Gå till innehåll

Hajvarning på Ongame 22$!


psychomacke

Recommended Posts

Jag har spelat 22$ sng på Ongame nu ett par månader. Det gick inledningsvis strålande och jag hade 25% ROI på de 150 första. Efter jul har jag dock upplevt att det blivit allt svårare att ens få en positiv ROI. På de sista 300 har jag backat rejält många inköp.

 

Funderade först över mitt spel och gnuggat en del med SNG Wiz men tycker att jag spelat hyfsat bra. Har därför börjat Sharkscopa motståndarna mer än tidigare och upptäckt att det är förbannat många duktiga spelare där. Inte ovanligt att man hittar 2-5 gubbar med typ 3000 turrar och en ROI på 15-25% på samma bord. Inte direkt så att man dansar in i pengarna då!!!!! Ofta också väldigt många spelare kvar när man kommer upp till 100/200 nivån.

 

Funderar nu allvarligt på att testa något annat nätverk trots att jag gillar ongames funktion och bonusar starkt. Är inte så jättesugen på att gå ner i nivå men om detta fortsätter blir det ett måste.

 

Vad fan gör man? Någon som känner igen sig? Kanske tips om annat nätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat 22$ sng på Ongame nu ett par månader. Det gick inledningsvis strålande och jag hade 25% ROI på de 150 första. Efter jul har jag dock upplevt att det blivit allt svårare att ens få en positiv ROI. På de sista 300 har jag backat rejält många inköp.

 

Funderade först över mitt spel och gnuggat en del med SNG Wiz men tycker att jag spelat hyfsat bra. Har därför börjat Sharkscopa motståndarna mer än tidigare och upptäckt att det är förbannat många duktiga spelare där. Inte ovanligt att man hittar 2-5 gubbar med typ 3000 turrar och en ROI på 15-25% på samma bord. Inte direkt så att man dansar in i pengarna då!!!!! Ofta också väldigt många spelare kvar när man kommer upp till 100/200 nivån.

 

Funderar nu allvarligt på att testa något annat nätverk trots att jag gillar ongames funktion och bonusar starkt. Är inte så jättesugen på att gå ner i nivå men om detta fortsätter blir det ett måste.

 

Vad fan gör man? Någon som känner igen sig? Kanske tips om annat nätverk?

 

De första 150 kan vara possitiv varians medans de påföljande kan vara negativa. De 450 sammantaget är sannorlikt närmare närmare din förväntade ROI mot Ongames motstånd på denna nivå än någon av de två delarna.

 

Tycker Ongame är knepigt då det antingen är duktiga grinders eller jättefiskar och de där emellan är relativt få.

 

Tyvärr finns det väl inget nätverk med liknande bonussystem afaik men de flesta andra stora nätverken har väl fler medelspelare. Om det är värt att byta är nog individuellt. Jag föredrar att spela på andra ställen trots att jag får mindre tillbaka av det jag rejkar.

 

Ursäkta om jag inte tipsar om nått nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver ju ingenting om hur pass "beroende" du är av ett bra bonussystem.

Om det spelar mindre roll så måste man ju rekommendera stars.

 

Har aldrig varit någon vidare sit&gospelare och kommer nog aldrig bli, men jag fyrar väl av ett set med 5st vid ca 5 tillfällen varje vecka och spelar då $10-20nivåerna och spelarna är till 90% riktiga idioter..

Kanske bara har haft tur att springa in i fiskstimmen de få ggr jag spelat men jag gillar dessutom strukturen så min röst hamnar på stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk bara på att deras resultat lika gärna kan betyda att övriga spelare är sämre än på andra sidor då ROI:n bara visar på hur de står sig mot övrioa spelare på sidan.

 

Jag har dock ingen aning om vilka sidor man möter bäst eller sämst motstånd men själv skulle jag leta efter den sidan som oftast anklagas för att vara riggad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det verkar onekligen vara mycket duktiga grinders. Hade inte förväntat mig så många på 22$ regulars. Verkar vara ganska stor skillnad på 22 och 11$ men det känns svårt att gå ner i nivå. Lätt att börja slaska runt och spela sämre då. Det är ju upp man vill:)

 

Stars är ju fint att spela på men vill gärna ha något skattefritt. Funderar lite på att prova Party ett tag. Nån som har erfarenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det verkar onekligen vara mycket duktiga grinders. Hade inte förväntat mig så många på 22$ regulars. Verkar vara ganska stor skillnad på 22 och 11$ men det känns svårt att gå ner i nivå. Lätt att börja slaska runt och spela sämre då. Det är ju upp man vill:)

 

Stars är ju fint att spela på men vill gärna ha något skattefritt. Funderar lite på att prova Party ett tag. Nån som har erfarenhet?

 

Tyvärr. Håll dig borta från den skiten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk bara på att deras resultat lika gärna kan betyda att övriga spelare är sämre än på andra sidor då ROI:n bara visar på hur de står sig mot övrioa spelare på sidan.

 

Viktig poäng. Som ett tankeexperiment - försök tänka dig ett nätverk med bara vinnande spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktig poäng. Som ett tankeexperiment - försök tänka dig ett nätverk med bara vinnande spelare...

 

Förstår vad du menar, men jag tycker att jag märker en tydlig skillnad nu mot tidigare (kanske inbillning/tillfälligheter). Väldigt många är duktiga SNG:are. De kan knepen vid bubblan och de ser till att inte slösa marker tidigt. Bubbelspelet upplever jag tex absolut som mycket hårdare nu än tidigare.

 

Men va fan, man kanske skall analysera mer och försöka hitta luckor i det egna spelet i stället för att leta efter lättare motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar absolut inte att det inte kan vara så att det är fler bra spelare på ett nätverk, så jag säger inte emot din tes i sig. Däremot tror jag inte på sharkscope-underlaget, iom att den totala ROI:n på en site alltid är konstant i relation till raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...