Gå till innehåll

10/20 kr topp två får motstånd


Recommended Posts

Motståndarn spelar 52/30/1.06 på 100 händer

 

Han är extremt slaskig i blindsen och synar cbet med minsta träff på flop (så som hålstege, bottenpar, överkort+ 3kortsfärg).

Allt som allt väldigt passiv ur position post flop.

 

Jag har varit rätt TAG den korta tid jag har sutiit vid bordet. spelat typ 20/17/3 och inte varit inblandad i någon större pott utan att ha en bra hand för showdown.

 

 

Det kanske är ett jättelätt beslut för er regs men jag är lite ovan med nivån och är tacksam för synpunkter!

 

$2000 NL Texas Hold'em -

Table Gwen 12 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Hacka9 ( $3869.32 )

Seat 2: palle77 ( $1353.64 )

Seat 3: misshish ( $4631.51 )

Seat 4: HERO( $5451.12 )

Seat 5: nicke732 ( $1515.85 )

nicke732 posts small blind [$10].

Hacka9 posts big blind [$20].

 

Dealt to HERO [ :Ks::Qc: ]

palle77 folds.

misshish folds.

HERO raises [$80].

nicke732 folds.

Hacka9 calls [$60].

 

** Dealing Flop ** [ :9s:, :Kd:, :6c: ]

Hacka9 checks.

HERO bets [$135].

Hacka9 calls [$135].

 

** Dealing Turn ** [ :8h: ]

Hacka9 checks.

HERO bets [$385].

Hacka9 calls [$385].

 

** Dealing River ** [ :Qh: ]

Hacka9 checks.

HERO bets [$1050].

Hacka9 is all-In.

HERO ??

 

Edit: Pott: 5500 och det är 2200 att syna för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt tuff sits. han har ju låg aggressionfactor emn spelar många händer så den är ju då lite högre egentligen.

 

har du inte sett honom spela en stor ahnd tidigare? någon mer specifik read. generellt sett är en sådan här linje en bättre hand, typ JT men han är ju retarderad om han spelar hälften av alla händer men gör han verkligen detta med 2par?

 

du måste ju värdebetta rivern men tror du bör folda mot en push.

 

 

spelar dock ej på svenska spel men tycker ändå geenrellt emd djupa stackar och även mot dumma fiskar så synas det ofta med låga 2par i sådana här situationer och allins är väldigt viktat mot uberstål. men det är en väldigt generell observation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndarn spelar 52/30/1.06 på 100 händer

 

Han är extremt slaskig i blindsen och synar cbet med minsta träff på flop (så som hålstege, bottenpar, överkort+ 3kortsfärg).

Allt som allt väldigt passiv ur position post flop.

 

Jag har varit rätt TAG den korta tid jag har sutiit vid bordet. spelat typ 20/17/3 och inte varit inblandad i någon större pott utan att ha en bra hand för showdown.

 

 

Det kanske är ett jättelätt beslut för er regs men jag är lite ovan med nivån och är tacksam för synpunkter!

 

$2000 NL Texas Hold'em -

Table Gwen 12 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Hacka9 ( $3869.32 )

Seat 2: palle77 ( $1353.64 )

Seat 3: misshish ( $4631.51 )

Seat 4: HERO( $5451.12 )

Seat 5: nicke732 ( $1515.85 )

nicke732 posts small blind [$10].

Hacka9 posts big blind [$20].

 

Dealt to HERO [ :Ks::Qc: ]

palle77 folds.

misshish folds.

HERO raises [$80].

nicke732 folds.

Hacka9 calls [$60].

 

** Dealing Flop ** [ :9s:, :Kd:, :6c: ]

Hacka9 checks.

HERO bets [$135].

Hacka9 calls [$135].

 

** Dealing Turn ** [ :8h: ]

Hacka9 checks.

HERO bets [$385].

Hacka9 calls [$385].

 

** Dealing River ** [ :Qh: ]

Hacka9 checks.

HERO bets [$1050].

Hacka9 is all-In.

HERO ??

 

 

Det är ett svårt beslut, du slår många händer så FI kan tänkas ha. Om nu FI har en hand som slår din så har han spelat handen väldigt konstigt. Dom händerna jag tror han kan ha som slår din är 66, 99 sen har han ju spelat allmänt kasst om han har 10 7/ JJ.. Jag skulle tagit synen här men är svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett svårt beslut, du slår många händer så FI kan tänkas ha. Om nu FI har en hand som slår din så har han spelat handen väldigt konstigt. Dom händerna jag tror han kan ha som slår din är 66, 99 sen har han ju spelat allmänt kasst om han har 10 7/ JJ.. Jag skulle tagit synen här men är svårt.

 

vi kan räkna bort set här tycker jag.

Han har nog satt sin J10 tror ja. Först hålpipa sen öppet känns som ett ok spel.

Är han extremt lös skulle jag syna annars skulle jag folda.

Riverinställningar av denna variant där du visat styrka hela vägen är sällan bra att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte sett fi spela någon stor pott där han haft en bra hand men det är helt klart en icke tänkande spelare som inte fattar vilka signaler han sänder ut med sitt spel. Slutsats: han spelar troligtvis sina nöthänder/starka händer mer aggresivt än han gör med sina slaskhänder.

 

Därför tycker jag också man kan räkna bort set i 9or och set i 6or. KK och QQ skulle fi troligtvis 3beta pre så det ända troliga set fi kan tänkas ha är 8or.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte sett fi spela någon stor pott där han haft en bra hand men det är helt klart en icke tänkande spelare som inte fattar vilka signaler han sänder ut med sitt spel. Slutsats: han spelar troligtvis sina nöthänder/starka händer mer aggresivt än han gör med sina slaskhänder.

 

Därför tycker jag också man kan räkna bort set i 9or och set i 6or. KK och QQ skulle fi troligtvis 3beta pre så det ända troliga set fi kan tänkas ha är 8or.

 

Det luktar verkligen JT. Verkligen svår hand, tror dock det är vanligare att man gör en mindre raise med set i 8or för att fån syn från AK och sämre tvåpar. Med JT känns hans spel mer logiskt.

 

Han pushar och hoppas du sitter på set eller att du tror att han bluffar. Inga färgdrag som missat. Om jag inte sett han göra flera stora bets på rivern så lägger jag mig här med så mycket bakom (2800 mer att syna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm JT finns, som 25 andra händer. Jag lägger inte toptvå för att en hålstege går in på riv, har fi spelat handen så, då betalar jag av.

 

Syn.

 

Du kommer att se 89 och luft lika mkt som du ser JT, vinnande i längden o ta den.

 

Lite så är det väl. Och man hittar oftast syn i detta läge även om man känner i hela kroppen hur slagen man är.

Slutsats: fold, fold, fold! Men man synar likförbaskat nästa gång ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 händer säger inget.

 

Att det inte säger något är att ta i. Våra 100 händer är all information vi har och jag tycket att vi ska utgå från den. När vi har visat såpass stor styrka på tre gator och får en CRAI på river mot oss är det inte kul att syna oavsett stats.

 

Edit: Vad hade du gjort fubbo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som du beskriver dina observationer är han alltså en riktig löspassiv fetfloatare. Enligt min erfarenhet på SvS så brukar såna inte checkraisa en sån här river om han träffar nöten.

Tycker det viktigaste i bedömningen av den här handen är risken att han har JT, och den sjunker avsevärt av att han checkar rivern. Sen kan han ha ett set nånstans men då har han ju spelat grymt svårläst/konstigt/kasst.

 

Personligen skulle jag sätta risken att han har JT eller set till runt 25% i den här handen=syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm JT finns, som 25 andra händer. Jag lägger inte toptvå för att en hålstege går in på riv, har fi spelat handen så, då betalar jag av.

 

Syn.

 

Du kommer att se 89 och luft lika mkt som du ser JT, vinnande i längden o ta den.

 

Han har öppet stegdrag på turn. Om han bara haft hålstegdrag på turn så hade synen varit mycket lättare.

 

Angående den låga aggressionfaktorn: en låg aggressionfaktor säger alltid någonting om en spelares spelstil, även om det är en liten sample. En hög behöver inte säga något då man kan ha haft ett bra kortsnitt.

 

Men killen är med i var och varannan hand och sitter och synar mest hela tiden, klart detta gör att en fold är lättare. Det är precis så här som en del passiva nötfiskare lyckats plocka mig på ett inköp.

 

Sklansky: "Don't justify their optimistic calls"

 

Not: jag säger inte att en syn är fel. Som andra tidigare skrivit så är det ett marginellt läge utan mer info om spelet och om fi´s känsloläge. Men att syna här som standard mot passiva spelare ser jag som en läcka. Mot vissa spelare kan jag syna med svagare hand här, mot spelare som fi i denna handen är QK den sämsta hand jag synar med här. Med lite bättre läsning kan jag även lägga ett lågt set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har öppet stegdrag på turn. Om han bara haft hålstegdrag på turn så hade synen varit mycket lättare.

 

Angående den låga aggressionfaktorn: en låg aggressionfaktor säger alltid någonting om en spelares spelstil, även om det är en liten sample. En hög behöver inte säga något då man kan ha haft ett bra kortsnitt.

 

Men killen är med i var och varannan hand och sitter och synar mest hela tiden, klart detta gör att en fold är lättare. Det är precis så här som en del passiva nötfiskare lyckats plocka mig på ett inköp.

 

Sklansky: "Don't justify their optimistic calls"

 

Not: jag säger inte att en syn är fel. Som andra tidigare skrivit så är det ett marginellt läge utan mer info om spelet och om fi´s känsloläge. Men att syna här som standard mot passiva spelare ser jag som en läcka. Mot vissa spelare kan jag syna med svagare hand här, mot spelare som fi i denna handen är QK den sämsta hand jag synar med här. Med lite bättre läsning kan jag även lägga ett lågt set.

 

nvm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 händer säger inget.

 

I det här fallet gör det faktiskt det eftersom jag har sett fi göra många checksynslaskiga spel tidigare och vid showdown visat bottenpar efter att ha synat pottbetar på flop och turn utan initiativ.

 

 

Som jag tidigare nämnde kan jag bara se honom spela såhär med J10 för värde. Möjligtvis 88 men den känns mindre trolig.

 

5500 i potten och 2200 att syna. Det känns som att fi cpbluffar här iallafall 1 / 3 och i resterande fallen har han J10.

 

 

Jag synade hur som helst och fi visade mycket riktigt J10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det inte säger något är att ta i. Våra 100 händer är all information vi har och jag tycket att vi ska utgå från den.

 

vpip/pfr kan börja peka åt rätt håll efter 100 händer, af kräver mkt större sample för att ens bry sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...