Gå till innehåll

ongame vs ipoker


Flap

Recommended Posts

Lite offtopic, men jag fattar inte hur Ongames ägare tänker. Det är utan tvekan den fulaste klienten på marknaden, och det är nog dags att pokerföretagen börjar tänka på hur kunderna vill att klienten ska se ut. Om några år tror jag att alla siter kommer vara mkt mer måna om hur deras mjukvara uppfattas, konkurrensen kommer helt enkelt tvinga dem att "lyssna" på sina spelare.

Tror fan inte att det finns en person där ute som diggar Ongames klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic, men jag fattar inte hur Ongames ägare tänker. Det är utan tvekan den fulaste klienten på marknaden, och det är nog dags att pokerföretagen börjar tänka på hur kunderna vill att klienten ska se ut. Om några år tror jag att alla siter kommer vara mkt mer måna om hur deras mjukvara uppfattas, konkurrensen kommer helt enkelt tvinga dem att "lyssna" på sina spelare.

Tror fan inte att det finns en person där ute som diggar Ongames klient.

 

Håller med! Generellt tror jag att "nätverken" kommer att ligga efter på detta. FTP, Stars etc har en oerhörd fördel här.

 

Tycker väldigt illa om Microgaming oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt nöjd med ipokers klient. Hade lite emot den i början, men efter ett tags spelande där så tycker jag den ligger i toppen bland klienterna. Bla deras minibord är suveräna, de bästa där ute helt klart enligt min åsikt. Visst finns det en hel del grinders där men för den skull saknas inte fisken.

 

Testade Ongame i ca 30 min innan jag fick damp....bla annat deras reload där man är tvungen att bli sitout va oerhört tiltande (jag som reloadar efter varje blinds då jag alltid vill ha max antal $). Sen gillar jag inte deras SH minibord som har alla platser som fullring har och man kan välja vart man kan sitta....kan bli oerhört rörigt tycker jag när typ alla sitter på samma långsida eller 4 på ena o 1 på andra. Tycker det skall vara bestämda platser som på andra klienter. Hur spelarna är kan jag inte uttala mej om då det blev så kort tids spelande. Men skulle tro de har en stor del grinders de med.

 

Boss kan jag inte säga något om då jag inte testat det än, enda jag testat är svs som ju är fristående...det enda jag kan säga att jag inte heller där är överförtjust i klienten. Jag spelar 6 bord och vill gärna ha minibord...har Boss ens det ? Skulle kunna tänka mej testa någon Bossklient som ligger på nätverket....kommer nog göra det om ett tag.

 

Grinders lär man väl knappast slippa på någon klient...de finns väl i mindre eller större mängd överallt och flyttar nog runt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare, klienten är den bästa men jag har iaf aldrig stött på mer riggad sida. Från att ha gjort 100 inköp på en vecka till att förlora varenda allin situation med bättre näve. Visst jag har plussat enormt där och har nog inets bästa RB-deal där, men fyfan vilken dålig växlingskurs och sönderriggad klient, då är prima en piss i havet i jmf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väl en av de få so gillar ongames client då.

Tycker deras miniview är jättebra och deras kortkommandon för fold call raise är också bra.

 

Att man kan välja vart som hellst att sitta på shorthanded borden är ju bara bra för den spelare med mest koll. Då man kan välja att ta position på den spelare man helst vill ha poisition på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...