Gå till innehåll

Lyssna på mitt radioprogram, bra musik!


Swede

Recommended Posts

Monday Morning Wake Up Call

 

det ar mitt radioprogram har borta pa San Diego State University.

 

Gar kl 17-19 pa mandagar svensk tid. Sa ni pokerspelare som bara sitter framfor datorn kan ju lyssna pa programmet medan ni spelar.

 

www.kcrlive.com

 

om inte lanken funkar sa ar detta typen av musik jag spelar:

Jeff Buckley, The Hives, Modest Mouse, Nick Drake, PJ Harvey, Ed Harcourt, The Hellacopters, Franz Ferdinand, The Clash, Ryan Adams, Josh Rouse, The Rapture, Radio 4, Boards of Canada, The Strokes, Tom Waits, Bad Cash Quartet, Jose Gonzales, Aphex Twin, The Refused, Placebo, Travis, Death From Above 1979, Bob Dylan , Belle & Sebastian, Caesar’s, Joy Division, Innocence Mission, The Libertines, The Shins, The Stranglers, Radiohead, Kent, Kings of Leon, Cranberries, Iron & Wine, and many many more...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag ska gå och handla mat nu, sedan ska jag tipsa om lite schysst musik som kan passa in i ditt program.

 

Sådär, här är några riktigt bra artister.

 

Pinback. Meckig, snortajt, melankolisk pop. Stod bakom ett av förra årets absolut bästa album. Låttips: Non-photo blue, Bloods on fire, Soaked.

 

The Futureheads. Brittisk new wave. Påminner en del om Franz Ferdinand men är i mina öron mycket bättre. Låttips: Robot, Decent days and nights, Meantime.

 

Anthony and the Johnsons. Egensinning, androgyn, småsoulig singer/songwriter. På senaste skivan gästas han av så vitt skilda artister som Lou Reed och Boy George, vilket känns talande på något sätt. Låttips: Hope there's someone, You are my sister, Fistfull of love.

 

Underoath. Intensiv, inventiv screamo. Tio gånger bättre än Refused. Låttips: The impact of reason (dubbeltramp att dö för!), It's dangerous business walking out your front door, I'm content with losing.

 

The Helio Sequence. Drömsk, elektroniskt klingande pop. Riktigt vackert emellanåt. Låttips: Blood bleeds, So stop, Looks good (but you looked away).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaja, servern ar nere... fan. man rusar upp kl 8 pa morgonen fran en fager dams nakna famn med ursakten "shit, my radioshow just started"

 

hon sager "well, it wouldn't hurt if you missed it once"

 

jag: "no, I can't miss it, everybody from Pokerforum.nu will listen, I have to get there and give them the best fucking radioshow they've ever heard" (ok, det tidigare var sant, detta sista var falskt ;-))

 

sen rusar man ivag fran den fagra damens nakna famn bara for att upptacka att inget funkar.

 

Har forsokt ringa henne nu, men hon vagrar att svara.

 

hehe

 

Jag haller er uppdaterade, forhoppningsvis skall det inte vara nagra problem med att hora mig nasta vecka

 

cheers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...