Gå till innehåll

5/10 hand på ongame


Recommended Posts

Tjena tjena!

 

Spelade denna hand på ongame för nån dag sen. Skulle vara kul att höra vad hur andra tycker den borde spelas. Fi i handen är en ganska tight spelare. Brukar stöta på han lite då och då så jag antar att han spelar en hel del. Har återhöjt han innan floppen ett par gånger den senaste tiden och han har foldat varje gång.

 

Bättre att höja tillbaka direkt på floppen eller gillar ni mitt spel? Blev ju lite enklare då jag plockade upp lite extra outs på turn. Tycker potten är lite knepig då man vill ju inte få in allt mot ett högre färgdrag direkt på floppen.

 

Seat 2: X ($932.00 in chips)

Seat 3: X ($1,513.75 in chips)

Seat 4: FI ($1,480.50 in chips)

Seat 6: HERO[ 6 of Diamonds,7 of Diamonds ] ($2,242.00 in chips)

Seat 9: X ($749.00 in chips)

ANTES/BLINDS

X posts blind ($5), FI posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

HERO bets $35, X calls $35, X folds, X folds, FI calls $25.

 

FLOP [board cards 5 of Diamonds,3 of Diamonds,King of Hearts ]

FI checks, HERO bets $78, X folds, FI bets $176, HERO calls $98.

 

TURN [board cards 5 of Diamonds,3 of Diamonds,King of Hearts,9 of Clubs ]

FI bets $380, HERO bets $2,031 and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte 3 betar den floppen hur balanserar du da din range sa att du kan fa varde av fi nar du 3 betar nutsen pa liknande floppar?

 

Hade jag nu suttit på set i denna hand så hade jag ofta spelat handen på samma vis. Tycker inte det ger så mycke att höja tillbaka på denna floppen om man har träffat så pass bra som set när man sitter i position på honom i detta läge. Ger han ju bara chansen att folda sina marginella händer i sånna fall. Det ända som han kommer att fortsätta spela då är ett annat set eller färgdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är mycket bättre att få in allt mot högre färgdrag randomturn. Det enda han kan släppa här är ju megabluffen

 

Fortsätt gärna spela 5-10

 

 

Har han nu högre färgdrag utan träff på K eller 9 så kan han ju mycket väl folda turn. Tror också han kommer folda KQ eller KJ som jag tycker är troliga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen är bra spelad, Rickard.
Tycker nog att det är en syn ändå. Det är ju så pass få draghänder man orkar syna med legitimt där så det blir inte tokmycket dragträffar i syndistributionen på river om man inte plockar in lite sådana här händer. Shova kan man ju göra med en massa andra draghänder.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog att det är en syn ändå. Det är ju så pass få draghänder man orkar syna med legitimt där så det blir inte tokmycket dragträffar i syndistributionen på river om man inte plockar in lite sådana här händer. Shova kan man ju göra med en massa andra draghänder.

 

Jo, det är klart att man bara kan syna på turn också. Men blir jobbigt på river om man missar. Tror det är ofta han har en dålig Kung som man annars får han att folda om man trycker på antingen på floppen eller turn. Segt att ge han potten om han bara har KQ eller KJ där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog att det är en syn ändå. Det är ju så pass få draghänder man orkar syna med legitimt där så det blir inte tokmycket dragträffar i syndistributionen på river om man inte plockar in lite sådana här händer. Shova kan man ju göra med en massa andra draghänder.

 

Ja, de 6 maskerade outsen gör syn till ett mycket intressant alternativ, troligen t.o.m bättre, så vi slipper bara ha kungar i synrangen. Det jag egentligen kommenterade var att omslag igen på floppen var ett sämre alternativ än att syna.

 

Jag hade varit helt övertygad om syn med lite djupare stackar så vi inte kunde bli fråntagna ett riveralternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...