Gå till innehåll

Hur begravas?


Saint_Bjorn

Hur begavas?  

36 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur begavas?

    • Jordbegravning
      9
    • Kremering
      15
    • Frystorkning
      12


Recommended Posts

Jag ser nånting vackert i tanken på att jag får leva kvar som en del av nånting annat.

 

Jag skulle kunna tänka mig att i Dhemikovs/Dr. Whites anda transplantera ditt huvud på en annan människa så att du för evigt kan moderera pokerforum. Tyvärr förlorar du all rörlighet i kroppen pga av att det ännu inte är möjligt att ansluta din hjärna till centrala nervsystemet, men det räcker ju med blinkningar för att skriva på en dator nuförtiden så det är ju inte ngt större problem att din nya kropp förblir orörlig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ju också en fråga värd att fundera på... (det är ju rätt schysst mot sina anhöriga att faktiskt göra det också, så inte de behöver ta beslutet)

 

Jag känner mest osmak inför tanken på att andra ska skära i mig. Jag riktigt ser framför mig hur nån loj gubbe och finnig praktikant studerar mina inälvor. Jag vill inte ens bli obducerad. Men ingen kommer väl ifrån den biten, så då kan de lika gärna plocka på sig av vad användningsbart jag nu kan ha.

 

Går ju att välja att donera sina organ och välja bort "annat medicinskt ändamål" såsom forskning. Går även att välja bort organ och vävnader som man inte vill donera. Går att göra på socialstyrelsen hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huga vilken makaber tråd.

 

Efter att ha varit med när min farsa var mycket sjuk och så småningom dog när jag satt bredvid och höll honom i handen, är jag helt övertygad om att det som blir kvar är ingenting annat än ett tomt skal som den tidigare invånaren inte finns kvar i och inte har nåt intresse av.

 

Så egentligen är det ju dom som blir kvar som påverkas mest av vad man väljer.

 

Man skulle ju vilja gå ut på nåt spektakulärt sätt, som Hunter S Thompson, som väl lät sig skjutas iväg med kanon (antar att dom kremerade honom först).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte JR i Dallas som skrivit in i testamentet att hans aska, efter kremeringen, skall spridas ut över ett vetefält. På ettårsdagen efter hans död skall sedan en tårtbotten bakas av veteskörden som hans släktingar sedan skall kalasa på?

 

Minst sagt stiligt om jag får säga det själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå, jordbegravda är ju klassiska zombies! Kanske vanligast förekommande när de slarvat med balsameringen, jag är osäker på om zombies klarar sig utan hjärta mm.*
Alltså, var lite vetenskaplig nu. Vad är sannolikheten att någon ruttnande kropp kravlar sig upp ur graven jämfört med att en frusen kropp återupplivas med grava hjärnskador och ett virus mänskligheten förlorat immunitet mot?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, var lite vetenskaplig nu. Vad är sannolikheten att någon ruttnande kropp kravlar sig upp ur graven jämfört med att en frusen kropp återupplivas med grava hjärnskador och ett virus mänskligheten förlorat immunitet mot?

Jo, det är väl sant, även om det har hänt (?) att man begravt skendöda; det är ju lite tuffare att kliva upp ur en grav än att ligga drägglandes på en brits och sprida virus. Men jag gillar fortfarande nyspulveridén bäst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suverän tråd. Ser nästan fram emot min död av nyfikenhet om vad som blir av mig. Tycker det verkar lite trevligt att bli nedsänkt i en kista så röstade på det, men om någon blir gladare av mina organ är det bara att ta för sig.

 

Vet inte riktigt varför men skulle hellre vilja att mina organ använvdes till någon som behövde dem än till forskniggssyfte. Det känns bättre av någon anledning. Oh well.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en till: varför inte ingå i en utställning? Lite arty sådär. Snacka om zombiepotential när "utställningen" vaknar till liv.
Såg lite på Ophra (fråga inte varför...) förra veckan och då hade de ett par av dessa i studion. Helt klart fashinerande! Men aldrig i livet att jag skulle gå med på nåt sånt. Även om jag inte tror på nåt liv efter detta vill jag ha nån form av ro.

Sonen går på utställning med barnbarnen: "Kolla ungar, där är farfar!". Nä...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...