Gå till innehåll

QQ möter motstånd på låg flop

Recommended Posts

Seat 1: maunny ($198 in chips)

Seat 3: Tsonta ($140.75 in chips)

Seat 8: lord8080 ($388.15 in chips)

Seat 9: Hero ($212 in chips)

Seat 10: macaldo19 ($151.70 in chips)

ANTES/BLINDS

maunny posts blind ($1), Tsonta posts blind ($2).

PRE-FLOP

lord8080 folds, Hero bets $7, macaldo19 calls $7, maunny folds, Tsonta calls $5.

FLOP [board cards: 6 of Hearts,2 of Diamonds,4 of Spades ]

Tsonta checks, Hero bets $16, macaldo19 bets $32, Tsonta calls $32, Hero?

Vad gör ni i dätta läge?

Tilläggas att det inte finns ngn read alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Muck muck muck, efter en mjölk-mini-raise + en syn på det så ligger du aldrig bra till, I bästa fall så har båda typ 5-6, 4-5 el. liknande och då kommer nån av dem syna dig med 9 outs, och det är i allra bästa fall, så kasta handen, du förlorade minimum.

Länk till kommentar

Deras stacksizes känns ju fiskigt, miniraisen kan va jäkligt mycket mer än set (lägre överpar, ett par på brädet) och synen är ju endast set nån gång då och då... fold känns ruggigt vekt och jäkligt exploaterbart...

Dock behöver man inte tänka så mycket på vad som är exploaterbart när man lirar 1-2. Det är mer +ev att bara lägga i dem där lägena kan jag lova.

Länk till kommentar

Vilken flopp vill du ha med QQ? Raisaren kan ju sitta på ett lägre PP och tror därför att han leder, eller så har han högt Ax-Kx och tror att du fortsättningsbetar utan träff.

Edit: Såg i efterhand att du fick syn av checkaren. Jag hade synat och tagit nytt beslut på turn.

Länk till kommentar

Jag synar för att det är relativt billigt.

Checkar turn och foldar om inte damen dyker upp.

Checkar och tänker beroende på hur mkt fi betar på lågt kort och foldar på högt kort

Någon som kan räkna på oddsen, implicita för att en dam ska komma och all deg åker in?

Så vi lägger allt utom KK+ på en låg bräda mot en miniraise och en checksyn? Vafan...

Nja asså OM vi skulle lägga här, jag säger om! Då lägger man väl KK och AA också för man kan väl ändå inte ana KK/AA på någon här inte?

Fold preflop, så hamnar du inte i den här situationen.:-D

Hehe mm det vore ju nöten! =)

Vilken flopp vill du ha med QQ? Raisaren kan ju sitta på ett lägre PP och tror därför att han leder, eller så har han högt Ax-Kx och tror att du fortsättningsbetar utan träff.

Edit: Såg i efterhand att du fick syn av checkaren. Jag hade synat och tagit nytt beslut på turn.

Hmm AQ5 regnbåge skulle kännas skönt! =)

Nej men floppen tyckte jag såg jävla bra ut, men sen när knappen kör miniraise och BB kör check/call på min raise och knappens re så vart jag väldigt fundersam och undrarde om jag skulle syna/folda/pusha??

Länk till kommentar