airzor Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Tjenare jag är en nybörjare på MTT's har börjat spela på fulltilt tycker det verkar bra de har många turneringar ofta med lagom mycket folk i. Jag har spelat i någon vecka och lirar oftast turneringar med 5 eller 10$buyin min "största bedrift" var att komma 6a i en 5dollars turnering med ca 600 spelare i där åkte jag ut med floppat 2par mot en flopad stege så den kunde jag kanske gått längre i om jag inte hade haft sådan otur... så med tanke på att jag inte är så duktig skulle jag vilja veta hur ni erfarna tycker jag ska bli bättre förutom att spela mer om det finns några böcker/länkar jag borde läsa har btw snart FPP's för att få pokertracker så om någon har en länk för hur man bäst använder det för mtt's vore det högst uppskattat btw hur kommer man undan KKvsAA har åkt ut 2 turneringar när jag pushade all in preeflop med KK då min motståndare hade AA kram airzor Citera
ackeman Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Hej, välkommen till forumet! Vad avser böcker rekommenderas Hanrringtons tre böcker som berör MTT och SNG. Köp dem på amazon eller liknande. Vad avser KK mot AA så är det svårt att ge något generellt svar. Det beror givetvis på ett flertal faktorer, t.ex. stackdjup. KK vs AA är något man får acceptera att man springer in i. Citera
Nevermind Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Hej, välkommen till forumet! Vad avser böcker rekommenderas Hanrringtons tre böcker som berör MTT och SNG. Köp dem på amazon eller liknande. Vad avser KK mot AA så är det svårt att ge något generellt svar. Det beror givetvis på ett flertal faktorer, t.ex. stackdjup och huruvida det 5-bettas pre etc. KK vs AA är något man får acceptera att man springer in i. hehe va? Citera
erras Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Tjenare jag är en nybörjare på MTT's har börjat spela på fulltilt tycker det verkar bra de har många turneringar ofta med lagom mycket folk i. Jag har spelat i någon vecka och lirar oftast turneringar med 5 eller 10$buyin min "största bedrift" var att komma 6a i en 5dollars turnering med ca 600 spelare i där åkte jag ut med floppat 2par mot en flopad stege så den kunde jag kanske gått längre i om jag inte hade haft sådan otur... så med tanke på att jag inte är så duktig skulle jag vilja veta hur ni erfarna tycker jag ska bli bättre förutom att spela mer om det finns några böcker/länkar jag borde läsa har btw snart FPP's för att få pokertracker så om någon har en länk för hur man bäst använder det för mtt's vore det högst uppskattat btw hur kommer man undan KKvsAA har åkt ut 2 turneringar när jag pushade all in preeflop med KK då min motståndare hade AA kram airzor KK mot AA kommer man aldrig undan . Accept it and ship it . Det där kallar jag inte otur att förlora med sämst hand men men... Citera
airzor Postad 27 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2008 KK mot AA kommer man aldrig undan . Accept it and ship it . Det där kallar jag inte otur att förlora med sämst hand men men... Ok jag kallade det otur men jag kanske spelade dåligt jag raisade med K,10 suited två från knappen alla la sig fram till killen som var på sb eller bb kommer inte riktigt ihåg hade ingen spec read på killen han synade bara ur position.. verkade svagt tyckte jag flopen kommer A K 10 rainbow kändes inte som att han hade A K iaf han bettade 3/4 av poten jag reraisade han och han gick all in och jag synade han hade JQ jag missade min kåk. Men när man väl sitter vid ett finalbord och det bara är 6 spelare kvar känns det ju som att man inte borde vika sig när man har flopat 2par hur hade du gjort här? vad borde jag ha gjort?, jo lägga mig förståss men hur skulle jag komma fram till det.. Är det _alltid_ rätt att gå all in med KK innan flop? om inte, vilka är undantagen? Citera
ackeman Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Jag har lagt KK två-tre gånger i MTT:er. Det har varit typ när Fi 1 bettar, Fi 2 höjer Fi 3 pushar och Fi 4, som är kompeten täcker samtliga, pushar (eller endast synar, brukar vara en AA, KK grej). Och det är bubbelspel. Då kan jag folda. Men detta händer givetvis inte ofta Citera
sunray Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Sök här på forumet eller googla på MTT + strategi. Läs conspiracys och eisenhower1 (gibbson) dagböcker här på forumet Citera
airzor Postad 27 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2008 tack för att bra tips! Citera
DocLame Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Jag har bara lagt KK preflop en enda gång i turneringspoker, och då var det på en sattelitbubbla där jag lätt kunde folda mig in i priserna. Det måste till extremt speciella situationer och/eller reads för att man ska kunna lägga KK pre i en turnering. Det är normalt bara att acceptera läget de gånger man springer in i AA med KK. Citera
Bodinarn Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 spela spela spela.. övning ger färdighet. här på forumet kan du kolla in conspiracys senaste film och lyssna på hans tankegångar.. Citera
Rebonius Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Hej, välkommen till forumet! Vad avser böcker rekommenderas Hanrringtons tre böcker som berör MTT och SNG. Köp dem på amazon eller liknande. Tycker själv att det jag har läst av Kill Everyone är mycket bättre än Harringtons tre böcker. Citera
airzor Postad 27 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2008 Tycker själv att det jag har läst av Kill Everyone är mycket bättre än Harringtons tre böcker. är det kill phill och kill everyone du menar? är det böcker fokuserade på mmt's? Citera
vetgirig Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 'Alla' turnerinspokerspelare har läst Harringtons böcker. Så det är bra att läsa dem bara för att alla andra har läst dem och därmed anammat en del av vad som står där. Harrington tar exempelvis upp skviser som har blivit så välanvända att de blivit blivit omoderna. Alla känner till skviser och synar därför ner dem med fler händer än förut. Kill Phil lär ut pokerturneringar till en komplett novis som snabbt skall lära sig spela poker. Den lär ut en strategi som är svår att exploatera för motståndarna men inte är optimal. Så den kan bara rekommenderas till en komplett nybörjare som råkat vinna en plats till WSOP på lotto och har 3 dagar på sig att lära sig poker. Citera
airzor Postad 27 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2008 'Alla' turnerinspokerspelare har läst Harringtons böcker. Så det är bra att läsa dem bara för att alla andra har läst dem och därmed anammat en del av vad som står där. Harrington tar exempelvis upp skviser som har blivit så välanvända att de blivit blivit omoderna. --->Alla känner till skviser och synar därför ner dem med fler händer än förut. Kill Phil lär ut pokerturneringar till en komplett novis som snabbt skall lära sig spela poker. Den lär ut en strategi som är svår att exploatera för motståndarna men inte är optimal. Så den kan bara rekommenderas till en komplett nybörjare som råkat vinna en plats till WSOP på lotto och har 3 dagar på sig att lära sig poker. ok men låter ju som att båda böckerna kan vara värda att läsa, finns det en "optimal turneringsstrategi"? isf vill jag lära mig den --->Jag känner inte till "skviser" vad är det Citera
DocLame Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 --->Jag känner inte till "skviser" vad är det http://www.bettingchoice.co.uk/The-Squeeze-Play.php Citera
Rebonius Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 är det kill phill och kill everyone du menar? är det böcker fokuserade på mmt's? Nej, bara Kill Everyone. Jag har inte läst så mycket av dom men det jag har läst har handlat om MTTs. Det finns dock ett kapitel om 6-Max NLT Online. 'Alla' turnerinspokerspelare har läst Harringtons böcker. Så det är bra att läsa dem bara för att alla andra har läst dem och därmed anammat en del av vad som står där. Harrington tar exempelvis upp skviser som har blivit så välanvända att de blivit blivit omoderna. Alla känner till skviser och synar därför ner dem med fler händer än förut. Kill Phil lär ut pokerturneringar till en komplett novis som snabbt skall lära sig spela poker. Den lär ut en strategi som är svår att exploatera för motståndarna men inte är optimal. Så den kan bara rekommenderas till en komplett nybörjare som råkat vinna en plats till WSOP på lotto och har 3 dagar på sig att lära sig poker. Läs om, läs rätt. Det är Kill Everyone jag rekommenderar. Citera
airzor Postad 28 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2008 http://www.bettingchoice.co.uk/The-Squeeze-Play.php Squeeze play vet jag vad det är men skviser ^^ värsta jag har hört Citera
Recommended Posts