Gå till innehåll

PRG: Hold'em Pre-flop Strategy (HPS)


HPS-boss

Recommended Posts

Hej gott folk,

 

Har studerat/spelat poker en tid nu och till min hjälp har jag skapat ett program som hjälper mig att hålla en fast strategi. Med tiden har detta program utvecklats och förfinats och begåvats med ett namn, Hold'em Pre-flop Strategy (HPS). Ytterligare en pokerspelare (erfaren pokerspelare) har varit med vid utvecklingen och tillsammans har vi format HPS.

 

HPS fungerar på SvS.

 

Vi vill gärna att en handfull pokerspelare testar HPS. HPS är redo/mogen (beta test perioden är över) så ni som testar skall ”bara” behöva känna på HPS funktioner och se vad ni tycker och kanske komma med förslag till förbättringar.

 

Besök ”HPS page” och läs mer: http://web.comhem.se/pokerhps/

 

Direktlänk till HPS-testare sidan: http://web.comhem.se/pokerhps/tester.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kikkomaN,

Bra fråga, detta kan man ju inte som användare veta (gäller förövrigt andra program också). Men du kan kontrollera nättrafiken med t.ex. Process Explorer: http://technet.microsoft.com/sv-se/sysinternals/default(en-us).aspx.

 

HPS använder inte nätverket över huvud taget (gjorde medvetet länken till HPS hemsidan i HPS’s properties fönster ej klickbar just av den anledningen, d.v.s. ingen nättrafik från HPS). Detta gör att funktioner som ”kontrollera senaste version” inte finns i HPS.

 

Svaret från mig blir: Nej HPS loggar absolut inga SvS logins.

 

Kan även nämna att HPS inte installerar dolda filer eller lägger information i windows registry. Allt som installeras är vad du hittar HPS root katalog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte den typen av program förbjudna på svenska spel?

 

Hej Ormbunke:

Ja, detta är en fråga som vi ställde till oss själva….

 

Läser på Svenska Spels regler för poker (Ordningsregler).

 

” Datorprogram eller andra liknande hjälpmedel för beräkning av bästa bud får inte användas av spelare i realtid ”

 

HPS beräknar inte bästa bud. HPS visar om du följer din förutbestämda strategi. Visst HPS visar din hands styrka/rank men det är inte samma sak som ”beräkna bästa bud”. Du kan stänga av funktionen ”visa handens rank” du är tveksam.

 

Vad säger ni andra om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att svs inte längre kommer vara lika fiskigt när sånt här dyker upp.

 

Jo, tycker det är dåligt att det ingår en default spelstil.

Varför inte ta bort default profilen? Då minskar risken att programmet bryter mot SvS regler eftersom det inte hjälper en att fatta beslut på samma sätt om man själv måste ställa in profilen. Sen förstör det inte våra fina fiskvatten:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, tycker det är dåligt att det ingår en default spelstil.

Varför inte ta bort default profilen? Då minskar risken att programmet bryter mot SvS regler eftersom det inte hjälper en att fatta beslut på samma sätt om man själv måste ställa in profilen. Sen förstör det inte våra fina fiskvatten:)

 

Mycket bra förslag, ta till er det här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 'install code' något att göra med datorn som programmet är installerat på?

Anledningen att jag frågar är att jag tänkte ladda hem det o köra i en virtuell maskin, bara för att få install code samt testa den där. Men sen ifall det ej hittas skumm kod så kommer jag kanske installera på min riktiga burk.

Och vet ej hur länge man kan registera sig som 'beta testare'?

 

Kul med smileysarna..

 

Har ej installerat programmet än, men något som ser ut att behövas lägga till är vikten utav position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 'install code' något att göra med datorn som programmet är installerat på?

Anledningen att jag frågar är att jag tänkte ladda hem det o köra i en virtuell maskin, bara för att få install code samt testa den där. Men sen ifall det ej hittas skumm kod så kommer jag kanske installera på min riktiga burk.

Och vet ej hur länge man kan registera sig som 'beta testare'?

 

Kul med smileysarna..

 

Har ej installerat programmet än, men något som ser ut att behövas lägga till är vikten utav position.

 

Du kan testa utan install code. Det slutar bara funka efter x antal händer. Återkom gärna med resultat och hur koden såg ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 'install code' något att göra med datorn som programmet är installerat på?

Anledningen att jag frågar är att jag tänkte ladda hem det o köra i en virtuell maskin, bara för att få install code samt testa den där. Men sen ifall det ej hittas skumm kod så kommer jag kanske installera på min riktiga burk.

Och vet ej hur länge man kan registera sig som 'beta testare'?

 

Kul med smileysarna..

 

Har ej installerat programmet än, men något som ser ut att behövas lägga till är vikten utav position.

 

Ja, 'Install code' är unikt per dator.

 

Du kan registrera dig som 'betatestare' så länge hemsidan visar detta. Kan tänka mig i en veckas tid ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har det gått drygt en vecka och vi har fått bra synpunkter som har resulterat i förbättringar. En synpunkt var att HPS kan användas som hjälp vid multitabling och det har resulterat i att strategi funktionen kan stängas av.

 

Vi upptäckte även att vissa ”fönster teman” i Windows XP gav problem för HPS. Detta är justerat i versionen 1.9.1 (build 3)som nu ligger på HPS hemsida.

 

Vi vill fortfarande ha fler testare. Speciellt testare som har Windows Vista.

 

Direktlänk till HPS-testare sidan: http://web.comhem.se/pokerhps/tester.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...