airzor Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Tjenare jag är en nybörjare på MTT's har börjat spela på fulltilt tycker det verkar bra de har många turneringar ofta med lagom mycket folk i. Jag har spelat i någon vecka och lirar oftast turneringar med 5 eller 10$buyin min "största bedrift" var att komma 6a i en 5dollars turnering med ca 600 spelare i där åkte jag ut med floppat 2par mot en flopad stege så den kunde jag kanske gått längre i om jag inte hade haft sådan otur... så med tanke på att jag inte är så duktig skulle jag vilja veta hur ni erfarna tycker jag ska bli bättre förutom att spela mer om det finns några böcker/länkar jag borde läsa har btw snart FPP's för att få pokertracker så om någon har en länk för hur man bäst använder det för mtt's vore det högst uppskattat btw hur kommer man undan KKvsAA har åkt ut 2 turneringar när jag pushade all in preeflop med KK då min motståndare hade AA kram airzor Citera
ackeman Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Hej, välkommen till forumet! Vad avser böcker rekommenderas Hanrringtons tre böcker som berör MTT och SNG. Köp dem på amazon eller liknande. Vad avser KK mot AA så är det svårt att ge något generellt svar. Det beror givetvis på ett flertal faktorer, t.ex. stackdjup. KK vs AA är något man får acceptera att man springer in i. Citera
Nevermind Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Hej, välkommen till forumet! Vad avser böcker rekommenderas Hanrringtons tre böcker som berör MTT och SNG. Köp dem på amazon eller liknande. Vad avser KK mot AA så är det svårt att ge något generellt svar. Det beror givetvis på ett flertal faktorer, t.ex. stackdjup och huruvida det 5-bettas pre etc. KK vs AA är något man får acceptera att man springer in i. hehe va? Citera