DNcrew Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 Jag vet inte om det beror på min dator eller om det är en bug i programvaran, men i vissa fall dröjer chipsen kvar ifrån förra spelet kvar på bordet vid spelaren som tog hem potten. Inte förrän denne gör en ny satsning eller väljer att folda försvinner chipsen. Det är normalt inget problem, men vid NL-spel ser det ut som om någon gjort en kraftig höjning pre flop. Detta leder givetvis till att man ibland slänger marginella händer helt i onödan. Någon annan som har haft samma problem med den nya klienten?? Citera
Suppe Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 Hänt mig med. Trodde jag fick en stor jäkla ante efter att jag vunnit en pott. Citera
gdaily Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 Jag vet var felet sitter - i grafikkortets minneshantering tydligen. Sa Pi. Jag vet inte vad man gör åt det. För mig uppstår det endast om jag spelar flera bord samtidigt, och väldigt sporadiskt. Citera
sostlind Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 Jag vet inte om det beror på min dator eller om det är en bug i programvaran, men i vissa fall dröjer chipsen kvar ifrån förra spelet kvar på bordet vid spelaren som tog hem potten. Inte förrän denne gör en ny satsning eller väljer att folda försvinner chipsen. Det är normalt inget problem, men vid NL-spel ser det ut som om någon gjort en kraftig höjning pre flop. Detta leder givetvis till att man ibland slänger marginella händer helt i onödan. Någon annan som har haft samma problem med den nya klienten?? Grafisk lag kan ske av olika anlöedningar. Tex bandbreddsbrist från klientens (din) sida eller lågt RAM-minne på grafikkortet. På enstaka datorer har klienten ibland ätit stora mängder RAM-minne. Pröva att boota om datorn och se om det hjälper till att minimera problemen. Om detta är ett återkommande problem kan man stänga av animationerna. mvh s Citera
TANDEMCYKELN Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 Grafisk lag kan ske av olika anlöedningar. Tex bandbreddsbrist från klientens (din) sida eller lågt RAM-minne. På enstaka datorer har klienten ibland ätit stora mängder RAM-minne. Pröva att boota om datorn och se om det hjälper till att minimera problemen. Om klienten äter stora mängder RAM är det ju ett problem med er klient, inte med operativsystemet. Vad skulle en reboot av operativsystemet göra för nytta? Du menar med andra ord att er klient läcker RAM. Läcker klienten inte RAM räcker det med att starta om klienten. Edit: Gäller givetvis om man kör något NT-derivat. Kör man Win 9x är det en annan femma, men det finns väl knappt någon som kör Win 9x nu för tiden. Citera
sostlind Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 Grafisk lag kan ske av olika anlöedningar. Tex bandbreddsbrist från klientens (din) sida eller lågt RAM-minne. På enstaka datorer har klienten ibland ätit stora mängder RAM-minne. Pröva att boota om datorn och se om det hjälper till att minimera problemen. Om klienten äter stora mängder RAM är det ju ett problem med er klient, inte med operativsystemet. Vad skulle en reboot av operativsystemet göra för nytta? Du menar med andra ord att er klient läcker RAM. Läcker klienten inte RAM räcker det med att starta om klienten. Edit: Gäller givetvis om man kör något NT-derivat. Kör man Win 9x är det en annan femma, men det finns väl knappt någon som kör Win 9x nu för tiden. Vi har tidigare inte kunnat upprepa RAM läckage utan fått gå på kunders egen utsago. Som jag sa är det ett ytterst fåtal som säger sig haft det problemet och det har visat sig hjälpa med en reboot. Jag hoppas att jag inte ger goddag yxskaft förslag på den tekniska sidan. Jag rapar bara upp ett förslag som visat sig fungera tidigare. mvh stefan Citera
jezaja Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 Javaprogram har väl ganska svårt o läcka ram för övrigt då den garbagecollectar själv. Dock finns det väl nån liten C++/C-startare för att utföra lite prylar. Citera
callen Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Rensa cache-minnet brukar hjälpa. Citera
Micke_E Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Javaprogram har väl ganska svårt o läcka ram för övrigt då den garbagecollectar själv.Dock finns det väl nån liten C++/C-startare för att utföra lite prylar. Jo, men den väntar ju med att starta garbage collectionen tills det börjar bli fullt i minnet. Citera
ades_va Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Klienten drar ju faktiskt ruskigt mkt processor/RAM så det är väl inte konstigt om den börjar tarva sig ibland. Jag har också råkat ut för detta problem, satt och multi-tabla och fick AA på ett bord, höjde upp 5bb och började kika på ett annat bord. När jag sedan kollade tillbaka hade jag 5bb framför mig med 84o, fick panik och trodde att jag hade tryckt fel ända tills jag läste pottstorleken Citera
Recommended Posts