pnyxtr Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 Hej, tänkte posta två händer som jag misstänker att jag spelat fel. Jag har bara spelat en runda på varje bord, så jag har ingen read på motspelarna. Hand 1: SB: pnyxtr, 50$ BB: 100$ UTG: 45$ UTG+1: 50$ UTG+2: 30$ UTG+3: 70$ UTG+4: 23$ UTG+5: 38$ UTG+6: 12$ BUTTON: 13$ pnyxtr is dealt A:heart: K:heart: pnyxtr posts small blind, 0.25$ BB posts big blind, 0.5$ UTG-UTG+3 folds UTG+4 raises to 3$ UTG+5 raises to 6$ UTG+6 folds BUTTON goes all in, 13$ pnyxtr calls BB goes all in, 50$ UTG+4 folds UTG+5 folds Vad göra nu? knappen är redan all-in, potten är på 85$ och jag har 37$ kvar att syna med. Samtidigt är jag stor dog mot KK/AA, vilket BB definitivt signalerar att han har. Men även mot KK har jag enl pokerstove ca 35%, så jag bestämmer mig för att syna. BB visar QQ och vinner så småningom. Rätt eller fel spelat? Med facit i hand var det ju rätt spelat men han kunde ju lika gärna haft AA/KK. Hand 2: (maxinköp 25 på detta bord) SB: 12$ BB: 10$ UTG: 45$ UTG+1: 15$ UTG+2: 10$ UTG+3: 25$ UTG+4: 30$ UTG+5: 25$ UTG+6: 90$ BUTTON, pnyxtr: 23$ pnyxtr is dealt A:heart: K:heart: SB posts small blind, 0.25$ BB posts big blind, 0.5$ UTG folds UTG+1 raises to 2.25$ UTG+2 calls UTG+3-UTG+5 folds UTG+6 raises to 8$ Vad göra nu? En raise och en reraise framför mig. Potten är på 13.25$. UTG+6 har ju definitivt AK eller ett högt par. Läge att lägga handen här? Eller syna o gå all-in vid träff? Eller gå all-in direkt? Jag valde det sista alternativet. JAg tänkte att jag representar AA/KK i detta läge o kanske kan få QQ/JJ att lägga sig. Har fi AA/KK är jag ändå torsk om jag synar floppen och går all-in vid träff. UTG+6 synar iaf, visar upp JJ och vinner. Jag hade ju "potodds" för att spela så med facit i hand, men eftersom UTG+1 och UTG+2 höjt respektive synat kanske de sitter på A och K, vilket minskar mina chanser att träffa. Ska man väga in sådant också i sitt beslut? Dessutom är det troligt att UTG+1 sitter på en stark hand också. Jag skulle tro att fold är rätt alternativ här. Vad tycker ni? Citera
Recommended Posts