Gå till innehåll

SimonX's (vill inte gula) resultatbokföring [SnG, väntar med CG!]


SimonX

Recommended Posts

Förstår hur du känner. Har förlorat ett ex antal inköp under natten. Ligger ca 170 back och då spelar jag bara 11 dollars. Har inte vunnit en ÄNDA på kanske 15-20 spel, bara andra platser. Känns som jag alltid kommer in headsup med för lite chips.

 

Hur ser strukturen ut på Ongame? Hur långa blindsperioder och hur ser prisutdelningen ut på top 2?

 

Det är en rolig dagbok det här annars. inte bara poker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 522
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förstår hur du känner. Har förlorat ett ex antal inköp under natten. Ligger ca 170 back och då spelar jag bara 11 dollars. Har inte vunnit en ÄNDA på kanske 15-20 spel, bara andra platser. Känns som jag alltid kommer in headsup med för lite chips.

 

Hur ser strukturen ut på Ongame? Hur långa blindsperioder och hur ser prisutdelningen ut på top 2?

 

Det är en rolig dagbok det här annars. inte bara poker. :)

 

Tack så mycket att du tycker dagboken är rolig. Tänkte på det igårkväll att den kanske varit väldigt tråkig nu i mars när jag bara gått minus. Jag skriver bara efter sessioner och då är man inte på bästa humöret när det går dåligt. Skönt att någon gillar den iaf :)

 

Strukturen är "vanlig" dvs. 10/20, 15/30, 25/50, 50/100 osv.

Jag kör turbo då blindsen ökar var 3:e minut. Finns vanliga som är på 8min istället. Kanske ska börja med dem igen. I början på Ongame körde jag 2 bord turbo och 2bord vanliga. Nu kör jag 4 bord turbo bara.

Prisutdelningen är 70% till ettan och 30% till tvåan. Så det är väldigt stor skillnad på första- och andraplats med tanke på att man själv köpt in sig för 20%-enheter så ettan gå plus 50%-enheter och tvåan går plus 10%enheter så en andra plats ger inte ens ett extra inköp.

 

 

Jag följde rådet och gick ner och spelade $33Sng istället. Gick in med självförtroende att jag skulle vinna nu. Självförtroende är viktigt överallt i livet och på pokerbordet är ingen skillnad. Man måste tro på sig själv för att lyckas. I motgångar är det svårt men inför denna session var jag verkligen rätt inställd och allt kändes bra. Väldigt snabbt så försvann denna goda andran från mig då badbeatsen fortsatte dränka mig. Jag frågar mig gång på gång om jag spelar fel men jag leder ju, jag ska vinna i längden, iaf enligt statistiken. Varför förlorar jag då?

 

Nu kom jag på mig att jag skulle ta ut händer som jag åkte på så det gjorde jag. Kommentera gärna vad jag ska göra annorlunda på dessa. (Jag vet att jag sa att jag borde sluta snyfta över bad beats men ärligt talat så kan jag inte det i en sådan här svacka)

 

Innan händerna kommer så kan jag säga att dedt blev 8st Sng. 2 andraplatser och 6 förluster var av 3 av dem var på bubblan.

 

 

Nu till händerna (jag lägger in mina kommentarer mellan raderna och lägger till oddsen när vi är all-in):

 

HAND Nr1

ANTES/BLINDS

ukkio posts blind ($100), Hero posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

Lissu90 folds, ukkio bets $300, Hero calls $200.

Kommentar: Jag får Q9o på BB. SB höjer som vanligt 1 extra BB som jag synar.

 

FLOP [board cards: 8 of Spades,7 of Hearts,9 of Spades ]

ukkio bets $200, Hero bets $600, ukkio bets $2,364 and is all-in, Hero calls $1,644 and is all-in.

Jag träffar högsta paret på en farlig flopp. Fi gör en vanlig fortsättningsatsning som jag höjer. Fi ställer och jag tar ändå synen.

Min Q9 leder mot Fi:s K8.

ODDS på floppen: Q9: 77%

K8: 20%

 

TURN [board cards: 8 of Spades,7 of Hearts,9 of Spades,4 of Hearts ]

ODDS efter turn: 89%-11%

 

RIVER [board cards: 8 of Spades,7 of Hearts,9 of Spades,4 of Hearts,King of Hearts ]

 

SHOWDOWN

ukkio shows [ King of Clubs,8 of Diamonds ]

Hero shows [ 9 of Hearts,Queen of Diamonds ]

ukkio wins $320, ukkio wins $5,288.

Fi träffar K på river och jag blir utslagen 3:a

 

 

HAND Nr2

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($25), weakdealer posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

jokerace89 folds, kjelle45 folds, emelieolof bets $215 and is all-in, Hero bets $355, weakdealer calls $330.

Jag får KK i SB. UTG och UTG+1 lägger sig. Knappen går all-in för sina sista 215. Jag höjer med mina kungar och BB synar.

 

FLOP [board cards: 6 of Clubs,9 of Clubs,7 of Hearts ]

Hero bets $500, weakdealer bets $2,000, Hero calls $520 and is all-in.

Floppen kommer med ett färgdrag och chans till stege. Jag betar 500 (i stort sätt allt jag har) och BB höjer in mina sista som jag synar.

Mina kungar leder.

Knappen som stälde preflopp med lite marker har 83s och har då stegdrag (det kvittar om jag förlorar mot honom, den andra spelaren är viktigare)

BB har J9 och träffade hösta paret.

ODDS på floppen: KK: 50%.

82: 33%

J9: 16%

 

TURN [board cards: 6 of Clubs,9 of Clubs,7 of Hearts,9 of Hearts ]

Kortet som inte får komma kommer på turn. 9!!!

ODDS:

KK: 5%

82: 19%

J9: 76%

 

RIVER [board cards: 6 of Clubs,9 of Clubs,7 of Hearts,9 of Hearts,9 of Spades ]

Ännu sjukar river ger J9 fyrtal och slår ut oss andra

 

SHOWDOWN

weakdealer shows [ 9 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

emelieolof shows [ 3 of Spades,8 of Spades ]

Hero shows [ King of Diamonds,King of Clubs ]

weakdealer wins $980, weakdealer wins $2,370, weakdealer wins $645.

 

 

 

HAND Nr3.

ANTES/BLINDS

RAZZ231 posts blind ($100), Hero posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

RAZZ231 bets $800, Hero bets $1,097 and is all-in, RAZZ231 calls $397.

HU, jag är gigantisk underdog och sitter på BB. Får A5 i ruter och ställer efter att Fi höjt. Fi har K4 så jag leder:

ODDS PRE-FLOPP

A5s: 63%

K4s: 37%

 

FLOP [board cards: 2 of Hearts,2 of Spades,8 of Diamonds ]

Fin Flopp. Ingen träff och regnbåge (dock ett ruter till runner runner färgdrag åt mig)

ODDS EFTER FlOPP:

A5: 80%

K4: 20%

 

TURN [board cards: 2 of Hearts,2 of Spades,8 of Diamonds,4 of Diamonds ]

Fi träffar sin fyra, men den är i ruter så jag kan vinna på ruter, A eller 5.

A5: 39%

K4: 61%

 

RIVER [board cards: 2 of Hearts,2 of Spades,8 of Diamonds,4 of Diamonds,6 of Clubs ]

Inget bra riverkort och jag åker ut... som vanligt.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 5 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

RAZZ231 shows [ King of Clubs,4 of Clubs ]

RAZZ231 wins $2,594.

 

 

HAND Nr4

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($50), caro1987 posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

Hero calls $50, caro1987 bets $900, Hero bets $1,155 and is all-in, caro1987 calls $255.

HU, jag är underdog igen. Får KK på SB. Synar bara och får en stor bet emot mig så jag ställer med det sista jag har. Spelar perfekt med bara en syn mot denna motståndare. Jag har mina kungar och Fi har A7o

ODDS PRE FLOPP:

KK: 71%

A7: 29%

 

FLOP [board cards: 7 of Hearts,9 of Clubs,8 of Hearts ]

Floppar tre connecters därbland en sjua så Fi får par.

ODDS PÅ FLOPP:

KK: 71%

A7: 25%

 

TURN [board cards: 7 of Hearts,9 of Clubs,8 of Hearts,10 of Spades ]

Tian kommer. Fi kan vinna på A och 7. Splitt på 6 och J

KK: 71%

A7: 11%

Split: 18%

 

RIVER [board cards: 7 of Hearts,9 of Clubs,8 of Hearts,10 of Spades,Jack of Diamonds ]

Jo, så klart kommer knekten och det blir splitpott

 

SHOWDOWN

Hero shows [ King of Spades,King of Diamonds ]

caro1987 shows [ 7 of Clubs,Ace of Hearts ]

caro1987 wins $1,255, spader 7 wins $1,255.

 

 

 

HAND Nr5

ANTES/BLINDS

caro1987 posts blind ($50), Hero posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

caro1987 bets $6,345 and is all-in, Hero calls $1,005 and is all-in.

Fortsättning på HU-matchen. Fi ställer från SB och jag synar som shortstackad med A8s och Fi har J9.

ODDS PRE FLOPP:

A8s: 50%

J9o: 40%

 

FLOP [board cards: King of Diamonds,9 of Spades,5 of Clubs ]

Fi träffar sin nia på floppen. Jag har ett avlägser färgdrag och A som räddar mig.

ODDS PÅ FLOPP:

A8s: 18%

J9o: 82%

 

TURN [board cards: King of Diamonds,9 of Spades,5 of Clubs,King of Hearts ]

Kungen är ingen hjäll och jag kan inte få färg. Bara A som räddar

ODDS PÅ TURN:

A8: 7%

J9: 93%

 

RIVER [board cards: King of Diamonds,9 of Spades,5 of Clubs,King of Hearts,8 of Spades ]

Ingen hjälp och jag förlorar ännu en HU..

 

SHOWDOWN

caro1987 shows [ 9 of Diamonds,Jack of Hearts ]

Hero shows [ Ace of Clubs,8 of Clubs ]

caro1987 wins $5,290, caro1987 wins $2,210.

 

 

HAND Nr6

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($150), potbender posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

simo7784 folds, Hero bets $2,870 and is all-in, potbender calls $2,720.

Jag är Chiptvåa! Både jag och BB har över 3 000. Knappen har bara 700 och han lägger sig. Jag tittar på 99 och ställer för att BB ska lägga sig och ge mig hans bigblind. Är detta fel? Ska jag istället bara folda eller syna så jag inte riskerar mina marker när jag ligger tvåa och knappen som ligger sist har bara 2BB kvar?

Jag har 99, Fi synade med AJo

ODDS INNAN FLOPPEN:

99: 55%

AJ: 44%

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,Jack of Spades,7 of Spades ]

Fi floppar J som håller hela vägen. 4a tior och 2 nior kan rädda mig. Inget kommer...

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,Jack of Spades,7 of Spades,King of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,Jack of Spades,7 of Spades,King of Clubs,5 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 9 of Clubs,9 of Diamonds ]

potbender shows [ Ace of Hearts,Jack of Diamonds ]

potbender wins $6,040.

 

 

HAND Nr7

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($25), andreaspsson posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

Duesseldorf1 calls $50, jamjan x calls $50, Baadmoon folds, Hero bets $200, andreaspsson calls $175, Duesseldorf1 folds, jamjan x calls $175.

Får AQo på SB. Fortfarande låga blinds. UTG och CO synar. Knappen foldar och jag höjer till 225. BB och CO synar.

 

FLOP [board cards: 10 of Spades,10 of Hearts,8 of Diamonds ]

Hero bets $200, andreaspsson calls $200, jamjan x folds.

Floppar par i 10 och en 8:a. Jag fortsättningsatsar och får syn av BB.

 

TURN [board cards: 10 of Spades,10 of Hearts,8 of Diamonds,Ace of Spades ]

Hero bets $300, andreaspsson calls $300.

Fin turn som ger mig par i ess. Satsar lite igen och får syn igen.

 

RIVER [board cards: 10 of Spades,10 of Hearts,8 of Diamonds,Ace of Spades,6 of Diamonds ]

Hero bets $600 and is all-in, andreaspsson calls $600.

På river kommer en 6:a och jag har redan lagt in mer än hälften av min stack så jag trycker in resten på river. BB tackar och tar emot och synar med triss i tior.

HUR borde jag spelat handen?

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Diamonds,Queen of Spades ]

andreaspsson shows [ 10 of Clubs,Jack of Diamonds ]

andreaspsson wins $2,925.

Nice Hand...

 

 

(Så jobbigt det var att lägga in procent. Kommer nog inte göra det mycket mer. Isåfall bara när vi blir All-in)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en till session på $33 nivån.

Gick ju dåligt som vanligt.

Vann dock den sista.

 

7Sng. en vinst, en andraplats, 5 utanför ITM.

Sessionsresultat: -$81

Dagens resultat: -$612

Månadens resultat: -$711

Totalt i rullen: $4177

 

 

Okej, månaden har gått dåligt och det går bara neråt.

Tidigare i månaden skrev jag att jag hade som mål att dra in 30 000. Drog jag in 45 000 så fick jag en Ps3. Jag skulle dessutom lvlat från $50Sng till $200Sng.

Dessa målen är i stort sätt körda. Jag har backat ca 4500kr. Jag har nu gått ner till $30Sng.

Det är fortfarande 20dagar kvar på månaden. Mitt främsta mål nu är att gå plus när månaden är över. Jag vet att jag blivit resultatfixerad, men iaf, jag är väldigt nöjd om jag slutar månaden med en total månadsvinst på 10 000kr. Det är svårt så som mitt spel se ut nu, men jag tror fortfarande att jag klarar det. Jag lovar fortfarande att jag ska få ett Ps3 om jag drar in 45 000, hehe.

 

 

Lite händer efter senaste sessionen:

 

Nr1

ANTES/BLINDS

Franner666 posts blind ($75), priestkiza posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Hero bets $615 and is all-in, Sporch1 folds, Franner666 folds, priestkiza calls $465.

Jag har lite marker, 4BB, så jag ställer med A hög pre. Får syn av KT

 

FLOP [board cards: Ace of Diamonds,9 of Clubs,King of Hearts ] Bra flopp. Båda träffar sitt högsta kort och det blir därmed en K mindre för Fi att vinna på.

 

 

TURN [board cards: Ace of Diamonds,9 of Clubs,King of Hearts,3 of Clubs ] Fint, bara 2 kungar och 3 tior som kan döda mig

 

 

RIVER [board cards: Ace of Diamonds,9 of Clubs,King of Hearts,3 of Clubs,10 of Diamonds ] Förvånande river...

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 4 of Diamonds,Ace of Hearts ]

priestkiza shows [ 10 of Clubs,King of Diamonds ]

priestkiza wins $1,305.

 

 

Nr2

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($150), auriol06 posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

Hero bets $700, auriol06 calls $550.

HU. Jag leder. Betar pre flopp med A4o

 

FLOP [board cards: 9 of Hearts,Ace of Hearts,5 of Spades ]

auriol06 bets $1,300 and is all-in, Hero calls $1,300.

Perfekt. Jag träffar par i A. Fi går all-in och jag synar. Fi visar K5 och har då ett par i femmor.

 

TURN [board cards: 9 of Hearts,Ace of Hearts,5 of Spades,6 of Hearts ] Bra turn. Tre hjärter på bordet och jag får färgdrag. Finn nu bara en femma och två kungar som kan döda mig. Jag har då ca 91% chans att vinna.

 

RIVER [board cards: 9 of Hearts,Ace of Hearts,5 of Spades,6 of Hearts,King of Spades ] Men självklart så träffar fi utan att jag får färgen.

 

SHOWDOWN

auriol06 shows [ King of Diamonds,5 of Diamonds ]

Hero shows [ 4 of Hearts,Ace of Diamonds ]

auriol06 wins $4,300.

 

 

Nr3

ANTES/BLINDS

Kotongo posts blind ($50), B.10 posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

Hero bets $300, Duesseldorf1 folds, Moso18 folds, Kotongo folds, B.10 bets $1,100 and is all-in, Hero calls $385 and is all-in.

Jag har minst marker ca 7BB. Jag får JJ UTG och höjer. BB ställer all-in så jag synar självklart. Fi har A8o mot mina knektar. Perfekt

 

FLOP [board cards: 9 of Clubs,2 of Spades,2 of Diamonds ] Inget ess, ingen åtta

 

 

TURN [board cards: 9 of Clubs,2 of Spades,2 of Diamonds,3 of Diamonds ] Perfekt. Bara tre ess som kan döda mig.

 

 

RIVER [board cards: 9 of Clubs,2 of Spades,2 of Diamonds,3 of Diamonds,Ace of Hearts ] NiceRiver... gg

 

 

SHOWDOWN

B.10 shows [ 8 of Spades,Ace of Clubs ]

Hero shows [ Jack of Diamonds,Jack of Clubs ]

B.10 wins $515, B.10 wins $1,420.

 

 

Nr4

ANTES/BLINDS

gernot78 posts blind ($25), xxsilasxx posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

wiona bets $2,500 and is all-in, Hero calls $1,675 and is all-in, gernot78 folds, xxsilasxx folds.

Fyra spelare kvar. Chipleader ställer från UTG (vi andra har ganska jämt i marker). Jag har AKs och synar. Fi visar TT

 

FLOP [board cards: Ace of Clubs,6 of Hearts,8 of Clubs ] Jadå, äntligen vinner jag en 50-50. Träffar A

 

 

TURN [board cards: Ace of Clubs,6 of Hearts,8 of Clubs,7 of Clubs ] Okej, ett till klöver så fi får färgdrag också

 

 

RIVER [board cards: Ace of Clubs,6 of Hearts,8 of Clubs,7 of Clubs,4 of Clubs ] Nä, men vad ovanligt. Runner runner fägen går in. Dem bara jävlas med mig att få en träff på flopp. Jag kan inte vinna längre.

 

SHOWDOWN

wiona shows [ 10 of Hearts,10 of Clubs ]

Hero shows [ Ace of Hearts,King of Hearts ]

wiona wins $825, wiona wins $3,425.

 

 

Med facit i hand så bör jag gå på paus så fort ngn Sng startar och hoppas på att jag kommer ITM. Bättre än att spela ngn hand iaf. Ända sättet för mig att vinna en hand är att fi lägger sig tydligen.

Ännu smartare är kanske att lägga ner pokern, känns det som. MEn det kan jag inte. Älskar fortfarande spelet. Hatar bara att förlora...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter förra sessionen så sov jag ngn timme. Sjukt att jag kan sova så mkt och ändå va trött. Sover typ 12-13h per dygn!

Efter jag sovit så tränade jag. Ganska rolig träning.

 

När jag kom hem så käkade jag lite sen startade jag en kvällsession som blev 8st sng.

Vann 2st, kom tvåa i 3st och åkte ur 3st. Det blev +$81. Körde $33nivån.

Så jag vann tillbaka det jag förlorade förra sessionen.

 

Sessionsresultat: +$81

Dagens resultat: -$531

Månadens resultat: -$630

Totalt i rullen: $4363

 

Nu får man väl snart gå och lägga sig och hoppas på att pokergudarna är på ens sida imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag går och lägger mig så tänkte jag skriva lite för jag får alltid en massa tankar i huvet som hindrar mig från att somna. Tänkte skriva av mig lite. Har egentligen ingen grund om vad jag ska skriva men det kan bli filosofiskt, en del fakta och förhoppninsvis en intressan läsning. Det kan dock mycket väl bara bli flummmigt, rörigt och jobbigt att läsa. Vågar du ta chansen?

 

Först så kom jag att tänka på att min dagbok kanske varit tråkig att läsa i mars med tanke på den negativa andran (ber om ursäkt isåfall). Jag har ju nu fått över 1000 klick. Jag skrev i första inlägget att dagboken skrev jag för min skull. Inte för ngn annans skull, men jag har märkt att det är alltid roligt att se att andra faktiskt läser här. Jag har 1000 klick men det kan vara olika personer, det vet inte jag. Men jag har fått några inlägg här och det glädjer en.

Jag skriver här ganska ofta så det kanske är svårt att orka följa min dagbok, men det är roligt om ngn gör det.

Aja detta var inte vad jag skulle skriva om. Det ploppade bara upp i huvet.

 

Jag skriver alla mina resultat på WPbet och har gjort det sedan ngn gång förra året. Jag har spelat på Ongames i 57 dagar och lagt ner 173 timmar på de dagarna. Kan vara lite till. Detta är iaf ca 3h per dag, månd till sönd.

Under den tiden har jag vunnit $4113 vilket innebär nästan $24 per timme. Ingen jättebra lön och jag har spelat i genomsnitt 21h/vecka. Hälften av vad man har på ett heltidsjobb.

Jag tjänar i genomsnitt $72 per dag. Det blir på en månad (30dagar) ca $2165 eller ca 13 000kr per månad. Detta skulle jag klara mig på att snitta, men det är ingen bra pokerlön. Allt tjänade jag i stort sätt i februari månad, medan jag backat en del i mars och i januari så hade jag så lite i rullen att jag bara byggde då.

Jag gillar att räkna på sådant här. Kanske ingen annan som tycker sådan är intressant men jag gillar att veta och ha koll, speciellt på pokerpengar för det kan skillja sig väldigt mkt och det är viktigt att vara ärlig för att vara vinnande. Kan man inte ens vara ärlig mot sig själv så har man problem.

 

Jag har inga problem med att tala om mina vinster/förluster, utan att försöka skryta eller gnälla (även om det är lätt att göra de båda).

 

Idag när familjen åt middag så frågade mamma hur min poker gick. Kändes inte som rätt dag att få frågan men jag svarade ärligt att jag förlorat ca 3500kr och gått back i mars månad. Jag talade om mitt mål jag hade att dra in 30 000kr i månaden och att jag nu var glad om jag plusade och hoppades på att dra in 15 000. Pappa undrade om jag gett upp pokern nu men jag svarade att det har jag inte och att variation händer alla. Jag är iaf glad att jag är ärlig om mitt pokerspelande då jag vet att en hel del spelare (speciellt förlorande spelare) inte är riktigt ärliga om hur det går. Man berättar gärna om sina vinster, men håller tyst om när man förlorar. Jag gjorde det mycket själv förr. Tar upp ämnet poker och resultat när man haft en bra dag och undviker ämnet en dålig dag. Jag anser bara att man själv förlorar på det.

 

Det var bara ännu en sak som kom upp i huvet nu när jag pratade om att vara ärlig.

 

Om vi återgår till timmar lagda på poker...

Jag skrev att jag spelat 173timmar på 57 dagar, ca 3 timmar per dag. Men egentligen läggar jag ner så mycket mer tid på poker som man inte använder i beräkningarna om timlön. Jag SPELAR 3 timmar om dagen i genomsnitt, men allt annat då?

 

Jag kan börja med att berätta hur en vanlig vardag ser ut för mig:

Jag vaknar ngn gång mellan 9 och 10 (ställer klockan så jag inte sover bort dagen). Känns skönt att gå upp vid den tiden. Jag tar min pokertidning och går ner och käkar frukost samtidigt som jag läser pokertidningen.

Sedan duschar jag och gör mig i ordning. Startar datorn och surfar direkt in på Poker.se och PF.nu och läser allt möjligt kring poker.

 

Där efter startar jag min första session på dagen som oftast varar i 1-2h. När sessionen är klar så för jag in resultat på WPbet och skriver ner resultatet i denna dagbok. Jag läser lite mer på forumet sen kanske jag går till OKQ8 för att handla snus eller så startar jag en session poker igen.

När sessionen är slut och resultatet bokfört så äter jag lunch (blivit mkt piroger senaste tiden, gott).

Efter lunchen kan det bli lite tv eller en kort pokersession beroende på vad klockan är. Annars så blir det iaf, vare sig det var en session eller inte, lite tv-tittande tills det är dags för middag.

 

När magen är mätt blir det ofta att jag lägger mig och tittar på tv igen och somnar ofta i 1-2 timmar. Därefter är det antingen innebandyträning (tisd och torsd) eller en session poker igen. Efter träningen så kan det bli en session då eller bara tv. Iaf så brukar det bli lite tv efter sessionen eller träningen tills det blir dags att sova eller läsa lite pokerbok. Skäms dock över att jag varit så dålig senaste tiden på att läsa pokerböcker. Köpte 15 böcker för typ 1½ månad sedan men har bara hunnit läsa en halv, ajaj.

 

Så brukar min dag se ut. Hela dagen innehåller egentligen poker. Man väntar bara på nästa session man ska spela i stort sätt. Att bara ha poker som inkomst ska vara en stor frihet samtidigt som man har ett stort ansvar och det krävs mycket disiplin. Nu när jag skrev ner min dag så insåg jag att jag inte har så mycket frihet, eller? Vad vill jag göra med min "frihet"? Poker är ju ändå det jag vill göra.

 

Poker är en mycket stor del av ens liv. Vad hade jag gjort om jag inte spelat poker?

Hmm. För att komma fram till vad jag hade gjort så måste jag ta det från när jag började spela poker och se vart jag hamnar.

 

Live spelade man mycket med kompisar för flera år sedan. Mycket homegames var det då när boomen kom. Sakta dog homegamesen ut lite då folk verkade tappa intresset. Senare började jag spela online ngn gång på gymnasiet och föll direkt för detta facinerande spel. Har sedan dess alltid haft drömmen att livnära mig på poker och åka runt i europa/världen och spela poker. Dessa drömmar har jag fortfarande och de är även delmål inom min poker. Jag tror på att jag kommer att lyckas, men man vet inte hur framtiden ser ut. Kommer jag fortfarande spela poker om 3år? Finns intresset kvar? Har jag tillräckligt med tid till pokern i framtiden? Vill jag fortfarande spela poker?

 

Dessa frågor går inte att svara på idag men jag hoppas att pokern fortfarande är den stor del av mitt liv, gärna större än idag.

 

När jag slutade gymnasiet så spelade jag mycket poker. Skaffade dock det jobbet som jag fortfarande har idag. Ett bemaningsföretag där jag jobbar då och då. Har varit olika hela tiden.

Det har snart gått ett år sedan jag slutade gymnasiet. Jag har haft lite småjobb under tiden men jag är som sagt kvar på bemaningsföretaget men jobbar mindre nu och pokern har gått bättre under 2008.

 

Hade jag inte alls haft pokern så hade jag haft väldigt dålig ekonomi om jag haft så lite jobb som jag har nu, men jag tror skarpt att jag haft ett heltidsjobb idag om jag inte upptäckt onlinepoken. Jag vet inte vad som hade varit bäst. Kanske hade ett heltidsjobb varit bättre..? Men jag är nöjd över hur det är nu. Om jag lyckas bli så bra på poker att jag kan livnära mig på det och dra in mkt pengar så kommer jag ha ett drömjobb och då vet jag att jag tagit rätt beslut.

 

Jag är ung, 20 år, och har livet framför mig. Pokern har dock inte gått så bra som jag trott/hoppats på, men det går frammåt och intresset är starkare än ngn gång förut. Jag är optimistisk och tror att all tid jag lägger ner på pokern inte är bortkastat men jag vet inte hur mkt pokern kommer vara av mitt liv om 10år, 5år, 3år, 1år eller ett halvår.

 

Jag tjänar ju inte tillräckligt mkt än. Säkerligen kommer jag till hösten, om pokern inte går oerhört bra, att utbildas till lokförare. Utbildning på ett år och mkt praktik så det känns väldigt sannolikt att det är vad jag gör. Då vet man inte vad som kommer hända med ens pokerspelande. Hur mycket tid har jag till poken? Hur mycket vill jag spela poker?

 

Som sagt, jag är ung och jag vet att pokern inte är allt. Hur det än kommer gå så tror jag att pokern givit mig en bra erfarenhet och tiden jag lagt kommer nog inte vara bortkastad.

Jag är realistisk och stänger inte dörrarna för mig i framtiden utan håller koll på alternativ som jag kan göra då pokern inte kanske går så bra som jag vill. Ett bra steg är att hitta utbildningar, så som lokförare.

 

Jag vill faktiskt ha ngn grund så jag inte bara spelar poker i 5år, även om det skulle gå riktigt bra, och sedan inser att jag inte klarar av det längre eller inte vill. Och har plötsligt inget att stå på. Därför tror jag det är smart att utbilda sig fort som möjlig, även om det inte är ngn större utbildning så är det ändå något att ha.

 

 

Nu är jag trött på att skriva. Blev ett väldigt långt inlägg och det kanske inte hänger ihop så bra då jag inte hade ngn större grund när jag började skriva utan hade en tanka och det kom bara nytt i huvudet hela tiden.

Om ngn vill läsa om mina tankar kring poker och livet så har ni en del här.

Kanske kommer ett nytt tanke-inlägg senare i dagboken, vem vet?

 

Om någon nu läst inlägger så är det väldigt starkt jobbat. Den som läst inlägget kan skriva att de gjort det så får den väldigt mycket beröm av mig för att offra sin tid för att läsa om mina tankar...

 

God natt... (blir nog inget läsande i pokerböcker ikväll heller)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag läste genom det :)

 

Hehe sjukt bra jobbat. Då får du väldigt mycket beröm av mig!!

 

(Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev om igårkväll så tänkte läsa igenom det idag och se om jag verkligen skulle ha kvar det i dagboken, men jag orkar inte läsa igenom allt det haha)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har degat in lite på Ongame för att lira deras 5 manna, och det är sjukt vad man blir utdragen på den sidan, bubbla 3 st i första settet efter brutala utdragningar :D

 

Vad nickar du på Ongame?

 

Ja det har varit sjuka utdragningar hela månaden. Kanske är bäst att gå in som underdog?

 

Mitt nick avslöjas inte :)

 

Vilken nivå kör du på då?

 

_____________________________

 

 

Körde dagens första session. Totalt 16st $33 Sng och en $22-turnering. Den första handen jag kommer lägga in är från turneringen när jag åkte ut.

 

Svackan fortsätter. 3 vinster, 1 andraplats. Åkte ur 12st varav 6st var på bubblan. Frustrerande.

Totalt så backade jag $190

 

Lite händer:

 

Nr1. Handen jag åkte ur turneringen med.

ANTES/BLINDS

mjasorubkaaa posts blind ($15), StealthRus posts blind ($30).

 

PRE-FLOP

Muahahahaa folds, LukeLasko1 folds, Hero bets $90, SvPetro bets $500, mjasorubkaaa folds, StealthRus folds, Hero bets $1,340 and is all-in, SvPetro bets $1,860.

Jag är lite tiltad efter en utdragning på ett annat bord och får AQo i denna turnering. Blindsen är bara 15/30 så jag gör en normalhöjning. Får en monsterhöjning emot mig så jag ställer. Fi visar 99

Här har jag ca 45% chans att vinna.

 

FLOP [board cards: Queen of Clubs,6 of Spades,5 of Hearts ]

Floppar fint en dam och har oddsen 90% att ta hem det

 

TURN [board cards: Queen of Clubs,6 of Spades,5 of Hearts,6 of Hearts ]

Bra turn. Finns 2nior som kan ta mig. Jag har 95%

 

RIVER [board cards: Queen of Clubs,6 of Spades,5 of Hearts,6 of Hearts,9 of Spades ]

Ovanlig river. En nia och jag åker ut 158/201.

Självklart dumt att jag chansar så tidigt i turneringen men jaja sånt händer.

SHOWDOWN

SvPetro shows [ 9 of Hearts,9 of Clubs ]

Hero shows [ Ace of Hearts,Queen of Spades ]

SvPetro wins $930, SvPetro wins $2,905.

 

 

Nr2

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($15), Monsterdrive posts blind ($30).

 

PRE-FLOP

ZXraq folds, Hero bets $60, Monsterdrive bets $450, Hero bets $635 and is all-in, Monsterdrive calls $230.

Jag sitter på SB och får KK när vi är tre kvar. Jag höjer lite mot BB som reraisar så jag lyckas perfekt få in alla mina marker pre flop :-D

FI visar JTo och jag har ca 83% chans att ta hem det

 

FLOP [board cards: 2 of Hearts,Jack of Clubs,Jack of Spades ]

Sjuk flopp som vanligt. Fi får triss i knektar. GRATTIS

 

TURN [board cards: 2 of Hearts,Jack of Clubs,Jack of Spades,5 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 2 of Hearts,Jack of Clubs,Jack of Spades,5 of Hearts,9 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ King of Diamonds,King of Spades ]

Monsterdrive shows [ Jack of Hearts,10 of Clubs ]

Monsterdrive wins $1,420.

 

 

Nr3

ANTES/BLINDS

milfasseater posts blind ($100), Hero posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

fil06 folds, thboss1 folds, milfasseater bets $859 and is all-in, Hero calls $759.

Vi är fyra kvar och blindsen är höga. Jag sitter på BB och får JJ. Det foldas till SB som lyckligt vis försöker stjäla min BB genom att ställa. Jag synar enkelt och fi visar A3s. Jag har ca 68% chans att vinna

 

FLOP [board cards: Ace of Spades,9 of Clubs,2 of Hearts ]

Givetvis kommer esset på floppen

 

TURN [board cards: Ace of Spades,9 of Clubs,2 of Hearts,King of Hearts ]

Hjärter kung på turn. Fi får färgdrag men jag har JH så jag har båda knektarna kvar att kunna träffa

 

RIVER [board cards: Ace of Spades,9 of Clubs,2 of Hearts,King of Hearts,6 of Hearts ]

Ingen knekt men FI får färg istället, ingen betydelse dock

 

SHOWDOWN

milfasseater shows [ 3 of Hearts,Ace of Hearts ]

Hero shows [ Jack of Clubs,Jack of Hearts ]

milfasseater wins $1,918.

 

 

Nr4

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($50), BENTOPHE posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

Monsterdrive bets $200, rocky4fun folds, Hero calls $150, BENTOPHE folds.

Jag sitter på SB och får KQ i klöver. UTG betar, UTG+1 foldar, Jag synar och BB lägger sig

 

FLOP [board cards: 10 of Spades,5 of Diamonds,Jack of Spades ]

Hero checks, Monsterdrive bets $100, Hero calls $100.

På floppen får jag ett fint stegdrag där A och 9 ger mig stegen samtidigt som jag har KQ som överkort som ger mig par men jag väljer bara att checka och synar Fi:s låga bet på 100.

 

TURN [board cards: 10 of Spades,5 of Diamonds,Jack of Spades,Ace of Diamonds ]

Hero bets $300, Monsterdrive bets $600, Hero bets $800, Monsterdrive bets $1,400, Hero bets $1,095 and is all-in, Monsterdrive calls $100 and is all-in.

Perfekt turn. A kommer och jag får stegen och har där med nöten. Jag väljer att beta och får en rais. Då reraisar jag självklart och vi raisar varandra tills vi är all-in.

Fi visar upp TT och har triss. Den sista tian ger fyrtal. A, J eller 5 ger honom kåk. Mina odds att vinna: 77%

 

RIVER [board cards: 10 of Spades,5 of Diamonds,Jack of Spades,Ace of Diamonds,Ace of Clubs ]

På river kommer esset och jag förlorar, men jag åker inte ut. Istället ska jag bli förnerdrad med att spela vidare med 95 i marker, nästan en hel BB.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ King of Clubs,Queen of Clubs ]

Monsterdrive shows [ 10 of Clubs,10 of Hearts ]

 

 

Nr5

ANTES/BLINDS

spader 7 posts blind ($75), BENTOPHE posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Monsterdrive bets $300, rocky4fun folds, Hero bets $560 and is all-in, BENTOPHE folds, Monsterdrive calls $335.

Vi är fyra kvar och jag har minst marker, nästan 4BB. Jag får A8o i SB. UTG betar så jag ställer och UTG synar och visar upp A7o, perfekt.

Jag har 56% chans att vinna, men bara 22% chans att förlora och 21% chans för splitt.

 

FLOP [board cards: 2 of Spades,Jack of Clubs,Ace of Diamonds ]

Vi båda får par i A. 56% chans att vinna och endast 11% risk att jag förlorar!

 

TURN [board cards: 2 of Spades,Jack of Clubs,Ace of Diamonds,7 of Spades ]

Sjuan kommer då på turn och jag slå musen i bordet. Mina chanser att vinna sjunker till 14%

 

RIVER [board cards: 2 of Spades,Jack of Clubs,Ace of Diamonds,7 of Spades,5 of Clubs ]

Ingen hjälp så jag åker ut...

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Clubs,8 of Diamonds ]

Monsterdrive shows [ Ace of Spades,7 of Clubs ]

Monsterdrive wins $1,420.

 

Tack för denna session. Jag vet inte vad jag ska ta och göra för att vinna. "Variation", ja men det ska ju jämna ut sig i Badbeats men det gör det inte. Jag leder nästan alltid när jag är all-in. Hur ska det då jämna ut sig. Det ända jämna är att jag alltid vinner:twisted:

 

Ska ta en kort paus från att spela nu. Kanske går ut och tar en promenad, kanske läser lite pokerbok eller sitter bara och ser ut som idiot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session precis.

 

Blev 14st sng. Kom itm 3ggr!!! Helt sjukt. Gick -$234.

 

Totalt idag: -$424.

Totalt i mars: -$949

Totalt i rullen: $3939

 

Surt. Under 4k nu. Var nästan uppe i 6 ett tag.

Jag kan inte spela poker längre. Går skitdåligt i varje session.

Vet inte vad jag ska ta mig till.

 

Jaja, imorgon blir det iaf inte så mkt poker.

Ska jobba 6-15. Sjukt tråkigt men ja nu behöver jag pengar iaf.

Hatar jobbet. Hatar mitt pokerspel. gnpsignpgniwepiognwetiltjbaöbfjwb:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis sovit 2h. Jäkligt dumt. Hur ska jag somna ikväll och jag ska upp klockan 05 imorgon!

 

Lite hh från förra sessionen:

 

 

Nr1

ANTES/BLINDS

x Mr.Q posts blind ($10), Hero posts blind ($20).

Första handen i en sng. Jag får JJ på BB. Tycker att jag spelar handen riktigt bra.

 

PRE-FLOP

22andre22 x calls $20, HK.Nor folds, NiclasN1 calls $20, x Mr.Q calls $10, Hero bets $70, 22andre22 x folds, NiclasN1 calls $70, x Mr.Q calls $70.

Pre-flop så höjer jag efter tre limpare, två av dem synar.

 

FLOP [board cards: 9 of Spades,5 of Hearts,8 of Diamonds ]

x Mr.Q checks, Hero bets $200, NiclasN1 folds, x Mr.Q calls $200.

Bra flopp, INga överkort. Jag betar ca 2/3 av potten, och SB synar.

 

TURN [board cards: 9 of Spades,5 of Hearts,8 of Diamonds,6 of Spades ]

x Mr.Q checks, Hero checks.

Jobbig turn. en sexa. sjua räcker nu för en stege. Färgdrag kommer också. Jag checkar bara för att förlora så lite som möjligt. Jag kommer inte lägga min hand därför checkar jag bara så jag kan syna en bet från motståndaren på river istället för att syna en höjning. Om Fi har fått stegen och jag synar en höjning så vet han att han kan tjäna mycket av mig på river. Checkar jag bara och han har stege så vill han inte skräma iväg mig och kommer därför beta mycket svagare.

 

RIVER [board cards: 9 of Spades,5 of Hearts,8 of Diamonds,6 of Spades,5 of Clubs ]

x Mr.Q bets $200, Hero calls $200.

River visar en femma. Inget bra kort nu kan han ha spelat på ett par i femmor och fått triss. Fi betar bara 200 så jag väljer att bara syna för att minimera förlusterna om han har mig. Kan inte folda ett överpar ngnstans.

 

SHOWDOWN

x Mr.Q shows [ 8 of Spades,7 of Spades ]

Hero mucks cards [ Jack of Spades,Jack of Clubs ]

x Mr.Q wins $1,090.

Fi hade fått stegen på turn och jag spelade perfekt för att förlora så lite som möjligt. Väldigt imponerad av mig själv...

 

 

Nr2

ANTES/BLINDS

HK.Nor posts blind ($50), Hero posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

22andre22 x folds, HK.Nor bets $900, Hero calls $800 and is all-in.

3 spelare kvar, jag sitter på BB med minst marker och får 99. Fi ställer mig så jag synar. FI har JTs

 

FLOP [board cards: Ace of Hearts,8 of Spades,Queen of Spades ]

Dålig flopp. Fi kan vinna på K, J och T

 

TURN [board cards: Ace of Hearts,8 of Spades,Queen of Spades,8 of Hearts ]

Ingen hjälp för fi.

 

RIVER [board cards: Ace of Hearts,8 of Spades,Queen of Spades,8 of Hearts,King of Hearts ]

Där kom stegen...

 

SHOWDOWN

HK.Nor shows [ 10 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

Hero shows [ 9 of Hearts,9 of Diamonds ]

HK.Nor wins $50, HK.Nor wins $1,800.

 

 

Nr3

ANTES/BLINDS

HK.Nor posts blind ($150), 7gior7 posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

Hero bets $900, manolaros folds, HK.Nor bets $1,036 and is all-in, 7gior7 folds, Hero calls $286.

Jag får King of Clubs,QS utg och höjer 3bb. SB går all in med sina sista marker som jag synar. Fi visar King of Spades,TD. Perfekt!

 

FLOP [board cards: 9 of Diamonds,10 of Spades,6 of Spades ]

Lugn flopp, inga träffar.

 

TURN [board cards: 9 of Diamonds,10 of Spades,6 of Spades,5 of Spades ]

Färgdrag. Fi har högre spader.

 

RIVER [board cards: 9 of Diamonds,10 of Spades,6 of Spades,5 of Spades,9 of Spades ]

Där kommer färgen in så fi vinner.

 

SHOWDOWN

HK.Nor shows [ 10 of Diamonds,King of Spades ]

Hero shows [ Queen of Spades,King of Clubs ]

HK.Nor wins $2,672.

 

 

Nr4

ANTES/BLINDS

handycal posts blind ($100), spader 7 posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

artisie1 folds, .errocode bets $1,770 and is all-in, handycal folds, Hero calls $1,570.

Jag är stor chipleader. Får AQo på BB. Knappen går all-in och jag synar.

Fi har A7o

 

FLOP [board cards: 7 of Spades,9 of Clubs,10 of Diamonds ]

Fi träffar direkt sin sjua

 

TURN [board cards: 7 of Spades,9 of Clubs,10 of Diamonds,5 of Spades ]

No help

 

RIVER [board cards: 7 of Spades,9 of Clubs,10 of Diamonds,5 of Spades,4 of Diamonds ]

Im dead.

 

SHOWDOWN

.errocode shows [ Ace of Hearts,7 of Clubs ]

Hero shows [ Queen of Clubs,Ace of Diamonds ]

.errocode wins $3,640.

nh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade 10st sng.

Vann 3 st. 1 andraplats, men åkte ur 7st. Totalt -$3.

 

Löste dock ut en bonus på $250. Det var på tiden.

 

Jag ligger över $4000 nu igen iaf. Har förlorat mycket men just nu är det skönt att jag ligger över 4k iaf. Var uppe i 5,7k innan så det känns väldigt tungt nu.

 

Totalt för dagen: -$177

Totalt för mars: -$702

Total rulle: $4186

 

 

Lite HH:

 

Nr1

ANTES/BLINDS

Watcher034 posts blind ($15), timpi21 posts blind ($30).

 

PRE-FLOP

Hero bets $100, O C T O P I folds, Watcher034 calls $85, timpi21 folds.

Jag är chipleader. Får KJo UTG och betar. Får syn av SB.

 

FLOP [board cards: Jack of Hearts,10 of Spades,8 of Spades ]

Watcher034 bets $960 and is all-in, Hero calls $960.

Jag floppar toppar med en bra kicker. Fi ställer med en riktig överbet som tyder på svaghet så jag tar synen efter en stunds funderande.

Fi visar upp Q6 i hjärter och har Q som överkort och har sjuan som kan ge stege. Helt sjukt att han betar alla sina marker.

Jag har 71% chans att vinna

 

TURN [board cards: Jack of Hearts,10 of Spades,8 of Spades,Queen of Spades ]

Riktig trevlig turn som gör att jag förlorar. Grattis..

 

RIVER [board cards: Jack of Hearts,10 of Spades,8 of Spades,Queen of Spades,2 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Watcher034 shows [ 6 of Hearts,Queen of Hearts ]

Hero shows [ Jack of Clubs,King of Spades ]

Watcher034 wins $2,150

 

 

Nr2

ANTES/BLINDS

ddess posts blind ($15), Eraser1982 posts blind ($30).

 

PRE-FLOP

ede_30 folds, Hankdoesit calls $30, Hero bets $90, ddess folds, Eraser1982 folds, Hankdoesit calls $60.

Jag får JJ på knappen. UTG och CO limpar så jag höjer. Får syn av CO

 

FLOP [board cards: 9 of Spades,10 of Hearts,8 of Spades ]

Hankdoesit checks, Hero bets $150, Hankdoesit bets $450, Hero calls $300.

Bra flopp. Jag har överpar och stegdrag. Fi checkar så jag betar. Fi checkraisar. Har han stegen? Jag synar.

 

TURN [board cards: 9 of Spades,10 of Hearts,8 of Spades,3 of Clubs ]

Hankdoesit bets $955 and is all-in, Hero calls $795 and is all-in.

Obetydligt kort på turn och fi går all-in. Då har han inte stege så jag synar.

Fi visar upp QT. Han har högsta paret på bordet men jag har honom med knektarna. Perfekt. T ger honom triss, J ger honom stege, men Q ger mig stege så han har totalt 4outs (två knektar och två tior)

Mina odds: 91%

 

RIVER [board cards: 9 of Spades,10 of Hearts,8 of Spades,3 of Clubs,10 of Spades ]

River är självklart tio och han slår ut mig... gg

 

SHOWDOWN

Hankdoesit shows [ Queen of Diamonds,10 of Clubs ]

Hero shows [ Jack of Diamonds,Jack of Clubs ]

Hankdoesit wins $160, Hankdoesit wins $2,715.

 

 

Nr3 DAGENS SJUKASTE BADBEAT

ANTES/BLINDS

wallin1x posts blind ($150), Hero posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

holger06 bets $800, wallin1x folds, Hero bets $1,230 and is all-in, holger06 calls $730.

Knappen är stor chipleader och höjer in i varje hand nästan. Jag leder lite över trean i marker. Jag får A9 på BB. Knappen höjer som vanligt så jag ställer.

Fi visar 96s. Bra läge, jag har hans nia.

 

FLOP [board cards: 8 of Clubs,9 of Diamonds,8 of Hearts ]

Floppar så vi båda får tvåpar, men jag har A som kicker. Kan inte bli mycket bättre. 9 och 8 ger splitt.

Mina odds: 85% för vinst och 12% för splitt

 

TURN [board cards: 8 of Clubs,9 of Diamonds,8 of Hearts,6 of Hearts ]

River kommer en sexa men jag leder fortfarande.

Mina odds: 89% för vinst och 7% för splitt

 

RIVER [board cards: 8 of Clubs,9 of Diamonds,8 of Hearts,6 of Hearts,6 of Clubs ]

Mirakulöst så sättre han runner runner sexan och får kåk. Jag slutar trea.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 9 of Clubs,Ace of Hearts ]

holger06 shows [ 9 of Spades,6 of Spades ]

holger06 wins $3,210

 

 

Ska se klart "The fast and the furious" nu sen försöka sova. Lär va svårt att somna så tidigt, dessutom så sov jag ju 2h innan som inte var så smart.

 

Ska tyvärr upp kl 5 för att jobba 6-15. Plocka varur i butik. Riktigt tråkigt.

 

På fredag kommer min polare som nu bor i Norge. Han kommer vara här hela veckan så det kommer nog inte bli mkt onlinepoker då. Ska dock till kasinot med honom ngn dag så får se om det blir lite poker.

Kommer bli svårt att lyckas plussa denna månad då det inte finns mkt tid kvar att spela, tror jag.

 

JUST DET!!! Jag skulle köpt 20års-present till min polare. AHH. Han kommer i övermorgon ju.

NÅGRA FÖRSLAG PÅ PRESENT?!?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag (räknar det fortfarande som torsd fast klockan är över 00) steg jag upp kl 05:10 för att jobba 6-15. Sjukt tråkigt men det gick bra.

 

När jag kom hem la jag mig och kollade på tv tills middagen var klar. Tänkte spela lite efter jag käkat man var för trött så försöka sova istället. Blev ca 1h sömn innan jag skulle träna innebandy 20:30-22:00.

 

Efter träningen så körde jag en session poker efter jag läst lite på pf.nu och annat.

 

Sessionen gick sådär. Bättre än vad det gjort tidigare i månaden i och med att jag plusade fast det inte var spec mycket.

Blev totalt 13Sng och jag gick +$21.

Lirar fortfarande på $33-nivån. Jobbigt att man gått ner i nivå, men så är det när spelet inte fungerar. Nackdelen med att gå ner i nivå är att som i går så spelade jag väldigt slaskigt. Varje sng känns mindre värd när man gått ner i nivå. Måste lära mig tänka långsiktigt och vad som är bäst för min rulle. Fortfarande problem med det.

 

Jag har haft badbeatsen emot mig hela månaden men idag fick jag också in några som variation. SKÖNT.

Såg fyra AA som var all-in totalt. En av dem mot mig, som jag slog. Det sjuka var att alla AA förlorade all-in situationerna.

 

Totalt för dagen: +$21

Totalt för mars (13dagar): -$681

Total rulle: $4207

 

Ligger alltså back ca 4000kr på 13 dagar. Har 18 dagar kvar. Plusar jag $38 per dag i genomsnitt så slutar månaden marginellt plus. Ingen större bedrift egentligen, men kommer vara upptagen den närmaste tiden.

Imorgon ska jag nöta så mycket jag kan. Ska dock städa mitt rum och fixa lite. Sen kommer min morfar och hans fruga hit fred-sönd. Det är ju trevligt (förutom att lillbrorsan ska sova på golvet i mitt rum då).

Dessutom kommer min kompis som bor i Norge som ska va här till nästa söndag. Troligtvis får jag lite tid till poken, men annars kommer jag under störe delen av veckan att supa, spela ps2, kasniot m.m.

 

Får se hur månadsresultatet slutar men jag tror fortfarande på att jag plusar, inte så mycket som jag hade som mål, men så länge jag går plus så är det OK med tanke på hur det ser ut nu.

 

 

Nu kör jag lite HH, sen ska jag sova så jag kan vakna i nogerlunda tid imorgon så jag får tid till att nöta $33sng.

 

 

Hand Nr1. Dagens största pott!

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($25), wome21 posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

ravfeber calls $50, platis85x calls $50, juju06 x calls $50, Hero bets $200, wome21 folds, ravfeber calls $175, platis85x calls $175, juju06 x calls $175.

Tredje blindsnivån. Alla 5 är kvar och jag sitter på SB. Jag får KK. De tre första synar så jag höjer till 200. BB lägger sig men limparna synar.

 

FLOP [board cards: 9 of Clubs,King of Clubs,Queen of Hearts ]

Hero bets $400, ravfeber calls $400, platis85x calls $400, juju06 x bets $1,020 and is all-in, Hero bets $870 and is all-in, ravfeber bets $1,105 and is all-in, platis85x calls $1,105.

Floppen är perfekt. Jag får topptrissen. Ligger dock ett farligt stegdrag eftersom ngn mkt väl kan ha JT. Dessutom ett färgdrag i klöver. Jag är först ut så jag måste beta. De två efter mig synar och den tredje ställer. Jaja, jag kan inte lägga trissen så jag synar och det gör de andra två också. Ojoj, vad har de då?

Hero shows [ King of Spades,King of Diamonds ] 64% HÖGSTA TRISS

ravfeber shows [ Jack of Clubs,Jack of Spades ] 6% PAR + STEGDRAG

platis85x shows [ 10 of Diamonds,King of Hearts ] 6% TOPPAR + STEGDRAG

juju06 x shows [ Ace of Clubs,8 of Clubs ] 25% FÄRGDRAG

 

TURN [board cards: 9 of Clubs,King of Clubs,Queen of Hearts,6 of Spades ]

En sexa. ingen förbättrar sin hand. 75% att jag vinner

 

RIVER [board cards: 9 of Clubs,King of Clubs,Queen of Hearts,6 of Spades,9 of Diamonds ]

Ruter nio och jag plockar hem monsterpotten :-D

 

SHOWDOWN

ravfeber shows [ Jack of Clubs,Jack of Spades ]

platis85x shows [ 10 of Diamonds,King of Hearts ]

juju06 x shows [ Ace of Clubs,8 of Clubs ]

Hero shows [ King of Spades,King of Diamonds ]

platis85x wins $470, Hero wins $750, Hero wins $5,030.

 

 

Nr2.

ANTES/BLINDS

donjunito posts blind ($75), x LudwigVan posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Hero bets $865 and is all-in, donjunito calls $790, x LudwigVan folds.

Vi är tre spelare kvar. Jag ligger sist och får 66 på knappen så jag ställer.

SB synar. Tråkigt nog så har han KK.

Mina odds: 20%

 

FLOP [board cards: 3 of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Diamonds ]

Ingen hjälp...

 

TURN [board cards: 3 of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Diamonds,7 of Spades ]

Ingen hjälp...

 

RIVER [board cards: 3 of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Diamonds,7 of Spades,6 of Clubs ]

2outs och jag träffar mirakelkortet. ÄNTLIGEN BADBEAT:AR JAG

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 6 of Spades,6 of Hearts ]

donjunito shows [ King of Diamonds,King of Hearts ]

Hero wins $1,880.

 

 

Nr3

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($25), macfly38 posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

Pebe1988 folds, x thes folds, Jykke85 bets $100, Hero bets $200, macfly38 folds, Jykke85 bets $250, Hero bets $1,165 and is all-in, Jykke85 calls $945 and is all-in.

3:e blindsnivån. Jag får QQ på SB. Knappen minihöjer så jag miniraisar. FI gör en till minirais. SKRIKER OM MONSTER. Jag har QQ så det finns ingen foldknapp för mig då, hehe, så jag ställer. Fi synar och visar självklart AA.

 

FLOP [board cards: 8 of Clubs,Queen of Spades,9 of Clubs ]

Floppar trissen. Vackert

 

TURN [board cards: 8 of Clubs,Queen of Spades,9 of Clubs,5 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 8 of Clubs,Queen of Spades,9 of Clubs,5 of Hearts,King of Diamonds ]

ANDRA BADBEATEN IDAG. Sjukt att jag kan få in två sådana. Har bara varit med om att jag förlorat på Högre par. Aldrig vunnit 2ggr med lägre. Men ja, det ska ju jämna ut sig i slutändan så jag har många fler badbeats att plocka hem.:twisted:

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Queen of Hearts,Queen of Diamonds ]

Jykke85 shows [ Ace of Hearts,Ace of Diamonds ]

Hero wins $95, Hero wins $2,640.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade precis ca 1½h.

 

Blev 14st $33Sng.

Jag är nöjd med resultatet. Kom HU 7ggr och vann 6 av dem. Det är det som är det viktiga i SH-Sng, att vinna HU-duellerna. Kom på bubblan 4ggr och åkte ur ytterligare 6st på sämre pos.

 

Sessionen resulterade i +$114 och jag har därmed två vinssessioner i rad. Det var ett tag sedan sist.

 

Totalt för dagen: +$114

Totalt för mars (13dagar): -$567

Total rulle: $4321

 

Ska städa mitt rum nu och sen får jag försöka lira en session till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2½h session. 30st Sng.

6vinster, 6 andraplatser. 8tredjeplatser, 8 fjärdeplatser och 3 femteplatser.

Det resulterade i -$90.

 

Totalt för dagen: +$24

Totalt för mars (13dagar): -$657

Total rulle: $4231

 

 

Hand nr1

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($75), katrisaces posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Hero calls $75, katrisaces bets $150, Hero bets $300, katrisaces bets $400, Hero bets $700, katrisaces bets $900, spader 7 calls $395 and is all-in.

Får AA på SB. All-in mot QQ.

 

FLOP [board cards: 7 of Hearts,Jack of Diamonds,8 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: 7 of Hearts,Jack of Diamonds,8 of Clubs,4 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 7 of Hearts,Jack of Diamonds,8 of Clubs,4 of Hearts,Queen of Diamonds ]

Den självklara rivern...

 

SHOWDOWN

katrisaces shows [ Queen of Clubs,Queen of Hearts ]

Hero shows [ Ace of Diamonds,Ace of Hearts ]

katrisaces wins $55, katrisaces wins $3,090.

 

 

Nr2

ANTES/BLINDS

aberhallo57 posts blind ($50), Hero posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

xZack66 folds, ripper19769 calls $100, bedros666 calls $100, aberhallo57 calls $50, Hero bets $300, ripper19769 folds, bedros666 folds, aberhallo57 calls $300.

Hur går det när man får AA på BB då??

 

FLOP [board cards: 7 of Diamonds,Queen of Spades,4 of Clubs ]

aberhallo57 checks, Hero bets $400, aberhallo57 calls $400.

 

TURN [board cards: 7 of Diamonds,Queen of Spades,4 of Clubs,6 of Spades ]

aberhallo57 checks, Hero bets $300, aberhallo57 calls $300.

 

RIVER [board cards: 7 of Diamonds,Queen of Spades,4 of Clubs,6 of Spades,Queen of Clubs ]

aberhallo57 bets $300, Hero calls $240 and is all-in.

Då får fi triss på river!

 

SHOWDOWN

aberhallo57 shows [ Queen of Hearts,Jack of Spades ]

Hero mucks cards [ Ace of Diamonds,Ace of Clubs ]

aberhallo57 wins $60, aberhallo57 wins $2,880.

 

 

Nr3

ANTES/BLINDS

St.Artois posts blind ($100), Hero posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

mitzi2123 bets $2,745 and is all-in, St.Artois folds, Hero calls $1,765 and is all-in.

Får JJ på BB. Bara att syna all-in. Fi visar AJ, fint läge.

 

FLOP [board cards: Ace of Clubs,6 of Clubs,King of Diamonds ]

A... har då bara en J kvar som kan rädda mig, suck

 

TURN [board cards: Ace of Clubs,6 of Clubs,King of Diamonds,2 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: Ace of Clubs,6 of Clubs,King of Diamonds,2 of Diamonds,5 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

mitzi2123 shows [ Jack of Diamonds,Ace of Hearts ]

Hero shows [ Jack of Clubs,Jack of Hearts ]

mitzi2123 wins $780, mitzi2123 wins $4,030.

 

 

Nr4. SJUKASTE TRÄFFEN IDAG!

ANTES/BLINDS

tumpeloaa posts blind ($50), Hero posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

j.st bets $300, ludoak33 folds, tumpeloaa folds, Hero bets $1,115 and is all-in, j.st calls $915.

AK på BB. Bara att få in markerna preflop. AQ visar motståndaren. gott...

 

FLOP [board cards: Queen of Diamonds,Queen of Clubs,Queen of Hearts ]

Jaha. Floppat fyrtal för fi. sjukt.

 

TURN [board cards: Queen of Diamonds,Queen of Clubs,Queen of Hearts,8 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: Queen of Diamonds,Queen of Clubs,Queen of Hearts,8 of Clubs,4 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Hearts,King of Spades ]

j.st shows [ Queen of Spades,Ace of Spades ]

j.st wins $2,480

 

 

Nr5

ANTES/BLINDS

xZack66 posts blind ($75), Hero posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

A.-Lincoln folds, xMattluckx bets $500, lucianoseb folds, xZack66 folds, Hero bets $700 and is all-in, xMattluckx calls $350.

AQ på BB. Bara att få in keramiken i mitten. Fi visar K6o

 

FLOP [board cards: 7 of Hearts,5 of Diamonds,King of Diamonds ]

Där kom kungen

 

TURN [board cards: 7 of Hearts,5 of Diamonds,King of Diamonds,Jack of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 7 of Hearts,5 of Diamonds,King of Diamonds,Jack of Spades,9 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Queen of Diamonds,Ace of Diamonds ]

xMattluckx shows [ 6 of Clubs,King of Hearts ]

xMattluckx wins $1,775.

 

 

Nr6.

ANTES/BLINDS

xxxMac3xxx posts blind ($50), tsiki21 posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

KarmaKiller3 bets $400, Hero bets $1,090 and is all-in, xxxMac3xxx folds, tsiki21 folds, KarmaKiller3 calls $690.

All-in med AJ. får syn av TJ. fint bara t som dödar

 

FLOP [board cards: 10 of Spades,8 of Hearts,10 of Clubs ]

Oj, där var två av dem.

 

TURN [board cards: 10 of Spades,8 of Hearts,10 of Clubs,King of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 10 of Spades,8 of Hearts,10 of Clubs,King of Spades,4 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Jack of Spades,Ace of Clubs ]

KarmaKiller3 shows [ 10 of Hearts,Jack of Diamonds ]

KarmaKiller3 wins $2,330

 

 

Nr7

ANTES/BLINDS

breaveheart posts blind ($150), Hero posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

breaveheart bets $3,005 and is all-in, Hero bets $4,045 and is all-in.

AK i HU. In med chipsen. Fi synarm ed 87s

 

FLOP [board cards: 4 of Hearts,10 of Clubs,9 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 4 of Hearts,10 of Clubs,9 of Spades,7 of Diamonds ]

Där kom paret...

 

RIVER [board cards: 4 of Hearts,10 of Clubs,9 of Spades,7 of Diamonds,5 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Hearts,King of Hearts ]

breaveheart shows [ 7 of Spades,8 of Spades ]

breaveheart wins $6,310.

 

 

Nr8.

ANTES/BLINDS

alex3688 posts blind ($100), xbritz posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

Hero bets $500, marcel831 folds, alex3688 calls $400, xbritz folds.

AK från UTG. Betar, får syn av sb

 

FLOP [board cards: Ace of Hearts,Jack of Hearts,8 of Clubs ]

alex3688 checks, spader 7 bets $500, alex3688 bets $1,100 and is all-in, Hero calls $600.

Floppar par i A och synar all-in. Leder mot fi:s A5

 

TURN [board cards: Ace of Hearts,Jack of Hearts,8 of Clubs,5 of Clubs ]

Men sen har vi turn också. Där visar sig en femma..

 

RIVER [board cards: Ace of Hearts,Jack of Hearts,8 of Clubs,5 of Clubs,Queen of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

alex3688 shows [ 5 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

Hero shows [ Ace of Spades,King of Clubs ]

alex3688 wins $3,400.

 

 

Afnkaosnfriggatlasmf

 

Ska sticka och hämta pizza nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ca 30 st idag. Har inte vunnit än enda HU duell, ligger dock plus 10 dollar :D Så får väl vara nöjd iaf ;) Men förstå så sjukt att inte lyckaas vinna en ända.

 

Nä det är jobbigt när det blir så. Skönt att du plusat iaf :)

 

____________________________

 

Nu vände det för mig.

Spelade 14st sng $33 på ca 1½h.

 

vann 5st. 3 andraplatser. Sen åkte jag ut 6st varav 2st på bubblan.

 

Denna session vann jag $198. Jag känner att jag kommer vinna mer nu framöver om jag fortsätter spela såhär.

 

Upptäckte innnan idag att jag spelade ut mig själv. För ngn vecka sedan skrev jag att jag fortsättningssatsade för lite och var tvungen att bli mer aggressiv. Det funkade bra när jag började med det. Sedan blev det för mycket. Fortsättningssatsade för mycket och för ofta så jag förlorade mer på det. Efter jag upptäckte det idag så har jag kämpat för att hitta en bra balans och hitta rätt läga att satsa och höja. Har blivit lite mer passiv (i rätt mängd) genom att inte satsa så mycket. Och när jag väl har en bra hand så tar jag det mer lugnt så motståndaren inte lägger sig. Bättre att låta honom satsa och sen höja på turn eller river, men med en risk att åka på fler suckouts men så länge man har procenten på sin sida så ska man vinna mer på detta.

 

Jag är nöjd med sessionen och såhär ser det ut nu:

 

Totalt för dagen: +$222

Totalt för mars (13dagar): -$459

Total rulle: $4429

 

 

Snackade me min polare från norge innan vid 18 då han strax skulle ta flyget. Sen ska han komma hit med tåget så jag ska väl hämta honom om ca 1h.

Min morfar skulle tydligen inte komma hit förrän imorgon.

 

Jag körde mina föräldrar och min storebror tidigare idag till en idrottsgala där vår innebandyklubb är nominerad.

Så är själv hemma med min lillebror och hans kompis. Kompisen frågade om han fick praoa hos mig som "pokerproffs". Det ska väl gå bra för min del, frågan är om skolan tillåter det? Skönt att ha någon som hämtar dricka och ha någon att umgås med under och mellan sessionerna hehe.

 

När min kompis kommer hit så blir det väl att dricka lite Jägerbull och sen ut på ngt ställe. Gott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade 1h i lördes den 15/3. 8st sng och gick back $9

 

Min polare från Norge är ju i Sverige nu så har varit med honom varje dag sen i fredes. Varit lite på kasinot och spelat på maskinerna. Inte för ngra större summor så vi har inte förlorat så mkt.

Annars har vi druckit och spelat Ps2 :)

 

Nu precis så spelade jag i ca 2h och det blev 18st Sng.

Började med en vinst. Sen blev det 17st utan en ända förstaplats.

Blev 5andraplatser. 8st tredjeplatser!! tre fjärdeplatser och en femteplats.

FATTAR INTE VAD DET ÄR FÖR FEL PÅ BUBBELSPELET!!!!

Jag har alltid, ALLTID, bäst hand ändå kan jag inte vinna....

 

Jaja totalt förlorade jag $264

 

 

Totalt för dagen: -$264

Totalt för mars (17dagar): -$732

Total rulle: $4156

 

 

Ligger back mellan 4-5k kr denna månad. Riktigt illa!

 

Nu har det kommit ett nytt bonussystem också. Man måste komma top10 på att rake för att få ta del av en bonus, sen kan man bara komma på topplistan en gång på 30dagar. Jag hade en top10 plats så jag valde en bonus. Jag har 30dagar på mig att klara av den. Det ända negativa är att jag startade den fast jag hade en pågående bonus för jag trodde att det blev 30dagar från att man började med den bonusen. Men tydligen så är det 30dagar från att man accepterar den.

Så jag kommer vara tvungen att djura som fan för att klara den i tid. Skulle vara riktigt surt om man spelar som fan utan att klara den. Nu som en första intrycket så tycker jag det nya systemet är kasst.

 

riktigt oväder ute. Snöar å så. Det är mars. Det ska inte snöa då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det en till session på dagen där jag förlorade $120 på bara fem st sng.

 

Idag körde jag precis ett pass på 2h. Började faktiskt bra men sen sjönk det mer och mer.

Det blev 23st $33 SH sng som vanligt. Kom topp 15ggr av 23 vilket gör att man tror att jag plussat men tyvärr så var 7st på en tredjeplats, 5st på en andraplats och bara 3st vinster.

HU-duellerna borde resulterat i fler vinster men om fi får in runner-runner stege, runner-runner triss! osv så finns det inte mkt man kan göra.

 

Totalt för sessionen: -$252

Totalt för dagen: -$252

Totalt för mars (18dagar): -$1104

Total rulle: $3784

 

Så jag har backat ca 6,5k kr på denna månad. Har 13dagar kvar. Tror inte jag kommer upp i 30k eller 10k eller ngt som blev mina mål. Nu får jag hoppas på att jag minskar min förlust. Eller så ska man hoppas på att man inte backar mer!

 

Jag löser snart ut en bonus på $250 så då får jag tillbaka det jag förlorat idag iaf. Sen är det bara att plusa mer och mer (för hoppningsvis) men ja, jag kan inte spela.. Vet inte varför jag inte vinner. Är förvirrad och jag mår väldigt dåligt över att jag inte vinner.

 

 

Jag har funderat en del på när man ska spela och hur långa sessioner man ska ha.

När är man i bäst form att spela? På morgonen när man är utvilad och ätit frukost? Man kan dock fortfarande vara lite trött då. Ska man spela efter middagen då man är mätt och förhoppningsvis pigg. Ska man spela på kvällen då där bör finnas mycket fisk på sajterna, fast man är trött?

 

Ska man hålla sessionerna korta så man inte tröttnar eller ska man spela länge så man kommer in i spelet? Jag borde redan veta detta men det gör jag inte.

 

 

Ska kolla på tv nu tills det är middag. Sen efter middagen ska jag se Poker.se och sen blir det fler sessioner. Träning ikväll och sen en till session. Ska försöka spela mkt inatt. Imorgon blir det nog inte mkt spel då jag ska va me kompisen från Norge. En annan kompis har också ledigt från lumpen from imorgon till söndag så vi kommer nog va hemma hos honom och dricka sen blir det utgång till antingen nattklubb eller kasinot.

 

Vet inte hur mkt spel det blir i veckan. Norsken åker på torsdag men iom att lumpenkillen är hemma så kommer jag nog va rätt mkt med honom så pokern kommer nog få lida mer. Kanske är bra att jag kommer ifrån pokern lite men jag är rädd att bli mer off om jag pausar mer.

Jag tog en paus på ett par dagar i början i mars och då gick jag från en väldigt bra uppswing till en monsterlång downswing...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session till nu. 11st på nästan en timme. 1vinst och 3 andraplatser och där med -$123 till..

 

Poker är ett skitspel där man inte kan vinna längre...

Så känner man när man bara har en massa minussessioner.. jävla skit..

 

 

Totalt för sessionen: -$123

Totalt för dagen: -$125

Totalt för mars (18dagar): -$977

Total rulle: $3911

 

Löste dock ut en bonus på $250 precis...

 

Lite händer..

 

Nr1

ANTES/BLINDS

ferones21 posts blind ($150), Hero posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

jns124 folds, pesotto79 folds, ferones21 calls $150, Hero 7 checks.

 

FLOP [board cards: 6 of Diamonds,5 of Diamonds,9 of Clubs ]

ferones21 bets $300, Hero bets $600, ferones21 bets $1,860 and is all-in, Hero calls $990 and is all-in.

 

TURN [board cards: 6 of Diamonds,5 of Diamonds,9 of Clubs,2 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 6 of Diamonds,5 of Diamonds,9 of Clubs,2 of Diamonds,King of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

ferones21 shows [ King of Diamonds,8 of Spades ]

Hero shows [ 9 of Spades,4 of Diamonds ]

ferones21 wins $570, ferones21 wins $3,780.

 

 

Nr2

ANTES/BLINDS

ss01 posts blind ($75), Hero posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

callmesalmon bets $500, ss01 bets $2,055 and is all-in, Hero folds, callmesalmon folds.

Alla tre har ungefär lika mycket marker (2k). Jag sitter på Bigblind. Knappen betar 500 och SB går då all-in. Jag får AQ och hade tänkt gå all-in men blev osäker nu efter en bet och sen all-in-rais. Jag tänkte att foldar jag så hamnar de andra all-in mot varandra och då är en av dem i stort sätt ute. Jag foldade och tyvärr så foldade knappen också.

 

Kan man hitta folden eller var det en självklar all-in från mig?

 

FLOP [board cards: none ]

ss01 wins $2,780.

 

 

Nr3

ANTES/BLINDS

JonKjetil3 posts blind ($75), Hero posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

NicklarsDK folds, JonKjetil3 calls $75, Hero bets $610 and is all-in, JonKjetil3 calls $610.

 

FLOP [board cards: 10 of Hearts,5 of Spades,5 of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 10 of Hearts,5 of Spades,5 of Hearts,Jack of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 10 of Hearts,5 of Spades,5 of Hearts,Jack of Diamonds,Jack of Hearts ]

Gamla vanliga. All-in med bäst hand. Fi träffar...

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 8 of Spades,King of Spades ]

JonKjetil3 shows [ 10 of Clubs,8 of Clubs ]

JonKjetil3 wins $1,520.

 

 

Nr4

ANTES/BLINDS

callmesalmon posts blind ($100), ss01 posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

Hero bets $500, callmesalmon folds, ss01 calls $300.

 

FLOP [board cards: Jack of Clubs,9 of Diamonds,Queen of Clubs ]

ss01 bets $800, Hero bets $1,600, ss01 calls $80 and is all-in.

Floppar nötstege med KT och får in markerna!!!

Fi visar J9 och har då tvåpar.

 

TURN [board cards: Jack of Clubs,9 of Diamonds,Queen of Clubs,2 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: Jack of Clubs,9 of Diamonds,Queen of Clubs,2 of Clubs,Jack of Diamonds ]

På river får fi Kåken....

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 10 of Hearts,King of Clubs ]

ss01 shows [ Jack of Hearts,9 of Spades ]

ss01 wins $2,860.

 

 

Nr5

ANTES/BLINDS

vassia2000 posts blind ($150), mahis666 posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

Hero bets $600, vassia2000 folds, mahis666 calls $600

Höjer upp med A4.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,4 of Spades,King of Hearts ]

mahis666 bets $1,150 and is all-in, Hero calls $850.

Perfekt flopp. Fi går all-in och jag synar med min triss. Fi visar JJ

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,4 of Spades,King of Hearts,8 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,4 of Spades,King of Hearts,8 of Clubs,Jack of Diamonds ]

Där får fi J och vinner ..

 

SHOWDOWN

mahis666 shows [ Jack of Clubs,Jack of Spades ]

Hero shows [ Ace of Diamonds,4 of Hearts ]

mahis666 wins $3,050.

 

 

Ska sova nu...ses ikväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träningen idag gick sådär. Var på dåligt humör så gillade inte träningen fast det var en egentligen rolig träning.

 

Efter träningen käkade jag lite mackor till kvällsmat och vid 23:00 startade jag en sista session för dagen. Den varade i 2h och blev 25st Sng. Det gick bra för en gångs skull. Gick +$165. Tack vare bonusen på $250 som jag löste ut idag så gick jag plus.

 

Imorgon ska jag försöka hinna med iaf en session när jag vaknar.

 

Så här ser det ut för dagen(18mars):

Totalt för sessionen: +$165

Totalt för dagen: +$40

Totalt för mars (18dagar): -$812

Total rulle: $4076

 

Skillnaden på denna session med de andra senaste jag haft är att jag var på gott humör genom hela denna. Kanske för att jag inte åkte på ngn tidig badbeat som satt kvar. Nu när jag blev badbeatad så accepterade jag det bättre genom att titta lite på tv och agera lugnt i besluten på de andra borden.

Egentligen så stör tv:n en när man spelar då man sneglar på tv:n istället och man tappar en massor information i spelet, men nu gjorde tv:n ett bra avtiltande arbete för mig.

 

Nu ska jag läsa lite pokerlitteratur och sedan sova.

Ses förhoppningsvis här imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade mellan 1½h och 2h precis. Blev 20st Sng och jag vann 3st, kom tvåa 4ggr och åkte ur 13st var av 7st på tredjeplats.

Mitt stora problem är som tidigare att jag åker ut för ofta på bubblan...

Titta bara händerna jag kommer ta fram från HH så ser ni...

 

Totalt för sessionen: -$165

Totalt för dagen: -$165

Totalt för mars (20dagar): -$1265

Total rulle: $3767

 

Jag seglar upp och ner runt 4k nu. Surt att jag var upp i nästan 6k ett tag och åkte ner till 4k. Jag måste förbättra mitt bubbelspel. Borde ta fram Dan Harringtons turneringsbok nr2 och läsa igenom lite SH-spel igen.

 

Ska kolla på tv nu tills det är mat sen blir det nog en liten session till innan polaren kommer. Då ska det börja drickas ;)

 

 

Händer från sessionen:

Nr1

ANTES/BLINDS

Gabor Kiraly posts blind ($15), keratas1 posts blind ($30).

 

PRE-FLOP

kumapoco bets $80, Hero bets $200, sicknote07 folds, Gabor Kiraly folds, keratas1 calls $170, kumapoco calls $120.

 

FLOP [board cards: JS,3C,4S ]

keratas1 checks, kumapoco bets $1,270 and is all-in, Hero bets $1,300 and is all-in, keratas1 folds.

 

TURN [board cards: JS,3C,4S,7C ]

 

 

RIVER [board cards: JS,3C,4S,7C,3D ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ AH,AS ]

kumapoco shows [ 7D,7H ]

kumapoco wins $3,155.

 

 

Nr2

ANTES/BLINDS

keratas1 posts blind ($15), kumapoco posts blind ($30).

 

PRE-FLOP

Hero calls $30 and is all-in, sicknote07 bets $100, Gabor Kiraly folds, keratas1 folds, kumapoco calls $70.

 

FLOP [board cards: 6C,2S,2C ]

kumapoco checks, sicknote07 bets $100, kumapoco folds.

 

TURN [board cards: 6C,2S,2C,KH ]

 

 

RIVER [board cards: 6C,2S,2C,KH,KD ]

 

 

SHOWDOWN

sicknote07 shows [ KS,AC ]

Hero shows [ QS,QD ]

sicknote07 wins $240, sicknote07 wins $105.

 

 

Nr3

ANTES/BLINDS

jalador posts blind ($100), Hero posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

x Rocket1987 bets $3,290 and is all-in, jalador folds, Hero calls $1,265 and is all-in.

 

FLOP [board cards: TH,3H,3D ]

 

 

TURN [board cards: TH,3H,3D,KS ]

 

 

RIVER [board cards: TH,3H,3D,KS,7S ]

 

 

SHOWDOWN

x Rocket1987 shows [ 7C,AH ]

Hero shows [ JH,AC ]

x Rocket1987 wins $1,825, x Rocket1987 wins $3,030.

 

 

Nr4

ANTES/BLINDS

Tuorino1 posts blind ($75), Hero posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Tuorino1 bets $5,285 and is all-in, Hero calls $1,990 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 3C,TD,6D ]

 

 

TURN [board cards: 3C,TD,6D,7D ]

 

 

RIVER [board cards: 3C,TD,6D,7D,KH ]

 

 

SHOWDOWN

Tuorino1 shows [ 8H,9H ]

Hero shows [ AS,9S ]

Tuorino1 wins $3,220, Tuorino1 wins $4,280.

 

 

Nr5

ANTES/BLINDS

22andre22 x posts blind ($75), charlyniz76 posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

budolf69 bets $300, Hero bets $780 and is all-in, 22andre22 x folds, charlyniz76 folds, budolf69 calls $480.

 

FLOP [board cards: 3H,JD,7C ]

 

 

TURN [board cards: 3H,JD,7C,4H ]

 

 

RIVER [board cards: 3H,JD,7C,4H,JH ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ KD,AD ]

budolf69 shows [ TH,KH ]

budolf69 wins $1,785.

 

 

Nr6

ANTES/BLINDS

ss01 posts blind ($100), Hero posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

stifleur bets $475, ss01 folds, Hero bets $700, stifleur bets $2,803 and is all-in, Hero calls $1,055 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 7H,3C,7C ]

 

 

TURN [board cards: 7H,3C,7C,3D ]

 

 

RIVER [board cards: 7H,3C,7C,3D,AD ]

 

 

SHOWDOWN

stifleur shows [ 9H,AC ]

Hero shows [ KD,KC ]

stifleur wins $1,323, stifleur wins $4,010.

 

 

Nr7

ANTES/BLINDS

donnidorf posts blind ($150), lolo47110 posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

xsplif27x folds, Hero bets $600, donnidorf folds, lolo47110 calls $270 and is all-in.

 

FLOP [board cards: AH,5H,AS ]

 

 

TURN [board cards: AH,5H,AS,QC ]

 

 

RIVER [board cards: AH,5H,AS,QC,8S ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ KD,JC ]

lolo47110 shows [ 8C,4C ]

Hero wins $30, lolo47110 wins $1,290.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en till session igår på 10st sng och gick back $180 till så igår blev det totalt -$231

 

 

Idag har jag precis spelat 1h. 9st Sng varav jag kom ITM 5ggr. 3st var vinster och 2st var andraplatser. Blev totalt +$108.

 

Får se om det blir ngn mer session idag. Jag ska ju ut ikväll iaf. Man är ju lite sliten då man druckit varje dag sen i fredags förra veckan så det ska bli skönt att det bara är 3dagar kvar att dricka...

 

Nu ska jag kolla tv och sedan äta tacos. Sen köra mina päron till fest sen får jag se om jag hinner en liten session innan förfesten börjar.

 

 

Totalt för sessionen: +$108

Totalt för dagen: +$108

Totalt för mars (21dagar): -$1193

Total rulle: $3695

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session till precis på 1h. Det blev 12st sng.

3 vinster, 2 andraplatser, 4 tredjeplatse, 2 fjärdeplatser och 1 femteplats. Detta resulterade i +$9.

 

För tillfället är jag nöjd bara jag går plus, hehe.

 

Totalt för sessionen: +$9

Totalt för dagen: +$117

Totalt för mars (21dagar): -$1184

Total rulle: $3704

 

Ska snart köra mina föräldrar till fest sen är det bara att börja dricka :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fredags var det ju långfredag, men jag hann med 2 sessioner vilket förekommer i de två tidigare inläggen.

 

Efter pokern så var jag hos min polare, som jag bor granne med, och förfestade. Det blev ganska mkt dricka den kvällen. Vi stack ut på 2natklubbar och sen vid 5 så stack vi tillbaka med en massa folk till min granne och hade efterfest.

Ganska tråkig efterfest så vid 7 när de flesta somnat så gick jag hem.

 

Man vaknade därför ganska sent på lördagen och man mådde inte speciellt bra så jag ansåg att det var olämpligt att spela ngn poker. Mina föräldrar hade gäster här hemma så jag åt lite påskmiddag och umgicks med dem.

Kände sen att jag inte bara kunde sitta hemma med dem på en lördagkväll så jag stack hem till en tjejkompis där vi tittade på film. Eller jag tittade på film, hon sov. Så efter filmen umgicks jag istället med hennes mamma och hennes kompis när de spelade "Second Life".

 

Trodde att jag skulle lägga mig i tid men jag var inte hemma förrän vid fem inatt men idag när jag vaknade var jag inte bakis iaf så jag nötade precis 20st Sng på nästan 2h.

 

Det blev ännu en plussession. Såg mörkt ut men jag vann mer mot slutet. Av dessa 20sng så kom jag top3 i 17st så det är väldigt bra. Kom dock bara i ITM i 10st. 6vinster och 4andraplatser så sessionen blev +$150.

 

Ska snart spela en session till sen får jag se om det blir utgång ikväll igen eller vad som händer.

 

Totalt för sessionen: +$150

Totalt för dagen: +$150

Totalt för mars (23dagar): -$1034

Total rulle: $3854

 

Har backat ca 6 000kr denna månad. Som tur var så gick jag lite plus i början av månaden för under de senaste ca 40h har jag förlorat 15 000kr. Jag hoppas jag hinner gå upp till plus på resterande dagar av månaden. 6000kr på åtta dagar borde jag klara. Känns som jag är på väg ut från svackan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...