toppace Postad 5 Mars , 2008 Rapport Postad 5 Mars , 2008 Tjena! skönt och vara tillbaka på forumet. Nu har man något och göra 6 timmar om dagen. Blinds 150/300 Stackar SB 1630 BB 5635 UTG 1430 Toppace 5635 UTG Allin Toppace? Citera
Fnii! Grrp! Postad 5 Mars , 2008 Rapport Postad 5 Mars , 2008 Vi har inte jättestor anledning att syna, plus att UTG ofta är (och bör vara) jävlig tajt här. Jag kan inte se syn med AT eller 66 i alla fall. Inte AJ heller, antagligen, utan skum read. Citera
Sideshow Postad 5 Mars , 2008 Rapport Postad 5 Mars , 2008 Vi har inte jättestor anledning att syna, plus att UTG ofta är (och bör vara) jävlig tajt här. Jag kan inte se syn med AT eller 66 i alla fall. Inte AJ heller, antagligen, utan skum read. Varför skulle UTG inte pusha jättebrett här? Citera
Frank_Connection Postad 5 Mars , 2008 Rapport Postad 5 Mars , 2008 Vi har inte jättestor anledning att syna, plus att UTG ofta är (och bör vara) jävlig tajt här. Jag kan inte se syn med AT eller 66 i alla fall. Inte AJ heller, antagligen, utan skum read. Nej det vore väl snudd på vanvett att skicka in degen med 3bb, jag tror definitivt utg väntar till han har 0.5 till 1bb innan han ens funderar på att pusha marginella händer... Citera
Fnii! Grrp! Postad 5 Mars , 2008 Rapport Postad 5 Mars , 2008 Varför skulle UTG inte pusha jättebrett här? För att det verkligen vore jättedåligt. 5BB är inte pyttelite och ingen anledning att börja göra förlorande moves, särskilt inte med en annan kortstack och från sämsta positionen. Men, visst, många blir desperata i det läget, vilket kommentarerna här vittnar rätt tydligt om. Citera
Sideshow Postad 5 Mars , 2008 Rapport Postad 5 Mars , 2008 För att det verkligen vore jättedåligt. 5BB är inte pyttelite och ingen anledning att börja göra förlorande moves, särskilt inte med en annan kortstack och från sämsta positionen. Men, visst, många blir desperata i det läget, vilket kommentarerna här vittnar rätt tydligt om. Vad skulle du pusha för range här om du var UTG? Citera
oleby Postad 5 Mars , 2008 Rapport Postad 5 Mars , 2008 Bara jag som inte ser dina hålkort? nej Citera
mr-flow Postad 5 Mars , 2008 Rapport Postad 5 Mars , 2008 För att det verkligen vore jättedåligt. 5BB är inte pyttelite och ingen anledning att börja göra förlorande moves, särskilt inte med en annan kortstack och från sämsta positionen. Men, visst, många blir desperata i det läget, vilket kommentarerna här vittnar rätt tydligt om. På riktigt så är det ju bara dumt att vänta på att SB ska åka ut eftersom han ligger före dig och du ska precis få blindsen (ur UTGs perspektiv) Så han måste vinna blindsen minst en gång och nu har han väl lite FE och borde ställa väldigt brett. Om både UTG och SB ska sitta och folda tills den andra har åkt ut har dom ju ingen chans på nått annat än 3:e platsen. Citera
Fnii! Grrp! Postad 6 Mars , 2008 Rapport Postad 6 Mars , 2008 UTG håller jämna steg med SB och kan inte ställa 5BB från en så dålig position med nåt i stil med låga pp eller halvdana ess. Men det förvånar mig inte om han ändå ställer och visar upp A2, KQ, 33 eller liknande. Citera
Recommended Posts