Gå till innehåll

Pastan slutar med poker och lägger ner dagboken


Pastafazool

Recommended Posts

Jag hade tidigare en dagbok där jag gjorde en deposit på 200 dollar med målet att bygga en fet rulle. Det slutade med att jag peakade på 2500 dollar, men hade många ups and downs och nu de senaste 3 veckorna har det gått rakt åt helvete och Skalnsky owns me:twisted:

 

Nu ligger min rulle på ungefär 1500 dollar, ganska exakt 1478.82 dollar.

 

Efter att ha gjort en bra run på stars Sitngoes så har jag bestämt mig för att byta CG till 20 dollar sitngoes på Ongame. Lirar mot en 1K bonus som löses efter 8000 poäng. Det blir 800 st 20 dollar sitngoes.

 

Kommer även att lira turneringar på Stars, Ongame och iPoker. Har plussat lite över 6k sammanlagt på turneringar så förhoppningsvis hittar vi klonken.

 

Gamsen;

 

Sitngoes: Varierar mellan 10-20 dollar sitngoes.

Turneringar: Spelar med 100 bi regeln så 14 dollar freezeout och 3 dollar rebuys med skott på 5 dollars:oops:

CG: NL50

 

 

Jag hoppas att folk orkar kolla igenom HHs som jag postar och har startat en ny dagbok så att sitngoes folket kan hitta hit med tips och tricks. Var även för mycket skitsnack och tilt i den andra:mrgreen:

 

GL gott folk, ses vid borden :-)

btw: Någon som har tips på bra sitngo excell filer? må väl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till!!!:-D

 

Ledsen att jag aldrig hade tid att kommentera din förra video, kanske kommer en ny här? =)

 

Hehe det är lungt. Var för tight på videon och fick en massa bra kommentarer som förändrade mitt spel helt. Kommer garranterat att spela in en ny video där jag spelar lag och förhoppningsvis får jag in intressanta händer. Men vore schyst om du orkade kollade igenom någon video senare :-).

 

Ty och detsamma :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8000 tusen poäng låter mycket :-P

Anyway, GL! :)

 

Nja lite mildare än 69000 fpp som jag måste spela av för att få 900 dollar på ipoker:mrgreen:

 

Får förövrigt 5 poäng per $1 i rejk. Så det blir i andra ord 10 poäng per 20+2 dollar sitngo. Alltså 800 sitngoes. Så det kommer ju såklart ta tid, men inte så överdrivet farligt.

 

Ty och detsamma :-)

 

Lycka till! Blir det turbos eller regulars?

 

Det blir regulars till att börja med. Sen får jag väl kolla på lite sitngoes videos på hur jag ska lira turbona. Känns som att det kanske blir lite för väl mycket mycket lotto när blindsen går upp och det fortfarande är en del kvar. Men får väl prova på det någon gång snart :-).

 

Du lirar väl turbos? Är det stor skillnad?

 

Ty och detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja Pastan!

 

Haha ty :mrgreen:

 

Heja tillbaka!

 

--

 

Hade tänkt dra igång Ongame grindet redan idag men blev lite strul med Party Poker. De sa åt mig att att jag kunde deposit 25 dollar från neteller och spela av 15%, alltså 3.75 party points. Spelade in dem och withdrewade mina pengar till Neteller. Får då tillbaka ett mail dagen efter där de säger att jag inte få ta ut pengarna pga jag spelat för lite :mrgreen:. Så blir tvungen att ta ut dem till Visa istället.

 

Så tar istället ut lite pengar från Stars till neteller som bör vara på kontot imorgon. Då blir det lite mjukstart på ongame och i helgen blir det grind för hela schlanten som bratsen säger.

 

Inga intressanta turneringar igång nu så har dragit igång en 180-manna 11 dollar sitngo. Har kommit etta och trea i den förut så hoppas på succé.

 

När det gäller turneringar så kommer jag nog att börja lira samtliga turneringar dagligen;

- Stars 15k daily. 10+1 dollar inköp. Kommit femma en gång :mrgreen:

- 3.30+r NL Hold'em [$25,000 guaranteed!]

- $20,000 rebuy NL $5+0,50 @ Ongame

 

Kommer att checka igenom iPoker senare som har några 6K garre för 5 dollar.

 

Aja hörs lite senare :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra start på dagboken :mrgreen:. Såhär har senaste tiden sett ut :lol:

 

Men vad ska man göra? Gotta love it:h:

 

Har varit riktigt tajt och var nere och nosade på 900 chips när jag lyckades få bort två andra på en farlig bräda med 3-6. Så ställer jag in här för att squeeza och roffa åt mig lite chips. Men 3-5soooooted :lol:

PokerStars Game #15786999324: Tournament #79911512, $11+$1 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2008/03/06 - 16:38:40 (ET)

Table '79911512 15' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: scadavis (1575 in chips)

Seat 2: IfoolU (1450 in chips)

Seat 3: Juri-77 (2775 in chips)

Seat 4: pelvo16 (1160 in chips)

Seat 5: forfan (2666 in chips)

Seat 6: x.DerHerr.x (2940 in chips)

Seat 7: holdemhoward (9643 in chips)

Seat 9: GEVREY (5625 in chips)

scadavis: posts small blind 100

IfoolU: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 10 of Spades6 of Hearts

Juri-77: folds

pelvo16: folds

forfan: folds

x.DerHerr.x: calls 200

holdemhoward: folds

GEVREY: calls 200

scadavis: calls 100

IfoolU: raises 1250 to 1450 and is all-in

x.DerHerr.x: folds

GEVREY: calls 1250

scadavis: folds

*** FLOP *** 8 of Clubs7 of SpadesQueen of Hearts

*** TURN *** 8 of Clubs7 of SpadesQueen of Hearts5 of Clubs

*** RIVER *** 8 of Clubs7 of SpadesQueen of Hearts5 of Clubs5 of Spades

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows 10 of Spades6 of Hearts (a pair of Fives)

GEVREY: shows 3 of Hearts5 of Hearts (three of a kind, Fives)

GEVREY collected 3300 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till Pastan! Fan va sugen jag blev på att spela SNGs igen när jag läste det här. Nu skapade du beslutångest hos mig , som jag får lida med nu när jag ska sova , sjysst hehe. 8-)

 

Men som redan sagt, lycka till.

 

Haha bara att dra igång sitngoe grindet :-D. Du lirar väl på Full Tilt? Gör som jag gjorde, 21-tabla 5 dollars sitngoesen. Folket där är hjärndöda så det är ganska enkelt. Eller jag spelade iof på Stars, men bör inte vara så stor skillnad.

 

Tack så mycket :-) Detsamma!

 

--

 

Kan även säga att Stars redan skickat pengarna till Neteller så nu är det bara att dra igång Ongame grindet!

 

FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 2 - Sit & Go

Antal SG: 5

Inköp: $ 20+2

Antal ITM: 3

Placeringar: 1,2,3,4,4

Resultat: + $90

Poäng: 50 / 8000

En någorlunda lyckad session :mrgreen:. Tyvärr gjorde jag två halvtaskiga spel på bubblan i de två andra som kostade mig lite pengar.

 

Hade en hel del flyt på ett av borden där jag först donkade bort en stor del av min stack :oops: men senare lyckades bygga upp den igen tack vare att folk synar med händer som j-3 och så :mrgreen:.

 

I överlag tycker jag att det gick bra och att jag spelade bra. Störde mig lite på att folk HELA TIDEN mini-bettade. Sen har jag även märkt en svaghet hos mig själv.

När blindsen når 200/400 och en bett är 1000. Då commitar jag antigen mig själv eller motståndaren genom att försöka sno blindsen. Då blir jag oftast FÖR passiv och väntar in en hyffsad hand att lira med. Har ni tips inför den här nivån eller får jag fortsätta lira på som jag gjort?

 

 

Har några händer;

 

Hand 1

Kommentar: Ongames time-bank stressar mig:oops:. Men kommer jag undan den här på något sätt? För vi säger att jag höjer 1000, han ställer in. Finns ens fold knappen? Bubblan och han har inte varit så aktiv. Ganska rolig flopp :mrgreen:

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-62389418-97

played at "Canton" for USD TC from 2008-03-06 18:09 until 2008-03-06 18:09

Seat 2: Hero ($3,000 in chips)

Seat 5: powrieboy ($5,383 in chips)

Seat 6: Fagzrule ($4,350 in chips)

Seat 7: banlieu ($2,267 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Fagzrule posts blind ($200), banlieu posts blind ($400).

 

PRE-FLOP

Hero bets $3,000 and is all-in, powrieboy calls $3,000, Fagzrule folds, banlieu folds.

 

FLOP [board cards: Queen of Diamonds,9 of Spades,King of Clubs ]

TURN [board cards: Queen of Diamonds,9 of Spades,King of Clubs,6 of Spades ]

RIVER [board cards: Queen of Diamonds,9 of Spades,King of Clubs,6 of Spades,10 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Queen of Clubs,Queen of Hearts ]

powrieboy shows [ King of Hearts,King of Spades ]

powrieboy wins $6,600.

 

Hand 2

Kommentar: Fisomika har ställt in runt 4 gånger på de senate 8-9 händerna. En där han dubblade, sen har han ställt in friskt och när han ställer in här så tar jag en syn. Tycker själv att det här var medioker syn då hans range ofast ligger före mig och jag som bäst har en coinflip eller 30%-are. Har inte sharkscope så vet ju inte om han är en pajas eller inte. Det jag tänkte på var att han har ställt in många gånger och gör inte det igen tom. Han vet ju att jag vet att han raisat all in ett par gånger. Då kommer han ju inte att raisa all in med KJ när jag höjt.. aja.. dåligt spelat :-(

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-62389673-97

played at "Newark" for USD TC from 2008-03-06 18:00 until 2008-03-06 18:01

Seat 2: fismomika ($4,120 in chips)

Seat 3: Hero ($2,515 in chips)

Seat 5: Dany Wide ($3,185 in chips)

Seat 7: SuSupplyC ($5,180 in chips)

 

ANTES/BLINDS

SuSupplyC posts blind ($150), fismomika posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

Hero bets $750, Dany Wide folds, SuSupplyC folds, fismomika bets $3,820 and is all-in, Hero calls $1,765 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 9 of Clubs,7 of Spades,9 of Spades ]

TURN [board cards: 9 of Clubs,7 of Spades,9 of Spades,3 of Diamonds ]

RIVER [board cards: 9 of Clubs,7 of Spades,9 of Spades,3 of Diamonds,2 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

fismomika shows [ Queen of Clubs,Queen of Hearts ]

Hero shows [ Ace of Spades,8 of Spades ]

fismomika wins $1,605, fismomika wins $5,180.

 

Hand 3

Kommentar: NOTERA!. Jag är ovan med ongame-klienten så jag trodde att jag skulle vara all in bara jag tryckte på raise knappen. Då såg jag att han miniraisade igen och insåg att det inte var all in. När han mini raisade mig en andra gång så visste jag att jag var död. Men här hade jag ställt in oavsett. När jag tryckte på raise, så trodde jag att jag ju skulle all in. Vad tycker ni om det här spelet? 3-manna.. träffar floppen TPTK. MEN.. han check/mini-rejsar mig. Det skriker ju väl triss? Det går väl att hitta fold-knappen här trots att det ser riktigt bra ut?

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-62389156-88

played at "Philadelphia" for USD TC from 2008-03-06 17:55 until 2008-03-06 17:56

Seat 1: Fagzrule ($6,770 in chips)

Seat 3: Hero ($4,870 in chips)

Seat 10: darkvfl1985 ($3,360 in chips)

 

ANTES/BLINDS

darkvfl1985 posts blind ($150), Fagzrule posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

Hero bets $750, darkvfl1985 folds, Fagzrule calls $450.

 

FLOP [board cards: 6 of Spades,7 of Spades,Ace of Clubs ]

Fagzrule checks, Hero bets $1,000, Fagzrule bets $2,000, Hero bets $2,000, Fagzrule bets $2,000, Hero bets $1,120 and is all-in, Fagzrule calls $120.

 

TURN [board cards: 6 of Spades,7 of Spades,Ace of Clubs,7 of Clubs ]

RIVER [board cards: 6 of Spades,7 of Spades,Ace of Clubs,7 of Clubs,3 of Clubs ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ King of Clubs,Ace of Spades ]

Fagzrule shows [ 6 of Clubs,6 of Diamonds ]

Fagzrule wins $9,890.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja lite mildare än 69000 fpp som jag måste spela av för att få 900 dollar på ipoker:mrgreen:

 

Får förövrigt 5 poäng per $1 i rejk. Så det blir i andra ord 10 poäng per 20+2 dollar sitngo. Alltså 800 sitngoes. Så det kommer ju såklart ta tid, men inte så överdrivet farligt.

 

Ty och detsamma :-)

 

 

 

Det blir regulars till att börja med. Sen får jag väl kolla på lite sitngoes videos på hur jag ska lira turbona. Känns som att det kanske blir lite för väl mycket mycket lotto när blindsen går upp och det fortfarande är en del kvar. Men får väl prova på det någon gång snart :-).

 

Du lirar väl turbos? Är det stor skillnad?

 

Ty och detsamma.

 

Japp lirar bara turbos. Kan bli en del lotto, men ändå mycket bättre än hur det var på primas. FR turbo tar ca 30min att lira så man hinner spela litegrann poker också. Swingsen har varit ganska saftiga för mig. Har lirat där snart 3 veckor. Fick en fin session tidigare under kvällen innan trots tre 80/20 lägen PF förlode och en AK vs Ax. Lira 7st, 2-1-0 och sen två bubblor där jag åkte på de förnämliga jag skrev ovan.

 

Härligt med grön start!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp lirar bara turbos. Kan bli en del lotto, men ändå mycket bättre än hur det var på primas. FR turbo tar ca 30min att lira så man hinner spela litegrann poker också. Swingsen har varit ganska saftiga för mig. Har lirat där snart 3 veckor. Fick en fin session tidigare under kvällen innan trots tre 80/20 lägen PF förlode och en AK vs Ax. Lira 7st, 2-1-0 och sen två bubblor där jag åkte på de förnämliga jag skrev ovan.

 

Härligt med grön start!:-)

 

Fyfan det låter inte kul :-P. Ja Sitngoes har riktigt vidriga swings. Vann inte en enda sitngo på runt 40-50 st. $5 :-(. Kändes verkligen omöjligt att vinna när jag gång på gång blev utdragen. Men till slut vände det. Så har lärt mig att man måste nöta vidare. Men skönt att du lirade av bonusen, nice plus där antar jag8-)

 

Hur många sitngoes brukar du få in per dag och hur många lirar du åt gången?

 

Ja underbart, hoppas bara att det håller i flera flera dagar... hmm.. år till :mrgreen:

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej körde inte hela bonusen. Avsluta den för att börja på den andra. Han cleara $428 så dem har jag fått så litet plus på det till slut.

 

Olika hur många jag lirar på en dag. Lirat lite över 500st på snart 3 veckor sen jag börja på ongame, men då har det blivit mycket stundtals. Spelar 6 bord samtidigt så det blir ungefär 12st/h. Har haft för dålig vinst på själva spelet sedan november förra året då riggen starta ngt extremt på prima. Sen har det fortsatt till och från. Men rb+bonus gör så man plussar lagom på sng varje månad iaf.

 

GL och gonatt! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej körde inte hela bonusen. Avsluta den för att börja på den andra. Han cleara $428 så dem har jag fått så litet plus på det till slut.

 

Olika hur många jag lirar på en dag. Lirat lite över 500st på snart 3 veckor sen jag börja på ongame, men då har det blivit mycket stundtals. Spelar 6 bord samtidigt så det blir ungefär 12st/h. Har haft för dålig vinst på själva spelet sedan november förra året då riggen starta ngt extremt på prima. Sen har det fortsatt till och från. Men rb+bonus gör så man plussar lagom på sng varje månad iaf.

 

GL och gonatt! :-)

 

Alltid kul med plus :-). Fint snitt på sitngoesen, kommer nog kunna hålla ungefär 10/h. Får väl lira 10 åt gången. Ja Ongames bonusar är helt underbara, får ju riktigt grym bonus på dem. Enda dåliga är att siten jag lirar på inte har en shop :-(. Vill ha en ipod touch men får väl pröjsa ur egen ficka

 

ty och detsamma

 

 

Du hajjade inte vad jag menade?

Du har skrivit 8000 TUSEN poäng.. Alltså 8 MILJONER poäng..

 

Åtta tusen TUSEN poäng..

 

 

Tihihihihihihihihih!

Vad busig du är Lisa!!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till Pastan.

 

Hur många SNGs kör du samtidigt?

 

På stars lirade jag 21 åt gången. I går när jag mjukstartade så blev det en fem sitngoes och min allmäna uppfattning av 22orna där är att spelarna inte är så särkilt duktiga som jag trott. Men det är en väldigt väldigt liten sample att utgå från :-P. Kan lika gärna ha haft bra flyt med timingen, men om det är på den nivå som jag tror så kommer jag att trycka upp runt 10-15. Hittade btw ingen time-knapp, så det kan ställa till det.

 

Tack så mycket och detsamma :-D. Har sett i din dagbok att det går riktigt bra för dig. Bara att fortsätta nöta på så kan du beställa oxfilé till frukost, lunch, middag och grindsnack :mrgreen: gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha bara att dra igång sitngoe grindet :-D. Du lirar väl på Full Tilt? Gör som jag gjorde, 21-tabla 5 dollars sitngoesen. Folket där är hjärndöda så det är ganska enkelt. Eller jag spelade iof på Stars, men bör inte vara så stor skillnad.

 

Tack så mycket :-) Detsamma!

 

--

 

Kan även säga att Stars redan skickat pengarna till Neteller så nu är det bara att dra igång Ongame grindet!

 

FTW!

 

 

Hehe ja jag tror nästan jag ska ta o göra det. Japp Fulltilt stämmer bra. Spelade du 21 stycken på samma gång?:shock: Får nog lära mig försöka öka från 4 till 6 innan jag tar det steget :) hehe.

 

Kul att du gick plus första sessionen. Lite otur i händerna också. Hand 3 med AK där är väll iprincip omöjlig att komma ifrån när det är 3way spel. A8s där är väll lite taskig tajming, men du hade ju varit rätt short om du foldat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja jag tror nästan jag ska ta o göra det. Japp Fulltilt stämmer bra. Spelade du 21 stycken på samma gång?:shock: Får nog lära mig försöka öka från 4 till 6 innan jag tar det steget :) hehe.

 

Kul att du gick plus första sessionen. Lite otur i händerna också. Hand 3 med AK där är väll iprincip omöjlig att komma ifrån när det är 3way spel. A8s där är väll lite taskig tajming, men du hade ju varit rätt short om du foldat?

 

Aa:mrgreen:. För spelarna på 5 dollar är otroligt svaga, sedan måste man ändå folda fram till 25/50-nivån innan man börjar sno blinds. Så det är bara att trycka upp så många bord du klara av och nöta. Det största tipset jag kan ge dig när det gäller multi tabling är att inte tänka för mycket :mrgreen:. Eftersom att det är 5 dollar nivå och folk inte re-stealar så är det bara standard- situationer och moves som gäller. Men du får vara redo på att bli utdragen som en sate. Jag hade en svacka på runt 40-50 sitngoes där jag inte vann en enda :-(. Man förlorar såklart lite edge genom att spela på så många bord, men det är tur att de på 5 dollar nivån inte tänker. Hade blivit riktigt svårt då. Har ibland sett diskussioner i chatten där folk skriver; "He is sitting on 20 tables.. just take his blinds.. blind him out".. men i slutändan är det bara en massa snack och ingen verkstad :-P

 

Alla var ju shorta i princip men känner verkligen att jag kunde ha väntat in ett bättre läge. Nu visste jag att hans range nästan alltid ligger före mig. De gånger som jag ligger bra till är när vi ska race eller när han donkat med KQ som jag inte tror han gjorde/gör med tanke på att han redan ställt in 3-4 gånger.

 

GL med liret :-)

 

GL , övertygad att det vänder för dig nu sen motriggen på ipoker;-) , finns det mycket och bra turneringar på Ongame? inköp 10-50$. KLONKA PÅ!

 

Det hoppas jag också:mrgreen:. Hade sagt samma till dig men du sprang ifrån mig bra mycket med turneringsklonken. GG

 

Har bara kollat snabbt men finns en intressant 20K turre med 5 dollar rebuy. Runt 1200 med så det ska bli kul att lira den. Har hört att Ongames turneringar är fiskiga, så det är gött:mrgreen:

 

Ty och detsamma :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 2 - Sit & Go

Antal SG: 7

Inköp: $ 20+2

Antal ITM: 2

Placeringar: 4,6,7,4,2,4,3

Resultat: - $54

Poäng: 120 / 8000

 

Tycker att jag spelade bra i samtliga sitngoesen förutom den sista där en move kostade mig mycket.

 

Har tyvärr en hel del oflyt idag och blir utdragen alldeles för ofta. Vann alldeles för få all ins och sprang in i AA med min KK två gånger om på bubblan. Sedan blev även min AK utdragen mot A4 tre gånger om vilket var ganska kul:-P . Två för mitt sitngoliv och den tredje som minskade på mina chips.

 

Tycker fortfarande att jag har en edge och kommer att nöta vidare. Kan btw säga att nivån på ongames än så länge hållit Pokerstars 5 dollar sitngoes nivå. Iallafall de första blind-nivåerna. Pinsamt hur dåliga spelarna är. Vill gärna dedikera en text till spelarna på 22orna;

Uttaget ur den Italienska sporttidningen La Gazzetta dello Sport, skrivet om Zlatan; ""Ibrahimovic è assurdo nel suo modo di giocare, così imprevedibilmente decisivo nel bene e nel male: lo definirei catartico perché sa sempre stupire"

 

Vill gärna fokusera på delen som är underlinad; "Jag definierar honom som katartisk då han aldrig slutar förvåna en". Det här kände jag verkligen när jag lirade på Stars 5 dollar sitngoes, men kan säga att jag ångrar mig och istället tycker att Ongame förtjänar titeln; Katartiska. För det är just vad de gör, de slutar aldrig förvåna en.

 

Hand 1

Kommentar: Har inga specifika reads men det är väl semi-bubblan. Hans mini raise gör mig nervös iom att potten inte är höjd heller. Men han kan lika gärna tro att hans QJ eller QT är bra. Men ligger väl oftast under efter en sån mini raise?

Seat 3: Hero ($4,970 in chips) [ King of Hearts,Queen of Hearts ]

Seat 4: truckerx x ($2,130 in chips)

Seat 5: frauending ($2,010 in chips)

Seat 8: BEXI99 ($1,355 in chips)

Seat 10: bandidazo ($4,535 in chips)

 

ANTES/BLINDS

bandidazo posts blind ($100), Hero posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

truckerx x folds, frauending calls $200, BEXI99 folds, bandidazo folds, Hero checks.

 

FLOP [board cards: 9 of Clubs,Queen of Diamonds,5 of Spades ]

Hero bets $400, frauending bets $1,000, Hero vad ska jag göra?

 

Hand 2

Kommentar: Han mini raisar bara och jag hittar synen. Vet att jag är short men har fortfarande 10bb att lira vidare med om jag blir tvungen att folda. Får en del av floppen. Har ett överkort, nästnötfärgdraget och stege draget. Det är en läskig bräda men jag kände mig otroligt säker. Han tänkte lite sen ställde han helt plötsligt in. Hmm.. konstigt.. det är en bra bräda att bluffa på och jag tar hans tänka-lite-all-in som en "jag vet att han kommer syna mig men ALL IN" bluff. Vad tycker ni om synen?

Seat 1: cappelletto ($1,700 in chips)

Seat 2: Portblair ($1,350 in chips)

Seat 3: Hero ($1,215 in chips) [ Queen of Clubs,Ace of Spades ]

Seat 4: truckerx x ($1,165 in chips)

Seat 5: frauending ($1,805 in chips)

Seat 6: Bairam27 ($1,330 in chips)

Seat 8: BEXI99 ($1,505 in chips)

Seat 9: kirgudu ($3,365 in chips)

Seat 10: bandidazo ($1,565 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Bairam27 posts blind ($50), BEXI99 posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

kirgudu folds, bandidazo folds, cappelletto folds, Portblair bets $200, Hero calls $200, truckerx x folds, frauending folds, Bairam27 folds, BEXI99 folds.

 

FLOP [board cards: 8 of Clubs,Jack of Clubs,King of Clubs ]

Portblair bets $1,150 and is all-in, Hero calls $1,015 and is all-in..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en snabb fråga när det gäller ongame eller bonusar i allmänhet. Vad händer ifall man inte fått ihop alla playerpoängen som krävs när tiden går ut. Får man bara ut en del av bonusen eller får man inte ut nåt?

 

Hjälp en noob som spelat på SvS för länge.

 

Kul dagbok, jag kommer spela på ungefär samma nivå framöver så vi kanske möts. 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en snabb fråga när det gäller ongame eller bonusar i allmänhet. Vad händer ifall man inte fått ihop alla playerpoängen som krävs när tiden går ut. Får man bara ut en del av bonusen eller får man inte ut nåt?

 

Hjälp en noob som spelat på SvS för länge.

 

Kul dagbok, jag kommer spela på ungefär samma nivå framöver så vi kanske möts. 8)

 

Bonusarna delas upp i fyra delar som betalas ut efter x antal poäng. Så för mig som siktar mot en 1K bonus som släpps efter 8K poäng, så får jag alltså 250 dollar per 2K som jag spelar av. Så om jag efter några veckor tröttnat på bonusen och spelat av 4K så kan jag alltid nöja mig med att ha spelat in 500 dollar i bonus.

 

1 dollar i rejk, t.ex 10+1 motsvarar 5 poäng.

 

Kul att du tittar in och ja det kanske vi gör :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...