Gå till innehåll

Hur gör jag här???


Recommended Posts

Det är första blindnivån och vi har inga reads att luta oss mot.

 

Nivå: 100 kr +10 på SvS

Blinds: 10.00/20.00

 

Plats 1: ingmoll (1020.00)

Plats 2: Dersson (990.00)

Plats 3: jog76 (960.00)

Plats 4: KGB57 (780.00)

Plats 5: Olleopa (980.00)

Plats 6: Dirkdigg (1000.00)

Plats 7: Sussen86 (1000.00)

Plats 8: RUFUZINO (1000.00)

Plats 9: Niklas34 (1290.00)

Plats 10: mysmicha (980.00)

Olleopa lägg LM 10.00

Dirkdigg lägg SM 20.00

** Giv **

 

jog76 [8s, 10s]

 

*** Bet Runda 1 ***

Sussen86 Lägg

RUFUZINO Lägg

Niklas34 Lägg

mysmicha Syna 20.00

ingmoll Lägg

Dersson Lägg

jog76 Höj till 60.00

KGB57 Lägg

Olleopa Lägg

Dirkdigg Syna 60.00

mysmicha Syna 60.00

*** Flop(Board): *** : [9r, Knk, 8k]

*** Bet Runda 2 ***

Dirkdigg Passa

mysmicha Passa

jog76 Satsa 110.00

Dirkdigg Lägg

mysmicha Syna 110.00

*** Turn(Board): *** : [9r, Knk, 8k, Dk]

*** Bet Runda 3 ***

mysmicha Satsa 120.00

jog76 ?

 

Vad gör jag här? Ska jag raisa eller rent av ställa. Jag kanske ska syna ner honom hela vägen, kanske bara folda? Vilken hd kan jag förvänta mig att motståndaren har? Kan jag lira den annorlunda tidigare i handen?

 

Som ni ser så har jag en massa frågor som vimlar runt i huvudet. Så jag uppskattar alla analyser. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise på turn. Ställer han där så måste du orka vika, men har han inte färgen så checkar han förmodligen river och du får show down gratis.

 

Men som sagt, jättefold pre flop.

 

/SK

 

EDIT: Hade inte riktigt koll på att stackarna var så grunda, kanske måste ändra mig...

 

EDIT 2: Såg först nu att det var du som höjde pre, inte skoj. Men jag pushar/raisar och synar push, turn som spelat, han kan ha många andra händer än färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superdupermega fold preflop! Varför spelar du T8s för och varför höjer du med den?

 

Varför ska man folda den pre? Tycker att handen är rätt spelad, suited connectors, med hyfsad träff brukar betala sig bra, se många floppat och ta jävligt bra betalt av alla tajta idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska man folda den pre? Tycker att handen är rätt spelad, suited connectors, med hyfsad träff brukar betala sig bra, se många floppat och ta jävligt bra betalt av alla tajta idioter.

 

Okej, fortsätt med det om du tycker det är bra. Själv tycker jag inte att det är nöten precis att läcka marker med skithänder på level 1. Speciellt inte med en startstack på bara 1000...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superdupermega fold preflop! Varför spelar du T8s för och varför höjer du med den?

 

Jag kände att jag ville testa en bredare hd än jag normalt har på denna nivån. Anledningen till detta är att motståndarna på denna nivån generellt är tajta som fan.Det kan vara 8 personer kvar när blindsen är 50/100 jag tom 75/150.Detta gör att det oftast bli coinflip i slutet av turneringen.Detta gör att det känns eploaterbart att mixtra lite med HD rangen för att kunna skapa sig en större stack tills slutskedet är.

 

Men normalt så lägger jag den pre just för att inte ge bort marker samt slippa jobbiga beslut.:-). Men man måste ju prova nån gång :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa är verkligen ingen bra idé, har han färg så callar han, har han det inte så sätter han dig på färg eller stege och foldar, du kommer liksom inte få betalt av någonting med en all-in, bara förlora.

 

Raisa till 280, ställer han så vet du vad han har och kan lätt folda, callar han så kommer han nästan garanterat att checka rivern även om han har färgen för att kunna reraisa dig eller eventuellt check-syna dig om han har en låg färg och sätter dig på färgen, i vilket fall som helst får du rivern gratis eller en lätt fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker ni som säger att ni inte vet för att ni inte skulle spelat den så själva?

Agerar ni likadant när ni spelar fotboll? "Jag var fri i första läget men du passade inte, så när du nu passar i andraläget så tänker jag ta bollen och gå hem?

 

Jag tycker om att höja turn här och sen be done with it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du leder och vinner om du kör in med degen på turn. Det är sånt här man vill se när man spelar 810s, alla som klagar på preflop spelet är übertighta fiskar. Ta gärna deras råd men fråga sen också hur pass högt de lirar. gl.

 

Vinnande upp till $100, Breakeven $200, förlorande på högre. Baserat på ditt svar tror jag du spelar lägre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pree är som sagt standard. Alternativet annars tycker jag skulle vara limp då detta är en hand som spelar bra i en limpad flervägspott.

 

På turn synar man nog bara och hoppas på ofarlig river. Hade stackarna varit djupare borde vi nog höjt men här måste vi istorsett ställa om vi ska höja. Hade stackarna istället varit lite grundare hade man kunnat ställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinnande upp till $100, Breakeven $200, förlorande på högre. Baserat på ditt svar tror jag du spelar lägre.

 

MYCKET lägre, men en dag ska jag bli lika bra som dig så jag också får skryta. puss.

 

Börja med att folda T8s pre på första nivån, så kanske det kan gå vägen;-)

 

Klockrent! Varför lämnar du strategitips billybobs? Puss själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att raisa ur halvsen position behöver inte vara fel, oavsett kort egentligen. Framförallt inte tidigt i en turnering eller i en Sit and Go där inledande nivåerna skapar grunden för de högre nivåerna. "Jag tänker dominera det här bordet och det kommer kosta om ni vill stå upp emot mig" behöver inte alls vara en galen taktik - tvärtom. Det är tidigt man testar motståndarna och försöker skapa sig en bild av vem som är vek osv. Hade nog också foldat preflop här, men solklart är det inte.

 

Som spelat måste raise på turn för att få showdown "gratis" vara det vettigaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att raisa ur halvsen position behöver inte vara fel, oavsett kort egentligen. Framförallt inte tidigt i en turnering eller i en Sit and Go där inledande nivåerna skapar grunden för de högre nivåerna. "Jag tänker dominera det här bordet och det kommer kosta om ni vill stå upp emot mig" behöver inte alls vara en galen taktik - tvärtom. Det är tidigt man testar motståndarna och försöker skapa sig en bild av vem som är vek osv. Hade nog också foldat preflop här, men solklart är det inte.

 

Mjo, jag tycker nog att det är soklart. En FR sng på Svs tar ca 40-60 minuter, du hinner inte skapa så mycket respekt på den tiden. Du hinner inte heller bygga upp en jättestack på massa fancy play, därför är det grundläggande att vara tight för att bevara stacken istället för att bygga den.

Om alla vid bordet är snorttighta grinders kanske du kan stjäla lite blinds, men blir det action ligger man hjälplöst efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...