25

IfoolU: posts small blind 150

johnny502: posts big blind 300

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Queen of ClubsQueen of Diamonds

jampon: folds

Taktika: folds

sisi134: calls 300

Bizzz: raises 900 to 1200

eXalt1: folds

garrman: raises 9900 to 11100 and is all-in

69madman69: folds

IfoolU: raises 17605 to 28705 and is all-in

johnny502: folds

sisi134: folds

Bizzz: folds

*** FLOP *** 9 of Clubs2 of Clubs3 of Clubs

IfoolU said, "sick.."

*** TURN *** 9 of Clubs2 of Clubs3 of Clubs7 of Diamonds

*** RIVER *** 9 of Clubs2 of Clubs3 of Clubs7 of Diamonds2 of Spades

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows Queen of ClubsQueen of Diamonds (two pair, Queens and Deuces)

garrman: shows King of DiamondsKing of Hearts (two pair, Kings and Deuces)

IfoolU said, "so sick"

garrman collected 24225 from pot

IfoolU said, "u had to have just QQ"

Postad

AHHHHHH.

Vi höjer och halva bordet synar. Nu träffar vi kungen i multipott.. hur mycket ska man höja här, ska men ens höja här med så många i potten? Kan det tom vara så att.. potten blev ungefär 8K.. att det räcker med typ 3K för att ta reda på vart jag står? Om någon slår om så vet jag ju att jag med all sannolikeht är slagen. Tror inte att de slår om med en sämre hand än KQ.

PokerStars Game #16008591692: Tournament #80160385, $3.00+$0.30 Hold'em No Limit - Level IX (300/600) - 2008/03/15 - 22:22:05 (ET)

Table '80160385 313' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: garrman (26106 in chips)

Seat 2: 69madman69 (19125 in chips)

Seat 3: IfoolU (26385 in chips)

Seat 4: johnny502 (30058 in chips)

Seat 5: lordwu (12363 in chips)

Seat 6: Taktika (38040 in chips)

Seat 7: calliblue (8403 in chips)

Seat 8: Bizzz (32207 in chips)

Seat 9: djhuelse (2787 in chips)

garrman: posts the ante 50

69madman69: posts the ante 50

IfoolU: posts the ante 50

johnny502: posts the ante 50

lordwu: posts the ante 50

Taktika: posts the ante 50

calliblue: posts the ante 50

Bizzz: posts the ante 50

djhuelse: posts the ante 50

djhuelse: posts small blind 300

garrman: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU King of HeartsQueen of Spades

69madman69: folds

IfoolU: raises 889 to 1489

johnny502: calls 1489

lordwu: folds

Taktika: calls 1489

calliblue: calls 1489

Bizzz: folds

djhuelse: folds

garrman: calls 889

*** FLOP *** 4 of Clubs8 of DiamondsKing of Spades

garrman: checks

IfoolU: Gör vad?

Postad

Slutade på en 605e plats. Det är alltså ITM och gick plus 5 dollar. Kul

Degade in med 88 och fick syn av AJ. Trots att bordet kom 9-T-J med två ruter och turn var en ruter vilket nu gav mig 9 extra outs för färgen, så fick jag inte dra ut.

Är inne i en riktigt seg period som hållit på ett bra tag :-(.

Måste säga att det är först nu jag inser vad en downswing är. I den gamla dagboken användes orden downswing och svacka alldeles för ofta. Så fort jag backade en dag så var jag snabbt framme med ordet downswing. Trots att många varnade mig och sa; "Downswing är inte vad du tror. Det här är vanlig varians" så förstod man ju inte riktigt vad de snackade om. För har man inte varit där så förstår man inte.

Det är som en gammal polare till mig. Jag blev kär i en tjej men prioriterade alltid mina vänner före henne. Hon var jävligt cool med det, men det var tydligen inte nog för en av mina polare. Till slut tog det slut och jag påminde dem om hur jag var, att jag aldrig någonsin i mitt liv skulle kunna prioritera en tjej framför dem och de skålade om det och var helt jävla säkra på att det aldrig skulle hända dem. Men min närmsta vän blev senare förälskad i en tjej och helt plötsligt så var man skit :shock: . Det här är likadant. De som aldrig haft en lång och seg period vet inte vad vi andra går/gått igenom. I deras ögon är de odödliga. De vet vad varians är men innerst inne skrattar de åt folket som de anser vara dåliga. Det här är samma personer som kommer att falla och landa värst.

Jag har analyserat mitt spel och tycker att jag inte kan spela mycket bättre än vad jag gjort. På ett twisted sätt så är jag nöjd över den här perioden. Den har gjort mig starkare som person och nu tar jag poker för vad det är. Ett spel. Det är bara ett spel. Och alla spel har regler och tricks. Detsamma gäller Poker såklart. Just nu har jag en bitch varians, men jag känner att jag är en bättre spelare nu än förut.

Jag ser sjukt fram emot en rusch och garranterar er att när/om(SLÅ PÅ TRÄ) börjar ruscha så kommer jag att rida på den vågen som om jag vore Tony Hawks. Jepp ni läste rätt, det är det närmsta jag kommer till surfing, känner inte till några kända surfare :mrgreen:.

Jag kommer inte kunna hålla de mål jag hade inför 2008. Första målet sabbades då målet var att klättra upp till NL100 vid mars-månad. Allt var ju perfekt fram till allt det här skitet började. Men jag är varken sur eller ledsen. Det var bra på ett vidrigt sätt.

Nu finns det inte så mycket mer att göra än att nöta, nöta och nöta. För en dag kommer även jag att få en rush. Och då jävlar kommer Pastan att klättra. Det ska ni se...:mrgreen:

GL och god natt,

Pastan

istockphoto_1173779_lucky_leprechaun.jpg

PLZZ Mr.Lepricon, give me some luck :cry:

Postad

Den här swingen har tagit död på mig totalt.

Hade 1700 kr inne på svs idag och låg uppe på 2K. Så det gick bra. Sen blev jag grovt utdragen av en fisk som alla jagar nu. Som btw höjer 8-10bb pre och bombar på till river tom. Han drog ut min QQ med springande färg.

Andra blev jag oversettad.

Tredje hade jag :Qs::Ts:. Flopp :As::Jd::4s:. Fin flopp och vi hamnar all in. Han har AA som såklart får stå.

Det var dumt av mig att starta denna dagbok och jag tänker inte försvara mig på något sätt, för jag skrev nyss en text där jag beskrev det som hänt. Men insåg då att alla skriver en sån text. Alla som förlorar. "Men då är du väl förlorande". "Inse det". Nej.. jag vet att jag inte är det. För PokerEV har visat att jag spirnger långt under mitt förväntade värde och när jag kollar igenom mina händer så ser jag att det är ren otur. Får in pengarna som favorit men de drar ut. Har lagt många många många bra händer som visat sig vara rätt. Där de flippat upp en bättre hand. Jag har haft ett gott omdöme och tycker inte att jag kunnat spla annorlunda.

Enda handen jag ångrar är QT handen jag ställde in.

Ok där försvann 450 kr till :). Träffar triss på flopp med A.. megafisken drar ut med kåk. har 129 kr kvar på mitt konto. Alltså förlorat 1585 kr på SVS 1/2 kr idag.

Såja.. lägger ner med poker :)

Gl gott folk och tack de som hjälpt mig. Har utvecklats enormt mycket och känner att jag har riktigt bra förståelse för spelet. Men finns inget att göra åt saken när det sånt här händer.

Over and out Pastan!

Postad

Börja plugga istället, jag lovar att det kommer att gå bättre, för du verkar klok. Och precis som du har kommit fram till så är poker väldigt mycket ett spel där tur/otur spelar in.

Och marginalerna för en "vinnande spelare" så mycket mindre än de flesta tror.

GL Pastan! 8-)

Postad

Hope to see u back.

Tråkigt att det har vart så tungt nu.

GL med det riktiga livet utanför dataskärmen. :heart:

Alea iacta est, Carpe Diem, och fuck latin, på vårt eget språk: Bikhial, zendegi pashme. Mohemtar az in chiza salamati va khanevadast.

Postad
Börja plugga istället, jag lovar att det kommer att gå bättre, för du verkar klok. Och precis som du har kommit fram till så är poker väldigt mycket ett spel där tur/otur spelar in.

GL Pastan! 8-)

Tror man på det där gör man rätt i att sluta.

Postad

GL Pastan! 8-)

Ja det får en bli en jurist/advokat av mig istället. Men man vet aldrig. Kanske drar igång grindet senare. Just för tillfället känns det inte så bra. Har 1100 dollar rulle fortfarande men drar igång när suget är tillbaka.

Tack så mycket, detsamma :-D

Hope to see u back.

Tråkigt att det har vart så tungt nu.

GL med det riktiga livet utanför dataskärmen. :heart:

Alea iacta est, Carpe Diem, och fuck latin, på vårt eget språk: Bikhial, zendegi pashme. Mohemtar az in chiza salamati va khanevadast.

Hoppas jag med. Ja det går riktigt, riktigt tungt just nu. Hade aldrig någonsin tänkt att det skulle kunna gå såhär tungt på Poker. Man hade ju hört om downstreaks, men men. Du har ju gått igenom det här också så du vet vad jag talar/går igenom.

Inshallah dash och vaghan dorost migi. Hade skålat för den meningen. Salamtie gav ke hich vakht nemige man, mige maaaa :mrgreen:

GL och hörs senare på msn

Ull be back, men låt det ta tid. Hitta en skön livsgrind istället, å lira poker när du e sugen igen.

gg wp /SK

Det tror jag med. Tar väl en välförtjänt rast, umgås lite med polare, pluggar och tränar. Sen kanske jag drar igång igen.

ty :-)

gl till dig med:mrgreen:

---

Tack så mycket för de fina orden. Jag kommer med all sannolikhet att dra igång igen.. när vet jag inte. Men jag har begärt att bli avstängd från forumet i tre månader. Måste hitta en stabil rutin där jag får in plugg och träning som är sjukt viktiga just nu. Har gått ifrån 6 träningar i veckan till att sitta hemma och dega. Har ont i ryggen, mår illa och känner mig verkligen som farsan i The Simpsons.

Enda anledningen som jag inte tiltar just nu är tack vare att jag blivit van med att förlora den senaste månaden och jag känner att jag aldrig någonsin spelat bättre Poker. Tyvärr är den här downstreaken för mycket och jag klarar inte av det just nu. På fotboll så lägger man till extra träningar på fritiden, men när det gäller Poker såg går det verkligen bara att göra sitt absolut bästa.

Det här är nog inte det sista ni hör från mig, men det sista på ett tag iallafall.

Jag önskar alla på forumet lycka till och hoppas att man stöter på er någon dag.

Pastan 8-)

• Skapa nytt...