Gå till innehåll

Ongame Grand Tournament XXIII, $1000+40


kimmo

Recommended Posts

Jag har nästan exakt startstack nu i pausen.

 

Jag kvalade in och ja, man får välja startdag. Dag 1B (lördag) läggs dock inte upp i klienten förrän efter kvällens spel.

 

Har 14k, lugnt o fint med lite bra kortsnitt. Inte vidare bra spelare på mitt bord i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5-handat, slår upp med A-10 UTG. Bara big blind synar och floppen kommer vackra 10-5-3.

Han checkar, jag cbetar och han pushar. Jag synar och han visar AK utan drag.

På turn plockar jag upp färgdraget som river är förstås en kung som inte ger mig färg.

Tycker fi spelade handen dåligt hela vägen (mums, bra värde :D)

Sen lyckas jag bluffa bort halva min stack som jag hade kvar och vips så är jag nere på 2500 (25 big blinds).

Jag lyckas med en semibluff och nu har jag 3300 :)

Jobba!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt, blir så jävla förbannad! Här spelar man en turnering som är en bra bit över ens normala nivå. Spelar helt ok och ligger kring 15k. Tappar lite marker med AK då jag inte får träff och fi vägrar vika. Några händer senare höjer jag upp till 700 med KK med blinds på 100/200, jag har 12k i stacken. Bordets chipleader med typ 22k höjer tillbaka till ca 2k. Jag ställer och han synar med AK. A på turn givetvis och jag är ute. Tråkigt med whine men hatar när det blir så här. Hade legat helt ok till om min hand hade fått stå.

 

Kimmo - Lycka till nu, klonka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt, blir så jävla förbannad! Här spelar man en turnering som är en bra bit över ens normala nivå. Spelar helt ok och ligger kring 15k. Tappar lite marker med AK då jag inte får träff och fi vägrar vika. Några händer senare höjer jag upp till 700 med KK med blinds på 100/200, jag har 12k i stacken. Bordets chipleader med typ 22k höjer tillbaka till ca 2k. Jag ställer och han synar med AK. A på turn givetvis och jag är ute. Tråkigt med whine men hatar när det blir så här. Hade legat helt ok till om min hand hade fått stå.

 

Kimmo - Lycka till nu, klonka!

 

Surt.. Ja det är den absolut dyraste turneringen jag spelat också. Extra kul när det går bra (hittils) då. Har 46k, ligger 5a :)

 

Kul med shorthanded, känns konstigt, antingen spelar jag shorthanded ELLER turnering, inte samtidigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...