barksnubbe Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 Jag har haft mycket problem i mitt cashgame spelande på nl50 med dessa spel. Jag är säkert som ni förstår en nybörjare, däröfr jag ställer en fråga som för er säkert uppfattas som jävligt simpel. Problemet är att jag spelar tight aggressive och spelar bra händer utifrån position. När jag träffar spelar jag knallhårt, när jag missar spelar jag ofta knallhårt på floppen. Problemet är när jag sitter med för exempel AA, KK, QQ och raisar 4xBB preflop. Floppen kommer obetydelsefull 2 6 10, får med mig en. Jag talar och raisar floppen. Om vi sedan säger att det dyker upp en 3a på turn, och jag har fått ytterligare en syn, vad gör jag då? Ska jag raisa ytterligare med risk för att möta ett set? Spelar de flesta sådana händer på detta sätt, men har märkt att jag ofta åker dit mot en bättre hand, men som preflop är sämre. Har ni några tips om hur jag ska undvika att förlora pengar i sådana potter? Det känns som om att det är det som jag måste lära mgi för att jag ska bli en riktigt vinnande pokerspelare i cash game.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
perran_ Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 Checksyna (upp till moderata betstorlekar) eller betfolda river i de flesta fall gör jag iaf när floppen är så torr som den är och du fått syn både flopp och turn. En annan "fegare" variant är att beta flopp, checka turn (om inga drag finns ute) och därefter checksyna rivern eller beta för värde (då du visat svaghet på turn kommer sämre händer betala av dig på rivern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 24 Februari , 2008 Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 Lär dig läsa spelet. Ta reda på vad en rimlig hand distribution för din motståndare är. Snäva av den genom att höja, kolla på brädan och försök se vad för händer han kan tänkas ha. Tror du att du har han beta, annars checka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
barksnubbe Postad 24 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Februari , 2008 Det är nåt jag jobbar på att lära mig läsa spelet. Det som jag tycker är svårt är när jag sitter på fullring (är det smart att spela full elelr sh på lägre nivåer?) och har flera bord uppe för att inte bli otålmodig i väntan på bra händer, att ha koll på så många spelare... (om man tänker på reads) Nån som har något bra tips att ta upp reads och hur notera dom ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts