smackface Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Hej, Tänkte höra med er experter hur man vet att man slår nivån man spelar på? Jag har precis börjat jobba med Poker Tracker och skulle vilja veta vilken BB/100 man bör ligga på för att slå nivån. Just nu ligger jag på 6.28 BB/100 på 8500 händer är det bra, ok eller ruttet? Jag plussar ju iaf så helt ruttet kan det ju inte vara Citera
bandini Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Hej, Tänkte höra med er experter hur man vet att man slår nivån man spelar på? Jag har precis börjat jobba med Poker Tracker och skulle vilja veta vilken BB/100 man bör ligga på för att slå nivån. Just nu ligger jag på 6.28 BB/100 på 8500 händer är det bra, ok eller ruttet? Jag plussar ju iaf så helt ruttet kan det ju inte vara Vilken nivå? Helt okej siffror för allt från NL100 och uppåt Men HUR du slår nivån är ju rätt svårt att svara på. Är det fullring NL25 så kanske du kan ligga högre med optimalt TAG-spel. Plussar du så stabilt så kommer du ju slå nivån tids nog. Då är det bara att följa bankrullekraven och vips så är du uppe på nästa trappsteg. Sedan får du väl se hur det går där. Citera
RiggadLina Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Hej, Tänkte höra med er experter hur man vet att man slår nivån man spelar på? Jag har precis börjat jobba med Poker Tracker och skulle vilja veta vilken BB/100 man bör ligga på för att slå nivån. Just nu ligger jag på 6.28 BB/100 på 8500 händer är det bra, ok eller ruttet? Jag plussar ju iaf så helt ruttet kan det ju inte vara Skaffa en samplesize på mer än nån dags grind och kom tillbaka. Citera
Kape Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Hej, Tänkte höra med er experter hur man vet att man slår nivån man spelar på? Jag har precis börjat jobba med Poker Tracker och skulle vilja veta vilken BB/100 man bör ligga på för att slå nivån. Just nu ligger jag på 6.28 BB/100 på 8500 händer är det bra, ok eller ruttet? Jag plussar ju iaf så helt ruttet kan det ju inte vara Under Session Notes finns det en knapp som heter "More detail..." och där kan du se din "Standard Deviation". Den visar lite om hur mycket det svänger för dig. Om värdet är högt är det svängigt spel och din BB/100 är mindre rättvisande. Du kan slå in dina värden på http://www.poker-tools-online.com/riskofruin.html för ros skull och få ett värde på hur troligt det är att du gular. Du skriver dock inget om vad du spelar (förutsätter dock texas), bordstorlek (SH eller FR?) och nivå (alla händer från samma nivå?). Men baserat på de värden som du postat så är du troligtvis vinnande på din nivå. Så grattis, något gör du rätt. Citera
TheMooSe Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Yes enligt den kalkylen vare bara 0,05% chans att jag gular Citera
Cash Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Yes enligt den kalkylen vare bara 0,05% chans att jag gular 100% för mig Citera
honest99 Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 http://www.poker-tools-online.com/riskofruin.html Kul länk. Man tackar. Citera
smackface Postad 21 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2008 Under Session Notes finns det en knapp som heter "More detail..." och där kan du se din "Standard Deviation". Den visar lite om hur mycket det svänger för dig. Om värdet är högt är det svängigt spel och din BB/100 är mindre rättvisande. Du kan slå in dina värden på http://www.poker-tools-online.com/riskofruin.html för ros skull och få ett värde på hur troligt det är att du gular. Du skriver dock inget om vad du spelar (förutsätter dock texas), bordstorlek (SH eller FR?) och nivå (alla händer från samma nivå?). Men baserat på de värden som du postat så är du troligtvis vinnande på din nivå. Så grattis, något gör du rätt. Tack för länken. Det verkar vara lugnt med gulningen fick 0.001291% Jag lirar SH på NL $0.10/0.20 så kanske borde ligga högre på min BB/100? Min plan är att kliva upp till NL $0.25/0.50 när jag har $2k i rulle, låter det vettigt? Citera
ackeman Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Tack för länken. Det verkar vara lugnt med gulningen fick 0.001291% Jag lirar SH på NL $0.10/0.20 så kanske borde ligga högre på min BB/100? Min plan är att kliva upp till NL $0.25/0.50 när jag har $2k i rulle, låter det vettigt? 2k motsvarar 40 inköp på den nya nivån, då är du överrullad. Standard brukar vara 30 inköp. Vid nivåer under .5/1 tycker jag att 20-25 inköp räcker. Citera
Recommended Posts