Gå till innehåll

FLT - A8o i BB blir TP på floppen


morberg

Recommended Posts

Enligt bordsstatistiken ~40% sedda floppar. Detta är den andra BB jag postar, så jag har inte så bra koll på fi.

 

Paradise Poker 0.50/1 Hold'em (8 handed) converter

 

Preflop: Hero is BB with A:spade:, 8:club:.

2 folds, MP1 calls, 3 folds, SB raises, Hero calls, MP1 calls.

 

Det luktar misstänkt när SB höjer mot limpare från MP1, men jag väljer att gå med. Skulle jag släppt min BB här?

 

Flop: (6 SB) 9:heart:, A:club:, K:spade: (3 players)

SB bets, Hero raises, MP1 calls, SB calls.

 

Ganska kass kicker, men jag har i alla fall topparet så jag höjer SB. Hur agera vid re-raise? Klar fold, eller ska jag titta på nästa kort? När han väljer att bara syna kan jag nog utesluta AA, KK och AK.

 

Turn: (6 BB) K:diamond: (3 players)

SB checks, Hero checks, MP1 bets, SB folds, Hero calls.

 

Jaha, SB hade inte någonting. Men vad sitter MP1 och lurar på, har han en kung på handen? Med en pott på 7 BB har jag bara två outs om det stämmer, men hur säker kan jag vara på det? Eftersom MP1 limpade in tror jag inte att han har ett starkt ess, men A med lägre kicker är en möjlighet. Axs är en annan möjlighet och han ser kanske en delad pott eftersom en låg kicker spelar mindre roll nu.

 

River: (8 BB) T:club: (2 players)

Hero checks, MP1 bets, Hero calls.

 

Inte mycket att säga om synen här efter att ha synat turn.

 

Final Pot: 10 BB

 

Nå, vad säger ni? Turn känns avgörande, var det rätt att fortsätta? Kanske skulle jag följt rådet i Internet Texas Hold'em och höjt på turn för att sedan lägga mig mot en re-raise eller bet på river? Det hade kostat lika mycket, men hade det varit ett bättre spel?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Släpp handen. På den nivån finns det ingen anledning att försvara mörkarna. Jag gissar på att 98% av spelarna där aldrig hört talas om blind defense.

 

Flop: Hyffsad pot. Höjning är det enda rätta.

 

Turn: Tror faktiskt på Check/Fold. Det du slog förut var väll en kung. Antingen har MP1 ett ess med högre kicker eller en kung, oavsett så är du slagen.

 

Sen tycker jag du ger dom alldeles för mycket cred. Folk på den nivån kan inte spela. Antingen spelar dom väldigt genomskinligt eller väldigt upprepande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen tycker jag du ger dom alldeles för mycket cred. Folk på den nivån kan inte spela. Antingen spelar dom väldigt genomskinligt eller väldigt upprepande.

 

Fast jag är på den nivån och jag tycker att jag kan spela :)

 

Jag tror att det är ett misstag att undervärdera motståndarna, det har jag fått betala för tidigare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn: Tror faktiskt på Check/Fold. Det du slog förut var väll en kung. Antingen har MP1 ett ess med högre kicker eller en kung, oavsett så är du slagen.

Check/fold måste ju vara det absolut sämsta alternativet. Att sätta nån på en hand som du gör misslyckas ju 9 gånger av 10 på den här nivån. Han kan mycket väl ha synat floppen med en hålstege eller 55. Eller med nåt ännu sämre. Och en check på turn gör ju att han med stor sannolikhet kommer att betta oavsett vad han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn: Tror faktiskt på Check/Fold. Det du slog förut var väll en kung. Antingen har MP1 ett ess med högre kicker eller en kung, oavsett så är du slagen.

Check/fold måste ju vara det absolut sämsta alternativet. Att sätta nån på en hand som du gör misslyckas ju 9 gånger av 10 på den här nivån. Han kan mycket väl ha synat floppen med en hålstege eller 55. Eller med nåt ännu sämre. Och en check på turn gör ju att han med stor sannolikhet kommer att betta oavsett vad han har.

 

Jag tror definitivt att han har någonting. Och om han har det så är man efter.

Visst finns det riktiga callingstations men på två varv skulle han utan tvekan ha lagt märke till en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första har det bara gått ett varv, för det andra gissar jag att morberg spelar flera bord och inte sitter och stirrar på ett enda. I vilket fall som helst, checkar man den turnen med avsikt att folda mot ett bet när man inte har mer info om motståndaren kan man ju nästan lika gärna folda out-of-turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första har det bara gått ett varv, för det andra gissar jag att morberg spelar flera bord och inte sitter och stirrar på ett enda. I vilket fall som helst, checkar man den turnen med avsikt att folda mot ett bet när man inte har mer info om motståndaren kan man ju nästan lika gärna folda out-of-turn.

 

Betvivlar att han spelar flera bord på den nivån, och egentligen är det irrelevant. Att utgå ifrån att motståndaren spelar på något annat än ett relativt normalt sätt är bara dumt om man inte har någon read.

 

Det har du rätt i, det ändrar dock inte det faktum att man allt för ofta ligger efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte har nån annan info så är det nog nästan aldrig rätt att utgå från att en motståndare på .5/1 spelar korrekt.

Säg att det blev ett slarvfel, annars får du nog förklara detta påståendet lite mer ingående.

 

Jag hade bettat på turnen och foldat om han höjt.

 

Låter som ett bättre drag än mitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att det blev ett slarvfel, annars får du nog förklara detta påståendet lite mer ingående.

Om du bettar på floppen och nån synar så tror jag INTE att det på lägsta nivåerna är rätt att tänka "Oj, han synade. Då måste han ha ett drag med tillräckliga odds.".

 

Som sagt, att tro att andra spelar rätt är nog ofta dumt. Och om man inte vet något alls om en spelare på .5/1 kan man utan att riskera speciellt mycket chansa på att han är dålig.

 

Men ska du inte säga vad han hade? ;) Jag chansar på AK! Eller QJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...