airzor Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Tjenare alla! jag vann igår min första turnering någonsin det var en 2dollars buyin på fulltilt med lite över 300 spelare, jag har nog aldrig känns mig mäktigare vann 150 dollar rätt bra för att ha gått in med 2 kändes mest synd efteråt att det inte var en 10$ turnering skulle vara kul att höra lite om andra på forumet vad eran första riktiga turneringsvinst var för något samt hur länge sedan det var och vad det största ni har vunnit fram tills idag är skulle vara kul om någon kom ihåg hur det känndes första gången *edit läste min egen tråd lät som att jag just förlorat mtt oskulden men så kan man la se det ^^ Citera
MJ Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Började spela nov 2003. Backat cirka 1000/månad till Juni 2004 och då kom en fin andraplats i Stars $10 rebuy. En vecka senare vann jag den och kände mig världsbäst på turneringar (innan jag vaknade upp ett halvår senare). Har vunnit runt 30 turneringar efter den, men aldrig något jättestort. Citera
airzor Postad 28 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2008 Började spela nov 2003. Backat cirka 1000/månad till Juni 2004 och då kom en fin andraplats i Stars $10 rebuy. En vecka senare vann jag den och kände mig världsbäst på turneringar (innan jag vaknade upp ett halvår senare). Har vunnit runt 30 turneringar efter den, men aldrig något jättestort. har provat att spela en rebuy tänkte att det kanske skulle vara coolt att kunna köpa tillbaks chipsen någon gång om någon lyckades dra ut på en, men spelet var heeeeelt galet folk gick all in pre med KJ offsuit när blindsen var jättesmå med fullstack och hoppades att dubbla upp gjorde de inte det så köpte de bara in igen måste man vara villig att gambla för tokigt många rebuys om man vill gå långt i en sådan turnering? Citera
Sideshow Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 har provat att spela en rebuy tänkte att det kanske skulle vara coolt att kunna köpa tillbaks chipsen någon gång om någon lyckades dra ut på en, men spelet var heeeeelt galet folk gick all in pre med KJ offsuit när blindsen var jättesmå med fullstack och hoppades att dubbla upp gjorde de inte det så köpte de bara in igen måste man vara villig att gambla för tokigt många rebuys om man vill gå långt i en sådan turnering? Alla vet att rebuys är för spelare som är äckligt rungood preflop Citera
lundemo Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Var ny inom poker och spelade Primas då 1000$ Freeroll som spelades varje dag. 12283 startande och efter 4 timmar stod JAG som segrare:-D Vann 136$ och var stolt som fan resten av veckan, nu vet jag ju att det är 90% tur om inte mer som man behöver för att vinna en sån turre.. Citera
MikeTime Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Första online-turren jag vann var SvS "Selman" som går vid 22 på kvällen. Över 700 startande och slutligen, genom att undvika all-in-hysterin som rådde bland borden, vann jag skiten. Blev runt 4K i vinst. Då var man kung.... Citera
gazzaflush Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Rätt intressant och har diskuterat det här med mina polare och historian säger rätt mycket om poker. Var minderig=17 år och klarade av att få några på en lokal pokerklubb att tro att jag var 18. Hade lirat någon månad och var en riktig fisk, dock så har jag alltid varit aggresiv som spelare så jag tror det hjälpte mig. Så alltså, min första turnering någonsin live. 300 kronors rebuy. Och självklart klonkar man hem den, 6K som var väldigt mycket pengar då. Veckan efter spelar vi en homegame turnering med 30 betalande. 300 kr rebuy. Klonk! Vinst igen. 5K Och min poäng med historien är att poker verkligen är ett spel där alla kan vinna. Jag spelade min nog sämsta poker vid det tillfället men hade min nog bästa turnerings-streak hittils. Citera
smidig Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Min första turneringsvinst var $5,50 MTT $2kGRTD på Ladbrokes 2005. Kommer inte riktigt ihåg hur många som ställde upp men min första plats gav $760. Citera
retorik Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Min första turneringsvinst var en frirulle på parbet med c:a 2200 startande och jag klonkade första placeringen som gav mig runt 2,4k$. Kan ju lätt säga att jag kände mig som kung den veckan Citera
Bergmannen Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Vann en 50$ frirulle på Pacific Poker i slutet av 2005. Förstapriset var hela 16$ om jag minns rätt De investerade jag sedan i en 10$ turre som jag sedan också vann. Dock ganska få startande så förstapriset var bara 200$ men ändå rätt mycket för mig då Citera
Partyjack Postad 1 Mars , 2008 Rapport Postad 1 Mars , 2008 Min första och enda riktiga turneringsklonk online var nog en 100krs på SvS, kommer inte ihåg priset, men det var väl dryga 100 pers i turneringen (räknar inte in 90manna och 180manna sit&goes för några såna har man väl klonkat). Har en frustrerande svit med MASSOR av 2a och 3e platser i lite större turneringar, ett tiotal "vinster" i klasserna $1K-2,5K men det verkar aldrig som att jag kommer få dinga ordentligt online. Live dock har jag donkat hem turneringen på lokala pokerklubben tre gånger typ och det har väl betalat 5, 6 resp 9K SEK. Likaså vinner man väl lite då och då på homegamesen men det är väl inte värt att dra upp. Imorgon är det dock turneringssöndag och då ska jag dinga min andra onlineMTT. Citera
Bodinarn Postad 4 Mars , 2008 Rapport Postad 4 Mars , 2008 min första riktiga klonk var på expekt hösten 2004 när jag vann deras $3 rebuy. fick typ $1200 och trodde jag var pokerproffs.. Citera
MJ Postad 4 Mars , 2008 Rapport Postad 4 Mars , 2008 har provat att spela en rebuy tänkte att det kanske skulle vara coolt att kunna köpa tillbaks chipsen någon gång om någon lyckades dra ut på en, men spelet var heeeeelt galet folk gick all in pre med KJ offsuit när blindsen var jättesmå med fullstack och hoppades att dubbla upp gjorde de inte det så köpte de bara in igen måste man vara villig att gambla för tokigt många rebuys om man vill gå långt i en sådan turnering? Det finns ingen vits med att gambla för tokigt många rebuys om man inte vet att man har skillzen att vinna turneringen och kan dra nytta av sin stora stack. I en rebuy med många deltagare är det dessutom mer ok att göra många rebuys (om man har skillzen att vinna). Ett snitt på cirka 5 inköp tycker jag man ska räkna med i rebuy. I t.ex stars $100 rebuy vore det ekonomiskt självmord för mig att snitta 7 inköp/turnering , medan det i en $10 med 1000 deltagare är helt ok. I första fallet möter jag många bra spelare, turneringen har inte tokigt mycket deltagare och jag är inte säker på hur jag står i konkurrensen. I andra fallet är det bra mycket sämre spelare, mycket fler spelare och jag vet att jag är en stor vinnare på nivån. Citera
nizze Postad 4 Mars , 2008 Rapport Postad 4 Mars , 2008 Min första vinst var en freeroll på prima 2003 har jag för mig. Max 400 spelare kunde regga sig, så registreringen var över innan den börjat, där vann jag $125!! Första riktiga MTT-vinsten var $600 i en 2.5k Guarantee (tror jag). Det jag är mest stolt över är att jag vunnit en turnering back to back, primas lunch-turnering (vet inte om den finns kvar). Ena dagen var det FL och nästa NL, buy-in på $25. Sen dess har jag bara fixat en 9:e plats i ett WCOOP-event som bäst, och jag som trodde jag var bra, bah! Citera
thefman Postad 4 Mars , 2008 Rapport Postad 4 Mars , 2008 Alla vet att rebuys är för spelare som är äckligt rungood preflop rebuys är faktiskt de mest skillkrävande turneringarna, trots det vilda spelet under inledningen. Har att göra med antalet chips i spel vilket betyder djupa stackar. Citera
Recommended Posts