Hooaah Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Jag anar att denna typ av tråd redan förekommit, men jag hittar den ej. Ponera att man ligger i topp skiktet vid låt oss säga 200-400 nivåen; När ska man syna med en halvtaskig hand på BB om någon med säg 10 % av din stack går all in i ett ganska uppenbart stöldförsök, skall man då syna med händer som A8, A7, KJ, KQ? Kanske rent utav låga pockets? (Det kan ju vara av betydelse om det är en låglimitturnering, så jag passar på att påpeka detta är 1-10 $) Varför jag undrar är att det är ett ganska stort dilemma i min mening att riskera 10-15 % iom att det är ett sånt fragilt läge som det är vid just de nivåerna. Andra synpunkter om just detta skede äro önskvärda. Citera
Fnii! Grrp! Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Pushar han? För hur mycket? Det är ganska ointressant hur många procent av din stack du riskerar. Citera
nadir Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Det är mycket i denna fråga som är implicit angivet, t.ex. frågar jag mig om "uppenbart stöldförsök" är detsamma som "en uppenbart lös spelare", och vad kan 10% av din stackstorlek innebära i förhållande till blindsen... där gissar jag ca 6k dvs 15 BB ?? Om svaret på ovanstående frågor är ja finns det säkert värde i angiven syn, fast A8 är nog gränsen om man inte vill bjuda på för mycket rent oddsmässigt. Vad som sker i fråga om Image om man tex tar synen med T6 eller annat skräp kan ju vara värt att fundera över, men då synar man inte 15BB, kanske 10 !? Mot mustypen av spelare är väl enda tänkbara av angivna händer KQs och hoppas han har lägre pp eller halvsvagt Ess, men den är trist. Strukturen på turneringen behöver preciseras om svaren skall bli användbara. sen är det ju ändå en skillnad på mittfasen i $1 och $10 turrar... Citera
Fnii! Grrp! Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Det är mycket i denna fråga som är implicit angivet Nej? Citera
Hooaah Postad 24 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2008 Ja, du har rätt i alla antaganden nadir, ledsen för de oklara benämningarna, är ingen haj på detta med situationsbeskrivningar. Ej heller termer för den delen. Ok, vi anväder nadirs scenario, verkar lämpligt. I de flesta fall är det just mustypen som gör detta drag emot mig av den enkla anledningen (tror jag) att jag har en supertight image och han är i desperat behov av en uppdubbling. Oh problemet för mig här i dessa situationer är att jag känner mig alltför tight på BB. Tycker jag tappar alltför mycket på just denna position, och just den luckan skulle jag vilja täppa igen. Och pga det desperata draget tycker jag mig se ett mönster av möjlig vinst i längden om man nu bara kan komma fram till vad ungefär är en vettigt handrange. Öppna upp, sno blinds och behandla olika situationer är jag rätt bra på. Och ifrågan om hur jag vill att min image ska vara så ser jag mig helst som snortight för att sno blinds..(självklart) Citera
nadir Postad 24 Februari , 2008 Rapport Postad 24 Februari , 2008 Nej? sant, inte utan antaganden om standardstrukturer, "toppskikt" osv vad jag menade var att mycket är oklart, och det är inte enbart kritik utan i syfte att få indata till diskussionen. Börjar klarna nu efter OP:s andra postning. Däremot har jag inte mer att bidra med, nu läser jag passivt Citera
Recommended Posts