Gå till innehåll

VISA ung?


davecat

Recommended Posts

Var förbi på banken idag för att skaffa mig ett visa kort (swedbank) för att kunna sätta in pengar på neteller.

 

Men damen på banken sa att jag bara kunde skaffa mig "VISA ung" kort om jag inte hade någon fast inkomst eller studerade på högskola. Jag är bara 18 år och går fortfarande på gymnasiet.

 

Så min fråga är kort och gott, fungerar det att sätta in pengar på NETeller med VISA ung?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var förbi på banken idag för att skaffa mig ett visa kort (swedbank) för att kunna sätta in pengar på neteller.

 

Men damen på banken sa att jag bara kunde skaffa mig "VISA ung" kort om jag inte hade någon fast inkomst eller studerade på högskola. Jag är bara 18 år och går fortfarande på gymnasiet.

 

Så min fråga är kort och gott, fungerar det att sätta in pengar på NETeller med VISA ung?

 

fick samma svar när jag gick till ett swedbank-kontor i förorten, när jag senare samma vecka gick till kontor i stan så var det inga problem..

 

jag var mer eller mindre gul vid tillfället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan sätta in pengar till med visa ung om du knyter gör ett "e-kort". Men det är ett helvette om neteller eller någon pokersida ber dig skicka in en kopia på ditt VISA-kort.

 

Fördelen med VISA ung är att det är gratis, dock så har man bara 12st gratis uttag via automat per månad.

 

Jag fick inte heller VISA hos Swedbank, men fick det på direkten hos SEB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
om du har internetbank, så kan du skaffa E-visa med (visa ung)och med E-visa så behöver du inte anvädna neteller, för det funkar och sätta in på dom flesta pokersidor, på det sättet slipper du att neteller snor åt sig lite pengar på deras låga dollar

 

Låg dollar? Borde ju innebära att det är mer fördelaktigt att sätta in via NETeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...