Gå till innehåll

Är du en vinnande pokerspelare?


Nickefik

Är du en vinnande pokerspelare?  

455 medlemmar har röstat

  1. 1. Är du en vinnande pokerspelare?

    • Ja, jag vinner mycket.
    • Ja, jag vinner lite grann.
    • Nej, jag förlorar lite grann.
    • Nej, jag förlorar mycket.
    • Jag varken vinner eller förlorar..... det går jämt upp.


Recommended Posts

Har sedan min "onlinekarriär" började på allvar i höstas okt/nov loosat ungefär 8.000:- :cry::cry: vilket känns lite halvtråkigt.

 

Har lirat framförallt mörkpoker, och 7 stud med polare i mer än 15 år så jag är en ok spelare.....har analyserat min HH i en vecka nu och största problemet i mitt spel är just nu att jag callar lite för ofta. Men har inte loosat någon jättesumma i en pott så det blir att plugga lite mer analysera lite mer för att bita ihop och komma igen!!

 

Omaha potlimit 0.5-1 ligger jag på plus ca 1500:- i februari där spelar fler tomtar som är tomtigare än mig så att säga. :roll::roll::roll:

 

Om jag inte kommer upp på plus innan sommaren så lägger jag av med omlinepoker och övergår till aktietradingen igen LOL.....livepoker med polare överger jag aldrig för där handlar det främst om att ha kul och inte att tjäna stålar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nusseman:

Jag tror den här pollen kommer få väldigt högt resultat på vinner lite och går jämnt upp. Det ligger ju lite i pokerforummedlemmars natur att lira halvbra och vilja bli bättre.

En sympatisk och troligtvis korrekt analys.

Utan PF så tror jag att jag haft en slagsida åt minushållet.

 

Däremot så tvivlar jag på uppfattningen att 90% av alla internetspelare går back. Min PO-statistik säger snarare 60%-70%. Vilket iofs kan bero på att jag delar ut almosor på mina bord :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag är nog den enda i mitt pokergäng som bokför mina vinster och jag kan ärligt säga att jag ligger plus. Inte jättemycket men några tusen. Det är lite lustigt att när någon utomstående frågar de andra hur det går så svarar alla "vinner lite" eller "typ +-0" :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade gått jämnt upp mellan förlorare och vinnare om alla hade spelat tight.

 

Men i dagens läge så finns det 90% amatörer, och hobbyspelare som bara är ute efter en adrenalinkick, och inte tar det hela på så fullt allvar.

 

Sen har vi engelsmännen - kommentarer överflödiga, att kalla dom fiskar är en komplimang mot vad dom egentligen är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker vara lite djärv nu och påstå att framför allt ni som svarat "Vinner litegrann", ljuger friskt. Inte alla med många av er. Även om de som besöker det här forumet är bättre spelare än genomsnittet så finns det inte en chans i h-vete att mer än 50% vinner pengar. Jag köper det inte.

 

Jag har ett finfint excelark därhemma som säger att jag går plus. Inga stora vinster, men ett par hundra dollar i månaden iaf. Tjänar fortfarande mer på att jobba :)

 

Du grundar inte ditt uttalande på det faktum att de som förlorar i större grad väljer att inte göra pollen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder egentligen att vinna lite grann?

Jag räknar vad original BR avkastar på årsbasis.

Med en liten BR så blir det inte SÅ mycket i kronor och ören,men räknar man "pocenten" så blir man ekonomiskt oberoende ganska så snart.

En intressant fråga skulle därför vara VAD man skall få sin BR att öka med på årsbasis.Fördubbling?

Trippling?

Whatever?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...