Weedobooty Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Alla här verkar ju pendla till Thailand så jag tar en rövare och frågar här: Kan man fiska från land i Thailand (Khao Lak-trakten)? Att man kan åka ut på turer med båt vet jag (och kommer jag att göra), men om man har med sig sitt gäddspö och bottenmetar eller nåt, kommer det bara nåt stort och snor kroken då? Nån som provat? Är det mödan värt att ta med sina grejer? Är det tillåtet? Citera
Black_Jim Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Nu har jag ju ingen som helst koll på det där, men det är klart att det är mödan värt! Kan ju bli riktigt spännande! Citera
Weedobooty Postad 20 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2008 Nu har jag ju ingen som helst koll på det där, men det är klart att det är mödan värt! Kan ju bli riktigt spännande! Mmm, hur filéar man en muräna och vilken sås passar bäst? Citera
Donner Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Nåt skit lär du väl få på kroken. Simmar ju fiskar runt en överallt när man badar i Asien. Citera
Donner Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Undrar om mörrumspinnaren o abu mörtblänk funkar på thaifiskar oxå.. Citera
mr_telefon Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 http://www.sportfiskeforum.se/cms_view_article.php?aid=74 Citera
oleby Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Undrar om mörrumspinnaren o abu mörtblänk funkar på thaifiskar oxå.. Tror du att det finns mörtar i Thailand eller ? Citera
Dante Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 http://www.fishing-khaolak.com kanske? Det finns sötvattensjöar med inplanterade monsterfiskar (bla Giant Mekong) lite varstans i Thailand.. Ska du köra saltvattenfiske från land är det nog en bra idé att skaffa en riktigt grov lina, bottennappen är nog överjävliga pga koraller och sånt Tråd på www.fiskesnack.com Citera
Donner Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Tror du att det finns mörtar i Thailand eller ? Herre gud...glid ner till ICA o fortsätt köpa dina panerade fiskpinnar, för fiska har du uppenbarligen aldrig gjort. Citera
oleby Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Herre gud...glid ner till ICA o fortsätt köpa dina panerade fiskpinnar, för fiska har du uppenbarligen aldrig gjort. Semilevling mate Citera
Black_Jim Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Ta med angeldonen också ffs! Man måste ju vara helgarderad! Undrar om du måste köpa mört hemma eller om det sitter "mört"-skyltar längs strandpromenaden... Citera
ElegantBB Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 ...Fiska kan man göra i stångån.. Citera
Gummo Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 ...Fiska kan man göra i stångån.. Stora och Lilla Rengen är att föredra om du nu ändå ska bemöda dig att fiska i den av gud glömda Linköpingstrakten! Citera
Weedobooty Postad 21 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2008 Stora och Lilla Rengen är att föredra om du nu ändå ska bemöda dig att fiska i den av gud glömda Linköpingstrakten! ...som väl inte ens ligger i närheten av Thailand..? Citera
Gummo Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 ...som väl inte ens ligger i närheten av Thailand..? Korrekt uppfattat. Ligger i Östergötland, Sverige. Jag får väl be om ursäkt för att som första postare i PFs historia gå lite OT. Citera
Weedobooty Postad 21 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2008 Korrekt uppfattat. Ligger i Östergötland, Sverige. Jag får väl be om ursäkt för att som första postare i PFs historia gå lite OT. Närå, det är lugnt. Hela tråden är ju fett off-topic. Jag kanske åker till Linköping på nästa semester om jag tröttnar på Thailand, och då vet jag ju vilka sjöar som gäller. Citera
Babyboi Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Finns fiskebåt utflykter i thailand ja. Citera
Fudge Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Finns fiskebåt utflykter i thailand ja. Huvudet på spiken sa Bull! Citera
MikeTime Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Finns fiskebåt utflykter i thailand ja. Nu undrade ju OP iofs om man kunde fiska FRÅN LAND i Thailand... Kan man fiska från land i Thailand (Khao Lak-trakten)? Att man kan åka ut på turer med båt vet jag Citera
Babyboi Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 ja jag antar det. å andra sidan.. skitsamma ska gå sova nu Citera
Babyboi Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Räknas en Ö som land? I så fall såg jag en hel del som fiska i Carro Beach trakten. Å andra sidan, klart man kan fiska från LAND, frågan e om man får FISK Mat e dock jävligt billigt i thailand. Citera
Recommended Posts